Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 KLAM børnebog!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 15:01

Min søn er hesteinteresseret og kom glædestrålende hjem fra biblioteket sidst og siger stolt: Mor, jeg har lånt en hestebog!

 

Fint nok, den læste vi så til godnat historie en dag i ugen.

 

Den omhandler 'Første fakta' om Heste (Bent Faurby) og er en læs let bog for de mindste klasser.

 

Bogen kommer omkring forskellige begreber som hest / pony, brug af heste og ponyer, hvad hedder far- og mor-hesten, hvad den spiser osv. Alt på 16 sider i A5 med mange fotos.

 

Et af emnerne beskriver hestens alder og at de sjældent bliver så gamle, da mange heste slagtes, længe før de når at dø af alderdom. Desuden så er danskerne en, ikke hestespisende nation, men i andre lande elsker man hestekød. Der afsluttes så med et stort helside foto af en død hest på en kødkrog!

 

Jeg syntes det er ganske usmageligt at stoppe sådan et billede op i hovedet af små børn! Havde jeg været et skolebarn der havde set det så havde jeg stortudet. .

 

Vores unger er bestemt ikke sarte, men at en underholdende børnebog skal indeholde et så dramatisk billede er jeg ked af!

 


~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Kåret shetlænder hoppe sælges billigt!

 

"Som ny" Stübben islænder sadel, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ak ja livets
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 20:54

ubehagelige sandheder...

 

Min bror var også rigtig træt af mig da jeg forærerede en højtlæsningbog om elefantlivet til min niece ( og med en tegning der viser hvordan elefanter får elefanter )

 

Vh Janni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 21:23

Tak for advarslen, min datter elsker også heste og er en meget følsom pige - det der kunne nemt have givet mareridt her hjemme :-(


Damgaard's

Sir James

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider