Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Bøger på fransk
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 22:23

Hejsa!


Jeg vil i gang med at genopfriske mit franske og ville derfor høre, om nogen kan anbefale noget litteratur man kan starte med?


Jeg havde 2 års fransk på gymnasiet og læste bl.a. Les Misérables, så er ikke helt grøn - tænkte på, om andre, der havde fransk på gym (C-, B- eller A-niveau) måske kunne huske, hvad de læste under undervisningen eller privat dengang?


Alle tips modtages med kyshånd!



Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.


Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja, vi læste
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 05:48

Asterix (!), men også R. Goschinny- dem, der på dansk hedder "Jeppe". (Han var tekstforfatter til Asterix og Lucky Luke bla. og Jeppebøgerne er ret sjove).

Der ER jo "Den lille Prins" også. (Selvom jeg ikke lige orker den mere).


Sjovt du skriver dette indlæg for, jeg har selv gået i de samme tanker (i den senere tid), da jeg efterhånden er blevet god til engelsk fordi, jeg faldt over Terry Pratchett, der dengang var sparsomt oversat.


I dag læser jeg engelsk næsten lige så hurtigt som dansk, jeg oplever ikke, at jeg skifter sprog.


Så jeg er også på udkig efter noget fransk (og faktisk også tysk) litteratur, som man ikke kan leve uden at have læst på originalsproget.





Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 grafisk roman
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 14:23

Da jeg læste fransk på HHX læste vi "Jo" af Derib. Det er en grafisk roman. Jeg synes det er en smuk fortælling og hvis sproget er lidt rustent er det jo fint med et par billeder at støtte sig til.


God fornøjelse.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider