Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

de s*kide rideveste
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:01

hmm. ja nu synes mine forældre jo jeg skal have den på HELE tiden og ikke kun når jeg springer - vil det være noget jeg kan vende mig til - jeg HAAAADER bare at have dem på..!

og hvad synes i? synes i man skal have dem på hele tiden? (altså når man rider;))

Mvh. Asta

<3Isabella, Eden, Lucas, Scully<3

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:03

Hvor gammel er du?

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:05

Nej det synes jeg ikke - men det er jo ekstra sikkerhed.

Nogle af de knap så gode veste kan ændre din holdning i dressuren, har jeg selv oplevet, virkelig et kæmpe minus!

Jeg har den kun på når jeg springer undervisning :)

Zig-Zag

I love you. I swear that's true.

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:07

Det bemærkning syntes jeg at have hørt før

Den rideskole jeg underviser på hadr også deres veste, men det er jo lov at rideskole elever skal have dem på :b

Catrine Nalepa (SOM STAVES MED "C" & UDEN "H" :D)

Med Fantastiske CA Dapoll OX

Hg Hjemmeside Facebook

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:09

Polle: What? Er der det? Det må da være en lov som er kommet efter jeg er stoppet med at ride på rideskole (dog også nogle år siden).

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

sgsyssys
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:17

jeg er 14:)

ja det er der rigtig mange der synes..

ja jeg vidste godt nok heller ikke det var lov på rideskolen

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:29

Ej, det kan simpelthen ikke ligefrem være en lov på rideskoler.. Det har jeg godt nok ikke oplevet før :)

Jeg har aldrig redet med sikkerhedsvest... Nu springer jeg så heller ikke, men tror jeg ville føle mig aaalt for fastklemt i sådan en..

mvh Anna
og Topas

Stævnefotografering i Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:35

Jeg hader veste, og bruger dem kun når jeg absolut ikke kan slippe.

Du vænner dig aldrig til det. Kan du ikke få din ridelærer til at snakke med dine forældre, og måske få dem til at gå på kompromis, så du kun behøver at have den på til springning?

Emilie Watson
0
0
Svar på denne tråd

jmhngrfd
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:35

syns det er ligeså latterligt at Junior ryttere skal have veste på til springkonkurrencer :s ...

MisseChelløh
&

Solbjerggaard's Speedy

Yes, i'm a junkie..

0
0
Svar på denne tråd

sxhxjxjxjx
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:40

ok, ja det lyder ærgeligt - det kunne jeg også godt forstille mig, jeg har heller ikke givet efter endnu...:)

nu har jeg ingen ridelærer da jeg kun har part, og faktisk kun leder liiige for tiden, men ligeså snart jeg begynder vil de have jeg gør det. Men nu må vi se måske glemmer de det igen:D

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:41

Når du er 14 år synes jeg ikke der er en grund til du SKAL have den på udover til spring.

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll Ox
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:42

Smukkezaco: jepp det er meget nyt (; Men det skam fornuftig syntes jeg (;

Catrine Nalepa (SOM STAVES MED "C" & UDEN "H" :D)

Med Fantastiske CA Dapoll OX

Hg Hjemmeside Facebook

0
0
Svar på denne tråd

sgsgshgsh
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:45

nej, jeg tror skam også bare jeg vil dratte af flere gange med sådan et monstrum på konstant, men måske kunne man anskaffe sig en anden, lille en sådan en rigtig bøjelig en... hmmm...

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

123456789´´
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:52

Jeg bruger den til spring, nu da jeg får undervisning og hvis jeg husker det også på tur (: Jeg fik først en da jeg skulle til springkonkurencer, brugte den kun hvis jeg sprang alene hvor der ikke var andre, ellers har jeg aldrig sprunget med den. Men hvordan er din part ? Hvis ikke du er så rutineret, falder meget af eller din part er meget frisk, er det vel okay. Men forlang, at hvis du skal ride med den hver dag, skal de investere i en ordenlig en, af dem der er "klodser" i, så den ikke generer dig. Hvis du over en periode rider med den, og du ikke falder af eller kommer til skade kan i jo snakke om det igen :) Hvis jeg fik en god en ville jeg ikke have noget i mod det, hvis ikke jeg red dressur som jeg jo gør :)

Sassi'

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd

hehe:)
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 22:50

synes det er ubehagligt at ha på! De gange jeg har falt av chateau er de gange jeg har hatt vest på! men går fint til stevner:D

Hilsen

Bi Sofie og Chateau

0
0
Svar på denne tråd

selwyn
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 23:22

det eneste tidspunkt jeg har min vest på er til springstævner, til springtræning rider jeg aldrig med den :D hader den!

skrev catrine sørensen

med de 2 musketerer

Maylie Selwyn & Mr. Gipson

Det man leger ind i hesten ville den gerne lege igen,

det man tvinger den til skal den tvinges til igen!

www.haevponyalderen.skrivunder.dk/

0
0
Svar på denne tråd

jkshfdjgkhfdhgd
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 23:37

Man kan simpelthen ikke ride ordentlig dressur med en vest på. Ikke en gang lamel-vestene...

Der er jo ikke fri bevægelighed, jeg ville dø hvis jeg skulle ride med den i dressur.

Men i spring, synes jeg, at selv seniorryttere burde bruge dem.

Se bare Tina Lunds grimme fald fra hesten, dengang det gik helt galt. En sikkerhedsvest kunne have reduceret skaderne.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Ehver modgang er et tilbud om vækst

0
0
Svar på denne tråd

Jeg.....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 09:58

Mine forældre hade også et flip da jeg var yngre med de abselut ville ha jeg skulle ha vesten på hele tiden blablabla... men eftersom de aldrig var med ude til hesten så var det ok nemt at slippe for...
Jeg bruger kun vesten til stævner, eller når vi skal træne de helt store højder, jeg kan mærke han måske har en lidt tændt dag eller lig..
Og der har jeg den kun på pga jeg skal passe meget på min ryg, men har den ikk på når jeg kan undgå det, for ja den er ikke behagelig at ha på selvom jeg enda har givet en rimelig pris for at få en vest i så god form og kvalitet som muligt... Hos nogle gavner den deres holdning spring mæssigt, hos andre ødelægger den deres holdning fuldstændig..

Men vi kan jo ikke komme udenom den hjælper hvis uheldet nu skulle være ude...

ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
www.joseograffe.dk
0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 10:35

Puha, nej, springveste er øvøv! HELT umulige i dressur, og næsten lige så dumme i spring. Har redet med en én gang - til prinsens og mit eneste springstævne xD Ellers holder jeg mig langt væk fra dem.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

brummelum
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 15:34

Jeg var ved at gå ud af mit gode skind, da jeg skulle til stævne weekenden efter nytår, og blev ringet op at alle på nær SENIORERE skulle ride med vest. Ikke om jeg nogen sinde skal have det @!#$ på igen. Færdig. Så var det godt det kun er til ungryttere man skal ride med den :)

- Thea

0
0
Svar på denne tråd

_Tekke_
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 16:00

Lyder da godtnok træls, men det er da ikke lov at have på, på rideskoler, andet end i springundervisning, underviser selv på rideskole, og de rider da alle uden

Rider selv kun med den til springundervisning og springstævner, ellers aldrig. Har det dog helt fin med at have min på, den er super dejlig med lameller (:

» Sine ..
Teckla - Olympia - Silver - Dun (L)

Springrytter med stil!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 16:07

Jeg bruger kun vest når jeg springer og også nogle gange når jeg rider i skoven. Det ser selvfølgelig dumt ud og er ikke specielt behageligt, men det er en ekstra sikkerhed - og jeg foretrækker at være på den sikre side. Dog kan jeg ikke holde ud at ride med den i dressur.

0
0
Svar på denne tråd

springvest
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 16:33

Jeg har det sådan at når man springer så har man springvest på. BASTA!

Om den er behagelig eller ej så skal den alstå på. Jeg kan ikke se hvad det har med hendes alder at gøre om hun skal have den på eller ej. Forstår godt at du ikke gider i dressur, det gider jeg heller ikke selv, men når man springer tager man den alstå på!

Jeg syntes det er så fint at junior ryttere skal have den på til stævner, men igen forstår jeg ikke hvorfor det har noget med alder at gøre? Hvorfor ikke bare sådan at alle har sprinvest på når man springer til kunkurencer? (også i dagligdagen- det skal så ikke være en lov, syntes bare andet er dumt ikke at gøre det)

Selvom du er over 18 er du jo ikke lige pludselig limet fast i sadlen. Man kan jo altid falde af, og jeg tror ikke man slår sig mindre bare fordi man er over 18?!

På med vesten (hvertfald når du springer )

Line og Markus.
.. som ikke er hverken pony eller fjordhest!(:
.. nærmere en støvsuger..

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 17:33

Polle;

Jeg mener ikke det er blevet en lov om at man SKAL have vest på, når man rider på en rideskole? Jeg rider selv på rideskole, og der er ingen regler for at man skal have den på, det bestemmer man selv :)

Skrev Flødebollen.
- som forresten søger part (:

0
0
Svar på denne tråd

sdsdsdsd
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 17:39

Jeg er så meget enig med Line.

. Lotte & Monique .

- med Gorba

0
0
Svar på denne tråd

shddjdj
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 18:22

line: dit spørgsmål kan jeg godt forstå, men det er fordi juniorers rygge er ikke færdig udviklede og kan derfor nemmere "gå i stykker" så vidt jeg ved, men aldrig om jeg vil drømme om at tage den af når jeg springer!!!

det er bare jeg tror lidt af rideglæden forsvinder, hvis jeg skal have den på, bare på en skridttur!

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

blablabla
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 20:33

på Bonnie havde jeg den aldrig på.. stolede simpelthen 100% på den pony :p

på Timon har jeg ALTID vest på. han er 3 år gammel, og jeg er faldet voldsomt af 2 gange... :) så derfor er den altid på.

Marie

med bonnie og timon

0
0
Svar på denne tråd

hggjgjgj
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 20:47

Da jeg startede med min hest, da red ejg med vest hele tiden.. nu gør ejg det kun når jeg springer, men synes det er et godt redskab.. tænk hvis du skulle falde af mens du sprang, det kunne gå meget galt.. :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsvest..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:43

Tja, tror nu de voksnes rygge tager lige så meget skade..

Line og Markus.
.. som ikke er hverken pony eller fjordhest!(:
.. nærmere en støvsuger..

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:52

Jeg er så en af dem der hellere har vesten på en gang for meget end en for lidt..

Min hest kan godt have tendens til at hoppe lidt skråstreg meget når det tager den, så hvis jeg ved at der er en risiko tager jeg den på..

Har den desuden altid på i skoven, ligegyldigt om det er en stille skridttur, vildt, sammen med andre eller alene..

Og altid altid altid i spring..

Jeg har en Racesafe, som jeg slet ikke føler mig hæmmet i overhovedet, men havde jeg haft en af dem med 'klapper' havde jeg nok ikke brugt den så meget.

Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med

- BU 06/07

0
0
Svar på denne tråd

Bruger...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 00:35

Bruger stort set altid vest i springning, dog er det sket ved helt små spring, at jeg ikke har haft en på, men ærligtalt føler jeg mig faktisk mere tryg ved at have vest på i spring, end ikke at have.

Medhensyn til det med at man kun SKAL have springvest på i springning til og med juniorere, tror jeg ganske rigtig som en anden siger, har noget med ryggen af gøre.

Men tror måske også det kan være fordi man mener at voksne er røget af "de gange de skal", og derfor har lært at lande rigtigt, og igen derfor ikke slår sig så meget. Igen er voksne jo voksne nok til at bedømme og forstå hvorfor/hvorfor ikke de vil have vest på.

www.bf-foto.dk

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

ccvcvvc
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 07:59

Det er da deres valg, men jeg ha rnu ikke tænkt mig at hoppe ud af hverken vesten eller hjelmen de næste par år.. selvom man kender sin hest, kan den sagtens lave noget uventet...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 11:57

Jeg synes at sikkerhedsveste burde være et krav, ikke kun for ponyryttere og nu også juniorer, men ved alle springstævner. Det er uforsvarligt at springe uden.

Dressur med sikkerhedsvest gør jeg ikke i, da opstillingen nok forværres, og bevægelsesfriheden ikke er 100% - men det er for farligt at springe uden, og jeg tør simpelthen heller ikke :o

Nadia Dahl

Intet er for svært for den, der ikke skal gøre det selv.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/124578/1/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 10:22

Jeg har en sikkerhedsvest med paneler, og synes ikke den er så forfærdelig slem. Det er mere det der med lige at få taget sig sammen til at finde den og få den på, jeg har lidt svært ved. Nu bruger jeg den så også kun, når jeg springer.

Hilsen Laura

- og Astilla

BLADE SÆLGES

GAMEBOY SÆLGES

BØGER SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 14:56

Om det er et must med sikkerhedsvest, synes jeg er afhængig af hvilken rytter du er, og hvad det er for en hest du rider på.

- f.eks. ville jeg nok tage en sikkerhedsvest på, hvis jeg skulle ride en meget ung hest, der kunne finde på at spasse ud. Eller hvis man er ved at tilride en hest :)

På den anden side kan du jo aldrig vide om din hest bliver bange for noget, og springer til side så du falder af - ligegyldig hvilken hest det er, så man kan aldrig være helt sikker. Jeg løber risikoen og rider uden vest. Det er SÅ træls i dressur, og jeg synes bare i det hele taget man bliver låst fuldstændig fast, jeg kan slet ikk ha det :)

Anna elkjer
- pt. uden hest.

0
0
Svar på denne tråd

bjkjkhuio
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 15:07

man kan ikke ride ordentlig dressur med sådan en på.. syntes virkelig det er umuligt.

sprang kun med min. og det var ikke engang altid. men den ER en fodel når man springer hvis man nu skulle styrte eller falde af. om man vil det eller ej.

men syntes nu også selv den er ret træls. men alligevel rart at have den.

Louise Frandsen
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
©

0
0
Svar på denne tråd

lalalalaa
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 16:34

Jeg har altid min på, også selv om jeg kun skal ride lidt og jeg springer aldrig. Da jeg var bange for at ride gav den mig tryghed, og selvom jeg får kinda pukkelryg af den har jeg den altid på (frivilligt) :P

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 17:48

Jeg har den altid på når jeg springer.
Desuden er det også en regel der hvor jeg springer, og hvor hesten står, som jo er rideskolen, at man skal have den på til spring, når man er under 18 år, hvilket jeg synes er helt fint (Y)

Jeg synes faktisk, at alle burde havde dem på til spring.

Sofie & Minuet
- uden Cappuccino

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider