Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Fremaddrift + i lod?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:17

Hey Ænder :)

Jeg har lige et spørgsmål, det er sådan at Hottentott endelig er begyndt at gå ned med hovedet, altså i lod eller at gå til bidet eller hvad i nu kalder det

Men han tempoet er ekstremt langsomt, og så kom jeg til at tænke på, at hvis hesten skal bygge muskler, er det så vigtigst at den kommer ned med hovedet og op og bruge ryggen, eller at det er tempo på. Fordi så snart jeg ber ham om at øge tempoet, bare en lille smule, kommer hovedet op og næsen helt frem og ryggen helt ned, men hvis han får lov til at ride hans ekstem langsomme tempo, kommer hovedet ned og ryggen op. Så ænder hvad er vigtigst til en start tempoet eller at han kommer ned med hovedet?

Og i så fald, hvordan begynder man så at få tempo på imens han har hovedet nede?

Ja det blev ret rodet, men håber i forstod hvad jeg mener(:

©Hottentott©

Tab og vind med samme sind.

Jeg elsker dig Hotte <3'33

~Hottentott I©u~

0
0
Svar på denne tråd

eewerwerwe
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:20

Hans langsomme trav, er det hvor du mangler energi? Eller kan også spørge om han i den trav du siger han går bedst, lunter af sted? :)

Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:22

Ja i den trav han går bedst lunter han af sted, og han er scær at drive fram, bla. fordi han ik reagere så meget på benene eller sædet og fordi han så fluks kommer op med hovedet.

©Hottentott©

Tab og vind med samme sind.

Jeg elsker dig Hotte <3'33

~Hottentott I©u~

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:25

Jeg tror det har noget at gøre med at han måske pludselig er begyndt at have hovede og hals rigtig, og så er ryggen kommet helt korrekt op.. Det skete også for min gamle hestiz, og så skulle den simpelthen bruge så meget energi på at have ryggen oppe, at den måtte gå lidt langsommere ;)

Jeg vil mene at det bedste vil være at lade ham få ryggen op, og så ride sving og bæring ind i ham, før tempo ..

Sia

* Nu med Hera *

Rest in Peace Darwin

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:29

Synes det samme som Liwa.

Men tempo og hvordan han går fortil burde jo egentlig følge hinanden. Altså, min underviser siger i hvert fald hver gang, at hvis hesten ikke går ordentligt fremad kommer der aldrig rigtig bæring og den bliver ikke perfekt fortil :)

Men alle ponyer/heste er jo forskellige :D

C e c i l i e

med part på Sylle ♥

0
0
Svar på denne tråd

rtyrytyrty
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:30

Hmm.. for mig og hører, lyder det ikke som om har har fået ryggen op. Men mere bare taget i holdning, og går så og lunter af sted der. Når du så driver på ham, tager han hovedet op, for han ikke forstår hvad han skal. Du skal have lært ham, at når du har stram tøjle, også driver på, skal han komme ind og give efter, og når han har lært det, vil han også kommet til at gå frem ad :)

Men, de kan selvfølgelig også være han har ryggen oppe, og redet korrekt til biddet, det kan du jo selv bedst se :)

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:31

Han vil ikke gå rigtig efter min mening hvis han går og "lunter", for at få en hest til at give efter og derved gå i holdning er den nødt til at have gang i motoren (læs: bagparten).

Den kan jo ikke søge frem og ned hvis den går langsomt ;)

Marie

Felix Albæk

Aalestrup Naturefterskole 08/09

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:33

Marie

C e c i l i e

med part på Sylle ♥

0
0
Svar på denne tråd

ertertert
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:42

Giver Marie ret i at der skal være gang i bagparten, når han skal til biddet, og have ryggen op. Men vil dog ikke give ret i 'Den kan jo ikke søge frem og ned hvis den går langsomt ' for jo, langsomt må den gerne gå, der skal bare være igang bagfra. Mange rider nemlig utroligt hurtigt når de rider, og det hjælper ikke - så bliver eks. traven meget jappende. Det må gerne gå riiigtig langsomt, så længe den bruger bagpartem :)

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:53

Altså du må ikke misforstå mit indlæg. Hesten skal ikke "jorde" hele ridehuset rundt i trav, du skal finde et tempo hvor den går frem ad, bruger ryggen og har bagparten med og ikke falder på forparten. Hvis du rider for hurtigt kan du ikke nå at samle, drive og give efter - så hvis du rider for hurtigt vil den netop bare stikke snuden op, smide ryggen og blive tung foran.

Det er svært at forklare over nettet, men håber du forstod lidt :)

Marie

Felix Albæk

Aalestrup Naturefterskole 08/09

0
0
Svar på denne tråd

bvhjn ghjbfg
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:55

han kan ikke gå til bidet hvis han ikke har bagparten med og ryggen oppe. dvs han går bare i holdning. og det er vigtigere at han får bagparten med end at han går i holdning. det skal nok komme når han kommer op med ryggen og ind med røven og benene :)

Louise Frandsen
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
©

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 17:25

Well, Majas grundtempo er meget lavt - folk fatter ikke jeg kan sidde der eller holde det ud.
Men dyret kan simpelthen ikke gå hurtigere, så snubler hun bare og falder på forparten fordi ryggen ikke er med.
Hun skal gå i et lunte tempo, der skal laves nogen halveparader så hun får flyttet vægten om på bagparten også går hun skide godt - foran lod, afslappet, takter rigtigt også - selvom hun lunter der ud af.

En af tingene jeg bla. stiler efter at hun selv skal placere sit hoved - jeg piller/nykker/arbejeder ikke med det, så hvis hun vil have næsen mere frem og trækker i tøjlerne, så får hun mere tøjle.
Og hun får lov til at gå i det tempo hvor hun befinder sig bedst i og bruger sig bedst (:.

Maria : D

0
0
Svar på denne tråd

lalalal.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 18:02

Det der med at gå til biddet, er der SÅÅ mange unge der misforstår. Det er forkert at unge nu om dage har fået ind i hovedet at "går min hest til biddet, er den fin"- nej pusling, så nemt er det ikke. Så ville det sku bare være at komme en chambon på den.

Du skal ride den fremad OG så til biddet.

LAURA'OG'STRAUSS
-i medgang, i modgang.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider