Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Pris på part? SVÆRT at finde :/
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 11:22

Hej Alle


Jeg har LÆNGE prøvet at finde en part til min pony. Dels tror jeg det skyldes hendes højde og dels tror jeg det skyldes at jeg ikke kan finde en ordentlig pris på det.


kan nogle evt. hjælpe mig? hun trænger virkeligt til en rytter og der må der være et barn et sted der ude som mangler en sød dejlig pony at ride - med muligheder for udvikling, stævner, dyrskuer mm.??


Hvilken pris kan jeg ta for parten? - grunden jeg spør er også fordi jeg har gået lidt henvendelser med da jeg ikk kan give en ordentlig pris springer folk fra (tror i hvert fald det er grunden)..


Annoncen :

www.heste-nettet.dk/lodge/74110/ hest/71409/


på forhånd tak


Signe Mie // Team-klik.dk

Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Gratis
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 12:08

Sikke en dejlig pony. Men det synes jeg ikke at du skulle tage penge for! Jeg ville istedet være glad for at nogen kom og red og hyggede om min pony.


Det ER jo en shetlænder og det er begrænset hvad man kan med sådan en selvom de er skønne.


Jeg har selv en (nu udlånt) og jeg havde på et tidspunkt en mor og datter der kom og hyggede og pigen red ture med mor ved siden af. Det kunne jeg ikke drømme om at tage penge for.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)


AT Horsecare anbefales varmt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 part....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 12:16

Hej Chritina


jeg tror du har ret.. tak for dit bud.


Signe Mie // Team-klik.dk

Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!



0
0
Svar på denne tråd
 
 jo jo da
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 16:28

Jeg er overhoved IKKE enig . JEG synes helt klart at du skal tage penge for din part !!!

Hesten/ponyen koster jo alligevel hver måned . Desuden er det jo et GODE for en familie at kunne ride på din dejlige pony .


Jeg har en af samme kaliber ( bare ikke så fin og med papirer )

Der tager jeg 300 kr pr måned for 3 dage om ugen og der hører pasning af boks og udstyr med .

Familien og deres lille pige på 8 år betaler gladeligt for at kunne benytte hende og slippe for rideskole .

Og en gang i mellem tager de også undervisning hos mig.


Så JO tag du bare lidt for det .


Mvh Karina


Stutteri Graven


Bedækning med :


Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Basis og Morfologisk kåret .


Welsh sec A : Clausholm Dutch Design


Tilridning/ træning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Betaling eller ej
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 19:35

Hej Signe Mie,


hvad man kan tage for en part er meget forskelligt. Står den nu på en rideskole er det næsten altid til at finde en part, der vil betale, men bor man langt ude, ja så kan det jo være anderledes svært, så er man måske næsten nødt til at betale for, at nogen kommer og rider. Altså det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.


Med den pony du har, ville jeg blot tage et symbolsk beløb fx. 100 kr. om mdr og så være glad for, at en forælder med sit barn ville bruge tid på den, det er jo også til din fordel, at den bliver redet


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pris??
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 23:00

Hmmmm, jeg har en rigtig smuk top kåret tinker hoppe. Hun er kåret med 8-8-8 for gangarter.

Hendes part har hende som sin egen, jeg rider hende slet ikke selv.... men, jeg betaler ALLE omkostninger, ordner hendes boks, køber udstyr, får omstoppet sadlen regelmæssigt og kører hende til træning og stævner mm... jeg betaler alt brændstof.... Parten .... hun betaler ingenting :-)


Blot til sammenligning




PrinsesseGuldHår


Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fair kontra realistisk
Forfatter: 
Dato:  23-11-2010 00:38

Spørgsmålet er vel ikke hvad der er fair, men hvad det er realistisk, at en eventuel part/mor-til-lille-ridepige er villig til at betale - hvis overhovedet noget!


Du vil gerne finde en lille rytter, men du kan jo ikke TVINGE folk til at købe din vare til den pris, du evt. har sat. Så hvis ingen vil købe til prisen, så må du jo sætte prisen ned eller forære varen gratis, ellers er det ganske muligt, at du slet ikke finder den søde, lille ridepige, du søger.


Jeg tror også at du meget nemmere vil finde en egnet part hvis den er gratis.


Jeg synes godt nok Karinas eksempel er meget dyrt!! SÅ meget koster sådan en bette størrelse jo heller ikke at fodre på. Men det er da heldigt for dig, Karina, at du har fundet en familie, som gerne betaler prisen! Tror nu ikke disse familier hænger på træerne.



...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer


***


Flot, brun Bates dressursadel sælges! Se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Part til Ronja
Forfatter: 
Dato:  23-11-2010 19:18

Hej Alle


mange tak for jeres svar :-) de har været meget brugbare.


Jeg har besluttet mig til (med mindre andet aftales) at det bliver gratis for parten, også kan der altid aftales ang. undervisning osv.


tak igen for jeres respons så håber jeg bare der kommer bid ;)


Signe Mie // Stutteri-Iris.dk

Avl af Shetlandsponyer i standart str. med fokus på brugsværdien

Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider