Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Nero på ST hestedag :-)
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 10:33

Endelig oprindte dagen hvor Nero skulle i byen for aller første gang! Vi gik hjemmefra kl halv otte sammen med hans Fjordheste kæreste Freja, som også skulle derud.

De 7 km gåtur gik rigtig fint, det eneste han blev lidt bekymret for var en tunnel vi skulle igennem, men ellers ingen problemer

Da vi kom ud på selve pladsen tændte han lidt op og stejlede fordi han blev forskrækket over et føl men der faldt hurtigt ro over ham igen. Vi fandt hurtigt vores boksplads, og der skulle han også lige puste sig lidt op og stejlede en enkelt gang, men igen faldt han hurtigt ned, så det var dejligt. Han kom dog ikke ind i sin boks at stå, jeg prøvede en enkelt gang at sætte ham derind, men han "flippede helt vildt", så han kom ud igen. Jeg havde ikke forventet at han kunne, han er nemlig ikke så glad for fremmede bokse. Jeg måtte stå med ham derude hele dagen, det var lidt hårdt, men han slappede godt af med sit hø, så jeg havde i det mindste mulighed for at sætte mig ned og hvile lidt.

Da vi skulle op at mønstre var han virkelig oppe at køre, han vrinskede og vrinskede og pustede sig op, men det tog kun ca 15 min så stod han nogen lunde roligt og græssede.


Nok snak, nu til billeder Tråden vil blive delt op i to afsnit, da der er så mange billeder


Billede

Netop ankommet

Billede


Billede

Så gik turen til mønstringsbanen

Billede


Billede


Billede

Lidt rolig var han indimellem

Billede


Billede

Men han kede sig altså også lidt med bare skulle stå stille, der var ca 1 times forsinkelse...

Billede


Billede


Billede


Billede

Så kom kæresten..

Billede

Og man kunne da lige vise at man var lidt mand trods alt..hehe

Billede

MIN dame!!

Billede

Så slappede han af igen, og kunne græsse lidt :-)

Billede

ENDELIG kunne vo komme igang :-)

Billede


Billede

Men at stå stille foran dommeren, det var ikke så lige til..

Billede




Billede


Fortsættelse følger...




Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lipper
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 10:47

Han er en rigtig fin lille hest. Lige min størrelse, er du sikker på du ikke er træt af ham? ;-)


:Pia



*


"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså.....
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 11:02

nu bliver jeg jo helt ærgelig over jeg ikke var hjemme så jeg kunne komme med til St. Hestedag. Ville mægtig gerne have set Nero "Live" ;)


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


Bosat i Mijas Costa fra den 21. juni 2009


Snart katte"mor" igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 11:29

Pia: desværre, jeg bliver sgi mere og mere glad for ham som tiden den går


Trine: Ja det var ærgeligt, men vi kommer da nok igen til næste år


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 så smuk og fin
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 11:29

Åhh - han er bare så fin. Og SIKKE da en hvid hale :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 11:33

Tak Søs Ja den blev også vasket i to x sæbespåner, en x shampoo og efterfølgende MASSER af showshine Om det var den der indbragte os et 9 tal ved jeg ikke , men jeg synes i hvert fald også at han var rigtig fin


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 He, he PIa
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 12:34

- den vi skal ud at se på, er magen til, bare yngre og ikke-så-bred.

Den gad jeg også godt have...mums, den er sød, velgående og smuk.

Jeg tror nu Nero er vokset.........men de er så svære at vurdere uden en målepind.

Der var en som bedømte Neros kusine (som jeg har her) til at være ca 165 cm under rytter- hun er ca 150-2 cm.men i sammenligning med nogle af de ponyer som gik DM i dressur her for 14 dage siden- er hun ikke kæmpestor.

Fætter er 158 cm men ser også meget større ud.


Eva


Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 PS og så
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 12:36

TILLYKKE Ditte.


Vi var ved at læsse inden der blev for meget trængsel, så vi forlod pladsen med hestene kl 16.15 og hørte derfor ikke det sidste.


Eva


Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 13:17

Tusind tak Eva, og tak for en hyggelig weekend det var rigtig sjovt at se dine dejlige heste, især Zasi, han er altså vildt flot!!!

Der er et vildt godt billede af dig og ham i en af trådene herinde, han ligner en rigtig krigshest!


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 13:36

Fandt lige det her billede som meget godt viser at han var lidt oppe at køre indimellem



Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 St. Hestedag
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 15:35

Glemte da vist at sige tillykke med resultatet, han er altså også en lækkerbidsken :). Muligvis jeg tager Rumle med næste år også (om ikke andet så den lille gule :D) Med mindre jeg skulle komme på en eller anden mærkelig idé om udlandsophold igen, ikke at det er i planerne, men man ved aldrig med mig


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


Bosat i Mijas Costa fra den 21. juni 2009


Snart katte"mor" igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, krigshest
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 15:48

ligner han egentlig meget godt - han er faktisk så rolig (Thais også) at vi træner dem lidt i krigs-halløj,sværd-kamp,ild osv. Han er bedst i galop-arbejdet, så han egner sig nok mest til WE og ridderidning, også fordi han er så rolig at ethvert barn kan håndtere ham.


Jakob vil jo ride ridder-turneringer/ opvisninger på Thais.


Den tjekkeiske riddertrup som var i Nysted og Ringsted til Middelalder-arrangementerne her i august havde lipizzanere som 3 af de 4 heste, netop pga deres rolige og afbalancerede sind under pres/ udenoms-hurlumhej, deres intelligens og lærenemhed, samt gode helbred.

Nogen er født rolige, andre lidt mere flyvefisk-agtige, men bliver rolige med tiltagende uddannelse.

De skal bare blive voksne og det tager lidt tid, så bare vent- Nero skal nok blive rolig.


Fin piaffe- begyndelse, Nero- men du må lige sige at han ikke må flagre med halen......vi må ride den Pas de Deux/Trois på Nero, Fætter og Kusine når de er lidt mere uddannet.


Eva



Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 17:41

Trine: Tak skal du have, ja det var flot, han blev også udtaget til konkurrencen om at blive dagen hest, så vi var pavestolte i vores lejr


Sjovt du siger det der med at blive roligere Eva, min mor sagde netop til mig; Tænk bare hvor fin han vil være når han er blevet dobbelt så gammel Jaa så er han 14 år, så det passer jo meget godt, og så er det endda masser af år tilbage i ham endnu


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 17:43

ps ja han har altså noget med den hale, den skal partou op i luften når han bliver lidt oppe at køre Glæder mig til vi skal ride sammen, når de to drenge er blevet lidt mere modne


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider