Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Klasse en pony op til hest
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 21:01

Godaften alle

Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg er jo blevet for gammel til Baltazar, men jeg har stadig lyst til at starte videre på ham.

Så er mit spørgsmål hvordan man klasser en pony op til hest?

Fortsat god aften.

<3 Lizette & Baltazar <3

Baltazar, du er min øjesten <3

Silver? du er savnet /:

0
0
Svar på denne tråd

Opklasning
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 21:20

Det skulle være nemt. Der står noget om det i DRF's reglement (de alm. bestemmelser, tror jeg), og det handler om, at du skal udfylde en blanket og betale 100 kr. for det, så det er ikke så kompliceret :)

skrev
Maria,
som holder af
Cashmir Damgård Pablo Casandra Damgård
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 21:22

Du melder dig til hesteklasser i stedet for pony klasser. så enkelt er det.

Min 1'er pony har aldrig prøvet at gå pony, da jeg var faldet for aldersgrænsen da jeg købte ham. Du skal bare huske du ikke kan klasse den op og ned hvis du finder en pony rytter til den. Så det enten eller.

Hilsen
Annecathrine

Opel Vectra 1.6 årgang 94 sælges
Meget billigt!

0
0
Svar på denne tråd

opklasning x 2
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 22:35

Ifølge reglementet, kan du opklasse din 1'er pony 1 gang og til enhver tid nedklasse til pony igen - også selvom den ikke skifter ejer. Du kan dog ikke få den opklasset til dig (som ejer) 2 gange :)

142. Opklasning af ponyer til start i hesteklasser

1. En kategori 1 pony kan opklasses til hest.

2. En pony, der er opklasset til hest, må ikke starte ponyklasser uanset

disciplin og uanset rytter.

3. Point og andre kvalifikationer opnået i ponyklasser følger ikke ponyen i

hesteklasser.

4. Ved ejerskifte skal den nye ejer, før hesten må startes, efter at skiftet har

fundet sted, skriftligt meddele Dansk Ride Forbund, hvorvidt vedkommende

ønsker at bibeholde hestestatus eller at få denne ændret tilbage til

ponystatus.

5. En pony opklasset til hest kan til enhver tid nedklases til pony igen.

6. En pony kan ikke opklasses til samme rytter to gange.

7. En pony opklasset til hest kan kun startes af den eller de ryttere ponyen er

opklasset til, i den eller de discipliner den er opklasset i.

8. Dokumentation af opklasning skal kunne forevises ved stævner.

skrev
Maria,
som holder af
0
0
Svar på denne tråd

Baltazar
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 08:28

Tak for jeres svar.

Jeg prøver at se om jeg kan finde ud af det hihi

<3 Lizette & Baltazar <3

Silver? du er savnet /:

0
0
Svar på denne tråd

sryhdehry
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 09:41

vi snakkede med nogle som vist nok er eksperter på det punkt her i torsdags fordi jeg også gerne ville klasse min pony op, men vi fik at vide at det var rigtig dumt, da ponyen er MEGET mere hver som pony, end som den er som hest......

Det er meget svært at klasse den tilbage, hvis man overhovedet kan!

Nu ved jeg jo ikke om i rider dressur eller spring, men husk på at i spring kommer der jo lige pludselig 30cm. mere imellem springene og oxerne bliver en del breddere, hvis det er dressur, har heste jo en helt anden gang end ponyer, ofte er den også større.

sådan som Annecathrine skrev at hendes pony aldrig har gået andet end hesteklasser, er jo også sådan at den aldrig har gået andet så den er vant til det, det er din ikke

men det er jo op til dig i fik bare at vide at det var dumt at gøre

#Østerlunds Casanova#

Spring er for ryttere som endelig

har bevæget sig ud af sandkassen!

0
0
Svar på denne tråd

hdhxdfjhfgj
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 10:06

Jeg står lidt i samme situation som dig :-)

Vil det sige, at man sagtens bare kan melde sin 1'er pony til hesteklasser, uden at den er opklasset?

Jeg vil nemlig ikke opklasse min pony, men jeg kunne godt tænke mig både at ride lidt ponystævner uden for konkurrence, for at få en bedømmelse hvor hun er på lige fod med andre ponyer + lidt hestestævner, da jeg ER konkurrencemenneske, og det er jo sjovere, at have mulighed for at vinde :-) Kan det lade sig gøre begge dele, eller er det enten/eller?

Mvh Antonia
*~* Tidligere med dressurponyen Bjerregårds Eros *~*

Forhåbentligt snart med en lille ny :)

0
0
Svar på denne tråd

Baltazar
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 10:43

Knirke: Altså, jeg skal ikke sælge Baltazar på noget tidspunkt. Han skal altid være hos mig, så egentlig er jeg ligeglad med om værdien af ham bliver lavere. Så det er ligemeget (: hihi

<3 Lizette & Baltazar <3

Silver? du er savnet /:

0
0
Svar på denne tråd

opklasning
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 14:55

Antonia: Jeg tror bestemt ikke, at du kan skifte mellem at starte i pony- og hesteklasser (i hvert fald ikke samme år). Enten er den pony, ellers er den hest :) Hvis den ikke er målt er den vel i realiteten en hest, men bliver den så målt som pony, er det en pony. Men til klubstævner bliver der jo ikke ført regnskab med starterne på samme måde som ved C-stævner, så du kan måske komme af sted med det, selvom det jo så ikke er lige efter reglementets principper.

Jeg har selv en 1'er-pony, som ikke er opklasset, men som jeg starter i hesteklasser til stævner, hvor det står i propositionerne, at hesteklassere er åbne for ryttere over 16 år på kat. 1-ponyer. Jeg har ikke oplevet at blive dømt ned som følge af, at jeg red pony, tværtimod har jeg i hvert fald ikke fået dårligere kritikker med hjem end da jeg red ponyklasser, men det er lidt hårdere at ride et dressurprogram på A- end på B-bane.

I springningen har jeg heller ikke oplevet problemer med afstande, men nu har min pony også en rimelig stor galop, så han kan oftest gå på de samme afstande som hestene.

Minusserne er, at jeg 'kun' kan ride D-stævner og, at jeg i springklasser 'kun' starter LC/LB/LA-klasser, hvor jeg, hvis det havde været en ponyklasse, ville have redet M-klasser, hvor sværhedsgraden på banerne er større.

Blev min pony opklasset til hest, ville jeg dog godt kunne starte C-stævner.

Jeg har desuden adskillige gange forsøgt at få svar på, om jeg må starte C-stævner i ponyklasser uden for konkurrence, da jeg jo i realiteten ikke er startberettiget i forhold til bestemmelserne om, at man ikke må ride ponyklasser, når man er over 16. (Der er krav om, at man ikke må være startberettiget i klassen iht. propositionerne eller andre bestemmelser før, man kan få lov at starte uden for konkurrence).

Til klubstævner, kan du måske godt få lov at starte ponyklasser, der er i hvert fald en paragraf i reglementet, der omtaler det, se evt. her www.heste-nettet.dk/forum/1/1881338/ 1880418/

Om man må starte til d-stævner uden for konkurrence er vist mest op til klubben selv, idet de jo ikke på samme måde som til C- og B-stævner mv. er tvunget til at følge reglementet - sådan har jeg i hvertfald hørt det :)

skrev
Maria,
som holder af
0
0
Svar på denne tråd

seryserysey
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 15:05

Maria Juul: Tak for svaret, det hjalp en del! :-)

Ved du, om jeg vil kunne ride en ponyklasse på distriktsplan udenfor konkurrence?

Mvh Antonia
*~* Tidligere med dressurponyen Bjerregårds Eros *~*

Forhåbentligt snart med en lille ny :)

0
0
Svar på denne tråd

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP:
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 17:43

HVIS NU AT JEG SÅ, NÅR JEG ER OVER 16, STARTER MARTINI (MIN PONY) SOM HEST, OG SÅ SÆLGER HENDE EFTER AT HAVE STARTED HENDE SOM HEST ET PAR GANGE, KAN DEN NYE EJER (HVIS PERSONEN ER UNDER 16) SÅ GODT STARTE MARTINI SOM PONY? ??..

Millo & Martini © Verdens bedste equipage xD

» MillO!xD - Med Verdens Bedste Påwniie ; Martini 'xD<3. Røde lyn;*

0
0
Svar på denne tråd

opklasning
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 19:05

Antonia: Jeg har skrevet til DRF flere gange for at spørge om netop det, men det er som om, de heller ikke selv ved det, for de svarer i hvert fald ikke :)

Spejder: Ja, når man sælger den pony, man har opklasset til hest, skal den nye ejer tage stilling til, om vedkommende ønsker, at den skal forblive som hest eller skal nedklasses til pony :)

skrev
Maria,
som holder af
0
0
Svar på denne tråd

Spejder
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 19:09

Hov, glemte lige at skrive, at hvis du starter den i hesteklasser uden at opklasse den til hest, fordi ryttere over 16 må starte hesteklasser i følge propositionerne, vil jeg tro, at en ny ejer blot skal have målt ponyen af en autoriseret ponymåler, som så kan fastslå, at den er pony i indeværende år.

skrev
Maria,
som holder af
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider