Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Lille syg hittekilling :(
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 18:47

Ja så er den gal igen, jeg ved ikke om det er mig der har en tiltræknings kraft på de små bæster, men nu har jeg altså igen en lille killing gående. Den har været her et par dage, og nu er dan altså sat i en boks og jeg er ved at bløde lidt mad op til den.

Imorgen bliver vi desværre nødt til at køre den til dr dyr, så den kan blive aflivet. Ingen heromkring i nabolaget kender noget til den, så den er kommet meget lang fra, og der er ingen opslag i nogle lokale butikker.


Men se lige den lille prut altså. De er kære, men jeg kan ikke døje dem som voksen, og det kan hverken kæreste eller hunde heller ikke. Så vi kan ikke beholde det lille kræ



Den er rigtig tam, så den må komme fra et sted med mennesker, men jeg vil ikke beholde den til jeg finder en ejermand, og lukker jeg den fri bliver den sikkert siddende og skriger ind gennem vinduet til den falder om :(



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh nej da...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 18:53

det er sq da tragisk...

Hvor bor du henne?

Er katten syg?


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:01

Ellers lige den farve jeg godt kan lide..... Men Claus tager livet a mig, hvis jeg henter den....


Den ser rigtig nuttet ud - og sød.


Måske du kunne komme til at li' den, hvis den er din fra starten ;) Perfekt staldmittetat ;D




Mvh Connie


Kan alle INsekter flyve??


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Mon ikke løgne en dag bider "nogen" i numsen???

0
0
Svar på denne tråd
 
 karup...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:01

Jeg bor i karup - den har lidt tynd mave, men ser ellers ikke ud til at fejle noget


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:03

Kan du ikke give den bort ? :)


Nåå hvor den dog mega kær altså


Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd
 
 den er på...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:10

Den er på givet bort markedspladsen, vi snakker om at gøre den til staldkat, beholde den til den er frisk, og så må den selv beslutte om den bliver eller ej - men jeg tror desværre den har langt hjem.

Og bliver den må den dele vandskål med hundene hvis de acceptere det, og leve med at skulle bo ude


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg også sagtens den kunne
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:13

mange katte bor jo ude, så går de ind i stalden/garagen/bryggers hvis det blir for koldt...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:15

Ihh jeg håber i beholder den :D


Hvad skal den hedde ? :D


Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:36

Selvfølgelig beholder i sådan en lille darling.


Man kan allerede nu læse, at du er blevet blød om hjertet .


Tillykke med den lille ny og lad os så finde et navn..


Jeg stemmer på Hittemis





Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være


Bitches
have more fun
En af tosserne











0
0
Svar på denne tråd
 
 Nurh...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:49

...havde vi ikke haft 6 indekatte i forvejen havde jeg kørt de ca 80 - 90 km ned efter den


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek

Opstaldning søges t. hoppe+føl pr. 1/10 ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 navnet..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:03

Jamen navnet kan åbenbart ikke diskuteres, da jeg ringede til kæresten og fortalte situationen, var en af de få kommentare at hvis den skal blive skal den hedde susi


Det er ham der mener vi skal prøve at beholde dyret, jeg er ikke meget for det. Jeg er nu lige så bekymret for om hestene skal træde på den osv, end om hundene æder den. Den har allerede givet nynne en på låget, så den skal nok komme frem i verden. Meeen - det bliver altså ikke mig der kommer til at klappe og kramme den




Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:29

langt de fleste røde katte er han katte, så hvis det er en lille hankilling, passer navnet sussi da ikke helt


.
Midtjydsk Jagtrideklub
www.jagtridningjylland.dk

Så er der kommet invitationer til:

jagtseminar/terrænspringning i Langå 16/8

Jagt i kompedalen 30/8


0
0
Svar på denne tråd
 
 hanmis
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:33

Altså, hvis det er en hanmis, og den ikke kan hedde Sussi, så skal den da hedde Leo.


Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Connie...Rikke...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:39

Connie - LoooL kunne ikke lige lade være med at grine lidt af din første sætning , det lyder godt nok drastisk


Rikke - Hvad med www.hittekilling.dk


Den er ellers nuser !!!






Dejlig rolig vallak sælges - perfekt til rytteren der søger en ny bedste ven til skovture og dressur LC/LB niv. !


! PB for mere info !

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså vi har en stor..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:41

Arhj jeg gider da endnu mindre have en hanmis.. Hmm.. Møg, tiltrækker de ikke bare hunkatte og får sig en masse skrammer så de skal behandles? for jeg gider afgjort ikke have flere katte rendende..


Hankat eller ej, den hedder susi, basta :D


Dyr har i forvejen mærkelige navne herude


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en kær Susi
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:01

Nej da, du får den bare kastreret, så er det er super kat der bliver. Den får ikke flere knups end en hunkat - ikke som kastreret i hvert fald.




Hilsen Anja



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:09

¨Når jeg læser navnet - så tænker jeg på det der rå fisk, alle folk spiser nu om dage ;D ;D ;D ;D


CarolineR - jamen det er sq rigtig :D


Rikke - nej, du får kuglerne taget væk og så har du en super skøøøn lille mittetat som tar mus, rotter og andet utøj.

Hvis han havde været der, den dag med slangen - så havde den sikkert kunne hjælpe der hihihihihihi




Mvh Connie


Kan alle INsekter flyve??


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Mon ikke løgne en dag bider "nogen" i numsen???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Connie..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:11

Nej connie, præcis derfor skulle vi netop ikke have sådan en kat, for at vi ikke gad nogle udgifter. Så den skal ikke kastereres..




Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 kastration
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:21

Koster omkring 800 kr, det er da ikke mange penge...

Sterilisation omkring 14-1500 kr, begge priser er uden vacciner og øremærkning.

Så en han er meget billigere at neutralisere end en hun er, og hvis en hun er fertil (ikke steriliseret) så kan du få en HÆR af killinger....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sparky
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:31

Hvis du ikke vil beholde den og i vil køre den til dyrlægen for at aflive den, så må i gerne køre den til Ry i stedet.

Så skal jeg nok passe godt på den


Kan ikke bære at sådan en lille mis skal aflives uden grund, det er da for trist.

Vi har masser af plads og flere katte til selskab. Vi har lige aflivet en i torsdags, det kan mærkes




Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen


Ponysulky eller vogn købes billigt, er indstillet på at sætte den i stand



0
0
Svar på denne tråd
 
 Linda...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:42

Linda, jeg tror den får en chance her, men går det ikke med hundene, og går den imellem benene på hestene, så står den til fri udlevering, så skal jeg nok sige til :)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hittekat..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:18

Vil du ikke nok sørge for at få fat i noget rigtigt killingefoder, hvis du ikke allede har gjort det.

Evt. Royal Canin ved en dyrehandler, det er rigtig godt og man forebygger meget med kvalitetsfoder.


Endnu mere vigtigt er det når den er så ung! Den er slet ikke klar i maven til "alt godt fra køkkenet", den skal jo nok have en mælkeerstatning. Men ellers forhør dig ved en dyrehandler.


Overtog selv en killing der desværre var så fejlfodret at det kostede en masse dyrelægebehandling og endnu dyrere special foder, som hun skal have resten af livet, og endnu værre at den stakkels kat havde det så skidt i lang tid.


Det er alt afgørende for at du får en sund kat.


Og blir den (hvis det er en hankat) kastreret i tide, ja så strejfer og slås den slet ikke i samme omfang.


Med Triumph & Maygårdens Cordial..

0
0
Svar på denne tråd
 
 MIg 3...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 23:18

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at bliver den her - så bliver den vartet op til den er frisk med hvad den behøver. Jeg lagde bare ikke inde med noget, og bor ikke lige oven på en føtex, så det bliver først i morgen eftermiddag den får mulighed for noget ordenligt. Samme tid får den ormekur og loppekur




Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ærgeligt....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 23:21

Det er altså lidt ærgeligt at læse den ligegyldighed der er omkring den stakkels lille killing :-(


Den kan jo ikke gøre for at den er blevet væk eller smidt for døren.


Jeg kan godt forstå hvis du ikke er til katte og derfor ikke gider dem, men så skal du skille dig af med den nu så den kan få en bedre start på livet.


Den ligner en der har brug for en god omgang TLC og godt killingefoder ved siden af. Ikke bare Nettos det billige blødt op med vand.


At du ikke gider en udgift på en kastration kan jeg også sagtens forstå, men alternativet ved at beholde den, er at den så kan gå ud og lave en hel masse andre uønskede killinger.

Så hellere give den den lilla sprøjte imorgen, hvis du ikke kan komme af med den på anden måde!







Tina et Unikum - ikke et plagiat


TinaU.dk



INsektmedlem





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 23:31

Tina, som skrevet lige oven over, så er der ingen dyr her der lider, og hvis den skal blive her, hvilket det nok ender med, så får den alt det den skal have til den er kommet på dubberne og er blevet frisk og stor nok kat til at klare sig selv uden en masse specialfoder.


Lige nu ligger den i et stort lunt tæppe i en boks og snork bobler, har fået lidt mad og vand, og har fået vasket dt værste klister af pelsen, og den er ganske tilfreds.

Bare fordi jeg ikke kan lide katte, er det ikke ens betydende med at den kommer til at leve et kummerligt liv, jeg siger bare, at når den bliver voksen og stor, så skal den ikke regne med at blive taget op og kælet med af mig, og den bliver ikke prioriteret som andet end en staldkat, der skal bo ude eller i stalden. Men det lære den jo nok også at leve med.


BTW, hvad er TLC?




Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 23:50

TLC- tender love and care ;-)


Det er nok bare mig der har et virkeligt blødt hjerte for de små røde kræ!





Tina et Unikum - ikke et plagiat


TinaU.dk



INsektmedlem





0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er heller
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 01:05

Ikke noget de har i Føtx det jeg omtaler, men en dyrehandel eller hos dyrlægen.


Men hvis du ikke kan li den, så synes jeg virkelig du skal finde et andet hjem til den, der er jo flere der gerne vil hjælpe og give den muligheden for et bedre liv.


Med Triumph & Maygårdens Cordial..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oh- han er smuk
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 01:06

Men han er noget nusset i pelsen = ikke helt rask. Så A38 1 dcl og godt killlingetørfoder.


Eller trill ham/høn til dr dyr.


Den er smuk- men den ser ikke rask ud- ogsmå katte dør iløbet af ingen tid af diarré.



Mvh
xtiny




Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds.
2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun).
Søger nye hjem 2/9. Henv pr pb.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen....
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 09:01

Killingen burde en tur til lægen, da tynd mave ikke er ufarligt og pinefuldt for katten.


Tager man dyret til sig, bør den behandles af dyrlægen samt neutraliseres, da der ellers kommer mange nye uønsket dyr.....


Jeg syntes du skulle give den væk da det ikke lyder som om du sætter pris på den.


Den har da efter den start, fortjent pleje, dyrlæge og en sikker fremtid hvor den er elsket og værdsat.


En i tråden tilbyder et godt hjem....tag imod ..for kattens skyld.


Det koster at have dyr og hvis man ikke vil ofre det, skal man ikke have dem.....går du ikke selv til læge hvis du er syg ...


tynd mave hos dyr er ikke som hos mennesker, dyr dør tit af dehydrering , og det er en grim død.


Håber jeg har taget fejl ....du virker bare ikke som en ansvarsfuld kattejer i dette indlæg .

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 09:12

Der har været undersøgelser bla i tv mht katte/hundemad - den billige og den dyre.... og der er intet som taler for, at dyrene får det kanon godt a det dyre og rigtig skidt a det billige.


Rikke - han er en køn bette skid. Håber han har det bedre i dag :)




Mvh Connie


Kan alle INsekter flyve??


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Mon ikke løgne en dag bider "nogen" i numsen???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrt versus billigt
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 09:17

Nu vi snakker dyrt versus billigt foder, så er det tydeligt for mig (ved hundefoder) at dyret sk*der noget mere på det billige foder fremfor det dyre. Det tolker jeg som at de udnytter meget mere af det dyre, nu hvor der ikke kommer så meget ud i den anden ende...





Tina et Unikum - ikke et plagiat


TinaU.dk



INsektmedlem





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er den yndigt
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 09:51

Jeg synes det er godt, at du vil give den bitte en chance i jeres stald!!! Og der kan han/hun sagtens bo, det vil han/hun da nyde fuldt ud Der er da ALT hvad den lille har brug for, hø/halm til leg og en lille frokost, en tør lun seng og læ.. Det kan da ikke være bedre.


Han lokker altså ikke hunkatte til, selv om han ikke blir neutraliseret.. Vi har 2 hankatte, og de lokker ihvertfald ingen hunner med hjem..


Han/hun ser lidt pjusket ud, mens synes ikke den ser syg ud. Den er da blevet våd og afkræftet af at rende ude i regnen. Hvis den har tynd mave, så gi den lidt A38, det fedeste du kan finde. Så skal den nok få go mave igen..


Ang. foder. Vi køber Cats til vores i super brugsen, det er rigtig godt synes jeg og vi har aldrig haft kattene til dyrlæge. Kun for at få neutraliseret hunkattene ellers er de synde og raske.. Vores gamle kat på 14 år får Pussi dåsemad, da det er det hendes mave fungerer bedst på og det er det hun bedst kan li. Så bare kig på katten og se om den trives


Håber ellers alt er vel og tillykke med jeres musse/rotte fanger





Med venlig hilsen:

Linda.


♣♣♣♣


Lamper til stalden sælges *BILLIGT* måler 24x124 cm.

Kig min hjemmeside


www.123hjemmeside.dk/Galleri-LRO


ღ.. ÈN TINKER ER IKKE NOK ..



0
0
Svar på denne tråd
 
 Test på kattefoder
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 10:57

Det er faktisk ikke rigtigt. Der har været test på kattefoder. Desværre har jeg ikke længere abbonnement på Tænk og kan logge ind og se konklusionen, men jeg har kopieret følgende fra deres egen hjemmeside.


Det jeg husker fra konklusionen er at de billige typiske mærker man kan købe i Brugsen, foderstof mv ikke er gode nok. De indeholder ikke de livsvigtige indholdsstoffer for katten og flere har forkert sammensætning næringsstoffer. Det spændende var desuden at de dyre mærker var mere drøj i brug og har en bedre udnyttelse, så selv om de var dyrere i indkøb var de billigere i brug.


Test > Kattefoder uden næring
Sidst opdateret d. 08-04-2004
Denne test kræver login for at kunne læses.
Bemærk testens dato, og at nogle af produkterne siden kan være udgået af markedet.

Tænk+Test og Dyrenes Beskyttelse har testet 27 forskellige slags kattefoder for at se på sammenhængen mellem pris og næringsværdi. Testen viser, at kattejere skal se sig godt for, når de køber mad til missen. Flere produkter mangler nemlig livsvigtige næringsstoffer, og det kan gøre katten syg.

Mest alarmerende er det, at seks produkter indeholder alt for lidt af stoffet taurin, som er meget vigtigt for katten. Desuden er der et højt indhold af magnesium og kulhydrater i flere af produkterne, som kan øge risikoen for urinvejssten.

Endelig viser undersøgelsen, at der er stor prisforskel på, hvor meget det koster at fodre en kat - fra 50 øre til 25 kroner om dagen.

14 sækker Hartogs Grass-Mix sælges for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej.........
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 11:04

Connie - LooooL så lad endelig være med at hente det bette kræ !








Vallak 1.70 rolig og omgængelig.


Mangler du en ny bedste ven til dressur og skovture ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må tilslutte
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 11:30

mig Lene 1 og sige, tynd mave er ikke helt ufarligt!!!


Og jeg må som Lene og Tina sige, hvorfor beholde en kat du alligevel ikke vil have.!!!










Pia


Man kan IKKE elske smerte væk!








0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 11:52

Hvis du har noget zoolak liggende evt noget du har fået til hesten,kan du give den lidt af det mod diarren.


Og så er det lige før jeg vil tilbyde at tage lillemissen især hvis man kunne hente en af disse www.heste-nettet.dk/forum/1/1976727/ 1976727/ også ,ved af erfaring de har det bedst når de vokser op sammen med en ven.

Hvis der skulle være nogen her som kunne tænke sig at overtage en killing eller 2 når de var større og godt på vej,ja så er jeg frisk på at være killingemor.En gang fra eller til gør jo kun en rigere på glæden ved at hjælpe en lille pus eller to.


Dorte.


Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum


www.123hjemmeside.dk/aesellyst




0
0
Svar på denne tråd
 
 først...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 17:00

Først Tina, du har så ret - og af samme grund får vores hunde noget ordenligt foder.

At jeg skriver at jeg ikke lige boede oven på en føtex var ment som, at den måtte nøjes med hundefoder til jeg kom til en butik med kattefoder - hvem faen skrev jeg købte noget røv billigt og dårligt foder.

Nu skal i sgu lige slappe lidt af


Jeg vil gerne have en kat, men ikke som kæle/ae/hygge kat. En kat der ene og alene har drift som musejæger - og det er vel ikke værre en folk der kun har en hun for at gå på jagt?


Missen har fået zoolac * 2 ( dyrlægens ordre ) men maven er stadig lidt flydende, nu får den til imorgen.

Desværre er den ene af hundene lidt hård ved den, så nu må vi se om det er bedst den ikke skal være her.



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 lille kræ
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 17:16

Rikke - ud fra første indlæg synes jeg også, at du lød noget kontakt overfor den lille mis. Men kan læse, at du gør alt hvad der står i din magt for at hjælpe det lille kræ.

Selv har katte en helt særlig plads i mit hjerte fremfor hunde, så vi er nok lige modsat hinanden ;o)


Men vil så sige, hvis du vælger at beholde den, så neutraliser den, så der ikke kommer flere katte i området. Det er jo ikke alle der er som dig og tager sig så godt af killinger, som du gør på trods af de ikke betyder det store som dig som familiedyr.


Men pøj pøj med den bette mis, håber maven er bedre imorgen.


Under uddannelse til Sadelmager i Sverige http://www.sadelmakeriskolan.com


Tilbyder håndsyet trenser efter eget design og lækre tøjler i bedste kvalitet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 18:05

Jeg vil nu gerne se hvem der har hund, som kun bruger den til jagt, for det er et kæmpe arbejde at lave en god jagthund, og der skal mere end en boks i stalden til


Med Triumph & Maygårdens Cordial..

0
0
Svar på denne tråd
 
 MIg 1...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 18:13

Mig 3, det er jeg klar over, men mange jægere træner så også kun, ofte fra de er er hvalp unghund, til de kan tingene, og så desværre ikke mere. Jeg kender flere eksemplare, og derefter netop bare en hesteboks / hundegård til dem når de ikke arbejder.

Vi har selv jagthunde, så jeg ved hvad arbejde der skal ligges i, og det de begge har lært fra unge kan de stadig - om min er fire ;)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mrsheaven
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 18:15

"Der har været undersøgelser bla i tv mht katte/hundemad - den billige og den dyre.... og der er intet som taler for, at dyrene får det kanon godt a det dyre og rigtig skidt a det billige."


Nej, det har der ikke. Ikke en seriøs test. Men den bedste test er den jeg selv oplever i det daglige, ved dyrlægen hvor folk kommer anstigende med katte der har symptomer på det ene og det andet, herunder udpræget kastrerede hankatte der døjer med smertefuld urinvejssten, eller killinger med alvorlige mavekomplikationer fordi de ikke har fået det næringsfulde mad de har brug for. Katte med mat pjusket pels og kronisk øjenbetændense. Jeg kunne såmænd blive ved..


Sidste var naboens kat der haltede og var stiv, og hvor bentøjet ikke fungerede. Den kom på Hills Prescription og blev sørme rengående og frisk.


Jeg er træt af at se på forhutlede og symptomsyge katte, der kunne være smukke og friske hvis folk havde en anden holdning end din og simpelt satte sig ind i sagerne.


Tag ud og saml noget erfaring IRL inden du kommer med udmeldinger.


Med Triumph & Maygårdens Cordial..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mindes...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 18:17

Jeg mindes nu ikke at Mrsheavens kat er hverken forhutlet eller symptomsyg - nærmere en flot og glad kat - som er en anelse bange for gule hunde :D


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sparky...........
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 19:10

At nogen vælger ikke at passe deres hunde:


Jeg vil gerne have en kat, men ikke som kæle/ae/hygge kat. En kat der ene og alene har drift som musejæger - og det er vel ikke værre en folk der kun har en hun for at gå på jagt?


kan da næppe være en undskyldning eller give andre grønt lys, til at behandle deres dyr dårligt????



Og som mig 3 skriver, så er arbejdet for at få en god jagthund kæmpe stort, og dem jeg kender med jagthund - de behandler ihvertilfældet ikke deres hund som beskrevet ovenfor!!






Pia


Man kan IKKE elske smerte væk!








0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 19:32

Mig 3 - for det første så bryder jeg mig overhovedet ikke om din "tone"

For det andet, så har jeg set det i tv og det skrev jeg så....


For det tredie - så lever mine katte fint og godt - på hundetørkost. Havde en skovkat engang som var (Y) og den fik hundemad på dåse.


Desuden er meget a det billige katte/hundemad i dag også lavet så det beskytter mod urinsten.


Og endelig - hva pokker gjorde kattene og hundene for den sagsskyld INDEN nogen fandt på at lave mad specielt til dem - de fik mad - menneskemad. Kartofler, sovs, frikadeller mv....

Når dyr i dag ikke kan tåle dette - tror jeg, det ofte er pga indavl (nåååh nej linieavl hedder det nogen steder) og mennesker som er en smule pylrede.




Mvh Connie


Kan alle INsekter flyve??


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Mon ikke løgne en dag bider "nogen" i numsen???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet??
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 19:42

Måske er det bare mig, men jeg ser ikke helt problemet her?


En staldkats liv er da det bedste katteliv, den lille mis kan få.


Den får alt det plads den har lyst til, den får mulighed for samværd med andre katte og det lyder nu som om sparky ikke tillader, dyr på hendes ejendom, at have det skidt.


Alt dette er der mange katte, der må være foruden.



MVH Sidsel





Blue Signature
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattemad
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 19:46

Jamen Connie, den dag sandheden, og kun sandheden kommer frem i et eller andet TV så vil jeg gerne vide det Indtil da vil jeg spare dig ventetiden og blot anbefale du sætter dig ind i næringsværdien i korrekt og ukorrekt foder.


Eks. med urinvejssten var ét ud af mange jeg kan komme med, og jeg snakker om forebyggelse af mange andre ting. Men smid lige lidt bevismateriale herind i tråden tak.


Jeg er træt af at folk kommer anstigende (de katte der er så "heldige" at folk gider konsultere en dyrlæge) - med deres katte og ikke kan forstå den er syg! Den har da aldrig fejlet noget Indtil den dag den gør!


Mht. tonen, så er jeg træt af dyreejere der ikke bruger 5. min på at sætte sig ind i dyrenes behov og ikke mindst som endda forsøger at præge andre i forkerte retninger ved at komme med urigtige konklusioner.


Der er såmænd også stor forskel på discount og rigtig hjemmelavet mad. Garfield klarer sig fint på lasagne..


Med Triumph & Maygårdens Cordial..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 19:49

Der er mange delte meninger om hvad man skal fodre katte med, ligesom der det samme om heste. Generelt synes jeg også at man skal kigge på sit dyr og se om det trives med det den får.


Når det så er sagt, så kan de der "dyre" produkter altså noget som de "billige" ikke kan, i hvert fald når det drejer sig om katte der har en sygdom.


Vi havde engang en staldmis der som ung fik konstatert kræft, dens overlæber rådnede nærmest væk.. Dyrlægen anbefalede at vi fik den aflivet, men den dag han kom ja så var Sille-mis pist væk! Senere dukkede hun frem igen, da dyrlægen var kørt..hehe.. Vi blev enige om at hun nok havde lugtede lunten, hun skulle i hvert fald ikke aflives!!


Jeg indkøbte Hill`s til hende, og hendes læber helede i løbet af kort tid, og siden mærkede vi intet til det igen.


Hun blev aflivet sidste år 18 år gammel som en smuk gammel mis! Jeg "hylede" som et lille barn da jeg jo havde kendt hende altid og passet og plejet hende alle årene.


Vores nuværende tre gårdkatte får Royal canin in & out door, de har aldrig fejlet noget og er meget smukke alle tre.


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 08:48

Tillykke med den lille mis.

Jeg skriver lidt til forskellige der har svaret i tråden


Dårlig mave hos killinger er ofte Giardia. Killingen får ik det den skal, da parasitterne i tarmen æder det hele. Kræver behandling.

www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/ id=941/sprog=1/grp=2/menu=9/


Katte kan IKKE leve af hundemad, da der ik er Taurin i. Taurin danner katte ik selv

http://www.dmm.dk/taurin.php


Selvfølgelig skal han kastreres, da han ellers strejfer efter damer, og på et tidspunkt kommer han slet ik tilbage. Ukastrerede hankatte får sår, bylder, bliver kørt over OG de laver flere uønskede killinger som i mange tilfælde aflives på forfærdelige måder/lever et usselt liv som uønskede.

En kastreret hankat bliver på matriklen, jager fremmede katte væk.


Indekatte har et større behov for et godt foder, da de ik selv kan suplere med mus/fugle. En killing uden mor der ik kommer med friskt kød, skal ligeledes ha et ordenligt foder til den selv kan jage.


"Kræft i mundhulen" tror jeg nærmere har været Eosinofilt Granulom, med mindre i har fået foretaget en biopsi? Det er en immunforsvarsdefekt der gør kroppen angriber egne celler. Det kan se sådan ud:


Husk at få ham vaccineret. Han skal først ha 2 vacciner med 1 mdr mellemrum, så efterfølgende hvert år


Håber du får en go kat ud af den bette



Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..


En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 10:57

Raggie:Kloge ord


Dorte.


Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum


www.123hjemmeside.dk/aesellyst




0
0
Svar på denne tråd
 
 Musefanger
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 11:19

Tænker på dengang vi flyttede på landet. Min kæreste kunne heller ik fordrage katte, men det var da iorden vi havde nogle katte til at holde musebestanden nede, men kattene skulle udelukkende være udekatte.


Men men men. Nu er kattene inde, og det er ikke mig der har lært dem det Og han kan bruge flere timer på at snakke med de kære katte


Så du ska ikke vide dig for sikker, Rikke, måske sniger den lille mis sig ind i dit hjerte


Mht diskussionen omkring dyrt og billigt kattefoder, så vil jeg lige tilføje, at vores katte startede med at få billigt foder. Vi prøvede så at skifte til dyrt foder, og det har resulteret i at de ser meget bedre ud i pelsen, de er også meget blødere, og de spiser ikke så meget som før.


/Louise H

0
0
Svar på denne tråd
 
 En staldmis...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 11:28

... kan sagtens have et fint liv uden at skulle kæles og nusses hele tiden.


God mad og en ordentlig soveplads - og god plads at holde musefri - så kan den sagtens have et godt misseliv.


Jeg vil dog også tilråde at få den kastreret. Er det en hankat der får lov at gå uneutraliseret VIL den markere sit territorium så der vil STINKE af kattetis over det hele (og den vil strejfe og komme i slagsmål = dyrlægeregniner). Er det en hunkat vil der komme et par kuld killinger om året. Og når du ikek er kattemenneske ER en staldkat vel nok ;-)


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456787654
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 18:49

Mis?? Mis?? Mis??


Ihh kan i dog ikke kalde jeres katte det de er, nemlig en KAT!


(Ordet mis minder mig om noget, som man sikkert kan se i tyske film, hvis titel jeg vælger at undlade).


Jeg kan nu heller ikke se at Sparky gør noget forkert med kræet. Dog tror jeg du fortryder du ikke får fjernet bÅllerne på den, når den render og overstrinter det hele. Og sådan noget kattepis stinker af h... til. Vores nabo har haft hankat, som har overpisset vores ting til.. Heldigvis har jeg ikke set den længe, så forhåbentlig er den stået af.





// HeidiZ



Love is not a feeling, it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN and continue to CHOOSE to love.


0
0
Svar på denne tråd
 
 kattefolk..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:15

Nu skal jeg have lidt hjælp fra kattefolket.


For det første har jeg kigget killingen i bagen, og hvis det bare nogenlunde minder om en hund, så tror jeg det er en lille hun killing. Kan det passe når i nu siger det nok er en hankat når den er rød?

Og hvis det er en hunkat, kan man så give dem piller eller lign istedet for at sterilisere kræet?


I samtale og forklaring over tlf med dyrlæge er den på rette kur med zoolac stadig, og med målen af halen, så mener hun den er knapt 8 uger, men at det killingefoder jeg har købt godt kan gå i opløst tilstand til den alligevel.

Så nu krydser jeg fingre for at det er nok for den lidt tynde mave. Men den skal faste til imorgen, så den går rigtig og zigzagger foran os så snart vi kommer ud, og miaver det bedste den har lært fordi den er sulten, den har fundet ud af hvor maden kommer fra :)


Jeg har lige taget lidt billeder, så i kan se jeg ikke midhandler den på det groveste ;)

Den er kun vasket til husbehov, for den syntes det var helt og aldeles modbydeligt, så vi tager det lige i etaper. Det er også derfor halen og øjnene stadig er lidt klistrede. Jeg tror ikke det er øjnbetændelse, for det er hverken klisteret eller kommer fra øjnene, det er simpelthen rester af det snask den havde i øre og omkring øjnene da den kom. Det bliver vasket helt af når den får loppe og ormekur imorgen.


Here you go - little susie


den fik lige sat den halstrikke på plads!


Et styrt i løs hø da den skulle overfalde halmstrikken.



Dens favorit gemmested når hundene er ude og boksen hvor den bor lige nu ikke er lukket helt til.


Nynne hilser lige på.

Nynne vil gerne hvis den kunne få lov at bære på katten, og hoppe lidt på den for at få den til at lege, men hun får bare en på hovedet af katten, den skal sgu nok komme frem i livet med den holdning.




Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunkatte
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:24

Hunkatte kan godt være røde, men det er oftest hankatte der er det. Jeg har selv lige købt et søskendepar killinger, hvor hunnen er rød og hannen gråstribet.


I øvrigt, hvor er det dog bare en nuttet lille sag, og så længe den kan slå fra sig, så skal det også nok gå med hundene.


Dejligt at du gav den lille hittemis et hjem, håber den snart kommer sig helt :)


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


Bosat i Mijas Costa fra den 21. juni 2009


Snart katte"mor" igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 22:16

Ej en skøn lille staldkat... hende bliver i glade for. når først hun ved hvor hun bor. så bliver hun. og holder jeres mus fra døre.




Fotograf Trine Christensen


PintoAraber Manthas Girl Nell - solgt til Heidi Rasmussen

Pretty Lace Vision

Nyhedsbrev kan tilmeldes nu skrive til min mail!

www.trine-christensen.dk



Fotografering Tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 p-piller...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 22:16

... KAN godt bruges til katte, men jeg gør det ikke igen.


Min fik piller i knap et år før jeg valgte at få hende steriliseret. Det var nær ved at koste hende livet - og endte med at koste mig en del store dyrlægeregninger. Hun var nemlig SMÆKfyldt med betændelse og var tæt ved at dø efter operationen.


En anden gang får jeg steriliseret fra begyndelsen!


De fleste røde katte er hankatte - men der findes selvfølgelig også røde hunkatte. Det kan være lidt svært at se hvad de er, når de er helt små. Men Susi skal jo nok vaccineres om et stykke tid, og så kan dr. dyr sikkert bedre se det.


Dejlig lille kat i øvrigt - han/hun ser absolut ikke ud som den skræmte type, så hun/han skal nok komme frem i verden. I dag en halmsnor - i morgen en mus ;-)


(jeg kan dog ikke lide at den har fundet på at gemme sig på dækkene af bilen - pas på når i skal køre nogen steder at den ikke sidder der på det forkerte tidspunkt)






£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567654
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 22:28

Så håber jeg bare smukke Nynne passer på sine små øjne. Sådan en katteklo er ikke at spøge med.



// HeidiZ



Love is not a feeling, it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN and continue to CHOOSE to love.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ang. kønnet ...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 22:44

Det kan være svært at kende forskel på kønnet hos killinger - da det hele er lidt små og svært at se når man ikke liiiige har en af hvert køn til "rådighed".


Men prøv at tjekke denne side:

www.bonniedyrecenter.dk/ index.php?option=com_c...Itemid=153


Men held og lykke med Susie - den ser nuser ud!



Trine

...som stadig tror på mirkaler og at drømme bliver til virklighed ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 22:47

Hvor ER den altså bare nuser!!!!!


Det kan godt være en hunkat - men så hører den til de sjældne tilfælde ;)




Mvh Connie



Nero er stadig ikke fundet


www.heste-nettet.dk/forum/1/1975963/ 1975963/

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih.....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 23:22

Hvor ER det da bare den mest bedårende lille killing, jeg længe har set.

Ender du med at blive for træt af den, så send den bare til Djursland. Jeg har alligevel lige taget tre killinger til mig, som skulle have været aflivet, hvis ikke jeg havde villet have dem, og om jeg har 3 eller 4, det gør vist ikke det store.

Hos mig er de også udekatte/staldkatte, og det ser de ud til at nyde ganske glimrende, men det er nu kun fordi jeg ikke kan tåle dem "i store mængder", at de ikke får lov at komme ind.

Men held og lykke med Susi, jeg er sikker på du får en utroligt dejlig kat ud af ham/hende!


Med venlig hilsen


Anne Sofie Jørgensen


www.kijofreg.dk


-en rigtig hest har både hovskæg og overskæg! ;o)



0
0
Svar på denne tråd
 
 fast mave..
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 19:06

Så er der fast mave på little susie, og den er stadig i grov godt humør. Men den har også lige fået mad efter at have fastet, med undtagelse af zoolac.


så nu bliver det spændende om maven fungere igen når der kommer foder i den.


Her hjælper den lige med at tjekke om hestens foder er godt nok.


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 22:34

Ha ha du er jo allerede helt skudt i det lille pus.

Sådan går det jo om man vil det eller ej

Inden du ved af det sidder du og råkæler/nusser den fine lille killing.


Dorte.


Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum


www.123hjemmeside.dk/aesellyst




0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 22:38

Ja Dorte, killinger er da smadder nuttede, men når den bliver stor og går i vejen fordi den er sulten, eller slikker sig op af mine ben, så går det over igen ;)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 22:52

aaah vent nu og se,du bliver sikkert sådan en rigtig kattemor



Dorte.


Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum


www.123hjemmeside.dk/aesellyst




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 23:22

Vær du glad for det er en hunkat - det siges, at de er bedre musefangere end hankatte.... (men om det er korrekt, vil jeg ikke lægge hovedet på blokken for ;))


Den er bare vakker - når den vokser sig for stor, til du synes den er sød - så ringer du bare efter mig ;D ;D ;D Jeg kan godt underholde den nogle timer :)




Mvh Connie




Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience



Mon ikke karma indhenter de, som ikke taler sandt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Connie..
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 12:46

Connie jeg ved ikke endnu om det er en hun. I følge linket, kan det faktisk godt være det er en han alligevel.. Men den hedder altså stadig Susie :D


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunkat
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 15:20

Jeg havde denne røde hunkat, som var hos mig fra den var 6 uger til den blev 13 år og desværre forsvandt. Vi ledte i månedsvis og nu 1½ år efter, kigger vi stadig efter den.

Hun fik 5 kuld killinger med en masse røde HANkatte, men ingen røde hunkatte, så ja de er lidt sjældne.



Sparky: Jeg tror at lille Susi har været ret heldig at lande hos dig. Men jeg vil tilslutte mig de andre, lad være at give p piller, det er ekstremt usundt for kroppen. Min egen kat fik fjernet livmoderen pga sygdom dér efter årelangt p pille "forbrug". Det kan give cyster i ægstokkende og andre spændende ting + at det påvirker "humøret".





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Venter Fassbinder føl maj 2010.


3-4 vær lejlighed søges i KBH fra oktober. Husleje max 8500;



Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og de andre. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kør til dbs katteinternat
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 15:28

jeg plejer at køre hittekatte på DB's katteinternater. Det giver mig den bedste samvittighed.



Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sparky...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 23:21

Først vil jeg lige sige til dig at jeg har 2røde steriliserede hunkatte.


Hvis jeg var dig hvorfor så ikke skåne både dig og katten for hinanden når du har det sådan med voksne katte find den lille killing et godt hjem hvor de vil elske den også som voksen...


Jeg har det lidt på samme måde med hunde hvalpe synes de lugter og og er meget besværlige i hvalpetiden.Til gengæld elsker jeg dem som voksne og det må man jo sige at de er trods alt voksne i mange år hvis man er heldig.


Jeg har haft 3 Grand Danois hver for sig så ved godt hvordan det er at have en "Voksen" Hund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina....
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 08:38

Christina, den er godt nok flot den kat :)


HVis det er en hundkat, så skal den nok steriliseres lige så vel som hvis det er en hankat, hvis det er så galt som i siger med p piller. Det tager jeg lige en snak med doktor dyr om.

Den skal jo ikke gå rundt og være syg.


Desværre har det lille pjevs tynd mave igen nu, så jeg har snakket med dyrlægen igen her fra morgenen af, den får en penicilinkur idag, han skal nemlig på klinikken i formiddag, så fik jeg lov at komme ind forbi. Det er altid en fordel at kende sin dyrlæge så godt :)


Nye billeder..




En lille killing med mod på livet skal jeg love på - hopper op og ned af bokslågerne, og der er altså højt op. På det sidste billede valgte den lige at rationere den aftensmad, den får fire gange om dagen, så jeg havde lige stillet dens aftensmad der mens jeg ordnede bokse, det lurede den hurtigt det lille bæst :D


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 13:15

Klog lille kat ;) Men det viste den nu allerede, ved valget a ejer ;D



Skønne billeder (Y)





Mvh Connie




Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience



Mon ikke karma indhenter de, som ikke taler sandt

0
0
Svar på denne tråd
 
 De billeder...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 13:35

... er bare ALT for dejlige


Super lys og stemning - og ikke mindst motiv

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 13:42

skøøøn lille misling... og ja det må jo så være straffen for at stille mden så den kan nå det, hvis den nu kravler op på bokse

halvvejs igennem tremmerne og og strækker sig, med halvdelen af poten solids plantet på bokskanten


Hvorfor har vi ingen problemer med at huske

hver enkel lille detalje af hvad vi har oplevet,

men kan ikke huske hvor mange gange

vi har fortalt det hele til samme person

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh- det lille pjus
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 15:16

Sikke en lækker farve.


Jeg håber, den får orden på maven- lidt A38 kan hjælpe- og ZooLac/Prokolin (dette er dog fra dr. dyr, ZooLac fås i håndkøb). Desuden kogt fisk/ris, kogt kylling/ris, torskerogn most med kogte ærter, hytteost m. hakket hårdkogt æg.


Hertil evt kogt (koldt selvfølgelig) vand med 1 strøget tsk salt pr liter- og evt Dextrose (fås i fx DagliBrugsen sammen med bageting), hvis dyret ikke er helt på dupperne.


God bedring til den lille. (Y) (Y) (Y)

Det lyder som om, den er meget livlig og selv kæmper, såden bør da have chancen.




Mvh
xtiny




Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds.
2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun).
Søger nye hjem 2/9. Henv pr pb.
0
0
Svar på denne tråd
 
 xftjcghjhj
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 20:09

Den bliver da mere og mere yndig for hver gang du tager billeder!

Ja, JEG er i hvert fald forelsket...


Med venlig hilsen


Anne Sofie Jørgensen


www.kijofreg.dk


-en rigtig hest har både hovskæg og overskæg! ;o)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Carina..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 22:14

Carina, lige præcis :D


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sparky
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 16:57

Nåååå


Husk lige det jeg skrev om dårlig mave (Giardia) www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/ id=941/sprog=1/grp=2/menu=9/


Din dyrlæge kan få et testkit hjem, hvis han ik allerede har det, så du kan få svar med det samme, ellers sendes en bæprøve til Tyskland.

Go bedring til den bette




Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..


En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Raggie..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 17:29

Yep Raggie, det er noteret. Det bliver næste step hvis ikke penicilinen dur :)



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider