Hej 
Som nogle af jer ved, så har jeg en super dressurpony efter Mr. Chapman, som det går super med i dressuren, hun nyder at blive brugt og i det hele taget at komme ud og opleve noget. Hun er en rigtig kærlig hoppe, der dog har sine egne meninger, men hun vil gå rigtig lang for at please sin rytter.
Det fungerer sådan set super i dressuren og der er fremskridt for hver gang - til dels fordi jeg er begyndt at opvarme anderledes og nok også fordi jeg ikke har en masse ambitioner mere, men bare vil ha' at Malou får en god tur ud af det 
Jeg begyndte for 2 måneder siden at få undervisning af min nabo i Pat Parelli, og jeg må indrømme tillidsmæssigt og samarbejdsmæssigt blev det års arbejde jeg har lagt i hende overgået på 2 træningstimer. Jeg er så småt begyndt at sidde på ryggen af hende når vi træner = dvs i rebgrime. OG HOLD DA KÆFT HVOR ER DET DEJLIGT!! At samarbejde med sin hest på en helt anden måde, uden tvang og alt i alt SAMARBEJDE i stedet for at jeg skal styre det hele. Min nabo siger jeg godt kan ride dressur på højt plan, samtidig med at man har sine grundprincipper i orden fra pat parelli, og det har jeg taget til mig.
Men jeg føler egentlig mere for en mere naturlig ridestil, da jeg så tydeligt kan mærke på Malou at hun nyder det, og det er nu planen - så jeg har valgt at droppe mine stævneambitioner og udelukkende tænke på Malous og mit samarbejde.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre andres erfaringer, for det er et meget stort spring for mig at tage - jeg har altid redet dressur og det er en del af min grundridning så er spændt på hvor hårdt det bliver at omlægge hele ens grundlag for hvordan man rider.
Det er blevet lidt rodet det her indlæg, men jeg vil bare høre råd, erfaringer og meget gerne se billeder af "forandringen"