Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 gode engelske bøger
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 11:27

Jeg er begyndt at læse engelske bøger, fordi jeg gerne vil være bedre til at læse og skrive engelsk, (det er meget fint at man kan tale og forstå sproget, men det er bare træls når man så skal skrive noget på engelsk og ikke kunne stave til det..)


Jeg er snart færdig med Eragon, og mangler nu en ny bog.

Jeg læser helst sådan nogle fantsy bøger som det gyldne kompas, Eragon osv. eller romaner fra middelalderen og ander "gamle dage" (pave johanne, boxerdrengen osv)


(Harypotter og ringenes herre er udelukket, da de hænger mig langt ud af halsen, fordi der har været så meget fokus på dem.

og jeg har læst alle 3 bøger af det gyldne kompas.)


kom glad med forslag.


Holly Dolly


Med søde, dejlige Melando


Savner min lille prinsesse hund Emma


<3 It´s good to be in love <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 trudi canavan
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 12:12

hendes triologier er super! køb dem på http://www.amazon.co.uk


"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd
 
 his dark material
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 12:23

som du selv foreslår (det gyldne kompas) er fin startlæsning og væsentligt bedre end filmen.


"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 12:41

Philippa Gregorys bog "the other Boelyn girl"




£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd
 
 mnge tak
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 13:27

tak for jeres svar!


Arose, Jeg har læst alle 3 bøger på dansk, så jeg tror ikke jeg vil læse dem på engelsk osse, for jeg ved jo hvad der sker. Jeg har kun set de sidste 15-30 min af filmen, og lad det blive ved det.. Jeg sys det jeg så var okay men jeg halvsov lidt ind i mellem.. efter jeg læste bøgerne fik jeg så atvide at resten af filmen var rigtig skidt..


lisbeth, det var en rigtig god ide! Det er den der osse er filmatiseret ikke? For så skal jeg menli ikke se filmen før jeg bliver færdig med bogen..




Holly Dolly


Med søde, dejlige Melando


Savner min lille prinsesse hund Emma


<3 It´s good to be in love <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo, den ...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 10:36

.. er filmatiseret.


Jeg læste bogen først og så filmen bagefter.


Filmen lever naturligvis sjældent op til bogen - alt i alt synes jeg at den version jeg så er en meget mærkelig filmatisering (den fra 2003 med Natasha McElhorne). Den er filmatiseret igen i 2008 - om den er bedre ved jeg ikke.


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ELDEST
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 18:56

Eldest ville da være oplagt nu du næsten er færdig med Eragon det er jo fortsættelsen :)


om ikke andet vil jeg forslå...


Margret Weis og Tracy Hickmans bøger i Dragonlance serien..

f.eks.

(Dragonlance chronicles)

- Dragons of Autumn Twilight

- Dragons of Winter Night

- Dragons of Spring Dawning

og jeg kunne fortsætte længe da der jo er rigtig mange i den serie..


men ellers er der også....

Trudi Canavans

(The Black Magician Triology)

- The Magicians´Guild

- The Novice

- The High lord


eller...

Anne Mccaffreys bøger om Pern (der er også rigtig mange i den serie men vil da lige komme med et par titler ;)


- The Marster Harper of Pern

- Dragon Harper

- Dragonsong

- Dragonsinger

- Dragondrums


men håber at det kan bruges...om ikke andet så skriv en pb...for jeg kender mange flere i den her genre på engelsk ;)


mvh Sette

(som selv hovedsageligt læser på engelsk, da det danske blev for kedeliget og fordi der som regel går noget tabt i oversættelsen ;))



Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Laddie -

0
0
Svar på denne tråd
 
 twilight
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 20:39

Twilight af stephenie meyer!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor svære?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 12:58

Ja, hvor "svære" må bøgerne være at læse? Skal det være teenage-bøger som Harry Potter, eller må sproget være lidt mere kompliceret?

Hvis det skal være de gamle klassikere, vil jeg klart anbefale David Eddings' bøger: The Belgariad, the Malloreon, og alle de andre.

Ellers er der MANGE gode.. Er lige blevet færdig med Path of Fate af Diana Pharaoh Francis, og den kan absolut anbefales.

Ellers er min yndlings (fantasy)forfatter klart Barbara Hambly (Dragonsbane).

Du kan evt. sende en PB, hvis du har flere spørgsmål.


MVH.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 19:47

... Tamora Pierce? Hun har skrevet en lang række fantasy-bøger, og de fleste af dem kan lånes på biblioteket, og i hvert fald nogle af dem har bibliotekerne på både dansk og engelsk.


Jeg synes de er ret gode, et udmærket sprog, en fint opbygget verden og nogle seje kvindelige helte. Og så er der selvfølgelig magi, drager, magiske sværd, guder og kærlighed - præcis som der skal være i gode fantasyromaner ;-)



Klikkertræning giver arbejdsglade heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 11:41

Nu læser jeg stort set altid bøger på engelsk, og da jeg klart hælder mest til fantasi genren, er det den slags bøger jeg vil anbefale. Here goes:


Name of the wind af Patrick Rothfuss. En helt fantastisk bog som er gået direkte ind på en første plads hos mig - og da jeg sidst tjekkede havde jeg læst over 2000 bøger. :P


A song of Ice and Fire serien af George R.R. Martin. En fantastisk bog om menneskeskæbner og intriger. Kan specielt godt lide den fordi ingen af personerne er gennemført gode eller onde (som man ofte ser i fantasi). George R.R. Martin er forresten historiker, og har læst mig til at meget af historien i serien, er baseret på en krig i det middelalderlige England - War of the Roses).


Discworld serien af Terry Pratchett - Utrolig intelligent og gennemtænkte fantasy bøger, som desuden er hylende morsomme.


Mistborn serien af Brandon Sanderson - spændende, gennemtænkt fantasi, med en ret speciel kvindelig hovedperson.


The Gentlemen basterds sequence af Scott Lynch - meget intelligent og underholdende bog.


Derudover er Trudi Cannavan og Robin Hobb bestemt også værd at læse. De ligger nok i den lidt lettere ende sammen med Tamora Pierce.


Håber du kan bruge det til noget. Vil gerne høre dine meninger om bøgerne, skulle du læse nogen af dem. :)


K.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læænge siden!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 20:54

Tak for jeres svar trods det er længe siden.. Jeg blev færdig med Eldest i december, men det har været meget presset med uddannelse så jeg har kun fået læst de 2.. Nu går jeg så snart igang med Brisinger. For jeg er nemli snart færdig med min uddannelse..


Jeg vil kigge på nogle af bøgerne når jeg har kæmpet mig igennem Brisinger


Holly Dolly


Søger bogen: Hold Hesten Sund - Om at behandle og forebygge sygdomme

Har du den, og gerne vil sælge, er jeg interesseret!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider