Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Skønlitteratur til 17 årige
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 22:46

Hej heste-tosser :)

 

Jeg elsker at læse, selvom det ikke er blevet til så meget på det sidste, men når jeg så læser er det kun faglitteratur. Jeg savner skønlitteratur, men jeg kan simpelthen ikke finde nået til min alder der omhandler heste. Jeg har allerede læst heartland serien, jeg har læst alle bøgerne flere gange, og jeg har også læst forfatterns anden serie Chestnut Hill. Også har jeg læst hestens klan.. Har i andre forslag til heste skønlitteratur til en 17 årige?

Hvis ikke i har forslag til skønlitteratur med hest, har i så nogen forslag uden? Så må det jo gå an, jeg trænger i hvert fald til skønlitteratur ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Traveller
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 10:04

Du kan prøve at finde Traveller af Richard Adams. Det er samme forfatter der har skrevet Kaninbjerget (der også kan anbefales) - denne bog omhandler den amerikanske borgerkrig - General Lees hest Traveller - fortæller på sine gamle dage historien til staldkatten. Det skal tilføjes at hesten vist har misforstået en del af hvad der er sket - så det er en fordel at kende lidt til historien FØR man kaster sig over Travellers version ;-)

 

Derudover husker jeg en bog der hedder Prins, en sibirisk hingsts historie - af Nicholas Kalashnikoff. Den omhandler hestens liv fra den er føl og til dens oplevelser som kavalerihest der kommer i krig.


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min ven Flicka
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 12:10

Selv i min alder elsker jeg Min ven Flicka, Tordenskyen og De grønne vidders land. Forfatteren hedder Mary O'Hara.


Mvh. Charlotte


Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.


Sælges:


Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan huske,
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 18:48

at jeg læste "Lucifers hov" af Erik Amdrup, da jeg var 14-15 år gammel - det var den, der fik mig sporet ind på krimigenren. Det er en "voksenbog", men jeg nød den selv i den alder!

 

 

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 16:24

der er også Natalies heste af Babara Dimmick den er ret god

ellers hvis du er til krimmier skal du prøve Dick Francis, alle hans bøger forgår i væddeløbs miljøet, de burde være oversat til dansk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wieufiwf
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 19:04

Jeg genlæse stadig Britta og Silver-serien med jævne mellemrum, den serie er bare så hyggelig! Og den er ikke specielt pladdersød heller ... Virkelig yndlings hesteserie!

 

Ellers er Fuldblod-serien (thoroughbred på engelsk) også vildt god - det er kun de første 16 der er oversat til dansk, men der er da lidt at starte med. Den serie har jeg genlæst så mange gange, at den er vedt at være helt slidt op

 

Hvis du læser på engelsk kan jeg også anbefale Canterwood Crest-serien, den er også virkelig god! Minder faktisk lidt om Chestnut Hill.. De kan købes på Amazon.co.uk til 4 pund stykket eller sådan noget ..

 

Der er også Den Sorte Hingst, den serie er også vildt god!

 

Der er også Jennie-serien (af Patricia Leitch), som du nok kan finde på biblioteket - de gik vist ud af produktion eller hvad man siger for en del år siden.

 

Derudover er der Gitte-serien (Ruby Ferguson), som også er en ret hyggelig serie - men man kan godt mærke det er nogle år siden den blev skrevet.

 

Nu kan jeg ikke komme i tanke om flere :P

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider