Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

Fantasy bøger
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 14:05

Jeg er bidt af en gal fantasy læsehest og har derfor læst en del bøger i denne genere.

Er der nogen/nogle der kan anbefale en god bog eller serie inde for denne serie?

Jeg har læst disse:

Abhorsen - Garth Nix

Historien om Mira - Josefine Ottesen

Lyra-triologien - Philip Pullman

Krigeren - Josefine Ottesen

Harry Potter 1-6

Skammerbøgerne - Lene Kaaberbøl

Drømmetjenerne 1-3 - Dennis Jürgensen

det er vidst lige dem jeg kan komme i tanke om...

Mvh. Manuela

0
0
Svar på denne tråd

Fantasy...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 15:14

Robin Hobbs tre trilogier:

The Farseer Trilogy

- Assasin's Apprentice

- Royal Assassin

- Assassin's Quest

The Liveship Trilogy

- Ship of Magic

- The Mad Ship

- Ship of Destiny

The Tawny Man Trilogy

- Fool's Errand

- The Golden Fool

- Fool's Fate

Trilogierne kan godt læses hver for sig, selvom de alle hænger sammen. Der er et sted imellem 500-900 sider i hver bog, så der er rigeligt med læsestof. De er samtidig rimeligt lettilgængelige sprogligt - en smule sværere end Harry Potter bøgerne, men ikke overdrevent.

Den første og den sidste trilogi handler om Fitz, som er lejemorder ved hoffet (ham der afliver politiske besværligheder). Hans bedste ven, The Fool, gør ham til en del af deres verdens skæbne. Drager, mennesker der kan "tanketale" med dyr på en lidt utraditionel måde, masser af magi og politiske plotlinjer - rigtig meget fantasy. :P

Den anden trilogi foregår mere sydligt i den samme "verden" og har piratplots, familiedramaer, drager (igen) og skibe, der er levende. Den er også knyttet til de to andre trilogier, men det er først i sidste trilogi, at det bliver åbenlyst.

De bøger anbefaler jeg til alle og enhver. ;) Elsker dem. Jeg læser ikke andet fantasy end Harry Potter, ellers.

Lad mig give dig mit yndlingscitat og så skal jeg nok holde mund: ;)

"Remember with your heart. Go back, go back, and go back. The skies of this world were always meant to have dragons. When they are not there, humans miss them. Some never think of them, of course. But some children, from the time they are small, they look up at the blue summer sky and watch for something that never comes. Because they know. Something that was supposed to be there faded and vanished. Something that we must bring back, you and I."

- The Fool, fra bogen "The Golden Fool".

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Fantasy
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 19:47

Læs David Eddings! (Evt sammen med Leigh Edding, hans kone) Her fåer du eventyr og magi for alle pengene.

Belgarion-sagaen og Ridder Jernhøg-triologien er oversat til dansk - muligvis flere.

God fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

hmm.. lene kaaberbøl
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 17:58

hmm.. hvis du siger at du har læst skammeren .. så undre det mig at du ikke også har læst sølvhesten.. det er en trilogi.. og den er rigtig go..

1. sølvhesten

2. hermelinen

3. isfuglene

www.kaaberboel.dk/katr...serien.htm

;P har faktisk læst mange af de samme som dig hihi ;P

0
0
Svar på denne tråd

og og og ...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 18:05

alanna serien.. af tamora pierce.. der er utrlig mange bøger..

tellerup.dk/?Forfatter=219

her kan du se alle hendes bøger.. de badste er serien med alanna og de udødelige.. ( har ikk læst de andre :P )

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 19:41

1000 tak Sabine

Jeg har ledt og ledt og ledt efter et sted hvor man kunne købe bøgerne af tamora pierce, fik enda at vide fra forlaget at de var udgået helt, så jeg havde opgivet at få fat i dem.

Serien Løvindens sang (den om Alanna) kan helt klart anbefales (og jeg glæder mig helt til at læse den igen, selv om jeg er ca 10år for gamel i forhold til målgruppen )

Narnia fortælingerne skal man da læse når man er til fantasy, det er jo en klassiker...

Just_me

Alle kan begå fejl - kunsten er at lære af dem

0
0
Svar på denne tråd

Ringenes Herre
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 10:48

Og Hobitten skal da helt klart læses - det er de fedeste fantasy bøger der eksisterer!

Mvh

Heidi

"Intet er umuligt for den, der ikke skal gøre det selv"
0
0
Svar på denne tråd

Eragon - Drager, dværge og elverfolk !
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:04

En ung amerikaner "Christopher Paolini" har skrevet en trilogi ved navn "Arven" , det er kun de to første bøger der er udkommet, den første hedder Eragon , den handler om en teenager "Eragon", som finder et drageæg i en bjergkam, det klækker for ham of han bliver den første dragerytter i hundrede år, der efter kommer han ud for en masse ting , møder sine ærkefjender som slog hans onkel ihjel pga. drageægget. landsbyens historie fortæller følger med Eragon da han forlader landsbyen , og der begynder eragons læretid.

I anden bog "Den ældste", drager han til Elverfolkets hovedstad sammen med en dværg og en elverkvinde han møder.

Der er masser af spænding i denne trilogi , drager, elverfolk , dværge og magi i massevis. Det er de grundlæggende ingredienser i Christophers triologi.

Eragon er i man i gang med at filmatisere.

Trilogien kan klart anbefales !!!

0
0
Svar på denne tråd

en god bog?
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:31

prøv en af dem Tamora Pierce har skrevet... hun er god til det der fantasy blandet med lidt virkelighed...

Hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Eragon!!!
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 11:09

Nu er jeg selv lige kommet igang med Eragon, og som den læsehest jeg er, så er jeg næsten færdig og skal så igang med nr. 2, men hvornår kommer nr. 3? jeg går altid igang og bliver bidt af bøger, hvor der mangler de sidst, møgirriterende! tålmodighed er ikke min stærke side og så er jeg vildt nysgerrig!

Men er der nogen der ved hvornår nr. 3 kommer?

sys jeg så et sted på nettet af Eragon bliver filmatiseret??? kan det mon passe?

Hellere fortryde noget jeg har gjort,

end noget jeg ikke har gjort

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette Lillie
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 18:55

Tre'eren skulle vidst nok komme forår/sommer 2007, men er ikke sikker.

Ja , den bliver lavet som film,

Tjek www.shurtugal.com

og www.eragonmovie.com/

PÅ shurtugal kan du se billeder, den er også fansite for selve bøgerne, og på Eragonmovie står der lidt om filmen, som kommer i de amereikanske biografer til december i år.

Det er virkelig en serie der kan anbefales !

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med ...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 19:17

Jeg vil anbefale Artemis Fowl af Eoin Colfer. Sally Altschuler har også skrevet nogle gode fantasybøger. Og Pigerne fra Nordsletten har jeg hørt meget om, men har ikke haft tid til at læse dem ...

God læselyst :-)

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Farseer osv
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 15:08

Nu blev jeg jo inspireret af denne tråd for et par uger siden, og så drønede jeg ned på biblo for at låne farseer trilogy... nu har jeg læst de første to bøger, men jeg sys nu ikke de er så gode igen! der er altså meget genfortælling og det bliver lidt kedeligt i længden! det kan også være fordi jeg har valgt at låne dem på engelsk...

Men dog en god historie, den er bare meget langtrukken!

Er der nogen der har andre forslag?

har allerede læst tamora pierce flere gange, er færdig med eragon og Harry- selvfølgelig har jeg læst om ham!

Men måske ham david eddings? er der nogen der vil give et lille referat???

Hellere fortryde noget jeg har gjort,

end noget jeg ikke har gjort

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider