Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 If horses could speak
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 23:11

Ja, det er godt nok ikke en bog, men da den er baseret på bogen "Tug of war", placerer jeg alligevel indlægget her :-)


Jeg har netop bestilt både bog og DVD, og jeg er godt nok spændt. Bogen har jeg kigget i tidligere hos en veninde, men DVD'en har jeg ikke set.


Hvad siger I, der har set DVD'en? Er den noget værd? Og gør den det nemmere at forstå bogen? Jeg synes nemlig lige ved første øjekast, at bogen ser svær ud, da jeg ikke er så meget inde i hesten anatomi, men det vil jeg meget gerne have lavet om på ;-) Jeg håber DVD'en vil gøre det nemmere for mig at se, hvad der rent faktisk sker i hestens krop, frem for bare at se billeder.



Mvh. Julie

---


Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk


Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke DVD ...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 22:25

men bogen - det værste var faktisk at holde fingrene på siderne med latinske/engelske muskelgruppe-navne, ellers synes jeg den er nem at gå til, den blev slugt på en hverdagsaften, ligesom i de gode gamle dage da jeg læste bøger for sjov.


Spørger du mig om navne på muskler nu, kan jeg ikke svare på noget som helst, men da jeg læste bogen kunne jeg bladre frem og tilbage, forstå hvad GH mente, og ikke finde nogle fejl i hans argumenter.


I andre sammenhænge har jeg bestilt både bøger og DVD'er, men DVDer får mig aldrig til at tænke særskilt, ser altid nemme ud på overfladen, og jeg glemmer eventuelle detaljer dagen efter: Så jeg vil klart anbefale bogen, fremfor DVD'en.







(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 23:36

Tak for din kommentar :-)


Jeg har jo købt begge dele, så begge dele vil også blive brugt ;-)


Jeg har skimmet DVD'en sporadisk, bare for at se, hvad der var på den. Det så umiddelbart interessant ud, men jeg har ikke set nok til at vurdere, om jeg får noget ud af den eller ej.


Bogen er jeg begyndt at læse, men jeg er kun i gang med 1. kapitel, da jeg desværre har 3 eksamener i denne uge, så pensum kommer før bogen. Satser dog stærkt på, at den bliver læst færdigt i weekenden ;-)


Men ud fra din kommentar, tror jeg da, at jeg vil vente med at se DVD'en til bogen er helt færdig, så jeg kan danne mig et indtryk af bogen for sig selv. Jeg er dog glad for, at jeg købte DVD'en, så jeg også har noget visuelt at relatere til senere hen.


Andre der har kommentarer?



Mvh. Julie

---


Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk


Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bog og DVD
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 00:25

Jeg har begge dele, og er glad for begge dele. Lagde ud med at læse bogen, så DVD'en og tog så til foredrag med ham. Og de 3 ting i kombination har givet rigtig meget.


Synes DVD'en gjorde nogle ting nemmere at forstå, men bogen skal helt klart læses først.


Linda.



At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!
***

Freja og Fenja - verdens smukkeste piger

***

Mosegaards El Diablo


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 14:50

Dejligt at høre, at det er en god kombination. Jeg må jo så undvære foredraget (ind til videre), men derfor tror jeg nu stadig, jeg vil få en hel del ud af det alligevel.


Jeg vil i hvert fald holde mig til planen om at læse bogen først :-)



Mvh. Julie

---


Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk


Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 foredraget
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 23:28

Jeg ønsker mig bogen til jul (og køber den selv hvis jeg ikke får den) og det er simpelthen fordi foredraget har inspreret mig så meget, at jeg gerne vil have flere detaljer med, og kunne slå op, hvis der skal argumenteres (det skal der jo nok ).


Jeg har set klip fra DVD'en og synes det var rigtig gode illustrationer, så måske finder jeg ud af at jeg ikke kan undvære den heller.


Men hvor er det dog dejligt at der er blevet brugt så meget tid og så mange penge på at give os alm mennesker en forståelse for biomekanikken, som ellers kun få har haft adgang til før.


MVH Anja


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider