Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Min hest har næsen forrest.
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 08:33

Ovenstående er titlen på Gerd Heuschmanns nye bog.


Er der nogle der har læst den?

Er den noget værd?

Har hørt at det skulle være en børnebog :/



Indehaver af DAMP-ponyen!



UNDERVISNING SØGES NÆR AALBORG...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hører gerne om den
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 23:29

Hej

Nej ikke en jeg kender : )

Men hører meget gern eom den, da jeg er lidt en læst hest HIHI


Lav gerne en lille anbefaling til os hvis den er god.


TAK : )


www.Galleri-Hebe.dk

-Luksus du ikke kan undvære og spar samtidig op til 75%!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mest til børn og unge ryttere
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 13:40

Jeg har lånt bogen på biblioteket.


Den henvender sig, i hvert fald rent sprogligt, til børn og unge ryttere, men jeg synes at den er rigtig god og forklarende, så alle kan have glæde af at læse den.


Illustrationerne i bogen er et kapitel for sig. Det er nogle pragtfulde tegninger af heste der er i bogen. De er helt klart et kig værd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anmeldelse: min hest har næsen forrest
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 17:03

jeg savnede et mere fagligt indblik og nogle konkrete øvelser. Synes det faglige niveau er for lavt, men hans budskab om at træne grundridning hver dag og ikke at forcere hesten, kommer frem flere gange. han er fortaler for at hesten skal bære sig med ryggen, som den klassiske ridekunst tager udgangspunkt i. Men jeg er enig i, at illustrationerne er flotte.


Alt i alt en beskrivende bog med holdninger og knap så mange forslag til øvelelser. sproget henvender sig til unge eller dem der vil have en hurtig læst fagbog.


Jeg er glad for den (fik den i gave), men ville ikke selv have købt den til prisen, da jeg søger dybere faglig indsigt. Indholdet kunne være skåret ned til en artikels længde.


kh ida

0
0
Svar på denne tråd
 
 læs den bare for at udvide din horisont.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 19:59

Har selv købt bogen og "storebroderen" til den. - Det ømme punkt hedder den. Den er på et højere niveau for mere hestekyndige.


Nej han kommer ikke med øvelser ligesom andre dressurfagbøger - men han ønsker at oplyse os publikum der klapper ihærdigt af den populære "show-ridning". Eller - "Ben-gangere".

Om bogen, Citat:

"Denne bog giver svar på og leverer argumenter for >>forkert<< og >>rigtig<< inden for ridesporten. Titlen >> Det ømme punkt<< er et bevidst provokerende valg, idet forfatteren beskriver fejludviklinger og kræver at sådanne forkerte metoder afskaffes hurtigst muligt. Med ugangspunkt i hans undervisningsvirksomhed og praktiske erfaringer opstod en foredragsrøkke, som gav næring til en livlig diskussion omkring den >>rigtige<< ridning. " - citat slut: Side 12, OM BOGEN, Det ømme punkt.


Se evt et interviuw med ham på :epona.tv/dk/reportage/film/webtv/ dressursport-paa-afveje-interview- med-dr-gerd-heuschmann/ ?user_epona_pi1[backPi...f55d317abb


Det er fra epona.tv og kræver man har bruger for at kunne se det.

titlen: Dressursporten på afveje - interviuw med Gerd Heuschmann.


Han ønsker blot at give publikummet en større synsvinkel på nutidens dressur-arenaer.


Selvom man måske ikke deler samme klassiske principper som ham, synes jeg virkelig at alle ryttere skulle læse bogen. For hvem er intresseret i at skade sin dyrebare hest - om det er så set med penge eller mere hjerte -, er lige godt.

Vi skylder os selv som rytter med ansvar for vores heste, at lære så meget som muligt, og ikke indsnævre vores tilgang af heste til en metode.


Kan virkelig varmt anbefale bogen :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider