Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Anbefal dine bedste hesteboeger
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 14:13

Hej,


Nu er det jo snart jul, og jeg har ud over at foraere mig selv en ny hest ;-) ogsaa besluttet mig for at udvide hestefaglitteraturen.


Udvalget af faglitteratur er enormt, saa er du lige praecis faldet over "biblen", saa giv endelig inspiration videre.


Bortset fra koersel og islaenderridning, saa er mit interesseomraade ret bredt. Min nye hest bliver maaske en unghest, som er nyt for mig, saa bredt inden for omraader som: den uundvaerlige opslagsbog ifm pleje og sygdom, traening af ungheste (jeg er ikke til indspaendinger o.l), dressur, longering og lige praecis den bog, du vender tilbage til, soeger inspiration i, kigger i, naar hesten faar underlige udslet, skal laere at piaffe (ja, gid det dog kunne laeres bare ved at laese en bog)osv.


Jeg er selv ret bredt daekket ind med litteratur omkring HMS.



Hilsen Line

.....med DESEADO (P.R.E)

Ny hest søges: 4-10 år, dressur og spring til at nå langt, ml. 160-170 cm, god gang og lækker at se på, roligt temperament og sikker i trafikken.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min bibler
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 12:11

Jeg har et par bibler:


Waldemar Seunig: Horsemanship: A Comprehensive Book on Training the Horse and Its Rider (Trafalgar Square Classics)


Erik Herbermann: Dressage Formula


Museler: Ridelære (dog skal det være udgaver fra før 52, mener jeg. Da man herefter har taget nogle af de meget væsentlige ting ud, bla. noget om at ride hesten doven, som er helt essentielt :-)) Jeg har dog noget sværere ved at forstå hvad Museler mener end de to andre. De to andre er temmelig lige ud ad landevejen.


De to første findes dog kun på engelsk, men der findes en bog af Seunig på dansk - kan ikke lige huske hvad den hedder.



"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne bog
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 09:42

Jeg anbefaler bogen "Forstå din Ridehest" af Rikke Schultz.


Bogen beskriver sammenhænge mellem ridehestes adfærd og præstationsevne og forskellige smerte- og stresstilstande.


Hestens anatomi er godt beskrevet i et sprog, der er til at forstå.


Der er også afsnit i bogen om sadler mv., træningsmetoder og behandlingsmetoder.


til bogen fra mig.


Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..




Healing af hest og rytter :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 19:24

jeg synes at "gode manere" skrevet af kelly marks er rigtig god.


den er virkelig fantastisk, med dejlige, stemningsfylde billeder. der er nogle gode øvelser som er ret enkelte og nemme at lærer. det er mest arbejde fra jorden.

Der er også nogle små historier engang imellem som hun har oplevet.


kan klart anbefales



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider