Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Anbefal en god bog til sommerferie
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 10:43

Hejsa

 

Så er det snart sommerferie-tid - og dermed forhåbentlig også lidt mere tid til at fordybe sig i nogle gode bøger

 

Men jeg mangler anbefalinger til gode bøger. Nu er smag og behag så forskelligt, så jeg må hellere lige specificere, hvad jeg kan lide og ikke lide:

 

Gerne noget i retning af :

* Skæbnefortællinger (altså en persons livs-skæbne)

- eks. "Drageløberen", "Under en brændende sol", "Øen under havet", "Louise-trilogien" (Hanne Vibeke Holst) osv.

* Historisk inspirerede romaner

- eks. "Spar dame", "Under Novgerods Himmel" osv.

* Til dels som afveksling mere sjove og "overfladiske" romaner, f.eks. Mariann Keyes

 

 

Gider ikke:

* Eventyragtige ala "Ringenes Herre", "Twilight" osv.

* Krimier og spion-romaner

 

 

Så forslag modtages med kyshånd


0
0
Svar på denne tråd
 
 Romaner
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:00

Jamen så tror jeg, at jeg vil foreslå dig at læse Ken Folletts bøger "Jordens søjler" og "Uendelige verden". Har du mod på at læse en meget tyk bog med et stort persongalleri, så er "Giganternes fald" af samme forfatter også et rigtig godt bud!

 

Du nævnte selv Marian Keyes, og ved ikke om du har læst alle hendes bøger.. ellers synes jeg, at bogen "En charmerende mand" er rigtig rigtig god, og både humoristisk og aktuel.

 

Serien "Jordens børn" af Jean M. Auel kan jeg også anbefale.. især de første tre bøger, "Hulebjørnens klan", "hestenes dal" og "mammutjægerne" er rigtig gode.. de sidste bøger i serien bliver desværre lidt ensformige efter min mening.

 

Håber at have givet dig lidt inspiration :)

 

Mvh Lise

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:07

Hvis du er til historiske romaner, så er bogen om Sophie Amalie rigtig god! Vi følger hende fra hun var 15 og blev gift med Frederik den tredje, og frem til hendes død. Hun var en umådeligt spændende dame, og jeg har faktisk nydt at læse bogen op til flere gange. Giver et spændende indblik i Danmark på den tid :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du vil
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:17

have en skæv, overraskende skæbnefortælling med historisk islæt, så prøv Middlesex af Jeffrey Eugenides. Den er super velskrevet og unik - jeg har også læst hans The Marriage Plot, som ikke er en pink kvindebog, selvom titlen lyder sådan Jeg er helt syg med hans stil, og hans plot lines er IKKE kedelige!

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu skriver du ganske vist..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:35

... ingen krimier - men hvad med et historisk krimidrama?

 

Ariana Franklin: Dødens herskerinde

Krimi fra Cambridge 1171, hvor efterforskeren Simon og patologen Adelia hentes fra Neapel for at opklare en række brutale barnemord.

Den er jeg lige blevet færdig med, og den var altså god!

 

Katherine Neville: De otte

En bog, som skifter mellem computernørden Catherine i 1970'ernes USA og Frankrig i 1790'erne.

Den er nok mere thriller end krimi, og hamrende god.

 

Barbara Erskine: Ildens barn

Historisk roman, som foregår i 1300-tallet.

Den er halvgammel - fra 90'erne, så den skal nok findes antikvarisk.

 

Susan Carroll: Mørkets dronning

Med 1500-tallets Frankrig som ramme, Katharina af Medici som skurken og Bartholomæusnatten som kulminationen i kampen mellem tro, overtro, heksekunst og videnskab, kæmper Justice Deauville, grev de Renard, for at vinde den skønne, vise kvinde Ariane Cheneys kærlighed.

Den er faktisk også vældig underholdende - om end ikke så god som de foregående :)

 

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider