Robin Hobbs tre trilogier:
The Farseer Trilogy
- Assasin's Apprentice
- Royal Assassin
- Assassin's Quest
The Liveship Trilogy
- Ship of Magic
- The Mad Ship
- Ship of Destiny
The Tawny Man Trilogy
- Fool's Errand
- The Golden Fool
- Fool's Fate
Trilogierne kan godt læses hver for sig, selvom de alle hænger sammen. Der er et sted imellem 500-900 sider i hver bog, så der er rigeligt med læsestof. De er samtidig rimeligt lettilgængelige sprogligt - en smule sværere end Harry Potter bøgerne, men ikke overdrevent.
Den første og den sidste trilogi handler om Fitz, som er lejemorder ved hoffet (ham der afliver politiske besværligheder). Hans bedste ven, The Fool, gør ham til en del af deres verdens skæbne. Drager, mennesker der kan "tanketale" med dyr på en lidt utraditionel måde, masser af magi og politiske plotlinjer - rigtig meget fantasy. 
Den anden trilogi foregår mere sydligt i den samme "verden" og har piratplots, familiedramaer, drager (igen) og skibe, der er levende. Den er også knyttet til de to andre trilogier, men det er først i sidste trilogi, at det bliver åbenlyst.
De bøger anbefaler jeg til alle og enhver.
Elsker dem. Jeg læser ikke andet fantasy end Harry Potter, ellers.
Lad mig give dig mit yndlingscitat og så skal jeg nok holde mund: 
"Remember with your heart. Go back, go back, and go back. The skies of this world were always meant to have dragons. When they are not there, humans miss them. Some never think of them, of course. But some children, from the time they are small, they look up at the blue summer sky and watch for something that never comes. Because they know. Something that was supposed to be there faded and vanished. Something that we must bring back, you and I."
- The Fool, fra bogen "The Golden Fool".
-+- Zip.