Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Er der sket forandring - ridemæssigt
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 20:55

Har denne her skønne 6 års vallak, som jeg har ejet siden han var 15 mdr. Jeg har selv tilredet ham, da han var 3½ (har aldrig tilredet før), og vi har de første stort set kun redet ture de første par år. Meget lidt baneridning i hvert fald.


Nu er vi så gået stille og roligt igang med mere "seriøs" ridning, og ridning flere gange om ugen istedet for kun 1-2 gange pr. uge el. 14 dage. Her er nogle billeder fra i sommers, hvor han havde været "igang" nogle måneder, men dog lige havde haft 3 ugers sommerferie, så der er lidt mave :-)













Og nu ser vi sådan ud












Hvad synes I? Er der sket noget fra sommerbillederne til nu? Eller er det bare mig som ser en lille forskel, som måske slet ikke er der.


Kommenter gerne både hest og rytter. Det bliver vi kun klogere af. Vi er ikke rigtig kommet igang med noget undervisning endnu, men det er da planen vi skal igang med det. Det er bare lidt svært at få det hele til at passe ind med 3 små børn, arbejde mv. :-)



Med venlig hilsen


Betina Hansen


med Charlie


c',)




0
0
Svar på denne tråd
 
 sadlen
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 22:12

ud fra billederne at dømme, så er sadlen vist din fjende, især på de første billeder sidder du meget langt tilbage i sadlen og enkelte billeder helt oppe på bag. Det er lidt bedre nu, men stadig ikke godt, og derved bliver du også hæmmet i din opstilling og dine muligheder for at komunikere rigtigt med ham.


Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Iøvrigt er det
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 22:17

forresten min datter på 8 som er fotografen :-)


Det er en ny sadel som jeg næsten lige havde fået på sommerbillederne, så det var en ny fornemmelse. Var vant til en kombi, så jeg synes jo det føltes som en drøm at komme i en dressursadel. Sadlen passer hesten ifølge kiropraktoren, så det er nok min balance i sadlen der skal trænes :-)


Med venlig hilsen


Betina Hansen


med Charlie


c',)




0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 22:22

Respekt til din datter. Det gør hun godt nok fint.


Jeg kan ikke se den vilde forandring mht til ridningen, men jeg er sikker på at der hurtigt ville ske noget, hvis du fik noget regelmæssig undervisnig.


Det ser ud til at være en rigtig rar og dejlig hest, som du helt sikkert kan få noget rigtig fornuftigt ud af.


Husk at opdater med nye billeder


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undervisning..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 22:28

får du det??


Undskyld men jeg synes ikke at fremskridtet er sådan lige at få øje på.. Synes at på de fleste billeder virker dine håndled stive. De skal være bløde og de skal runde. Og på nogle af billederne lukke du ikke hånden ordentligt om tøjlen.


Ved at ridning er en svær størrelse..


Få noget undervisning hvis du ikke allerede får det..


RIGTIGE KVINDER RIDER HVER DAG.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dygtig fotograf :)
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 22:31

Hej,


Meget fint fotograferet af datteren!


Jeg er ikke så god til at bedømme om der er sket noget fra den ene serie til den anden, men jeg vil bare sige, at jeg ser en rigtig dejlig velmuskuleret hest (lidt tyk), der får lov at holde balancen selv uden at blive tvunget ind i en eller anden facon med biddet - og det synes jeg er super lækkert!! :)


Hvis jeg var dig ville jeg kigge lidt på min egen balance, så du kan komme til at sidde lidt bedre i den der sadel. Det kan komme til at betyde noget for hans ryg i længden hvis du kommer for meget i bagvægt.

Hvis du ikke kan nå så meget undervisning, så kan du evt. låne noget Sally Swift - centreret ridning, eller Mary Wanless på biblioteket - der er god inspiration og øvelser.


Undskyld jeg ikke svarer på det du spørger om....


De bedste hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rid FREM og ned
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 09:58

Jeg kan se en lille forandring i perioden til det bedre. MEN jeg ville for det første spørge sadelmageren og ikke kiropraktoren om sadlen passer. Fordi jeg har hørt nogle kiropraktorer sige nogle mærkelige og forkerte ting om andet end kiropraktik, så jeg ville ikke stole helt på en kiropraktors vurdering.


Det store men er, at din hest på alle billederne er ovenud. Det betyder at den ikke bruger sin hals og ryg korrekt. For at en hest skal kunne bære rigtigt med ryggen og det passive støtteapparat skal den rides frem og ned og derfra rides op i en egentlig samling.


Der er ingen garanti for, at hesten nogensinde kommer til at gå anderledes, hvis den vænner sig til at gå i denne holdning. Den vil bruge sine ben mere og mere, og undlade at bruge ryggen, og det vil slide alt for meget på den. Jeg ville tage noget longearbejde (se fx. Kirsten Hansens gode serie på Epona) i en periode og få lært hesten at bruge sin ryg korrekt, og så ville jeg derfra gøre det samme under rytter.


Ellers en pæn, harmonisk og veltilpas udseende hest, så du kan sagtens opnå det nødvendige. Det kan være svært i alle diskussionerne om at gøre det rigtige og om brutal ridning at se, at det heller ikke er godt for hesten at gå som den vil. Den er desværre ikke klog nok til at lære sig at bruge sin ryg korrekt (det er vi mennesker jo heller ikke) så vi har ansvaret.


Der ligger på MyHorse TV en super god udsendelse om ridehestens uddannelse med Peter Amris, som sikkert også kan være en stor hjælp. Du kan også læse Kyra Kyrklunds bog, særligt afsnittet om ABC'en har jeg selv haft stor glæde af.


Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning


www.hesteforstand.dk

Hjælp til problemheste, undervisning, kurser og foredrag

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 10:35

jeg ser "desværre" heller ikke rigtig nogen forandring på ridningen eller hesten (ud over lidt anderledes farve osv)...


Men sadlen springer mig altså også i øjnene... synes det på mange af billederne ser ud til at den ligger i bagvægt (og det kan også være skyld i balance problemer hos dig, og at du kommer tilbage på bagsvidslen)


by the way - thumbs up til din datters fotografering


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 10:40

Det kan også tænkes at sadlen passer ok til hesten, men er for lille til dig. Nu må du ikke tage det som en fornærmelse ( ) men du sidder helet ude på bagsvidslen af sadlen på stort set alle billeder (nogle værre end andre) og det ser faktisk ud som om sædet er for lille til dig.


Og hvis sadlen er for lille til dig hjælper det ikke at den passer hesten. For så vil du komme til at lægge en stor del af din vægt ud på sadlens bagsvidsel, og sadlen vil dermed alligevel trykke ned i ryggen på hesten. Derudover gør det intet godt for din opstilling at ride i en sadel som ikke passer til dig.

Jeg ved ikke om din hest kan bære en længere sadel, eller om løsningen kan være blot at finde en model med et anderledes udformet sæde, men en sadelmager ville helt sikkert være en god ide at få ud.


Mht ridningen kan jeg desværre ikke se de store forandringer udover at hesten har slanket sig en lille smule på de sidste. Måske noget undervisning kunne være vejen frem?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 10:54

jeres kommentarer :-)


Og ja, det er klart undervisning er vejen frem.


Mht. brutal ridning, så er det lige netop det jeg altid har undgået, og mange mener jeg har været "for sød" ved ham ved at lade ham selv bestemme hans holdning, og ride uden stort set kontakt. Han blev tilredet i rebgrime, og redet udelukkende med den det første ½ år.


Jeg begyndte for 1 års tid siden at ride med mere kontakt, og det resulterede desværre i, at han begyndte at tvære helt afsindigt på biddet. Her var MANGE forskellige råd fra mange forskellige mennesker om, hvordan det skulle afhjælpes.


Nu tværer han kun meget sjældent, og alene det får nok mig til at synes at der er sket en positiv forandring, som så åbentbart at ret svær at se på billederne :-)


Mht. longearbejde, så longeres han frem og ned ca. 1 gang om ugen. Den holding er han heldigvis begyndt at søge når jeg traver af og når jeg slipper tøjlerne for at give pause. Jeg synes bare, at vi nok var nået til det punkt hvor jeg godt kunne forlange lidt mere holdning og ikke bare dalre rundt for lange tøjler mere. Men ja, det er rigtigt, at han ikke har lært at bruge sin ryg ordentlig endnu, men håber da det kommer med tiden.


Jeg har Kyras ABC, og har læst bogen flere gange, og forsøger faktisk at ride ud fra hendes principper nu efter vi er begyndt at ride lidt mere seriøst.


For en måneds tid siden deltog vi i intro distance ved Gludsted plantage, og vant med bedste tid -kun 55 sek. over idealtiden på 18 km, så måske vi bare skal holde os til distance -men han skal jo stadig lære at bruge hans ryg rigtigt.


Lige et billede fra da vi rider over målstregen.



Med venlig hilsen


Betina Hansen


med Charlie


c',)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 02:09

nu har jeg set ham live til intro distancen og i forhold til sidste sommer er der klart sket en forbedring, men det er nok nemmere at se irl end på billeder.


Iøvrigt husk at rose din datter for billeder.


Knus Naja






Eggersmann Golden Mineral sælges, 300 kr pr sæk



Dressurhest med moderat rygsving søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jae- det ser bedre ud
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 07:51

Fra at ride over benet og falde frem, er du nu nået til islandsk bondestil. ;-) (Og islandsk bondestil er behagelig på langture, men ret fy i dressur).


Men ret op- du er skrutrygget: Forestil dig, du har en bøjle siddende i tøjet, så dine skuldre ikke rundes, og dine arme ikke følger med frem, giv mere tøjle.

Tæerne IND! Man kan godt prikke med hælene uden at få andefødder....


Det er blevet pænere! Men... ;-)



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsa- egentlig
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 08:02

Tror jeg heller ikke sadlen passer dig. Og det er mindst lige så vigtigt, som at den passer hesten, du får ikke korrekt opstilling, hvis du ikke sidder ordenligt- og hesten har heller ikke godt af det, hvis du falder frem fordi, der ikke er plads til møllen i sadlen.


En god sadel- kan virkelig gøre forskel! Man bruger færre kræfterpå at sidde rigtigt, det kommer meget mere "af sig selv"- og så får man trænet de rette muskler- på en selv og hesten.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider