Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

At skifte ridestil - part II
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 13:58

Hej allesammen :)

Hvis nogle af jer kan huske det, så oprettede jeg en tråd for et stykke tid siden der omhandlede skift af ridestil - fra dressur til pat parelli.

Link: www.heste-nettet.dk/forum/18/ 1058631/1058364/

Jeg har nu "trænet" efter Pat Parellis metoder i et par måneder, med hjælp fra min underviser og HOLD DA OP hvor går det fremad med Malou! Malou hun eeeeelsker at være sammen med mig nu og kan slet ikke vente med at komme ud og lege - og hvis jeg træner med min anden hest så står hun ved hegnet ind til ridebanen og følger med i ALT hvad der sker!

Da vi begyndte at træne turde hun ikke gå over en pressening eller bare et stykke fladt træ der lå på jorden, men nu går hun over det, som var det ingenting! Jeg kunne heller ikke ride uden sadel på hende og da slet ikke styre hende uden bid, men nu kører det bare derud af :)

Det er bare så fedt at min hest VED at jeg aldrig nogle sinde kunne finde på at byde hende noget, der er farligt.

Og nu synes jeg i skal se hvordan det går, i fik jo ingen billeder sidst :)

Det magiske øjeblik, med hjælp fra underviser. Og tænk .. for 3 måneder ville det havde været med livet som indsats jeg satte mig op uden sadel.

Og lig mærke til hvor meget Malou koncentrer sig om de opgaver hun har fået :)

Mvh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

Miauw?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 14:54

Nej hvor fantastisk!
Træner selv med Ultimo ved siden af dressuren og har også bare fået en helt anden hest. Han er rolig på staldgangen og trækker ikke i mig når vi går tur

Har du købt udstyret på parellis hjemmeside?

Dalia

&

Ultimo Skovmosegaard

0
0
Svar på denne tråd

fdfdfdfds
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 16:30

Hvad går den metode ud på? :-)

(L) Simone & Low Länder (L)
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt
www.heste-nettet.dk/forum/7/110803/ 110803/
^ kender du Low's fortid?

0
0
Svar på denne tråd

Skifte ridestil.
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 20:03

Hvor er det super skønt at høre, Lea :D

At arbejde fra jorden, med Perellis metoder, giver virkelig en anden hest!! Det er helt utroligt, som hesten pludselig stoler mere på én og bliver en helt anderledes hest på den gode måde! :D

Super dejligt at høre! Det er et kæmpe skridt I har fået taget jer der! (Y)

Jeg har flotte velholdte ridestøvler til salg i størrelsen 39-41 til cirka 400,- (:
Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 20:29

cupcakes: Ja, det er virkelig vildt hvordan sådan nogle små simple ting kan ændre hele omgangen med hesten! Nej, min mor har købt det til mig på Stengaarden (tror jeg det hedder, er ikke sikker)

Simone: Puha, det er ikke baaare sådan lige at forklare - men nogle lege med hesten der styrker forholdet mellem hest og rytter, og får hesten til at tænke SELV (man giver den nogle opgaver/lege, som den selv skal løse) Synes du skal søge lidt på nettet for jeg kan slet ikke forklare det - for på en måde er det noget af det simpleste, men alligevel er det også rigtig svært! Jeg kan slet ikke forklare det, men det er helt fantastisk!

Homiesomie: Tak for kommentaren. Jeg er rigtig glad for at jeg ikke er den eneste herinde der bruger hans metoder og har samme gode erfaringer med det!

For interesserede kan jeg måske lokke min underviser over til en demonstration af det grundlæggende i pat parelli til årets jhn-træf der bliver holdt hos mig :)

Mvh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

Skifte ridestil.
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 20:35

Lea;

Jeg bruger den ikke selv, da jeg ikke har hest. Men min gode veninde har varieret sin ridning med den metode, og bruger den hvis hun har nogle problemer med hendes hest ;). Jeg har været med til at følge deres udvikling, og derfor kender jeg til metoden! :D Den har virkelig ændret deres tillid til hinanden!

Hvis jeg selv havde hest, var det ikke nogen diskussion om, hvorvidt metoden skulle i brug; det skulle den ligegyldigt hvad :D Det er super god måde at være sammen med sin hest på :D

Jeg har flotte velholdte ridestøvler til salg i størrelsen 39-41 til cirka 400,- (:
Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 21:11

Hvordan er det for din veninde at kombinere pat parelli med "normal" ridning?

I starten ville jeg også bare kombinere dressuren med pat parellis metoder, men det er svært at finde "den gyldne mellemvej"..

Mvh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

Skifte ridestil.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 19:48

Lea:

Hun elsker at kombinere den seriøse ridning med perelli, for hun føler at Wonder (hendes hest) lytter meget mere og gider mere at samarbejde når hun rider seriøst, fordi hun varierer det med "leg" ;)

Jeg mener, at hun varierer de to ridemetoder sådan, at hun 2-3 gange om ugen rider/leger med Wonder efter perelli-metoden, og de andre dage er det seriøst (spring og dressur) :)

Nogle gange, f.eks i sommerferien, tager hun gerne en hel uge, eller flere, med ham, hvor de simpelthen kun hygger med den metode ;) Det er vidst nok i stedet for at give ham sommerferie :)

Men prøv dig frem - det er ikke sikkert at din hest har det bedst når man variere ridningen sådan ;)

Men kan godt følge dig - det er dejligt med nogle forslag! :D

Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

2345678
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 21:36

Bestilte sådan en dvd om pat parellis metoder.. den ligger uoppakket ved siden af løvernes konge. måske man skulle se den...

N A N O U

- stadig ikke færdigmalet.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 13:29

Det er også en god måde at gøre det på :)

Tror også jeg vil prøve at kombinere det senere hen, og så må vi jo se om malou bliver forvirret til den tid..

Mvh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

relægæer
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 20:25

det ser super ud!

det ville jeg så gerne prøve!

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider