|
|
| Vis dit Per Thybo køb! |
| Forfatter:  |
Havila |
| Dato:  |
19-05-2009 20:40 |
|
Hej. Vis din hest/pony købt af Per Thybo. Har kun hørt godt om ham, og synes det kunne være sjovt at se hvad "hans" heste er blevet til. Fortæl gerne lidt om kræet 
Venlig hilsen Nanna
♥ Irish Cool Kaiza ♥
Har du ikke noget positivt at sige - Så lad vær' med at svare!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkk |
|
|
tjah da jeg i sin tid skulle købe hest, ringede jeg til per og fortalte mine krav: sort eller skimmel hest, minimum 165 cm, max 6 år gammel... han ringede kort tid efter at han havde HESTEN... den måtte jeg jo absolut ud og se samme dag... men den var MÆRKEBRUN???????? PER for søren.. jeg sagde SORT.. men fik afvide at hvis jeg ikke ville have den, skulle den alligevel ud i tilridning hos min veninde som havde salgsstald... så på den måde uknne jeg jo få hende på prøve og så se om jeg ville have hende (normalt får man jo ikke heste på prøve af ham)... og jeg fortryder ALDRIG ALDRIG ALDRIG købet.... da jeg købte hende havde hun bare stået på hans mark i 1½ år uden rigtig at have været i hænder (= ingen smed.. puhaaa lange hove)...  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Hejsa
Jeg har købt ham her af Per, og har altid kun haft godt at sige om Per...der har aldrig været noget at sætte fingre på, og jeg har handlet med ham flere gange.....
Ham her er welsh efter Rowol´s Poko og født i 2007, han er chippet og har stambog og er brændemærket, jeg har fået ham til en meget fornuftig pris....han er Sec.B, og jeg har fået ham kastereret....skøn pony....

mvh dibdab
Ny hjemmeside www.Stutteri-doheema.dk
DibDab med 5 ponyer
Doheema Surprise Us(Pinto hoppe)
HuckleBerry Cooley ( Tinker vallak )
Ganto(islænder vallak)
Fiksergårdens Ameysing ( pinto hoppe)
Scotty (welsh vallak) ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dåmme pirater.. |
CacaoTraum |
19-05-2009 21:55 |
|
Jeg købte først Cacao af Per og bad ham et år senere om at finde en magen til, bare ældre og mere erfaren (Cacao var dengang kun 4 og utilredet). Man må sige at det lykkedes ham ret godt (...de er faktisk også i familie et stykke ude, fandt vi ud af bagefter):  Cacao (til venstre) er en 6 årig holstener/fuldblod (kåret holstener). Traum (til højre) er en 10 årig trakhener/fuldblod (kåret DV).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lkjdsdsdsd |
|
|
Vi har haft købt 2 elevheste af Per... Super gode ponyer... desværre duede de ikke som elevponyer efter en periode. det var absolut ikke hans skyld. det var bare ponyernes sind. Men super dejlige ponyer som vi fik solgt videre til gode hjem.
Mvh Pia med de gule stjerner:
Sole's Anemone Brødsgaards Leander
og låneponyen Annasmindes Sylvester
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej...... |
|
|
Ja - vi har købt et par stykker ved Per Thybo og fået en pæn behandlig og nogle dejlige heste. Her er de.  BG Golden Tivio Am. Panit  Red Midtnight Joe Begge to skønne heste. mvh Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har også købt hest ved Per Thybo i 2006, og kan heller ikke sætte fingre på manden Han var meget ærlig og sagde ligeud at hesten hverken havde været på bane eller i skoven, ikke var vant til vand osv.. Og at han skulle i longe før man kunne ride, det har jeg dog aldrig gjort siden jeg fik ham, heller ikke første gang ! Og jeg har fået den skønneste hest til billige penge, også lidt FOR billigt viste det sig, for hans kone havde skældt ham hæder og ære over at han havde solgt mig den til den pris  Surprise som nu er 7 år:   Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min datter |
|
|
har købt en skøn polsk varmblod fra Per for ca. 2 mrd siden, vi fortalte Per at vi skulle brugen en meget stille og rolig lille hest som man groft sagt kunne sparke i rø... og den skulle nærmest vende sig om og sige undskyld at den stod i vejen. Per havde 2 som passe til vores krav og vi valgt ham her:  Det har vi bestemt ikke fortrudt, vi handler gerne hest hos Per igen.. Hilsen Iben
For den som har viljen og troen i hjertet er intet umuligt. undefined Maskinbroderi udføres på alt, f.eks grimer, dækken http://www.al-horse.dk Sadle sælges, se præstentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.. nu har jeg |
|
|
godt nok ikke noget billede af ham ; Men for et stykke tid siden blev vi af en god ven spurgt om vi ikke kunne finde en god tur hest til hende. Jeg surfede lidt rundt på nettet og fandt mange mulige emner,- bl.a. en sød sort vallak som stod ved P.T. Skæbnen ville at manden et par dage senere skulle køre en hest til Viborg, og han tog lige forbi og kiggede den ud. Han synes den virkede ret fin, så dagen efter kørte jeg med og vi kiggede på den een gang til. Han virkede lige som den hest hun søgte, så vi tog chancen og købte ham. Næste dag kørte vi til sjælland med hesten, og spørg lige om vi var spændte på hvad hun sagde til ham. Hun var heldigvis vild med ham fra første øjeblik, og i løbet af et par timer stod det ret klart, at der var en god kemi imellem dem. De seneste dages opdatering er at de i den grad nyder hinanden; rider lange ture; han vrinsker når hun kommer, følger efter hende som en lille hund og elsker at blive nusset. Han er lige det, hun havde ønsket - så det er en rigtig solstrålehistorie. Og det er ikke hver dag jeg går ud og handler hest til andre på den måde, men jeg var helt klar over, hvad det var hun ville have, og havde en god mavefornemmelse da jeg havde set hesten.- Heldigvis holdt det stik . - Og Per har været ærlig og ganske reel i den handel. Mvh Maybritt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heller intet |
tralle-trold *Tone* |
20-05-2009 14:32 |
|
billed, men købte en 3 års holsteinerhoppe af ham, super hest til lille pris
livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Line Madsen |
20-05-2009 14:50 |
|
Har ikke selv købt hest derfra, men bliver nødt til at udnytte indlægget til at sige: HOLD KÆFT HVOR VILLE JEG GERNE HAVE DENNE VALLAK! En super lækker sag, og ALT passer perfekt på mine krav til en hest - Specielle aftegn, helst lys brun/hvid pinto med mørk man - Mellem 8 og 15 år - Vallak - Allround PERFEKT  Hvem der dog bare havde pengene  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Line Madsen: Den fik jeg også øje på den der... hold kæft den er lækker! lige en for mig... og ja, hvem der bare havde pengene
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
WOW, ham måtte jeg også lige ind og lure på, han er godt nok lækker!! Synd han ikke lige er 10-15 cm højere for så havde jeg godt nok snuppet ham!!  Sikken en udstråling og wow-effekt, og bestemt en ok pris!
Mvh. Nadja Carlsen -Velsignet med drømmehesten Wanadoo!!
"Det du mærker i hånden, er det hesten mangler bagfra" - Bent Branderup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her kan jeg vist være med |
anja madsen |
20-05-2009 15:39 |
|
jeg er den heldige ejer af lille lotte som er købt ved per hum er 140/143 i stang og mellem 14/16 år ca hvis nogen kender hende høre jeg gerne fra jer  hilsen anja
Irish cob hingst sælges Banja's Otto se min profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øj........ |
|
|
jeg hopper lige med i fanklubben af den pinto.... Den er saft suseme stang hamrende lækker..... 
Pernille Team Coda OX - Endurance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har købt |
|
|
Regina hos Per Thybo.Hun har været en kæmpe mundfuld. Men det er nu kke Pers skyld, for jeg kunne bare have afleveret hende igen. Men valgte at arbejde med hende og det har jeg ikke fortrudt. Jeg har nu haft hende i 3 år og hun er gik på fløjen i DSP i 08 og kom i hovedstambogen. HUn fik bla 9 i kapacitet i springning.Nu venter hun føl til Juli og vi glæder os. Nu har vi verdens dejligste pony.  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Jeg købte i 2006 ham her af Per..  Han er dog solgt, da jeg må erkende at mit hjerte banker for oldenborgeren. Jeg har kun godt at sige om Per!
Stump - Det' mig!! Lykkelig ejer af de smukkeste hoppeduller -En rigtig hest er en oldenborg  Smukt hoppeføl og lækker Stübben dressursadel sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit Per-Thybo køb.. |
|
|
..er ham her: Lindholms Jonas hed han, men hans navn er nu Toniquie. Købte ham som 3 års, og han er nu blevet 4. Han var en rigtig bulderbasse lige da jeg fik ham. Men er nu blevet en god pony. Sys Per er en rigtig real hestehandler, og det var bestemt et sted jeg gerne ville komme igen.
Rytter med unghesteerfaring til fræk, ung pony i Kolding søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dette her røde apparat |
|
|
prakkede Per mig på . Luke hedder han. 
Et stk. fuldstændig rå Irish cob vallak som Per var meget ærlig omkring. Han fortalte mig bl.a. at han ikke turde lukke ham på fold da han tvivlede på han kunne fanges igen. Han var bange for mennesker.
Skal være ærlig og tilstå, at Luke var ved at tage modet fra mig de første par uger. Og han var billigt til salg.
Luke er dog endt ud som en skøn hest. Det tog faktisk ikke ret lang tid at vinde hans tillid og så kørte det på skinner derfra.
Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg har ikke købt |
|
|
direkte af Per Thybo, men min hoppe kommer fra ham. frieser fra Holland med papirer og stamtavle og lige et billede: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde købt hende her |
|
|
jeg købte min første "hest" at per, en polsk trakhener hoppe, hun er super sød, men er helt unik i sit sind, på den gode måde. desværre så jeg mig nødsaget til at sælge hende igen da, vi fandt ud af at hun havde en gammel skade og ikke kunne bruges dagligt, og da jeg studere har jeg ikke tid til to hest. så nu er hun tilbage i stalden hjemme ved per for at finde et nyt hjem, og jeg ved at per gør det godt, cyfra har det godt der. men savner hende dog. så hvis i mangler en sød skovturs hoppe er hun lige nu i per stald. kan kun sige godt om per. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laddy... |
|
|
Ham Laddy har været til salg hos Per en gang før var oppe og se på ham han er tæske lækker og sød , hmm hvem der havde pengene , drømme drømme ....
Mvh. Anja med de to stjerner Royal og Hoffie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 45.000 |
Metrik |
22-05-2009 14:26 |
|
Synes I 45.000 kr. er meget for den pinto....?? Eller er det bare fordi I ikke har pengene?? Spørger kun fordi jeg ikke synes det lyder helt hen i vejret.....
Mvh Christina, dejlige Metrik - og lille skønne Skærgårdens Secret Love!
Pragtfuld bolig sælges www.nybolig.dk sags nr.15664
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg tilslutter mig også fanklubben, til den lyse pinto. Havde jeg ikke lige købt Unik, så havde Laddy stået herhjemme!  Men nej, jeg har ikke købt hest af Per Thybo. Jeg har været utrolig tæt på, men da jeg først besluttede mig, for at jeg ville have hesten, var den blevet solgt til en anden. Det skal lige siges, at jeg var oppe og prøve Stip, en hollandsk Knabstrupper, med papirer, en lørdag, og søndag aften da vi ringede, for at sige at vi tog ham, var han solgt. Desværre. Han ville have været den perfekte hest. Jeg blev vist så mange heste deroppe, men kun Stip syntes jeg om..  Men jeg var så også ret forbeholden, mht. køb af hest, ved ham. Da jeg tidligere samme lørdag var oppe at se en privatejet hest, 20 km. fra Per Thybo, og hun frarådede mig at handle heste med ham, da han ikke altid var lige ærlig, omkring hestens helbred osv. Men det ser da ud til at det bare var en storm i et glas vand?
stolt ejer af guldklumpen UNIK FRØLUNDE ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Natasha *Taz* |
22-05-2009 18:40 |
|
Stump *Noir* Er det Oege? 
Taz <3 Savner min Bella <3 Pomeranian Chanel i huset <3 Fået part på Oege, en smuk frieser! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laddy... |
|
|
Hej ... Synes bestemt ikke det er for mange penge for Laddy men har dem bare ikke ellers stod han her kunne sku være dejligt at få så god og kold i hovedet hest 
Mvh. Anja med de to stjerner Royal og Hoffie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan så ikke anbefale at |
Andrina ♥Bolette♥ |
30-05-2009 14:43 |
|
- Sagde Andrina Er du stærk? -Stå ved hvem du er...
♥ ღ Roldsmindes Bolette og Lise ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt eller dårligt? |
Andrina ♥Bolette♥ |
30-05-2009 14:51 |
|
Lena *Unik Frølunde* VI fraråder det også.. MTH. skjulte fejl!
- Sagde Andrina Er du stærk? -Stå ved hvem du er...
♥ ღ Roldsmindes Bolette og Lise ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg var tæt på at købe en hest af ham. Det var en Westfaler vallak, rigtig lækker var han, og ret billig. Vi aftalte med Per at vi betalte hesten og ville køre direkte til dyrlægen og få lavet et tjek på den. Var den ikke i orden, kunne vi bare komme tilbage med den og få vores penge igen. Vi kørte hesten til dyrlægen, og den var meget halt i bøjeprøven og forhovene var meget uens (det havde vi ikke lige spottet). Så vi læssede hesten og kørte ned til per med den og fik vores penge. Ingen dikkedarer dér.
Knus fra Marie =) Din hest - Dit ansvar!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa |
|
|
lyder sq som en fin mand, ham der Per Tror da lige jeg vil kigge forbi ham næste nå jeg skal til og kigge efter den nye hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender også til en værre historie |
|
|
derfra, en rigtig slem en endda, men tror man skal passe på hos alle hestehandlere..... de handler med hvad som helst og har ikke de mindste skrupler derom. det er penge i kassen og intet andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brug fornuften |
|
|
når du køber hest. Tænk på, hvor mange heste der løber igennem hans stalde. Ingen kan gøre alle tilfredse, og det er ikke alle man KAN gøre tilfredse. Men hvis man bruger fornuften og er reel selv og ikke lader sig forblænde af hvide underlag og fletninger, så får man som hovedregel en fornuftig handel. Jeg har også hørt både skidt, men heldigvis mest godt om Thybo, og jeg har på fornemmelsen han er en af de mere reelle hestehandlere i dk - kan nemt finde værre eksempler end ham.
EquiFit Hestemassage - massage, foderplaner og foredrag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi købte næsten.... |
Kragen |
31-05-2009 00:41 |
|
Vi købte også næsten en KNN-vallak hos Per Thybo. Vi fik superfin service og han fortalte straks, at hesten havde 2 mus i forbenene. Vi fik lov at prøve ham, så meget vi ville. Desværre blev handlen ikke til noget, da den 3'er pony, han skulle tage i bytte var chippet fra Holland. Hvilket jeg absolut ikke vidste noget om. Vi endte ud med en privatkøbt hest, da Per havde solgt vallakken, da vi havde pengene. Har en veninde, der har handlet flere heste hos ham, og hun er fuldt ud tilfreds. Vi kigger gerne derud en anden gang, hvis vi mangler hest. Mvh. Sabina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste = PT |
|
|
... mange af mine heste gennem tiden er købt ved Per. Og i alle handler skal man tænke dig om - sådan er det bare - uanset om man køber privat eller hos en hestehandler. Jeg har altid været yderst tilfreds men mine heste fra Per og har altid følt at jeg fik en fair og ordentlig behandling. Jeg har flere gange anbefalet ham og gør det gerne her igen. Per kan varmt anbefales. Mvh MonaK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dibdab. |
|
|
Vi kom forbi dit thybo-køb i dag og sikke en yndig pony. Han er da så fin:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan kun anbefale |
Shanti |
04-06-2009 22:43 |
|
at handle med Per.. Per er et af de ærligste mennesker jeg kender.. Har selv købt 2 heste af ham som opfylder alle mine krav.. Så leder du efter en ny hest så kør en tur forbi Per. Med venlig hilsen Pia P.S. Se mine heste på min hjemmeside home19.inet.tele.dk/briard/shakila/ index.htm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pas på... |
|
|
Kan slet ikke anbefale at købe hest fra PT... Har hørt rigtig grumme ting om hans salgsmoral (specielt overfor hestene) Og undrer mig over ingen nævner hans ringe opstaldningsløsninger - op til flere bokse hvor to STORE heste står sammen og flere ponyer står opbundet i spiltove i døgndrift, desuden dårlig staldhygienje i nogle af hans bagerste stalde - den forreste , hvor ridehallen også forefindes er jo ganske fin... men nej - vil ikke selv købe hest fra PT...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 heste |
|
|
Opstaldning hvor 2 store heste står i boks sammen. Hvad galt er der ved det? Det er jo ofte store bokse og heste som kan sammen. Hvis hestene ikke kunne finde ud af det, skulle de nok blive fjernet. Han ska jo sælge hestene så han er ikke ude på at de skal blive skadet. Mht spiltov, ja så er der jo MANGE steder hvor hestene står i spiltov. SÅ det synes jeg virker som lidt hysteri at nævne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At handle hos Per |
|
|
Jeg har handlet med Per. Og han er MEGET real. At 2 heste går sammen i en stor boks ja det ser jeg ikke som et problem. Har været hos per en del gange efterhånden og aldrig set det. Spiltove ja, men igen sådan er det jo 100 vis af steder. Jeg skulle bruge en rolig hest min mand kunne få en skovtur på- Jeg fik en 15 års DV hoppe med papir & ¨kåret på 168 Verdens nemmeste hest. Hun er så perfekt. Og min mand nyder at ride skovtur på hende. Oveni hatten går hun La 3 så jeg bruger hende selv i dressuren. Pt er hun ifolet med en oldenborg hingst med Termin i morgen... Det var i hvert fald et RØVER køb. Hun kommmer aldrig herfra vores matrikel igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laddy.... |
Debbie (Elkjær) |
17-10-2009 15:47 |
|
Jamen jeg vil da lige slutte mig til tråden 
Jeg har også kun godt at sige om Per, og handler der gerne igen 
Og ja, det var mig der var den heldige køber af Laddy, og han lever fuldt ud op til mine forventninger 
søger en billig føl.. med sluthøjde omkring de 160 !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stald shamrock |
|
|
Skræmmende at du ikke finder det forkasteligt at have to store heste i samme boks - og ligeledes skræmmende at du bagateliserer at op til flere af hans heste står gemt væk i mindre stalde i spiltove... HVis det er en bagatel havde dyrenes beskyttelse vel aldrig fået gennemtrumfet at det skal forbydes inden udgangen af dette år (hvis det da ikke allerede ER blevet gennemført)... Ja to heste kan vel godt, hvis de er MEGET gode venner, kort opholde sig i samme boks - men dælme da ikke på fuldtid og i den størrelse boks som jeg så dem stå sammen i  Det kan godt være jeg er hys Men synes det er aaalt for farligt for hestene... Og spiltovene kan jeg da kun kaste op over - det er skammeligt at folk stadig kan gå rundt med god samvittighed over at have heste i spiltove.. Men men- det handler tråden jo ikke om og vil da lykønske alle som har fået sig nogle dejlige heste fra PT, han har da helt sikkert også noget godt at byde på 
Fantastisk 2ér pony sælges eller udlånes til rette sted...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laddy er total sej! |
|
|
Var nede ved Per for at hjælpe ponyungens far med at finde en staldkamerat til ponyen, og der stod Laddy stadig ved Per. Synes det så så "sjovt" ud at han er knap plettet i sokkerne. Det har jeg aldrig set ved en broget før, eller i det heletaget. Men tilslutter mig koret! Han er godt nok lækker, både på billede og i virkeligheden! Så tillykke med ham!
"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"
Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine K ♥Bella og Riain♥ |
|
|
Jeg har haft mine 2 heste i sammen boks og de eeeeelskede det sosial hygge døgnet rundt så hvis hestene kan sammen ja såp hvorfor ikk derud over har jeg goså haft flere af mine shetlændere gående sammen.. Kan intet se galt i det..
Heste i nutid, i datid og for altid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommentar |
|
|
Må lige rette Sarah det var ikke Laddy som havde knapper på benene, men derimod min vallak derfra Grand. Vedhæftet billed. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum .. |
|
|
Nix, jeg ville ikke selv købe af PT. Jeg kender en som købte en vallak, som eftersigende skulle være 6 år, ifølge Per Thybo .. Senere fandt man ud af (pga en masse bøvl med hesten) at de røngtenbilleder Per havde givet med ejeren var falske, og ikke tilhørte hesten. Desuden var hesten også omkring dobbelt så gammel end det først fortalte. Havde en masse gamle skader og var ikke psykisk rask.
ღ En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden ღ
-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-
... Ledige bokse i hyggelig selvpasser stald ... I udkanten af Odense - kontakt mig for yde ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PT..... |
|
|
Hvor er det han er fra?  En nærmere adresse ønskes..  Venligst Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ahh har han flere af den slags |
|
|
Du har da fuldstændig ret Fosse, havde bare ikke tanke virksomhed nok til at regne ud aft der var flere så specielle heste! For lækre det er de!
"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"
Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Per Thybo |
|
|
Har aldrig handlet direkte med Per. Men har været på besøg. Flot og pænt sted med flinke og reele mennesker  Nu skal man jo altså huske at pege på sig selv når man peger på andre. DU kan jo selv have solgt din hest til ham i den forfatning som folk har så travlt med at kritiserer og ja ikke alle fortæller Per hvad deres hest nu måtte fejle. At heste står i spiltov..ja jeg er er den gammeldags type der ikke vil ha en hest der ikke ka stå bundet!! Så super flot af Per at han sørger for at den ka inden man køber den. Kun ros herfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dinero III |
|
|
Her er mit PT køb, som jeg er SÅ glad for. Dinero III, PRE avls hingst:    Dejlig hest...
Heidi &Dinero III... avlsgodkendt PRE hingst
RIP KÆMPE... Jeg vil aldrig møde din lige. Himlen blev i dag en stjerne rigere. Pajero 4*4, må trække 2800 kg sælges Koldblods heste sælges. Se mere under mine annnoncer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 98ys9fe |
|
|
kan heller ikke se problemet med spiltove så længe hestene er meget på fold, jeg vil have en hest der kan bindes uden jeg skal stå og glo på den
livmoder udlejes... kunne du tænke dig dit eget føl men mangler hoppen så kontakt mig. dejlig fuldblodshopppe på 164 i stg avler store flotte føl eller stor oldenborg/lippizzaner 167 i stg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| per thybo |
|
|
har vi købt et par heste ved i løbet af de sidste år og har bestemt intet problem med at handle med ham igen. Havde alle muligheder for at aflevere begge køb hos ham igen hvis det ikke var noget, den første kom han med og lod stå en lille måned inden han ville have betaling for ham, så der fik jeg jo sikret mig at hesten var den jeg ville have. Hoppen vi købte sidste år er købt som værende fuldstændig rå, og en del af en flok han havde overtaget billigt efter et dødsbo, at det nu desværre viser sig at hun nok har fået et ordentlig lag tæsk under forsøg på at tilride hende kan per jo ikke gøre for. Ang. hans stald forhold så arbejder han stille og roligt på at få lavet bokse i stedet for spiltove, og synes ikke hans stalde så slemme ud de gange vi har tullet rundt over det hele for at kigge heste. Mvh mie
med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!
Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere heste |
|
|
i samme boks - ja heste er da fra naturen flokdyr!! Og som en anden skriver: selvfølgelig er det kun heste, som kan sammen, der står sammen - man kan jo ikke sælge skadede heste! Til jer, som er så forargede over dette: har I aldrig prøvet at betragte en flok heste enten på døgnfold eller i en løsdrift? Det er helt sikkert 100 gange bedre for hestene at blive holdt sammen end mutters alene i bokse med gitre helt op til loftet!! Det er absolut misforstået (menneskeliggjort) godhed at tro, at hestene hellere vil stå alene. selvfølgelig er der heste, som afviger - men det er der jo også mennesker der gør ,-)
hilsner Sussie Stutteri Følholm
Følholm avler Haflingere og Varmblod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stlhfy'ljyj |
Kijofreg |
19-10-2009 21:43 |
|
Jeg kender til både gode og dårlige historier om Per Thybo. Det er dog mit indtryk, at køber man en hest med fejl eller den af en anden grund ikke lever op til forventningerne, så er der aldrig bøvl med at levere den tilbage. Men det er også tilladt at tænke selv, når man køber hest. Han er hestehandler og lever af at sælge, og selvfølgelig har han overtalelsesevner ud over det sædvanlige. Kommer man skuffet hjem, har man nok selv været skyld i det ved ikke at tænke sig om. Mht. staldforhold så har jeg også set og hørt både godt og dårligt. Hvis hestene står i spiltov døgnet rundt, ja så er jeg også stærk modstander af det, men at de står der f.eks. om natten og er på fold om dagen, det tager de næppe skade af. Og ja, loven siger, de ikke må, men mine gør det altså også i den periode, hvor de lærer at stå bundet.
Med venlig hilsen
Anne Sofie Jørgensen
www.kijofreg.dk
Jeg vægter hovskægget højt, men bygning og temperament højst! Tinkerhoppeplag med pas sælges! Hoppeføl med SUPER gang sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Per Thybo |
|
|
Jeg har netop været oppe hos ham. Og alle hestene står i bokse samt kommer på fold. Her til sommer går min nyindkøbte hoppe på græs deroppe. Jeg ville aldrig støtte en som behandlede hestene dårligt. Kunne dog godt finde på at købe for at redde. Men sådan er det slet ikke deroppe. Blev faktisk positiv overrasket over forholdene. Min dyrlæge har set video af hesten og det eneste der var at bemærke var lange hove. Hvilket er ordnet med det samme. Så indtil videre intet dårligt om Per herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| niksen !!! |
|
|
jeg ville ALDRIG købe en hest der... jeg var så uheldig (om man så må sige) at jeg var der i 2005 da jeg ledte efter hest... det første jeg så var en stor jyde med firkantede og revnede hove...fair nok, måske havde det ikke været pers skyld, men indtrykket var grimt! så kom vi ind i den nye stald.. det så da ganske fint ud, ud over irish cob- plagen der lå bundet på staldgulvet med minimal halm under og snoren var ikke lang nok til at den kunne ligge ordentligt, så den hang faktisk i sin grime... vi fandt så en opslagstavle hvor pers nummer var på... vi ringede, og fik at vide at han ikke var hjemme, men vi kunne bare kigge os omkring.. som sagt så gjort.. min far ville om bag den fine facade og kigge, så det gjorde vi.. på vej om til den gamle stald lå der en masse gammelt skrot og jern, men det var hvad det var... det er han jo nok ikke den eneste der har liggende.. vi måtte kravle ind i den gamle stald.. vi kunne ikke finde anden indgang? der var SÅ fugtigt og stinkende inde i den stald.. en frieser i en boks stod og slikkede på tremmerne. den havde ingen vand i sin boks undtagen den smule kondensvand der samlede sige på tremmerne. og de heste der stod i spiltovene havde ingen halm at stå på... de havde end ikke noget i høhækkene, som også så ud til at ville falde ned når som helst... jeg begyndte mildest talt at græde! aldrig havde jeg set så lusket et hestehold... begge stalde var fyldt op, og der stod 40 heste på folden... så er det nu jeg spørger.. har manden en tryllestald så alle hans heste kan komme ind? ikke engang et læskur var der.. i hvert fald ikke hvad vi kunne få øje på... jeg var dengang 13 år, og havde aldrig troet at man kunne have heste på den måde.. jeg har redet siden jeg var 3, og har aldrig nogensinde set noget lignende... jeg siger ikke at han ikke har forbedret sig siden.. men det jeg så dengang, glemmer jeg sku aldrig!! det er da meget fint at man kan få en pæn hest til 45.000 hos ham.. lad os da håbe at den har stået i den pæne stald, hvor folk kommer og kigger  jeg ville ikke købe hest der, om så han ejede de sidste heste på jorden!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har ikke |
|
|
handlet der og kommer næppe til det da min stald er fint fyldt op. Men har da også lige smugkigget - ham her vil jeg gerne ha':  Mums..... KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sys 1 |
30-07-2010 19:59 |
|
"At heste står i spiltov..ja jeg er er den gammeldags type der ikke vil ha en hest der ikke ka stå bundet!! Så super flot af Per at han sørger for at den ka inden man køber den." Det er da den mest klamme begrundelse for at heste står i spiltov !!!!! Mon ikke heste kan lære at stå bundet uden at være tvangsindlagt til at stå i spiltov - som gudskelov nu bliver forbudt. Har ingen erfaring ellers med hestehandleren - Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har også handlet med Per |
|
|
Jeg er også en af Pers kunder og har kun godt at sige om ham, jeg byttede et fejlkøb hos ham til den hoppe jeg har idag. Jeg sagde hvad jeg havde af finanser at ligge oven i og han gav mig muligheder. Så hentede vi sammen en stor og FED rød hoppe ude på folden, den havde intet navn var nok ca. 10 år og havde MEGET lange hove. Hoppen var en hans far havde haft med hjem fra et eller andet tivoli hvor den havde gået træktur med nogle børn mellem al virakken  Jeg fik afvide at den godt kunne væve i boksen, og at han iøvrigt ikke vidste noget om den, men den kunne altid leveres tilbage hvis den ikke var den rette, jeg forlangte at den blev beskåret og fik forsko på, og at jeg måtte komme igen og prøve den når den havde fået det, for den var knap rengående. Nogle dage senere kom jeg tilbage og hentede hende, og har hende endnu her 4 år efter og hun går nu LA dressur på d-plan og det er fint for mig. Hun væver ganske rigtigt ind imellem, mest når hun har haft nogle fridage, men dyrlægen kan ikke mærke galle eller lign. i hendes ben og hun går også fint igennem en bøjeprøve. Så jeg kan kun anbefale Per og ville ikke tøve med at handle med ham igen.
Hvis du gør som du altid har gjort, får du de resultater som du altid har fået. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|