Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Hvis du skulle anbefale en god bog
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 14:58

Jeg mangler inspiration i dén grad! Jeg er ikke den stire læser men ynder dog at læse en bog i ny og næ (ferier, ved sygdom) mv. når jeg ellers ikke kan lave så meget.


Jeg skal i næste uge indlægges over 3-4 dage og har ikke rigtig noget læsestof at tage med mig - ventetiden kan jo blive lang.


Jeg er til bøger med humør (Nynnes dagbog, Michael Luadrupstænder), selvbiografier - herunder Hanne Reintoft, Odile Poulsen mv.


Triologier (Harry Potter, Stig Larson) mv. er slet ikke mig.


Har I nogle bud på bøger, der må gerne være humør deri eller selvbiografier eller andre gribende beretninger.




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger med humor...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 16:46

... der vil jeg anbefale Gerald Durrels bøger. Der er flere af dem som en serie, men de kan læses separat. Jeg vil anbefale at starte med "Min familie og andre dyr" og hvis du kan lide den, "min familie har finner, fjer og sko" og "Gudernes have". Han har også skrevet "skovturen og andre viderværdigheder" og "en mand til mor" - begge er samlinger af små uafhængige historier - og meget morsomme!


Kan du lide historie - blandet med en humoristisk måde at skrive på (uden at det bliver lårklaskende morsomt) vil jeg anbefale "Desiree" - skrevet af Annemarie Selinko. Den er skrevet i dagbogsform, startende fra tiden under den franske revolution hvor Desiree er 14 år gammel og til hun som voksen kvinde ender det sted som hun nu endte. Den er historisk og de større begivenheder og de personer der bliver nævnt i den er nogen der reelt har levet.


En anden bog - der godt kan kaldes selvbiografisk og som samtidig er en spændende historie, er "Tschiffely's Ride" skrevet af A. Tschiffely.

Han var i 1925 ansat som skolelærer på en skole i Buenos Aires, da han besluttede sig til at kaste sig ud i det helt store eventyr. Han ville vise at den argentisnske Criollohest kunne leve op til deres ry som stærke og nøjsomme heste.

Han var ikke den store rytter i forvejen. Hestene Mancha og Gato var 16 og 15 år gamle og utilredet da han fik dem, og da han modtog dem havde de selv gået turen fra Patagoniens stepper hvor de havde levet vildt og de over 1000 miles til Buenos Aires. SÅ blev de tilredet og Tschiffely tog afsted på sin tur med målet New York! (du kan læse om bogen og nogle korte citater her www.thelongridersguild.com/ Heroes.htm )


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 21:27

... Vil anbefale denne: www.saxo.com/dk/item/liza-marklund- asyl-forelskede-sig-til-mareridt- hardback.aspx


Det er 2 bøger i en. Det er godt nok ikke humør bøger, som jeg også selv holder af at læse, men denne bog bliver man grebet af og kan næsten ikke slippe igen.


Kan VARMT anbefales...




-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd
 
 vil bare lige
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 22:24

... sige at Harry Potter-bøgerne kan læses uafhængigt at hinanden. Ligeledes kan Stieg Larsons.


Ellers vil jeg anbefale:


Susan Kay

Jomfrudronningen (historisk roman om dronning Elisabeth d. 1 af England. Fantastisk bog)


Dan Brown

Da Vinci Mysteriet

Engle og Dæmoner


Martin Bavngaard

Svinestreger (satirisk roman)


Liza Marklund

Isprinsessen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker..
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 19:41

Jeg har været ude og kigge bøger - det blev (i denne omgang) til et par billige paper udgaver..


Har ledt inderligt efter En fridag til Fru. Larsen af en Marta et eller andet - men den er umulig at opstøve.. samt Et brev til min datter af Hanne Reintoft også umulig at finde, suk!




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke det, GYSER
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 00:47

Jeg er nok bare uhelbredelig gyserfanatiker og ææælskar Stephen King. Kan anbefale Det Onde, Ondskabens Hotel og Begærets Butik :)







Mvh.


Charlotte "Holopainen" Berwald <3




!! Nightwish !!


* Blodsøstre * Du findes stadig, må jeg få dig? * Sort Engel * Skabt af Ingenting * Begravelsen * Kom her, jeg er det firkantede mareridt! *

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 14:56

Jeg har lige akkurat læst en bog der hedder "De nye koners klub" af Jane Moore. Jeg synes den var meget humoristisk, men samtidig med et strøg af eftertænksomhed - lidt hen ad Desperate Housewife eller @!#$ and the city sådan som karaktererne er beskrevet.


Kan ikke huske hvad forfatterne hedder (ja der er 2 af dem), men har også lige afsluttet en bog der hed Huset.

Den er rimelig let læst, men er ok spændende.

Den handler om 2 par der begge kommer til samme hus, efter deres biler er punkteret ude på en øde vej.

Den kan minde lidt om plottet i Saw, da der er nogle husregler, hvoraf den ene er, at hvis en af de 4 dræber en af de andre, så vil de andre muligvis overleve natten i huset.

Der sker efterfølgende nogle bizarre ting i huset og alt er ikke som det ser ud til, da,da, da dam....


NEVER MIND THE DOG.BEWARE OF THE OWNER.
Boerboels are NOT a dangerous breed.
Boerboels are NOT fighting dogs.
HELP SAVE THEM!

www.facebook.com/home.php#/ group.php?gid=262951509317&ref=mf

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider