|
|
| DM i dressur 2009 |
| Forfatter:  |
Jeannette Jensen |
| Dato:  |
27-07-2009 00:21 |
|
Jeg er endelig landet hjemme efter en super dejlig og hyggelig dag til Broholm sammen med tre søde staldkammerater 
Jeg tror, vi har været heldige og har taget mange gode billeder, som jeg glæder mig til at vise nogle af her på HN.
Lige nu (hvor klokken er mange) vil jeg starte med et billede af Polka Hit, Andreas Helgstrands skønne unge hest, som han startede i MA.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helgstranddressage |
|
|
Skønne unge hest med hovedet fantastisk placeret.. suk. Fotografering Motiv
N A N O U
- stadig ikke færdigmalet.
Nikon D40 sælges Skriv for info !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flot billede |
|
|
rædsomt motiv hest med hovede på sned under lod og med vandret kandar stang om ikke andet kan det da bruges som "what NOT to do" billede af en dressur rytter med hest på kandar. Men selve fotoet er flot vil jeg sige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dm Broholm |
|
|
Min første tanke var, 'åh, din stakkels lille hest'. Det er et fantastisk fotografi, idet det virkelig fryser hendes ansigts udtryk af utryghed og ubehag. Jeg blev ganske bedrøvet af Polka Hit's øjne.
Portrætter males efter foto.
Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam. (efter Cato)
"Riding is - and remains - an education in Humanity." Xenofon Classical Riding www.xenophon-classical-riding.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I skuffer mig |
Jeannette Jensen |
27-07-2009 06:19 |
|
Hej Nanou, SH og Aleksandra Av, det gjorde ondt - nu er det åbenbart min tur til at få høvl? Det synes jeg simpelthen ikke, I kan være bekendt. Jeg synes selv, at mit billede af Polka Hit er flot, og jeg ser ingen smerte i hestens øjne, men koncentration derimod. Er I generelt modstandere af kandar? For så kan jeg måske bedre forstå jeres reaktion... Min tråd er ikke et forsøg på at debattere træningsmetoder o.lign., men et ønske om at se andre flotte billeder fra DM. Det håber jeg, at I forstår og respekterer - og ellers er I velkommen til at kontakte mig via PB, pls... bare ikke i denne tråd. Lad os dog bare kigge på billeder ikk'? Tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeannette |
|
|
Du viser et flot billede frem, men straks er folk fremme med riven. Havde også undret mit lidt over hvorfor der ikke allerede lå billeder herinde fra DM. Men det er nok grunden. Jeg overvejede også at vise nogle billeder fra DM. Men pt. har jeg ikke lyst til at vise dem frem, da jeg ikke gider at give div. skabsryttere og lign. en mulighed for at sable andre ryttere ned. Billederne er jo ligesom taget for at vise billedet frem, ikke for at give folk muligheden for at svine andre til. Jeannette jeg glæder mig til, at se resten af dine billeder, vi må finde en dag, hvor vi kan mødes og se hinandens billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen det er jo et flot billed.. |
inger christensen |
27-07-2009 07:50 |
|
hvis man skal bedømem fotografens måde at tage et foto på. Det er jo også kun stor ros til dig, der som fotograf har taget billedet. Men det folk kritisere, er jo ikke at du har fanget en rytter i et lidt for uheldig moment. Nej kritikken er jo at, vi bare ikk synetes det er ok, at en rytter rider sin hest på den måde. For det er bare ikke OK, at en rytter man nok burde mene, havde styr på sin rideteknik, rider en hest med kandaren på den skammelige måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder. |
|
|
Det ser ud til, du er god med et kamera, så jeg glæder mig meget til at se dine billeder ! Rigtig mange synes jo, de kan se rigtig meget træls ud fra billeder, så dem kan du nok ikke undgå, når motiverne er taget til DM-stævnet, men blæs da på dem, og glæd dig over dine billeder . Cirkelinemus .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok,............ |
wettergren |
27-07-2009 08:50 |
|
Jeg ved ikke meget om ridning på kandar, men jeg har da set værre end dette. Hesten har ikke noget stramt næsebånd, og har ikke åben mund. Jeg synes heller ikke den ser direkte lidende ud. Vinklen på billedet er også lidt svær at bedømme noget som helst udfra, hvilket jeg slet ikke vil ud i !
Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andet INTET |
|
|
som helst om billeder, og fotografering Men hvor er det trist ridning. ØV!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Valiente |
|
|
Til alle jer der IKKE var ovre og se DM - Ja, der var noget rigtig grim ridning imellem - MEN Andreas' var faktisk ikke en af dem!! Han red meget sympatisk hele vejen! Billedet her er et fragment af en stor sammenhæng og hvis I kan bedømme hans ridning igår ud fra det - så hatten af for jer... Jeanette rigtig flot billede! Glæder mig til at se resten og ærgeligt vi ikke fik set mere til hinanden!
Sagde Ditte
Nej, du har ikke pletter for øjnene - det er bare min hest... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
SUPER flot billede! Men jeg tilslutter mig kritikken af del vandrette kandarstang, han skulle prøve at have den i egen mund. Jeg er IKKE i tvivl om at Andreas er dygtig, men OM jeg fatter at han skal være så hårdhændet! Lad os håbe det bare fra Andreas' side er et dårligt moment!
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
17" sort Kieffer Donau springsadel sælges. Se billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12324565 |
|
|
Om billedet er godt har jeg ingen forstand på, men momentet det er taget i er super uheldigt. Dejligt at høre at han ikke red sådan hele vejen igennem, men nu har der bare været en del fremme om hans grimme ridning også i Tv og det er vel derfor at folk reagerer som de gør på netop dette billede. Jeg tænkte også øvv da jeg så det, men det kan jo være et uheldigt moment, ingen er jo perfekte. Men dejligt at høre at han red pænt (udover dette billede) Mvh Kit
Hingsteføl efter Gribaldi/Classic/Bonsoir til salg. Virkelig en perle. Se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diddlou ♥Valiente Estrellaϖ |
Jasper |
27-07-2009 09:30 |
|
Med det billedet som trådstarter har vist her, så er jeg godt nok glad for, at jeg ikke så den dårlige ridning  Hvorfor tager folk det som personlig kritik, når der bliver kommenteret på den situation, der nu vises på deres billeder????? Er det fordi de ikke selv havde opdaget det??? For det har jo intet med kvaliteten på billedet at gøre!!!!! Jer der ikke kan forstå, at folk reagere på en vandret stang - syntes i at det er ok da????
Pia
Ved du hvem MAN er???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fototeknik |
GonillaF (hinkesten) |
27-07-2009 09:30 |
|
At bede folk kigge på dette billede for at nyde "billedet", er det samme som at tage et billede af en lidende dansebjørn i dets bur og kæder, og bede folk se bort fra motivet og nyde det fototekniske...
Næsebåndet ER stramt, se på hvordan det går i ét med huden, istedet for at ligge ovenpå. Uanset vinklen, så er hesten trukket godt ind i næsen, det kan enhver se. Kandarstangen er vandret og kæden hænger jo ikke ligefrem løst, vel?
Jeg synes dit billede er direkte kvalmende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Øv øv øøv og atter øv!! Hvorfor skal der rides på denne måde?!? Og burde det netop ikke være til sådan et stævne, at hestene fulgte fordringerne og var i lod med nakken som højeste punkt, eller minimum foran lod??  Godt det ikke er mig der har den kandar på..Avs! 
Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde :) Har ikke noget at falde tilbage på, men hvorfor fanden skulle jeg falde, når jeg er skrap til at gå?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridning |
CarolineR |
27-07-2009 09:55 |
|
Åhh den hest er så skøn ! Jeg håber vi får flere billeder at se  Jeg vil ikke dømme nogens ridning ud fra et enkelt billede - håber heller ikke nogen gør det med mig  Men jeg synes Andreas er en dygtig rytter der rider pænt. Og jeg vil holde på vi alle kan fanges i uheldige momenter. Særligt dem der bliver fotograferet/eksponeret meget.... Men Jeanette håber du vil lægge flere billeder ind !! Og så synes jeg faktisk det er en kende usmageligt at sammenligne nogens ridning med dansende bjørne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Valiente |
|
|
Jeg tager det ikke personligt at I kritiserer Andreas overhovedet ikke faktisk. Synes bare det er utroligt synd at folk dømmer 'hestemishandler' ud fra et enkelt billede - Men jeg overværede også DM finalen og Intermediare Kür klassen før, samt opvarmning af bla. Andreas og Sune, og det var altså pæn ridning på opvarmningen og på banen for de flestes vedkommende. Jo, andreas kan godt lide at placere sine heste lidt 'rollkur' agtigt på opvarmningen, men han sidder altså ikke og flår i den. Carabas er en rigtig dejlig hest, som så yderst veltilfreds ud hele vejen. Der var flere der red MEGET grimt, med ekstremt fat i stangen og hvor hestene gik med helt åben mund programmet igennem, en endda så meget i Intermediar at hesten skum var lyserødt - hun blev efter sit ridt kaldt op af overdommeren og jeg håber hun fik et par ting eller to af vide om god ridning. Så nej, jeg bifalder på ingen måde denne form for ridning og synes også det er ærgeligt, at trenden med at alle heste skal gå bag lod på banen honoreres så godt af dommerne. Det mest sympatiske ridt igår, var Anne Van Olst på Clearwater, der havde så lidt fat i sin stang at tøjlen direkte 'slaskede' til tider. Hendes hestepasser modtog også en pris for godt Horsemanship!
Sagde Ditte
Nej, du har ikke pletter for øjnene - det er bare min hest... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billede |
|
|
Jeg var ikke nede og se DM på Broholm i år, men det der moment burde slet ikke optræde hos en rytter med så meget erfaring, det burde han være god og rutineret til at være opmærksom på, men da der åbenbart ikke er nogle der har ben i næsen af stævneledelsen osv. til at holde ordentlig øje med rytterne og gribe ind, hvis de rider som på billedet med vandret kandarstang.. derfor stopper det ikke, da der ingen konsekvens er for dem, udover os andre amatørryttere der åbenbart ikke aner noget om hesten og dens ve og vel.. Jeg bryder mig ikke om billedet, Polka hit er en dejlig hoppe og synes det er ærgeligt at den skal fanges i det moment med en rytter med hård hånd og stramt næsebånd.. Det er ikke en kritik af trådstarters billede, blot endnu et eksempel på at trods stor mediebevågenhed, så fortsætter de professionelle deres ridemåde i bedste stil, både til DM og andre stævner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan man have |
Jasper |
27-07-2009 10:18 |
|
mere fat i stangen, end Andreas har på det viste billede??? 
Pia
Ved du hvem MAN er???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan man sagtens |
|
|
have - Men typisk vil det bare resultere i at hesten ender på røven. Dårligt moment?? Skal så grum ridning undskyldes med uvisheden om, om han slipper stangen om 2 sek? 1 sek? Det er FORKERT at have en vandret stang - Uanset om det er et kandar, et S kandar eller alm. stang kandar.. DET ER FORKERT!! - og det har han lige her, samt et stramt næsebånd, en anspændt mule, gabende mundvig.. det er bare ikke i orden. og så er jeg ligeglad med hvem red sympatisk.. det er bare IKKE godt nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De gode momenter.... |
|
|
Jeg håber at de gode momenter som er fanget på fotos også vil blive vist ved lejlighed. Jeg kan godt lide den vinkel billedet er taget fra. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville da gerne |
|
|
se billeder af jer ridene med kandar på en bane fylt med publikum.. Og se af ikke en af billederne viser en lidt forkert vinkel... det kan jo være hesten fik øje på noget og han lige måtte have lidt fat... Ja undskyld men det billede får ikke mit @!#$ op af køre - jo hvis der hade været flere billeder i forskellige vinkler hvor han har lige så meget fat.. Og nej jeg ønsker ikke af hakkes ned.. syndes bare det er ærgeligt af når folk ligger billeder ind fra store stævner så skal rytterne hakkes ned i det indlæg trådstarten lavede for af vise billeder frem... syndes persoligt det er ærgeligt af det skal ende sådan så det nu er meget sjælent nogle ligger billeder ind fra store stævner.. Kan man ikke respekter trådstarteren også lave et andet indlæg hvor man kan diskutere momentet på billede og om andreas er dårlig / hård eller ej...??? og nej går ikke ind for hård hånd men der kan altså være momenter hvor ingen kan frikenes....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ninette: Problemet er jo netop at til de store stævner, burde det være tæt på umuligt at fange dårlige momenter af ridning..Men det er derimod super nemt, og det er lige præcis DET, der er essensen her... Og nu er det et debatforum, og lægges der billeder ind af hård ridning, heste der ikke trives eller lign, så kommenteres det altså 
Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde :) Har ikke noget at falde tilbage på, men hvorfor fanden skulle jeg falde, når jeg er skrap til at gå?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ninette ♣Mansky |
Jasper |
27-07-2009 11:34 |
|
Der findes også en tråd på hyggen, der handler om DM2009.
Der syntes jeg da lige at du skal kikke på omtalte rytter. Der er nemlig endnu et "dårligt" moment 
Og jo - jeg er overbevist om, at alle godt kan respektere, at der bliver vist billedtråde herinde, af store stævner. Men at forvente, at alle vil lukke øjnene og acceptere grim ridning, nej - det tror jeg ikke at du skal.
Og hvad er der så galt i, at toprytteres ridning bliver diskuteret? Det er vel med til, at sætte fokus på "pæn" ridning.
Hvorfor ønsker nogen, at vi skal lukke øjnene for disse ting? Hvad er det der gør, at nogle mennesker finder den behandling af dyrene ok??
Jeg kan ikke forstå det!!
Pia
Ved du hvem MAN er???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for f*nden da.... |
|
|
Nu så jeg begge Andreas' ridet på Polka Hit. Min veninde og jeg var faktisk noget spændte på at se det, da vi begge havde en formodning om at den ville være meget snæver fortil. Men i programmet om lørdagen var vi meget positivt overraskede. Den var faktisk ikke bag lod på noget tidspunkt. Og hvis den var, var det ekstremt lidt. Den stod så flot fortil med næseryggen lodret eller lidt foran og jeg synes genrelt det var et pænt ridt han leverede der. Om søndagen var den noget mere spændt og ridtet blev knap så harmonisk og flydende som det dagen før. Måske det havde noget at gøre med, at de om søndagen red på den store bane med noget mere postyr og hurlumhej omkring. Svært at sige. Men hans ridt var knap så pænt der og der var hun også noget bag lod. Det jeg vil sige med det er bare, at han altså også godt KAN ride den pænt. Udover det er jeg enig i, at en kandar ikke bør være vandret. Jeg uploader lige straks mine billeder fra DM. Og det er ikke for at starte en debat, men for at vise de billeder frem jeg har... om folk er enige i deres ridning er jeg fløjtende ligeglad med. Jeg er heller ikke altid enig i deres ridning, så det er ikke fordi jeg lukker øjnene og klapper i mine små hænder altid. Men det er bare ikke ridemetoder jeg starter min tråd omkring. Hvis ikke folk bryder sig om det må de klikke væk igen! Generelt synes jeg nu det var pæn ridning jeg så til DM med få undtagelser...
* Hilsen Mette * - Bates Innova, sort, str. 0 med små knæstøtter sælges. Kun brugt 1 uge. Skriv for billeder og mere info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihi... |
|
|
i skulle nu prøve at stå i ridehellen når der varmes op.. der kan man virkelig få "billeder" som der kunne tales om, når først rytterne går ned på den bane bag ved den store så rider de generelt noget pænere .)
Sommerlig hilsen Jytte Hansen Som egentlig færdes på HN som privatperson  SÅ HUSK !! at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Polka Hit |
|
|
Puuhaa - det billeder bekræfter vist bare en dårlig tendens jeg synes at have bemærket. Hvis nogen af jer har set videoen af Polka Hit og Andreas fra hans egen hjemmeside, så vil I måske som mig undres over at han frivilligt lægger sådan noget ud som "reklame" på hans egen hjemmeside. Det er heller ikke pæn ridning - desværre. Polka hit er en dejlig hest, men hun viste også i Herning at hun heller ikke er nogen nem hest. Det er ikke en undskyldning, men måske en delvis forklaring i disse tider hvor hestenes "uddannelse" gerne forceres mere end hvad godt er. En anden hest, som Andreas også rider stod med store sår i begge mundviger i stalden til dette års Hingstekåring - dårlig var smagen i min mund da selvsamme hest og rytter blev tildelt årets "gladest hest" medalje om søndagen  Jeg har elles godt kunnet lide Andreas ridning, men jeg tager efterhånden min vurdering op til overvejelse. Men for at vende tilbage til trådstarters oprindelig ide - så synes jeg faktisk billedet er supergodt idet vinklen er skøn, billedet knivskarpt omend motivet kunne ønskes anderledes. Jeg vil i hvert fald gerne se flere af dine billeder!! /Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ryttere som A helgstrand |
|
|
Er jo netop forbilleder for ganske unger hestetøser/drenge, der selv ønsker at ride på det plan Og når de ser ridning som dette accepteres og endda præmieres, så er det ikke ligefrem andre "græsgange" / anden ridning de vælger Og så kører møllen.. uheldigt moment.. altså
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Uheldige momenter . Haha, ja den var god. Hvis det bare var det. Men sådanne momenter bør slet ikke OPSTÅ ! Føj altså. Kandarstangen er jo næsten helt vandrat. Av min mund. Det har da absolut intet med dressur at gøre det der.
KØBES Sommer Magnus dressursadel, 16' 5 tomme, brugt, men i god stand, sort.. NY MODEL - med korte puder bagtil. Billede skal ses inden køb, mail bronto@webspeed.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er trådstarter ironisk? |
|
|
Jeg spørger mig selv, om trådstarter er ironisk, når hun lægger et super positiv tekst ud sammen med et foto med et rigtig negativt indhold (en hest der har ondt på grund af for hård hånd)? Eller om trådstarter slet ikke kan se, hvordan hesten har det? For hestens skyld kan jeg håbe, at det blot var "et dårligt moment", og den får da i det mindste lidt mere fred i munden, når den kommer ind på banen. Men med hensyn til den generelle hestevelfærd er der lang vej, hvis man ikke kan se at dette motiv ikke er et ideal, man skal glæde sig over.
KH NinaSt
Nu med foto fra april 2009 på præsentationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hejsa. Billedet er rigtig flot og meget skarpt. Men motivet er meget ubehageligt, synes jeg. Så bliver det nævnt af trådstarter (tror jeg), at Carabas udover dette "moment" så yderst veltilpas ud i løbet af resten af programmet i DM. Jeg har ikke samme opfattelse. Jeg har hidtil været meget stor fan af Helgstrand, og jeg glædte mig meget til at se ham ride. Men jeg må indrømme, at jeg synes, at han havde meget ved i Carabas, og at de absolut ikke så ud til at være enige om tingene. Kandarstangen blev flittigt brugt. Carabas gik med piskende hale, åben mund af og til og han bukkede rent faktisk under programmet. Det er ikke, hvad jeg kalder en "veltilpas hest". MVH Janni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DM på Broholm |
|
|
Nu var jeg til stede alle 4 dage, og det moment som der er taget billede af er bestemt ikke et billede af hvor fint hesten egentlig gik. Så dem der ikke selv har været til stede og set ridningen, syntes jeg egentlig skulle holde sig ude af denne debat. Og som trådstarter skriver, så var det ikke det der var meningen med denne tråd og der er tråde nok, som man kan ytre disse synspunkter. En fremhæver den video, der ligger på AH's hjemmeside med Polka Hit. Den video er taget da han ikke engang har redet hesten en måned, og hvis man ser hesten nu kontra den video på hjemmesiden, så vil man kunne se den kolosale udvikling hesten har gennemgået. Og den blev fremvist usædvanligt flot på Broholm. På billedet ser jeg en koncentreret hest, men da jeg ikke kan se sammenhængen vil jeg ikke udtale mig om hesten går bag lod - dette ligner for mig at hesten går i skridt og der spændte den måske lidt op og gik bag lod. Der skete rigtig mange ting på banen, men den havde om fredagen også gået på bane 1 og selvom den der væltede en højtaler under indridningen var ridtet meget flot. Men det er en ung hest og et 4-dages stævne kræver meget. Til dem der kommenterer vinklen på kandarstangen, så vil jeg da lige påpege at vinklen i høj grad afhænger af skumkædens længde og jo løsere den er, jo mere kan stangen vinkle. Så det er en kommentar jeg vælger at overhøre, da jeg ikke på et billede kan se skumkædens længde. I øvrigt så vil jeg anbefale Jer alle at købe radioen fra Dressurens Venner, så I kan følge livekommentarer fra 2 dommere under klassen. Det er super lærerigt, også til dem, der bare mener at alle dressurryttere er dyremishandlere! Og lad os så se nogle flere billeder - der var jo fotografer nok på tilskuerpladserne:-) Og lad nu være med at lade Jeres gode billeder ødelægge af de "synske" som kan se et generelt billede af ridningen udfra et enkelt lille splitsekund....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej nu! |
|
|
....må i da godt nok holde op! Hvorfor er folk altid så hellige når de ser ridebilleder! Dette billede er taget i et MOMENT! I kan slet ikke bedømme en persons ridning ud fra sådan et billede. Jeg vil æde min hat på at alle jer der brokker sig over sådan et billede har mere en et skelet i skabet selv mht. til billeder der er taget i et dårligt moment som dette. Måske ikke med kandar, men come on altså! Ja hesten hænger lidt på tøjlen i det moment billedet er taget , måske er den træt, hvem ved. Sekundet efter billedet er taget kunne det jo faktisk være at den gik hvor den skulle med sit hoved så stangen ikke så ud til at være vandret. Det var da noget andet hvis motivet viste en rytter der direkte hev i kraniet af hesten, det gør Andreas jo ikke her. My god!
Mvh Nina Nielsen
* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * * Holbæks Thalullah TIL SALG! *
*Logik Møldrup*
Super lækkert knabstrupperføl sælges! Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor fremvises dette foto? |
|
|
Hvorfor vælger Jeanette at vise lige netop dette foto?
KH NinaSt
Nu med foto fra april 2009 på præsentationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
|
|
Sikkert fordi hun syns der skulle et foto til hendes tekst fra stævnet! Hun syns nok det var et billede af okay kvalitet som hun sikkert selv har taget! Jeg er ret sikker på at det ikke var fordi der skulle tages en debat op om en ridemåde! Folk SKAL bare absolut se det dårlige i næsten alle billeder man ligger herind på HN ALTID!
Mvh Nina Nielsen
*Logik Møldrup*
Super lækkert knabstrupperføl sælges! Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth og Nina |
|
|
Lisbeth og Nina: ...er 100 % enige. Se evt. mine billeder inde på opslag og billeder. Der er masser af billeder hvor Polka Hit er i lod. Det pudsige er bare, at "folk" kunne ikke drømme om at tænke "sikke en fin hest" ud fra hvad DET motiv viser. De tænker, at det er bare et tilfældigt moment hvor hesten er i lod. Men når den er BAG lod, så er det slet ikke bare et moment, men den genrelle ridning. Det er fejlfinderi så det basker og et såørgsmål om hvad man ønsker at se!
* Hilsen Mette * - Bates Innova, sort, str. 0 med små knæstøtter sælges. Kun brugt 1 uge. Skriv for billeder og mere info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid se det dårlige ?? |
Illum |
27-07-2009 18:03 |
|
Nu er det jo bare sådan at der er meget "ikke rart for hesten" ridning....også ved disse store stævner, det har bare ikke været the done thing at kritiserer dette.. Og et foto er jo kun godt hvis motivet er godt...men måske mener hun at det er noget teknik der er godt ??? Jeg kender ikke noget til fototeknik, men ved dog hvordan en stang bør befinde sig i en heste mund...har redet med en sådan i mange år..
Illum !! .
Realistisk kyniker og livsglad livsnyder.. Og man....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Hvis i vil se dårlig ridning så tjek trådene om Grauff! Det her billede kan ikke betegnes som dårlig ridning. Jeg har aldrig selv set andreas hive og flå i en hest, har selv redet undervisning ved ham for flere år siden. Ja stangen ligge ikke helt optimalt på billedet, det kan vi godt blive enige om, men nu kommer de også meget let til at ligge sådan med en løs kæde. Har selv redet med kandar.
Mvh Nina Nielsen
*Logik Møldrup*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og naturligvis |
Illum |
27-07-2009 18:10 |
|
Skal kæden være løs ....suk. jaja ikke slaske løs, men dog løs..
Illum !! .
Realistisk kyniker og livsglad livsnyder.. Og man....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fototeknisk |
|
|
er billedet godt, flot farve på hesten, fint lys og man kan se detaljer meget fint.
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ninette... nej.... |
inger christensen |
27-07-2009 21:17 |
|
du får ikke mig at se på et billed, hvor jeg rider rundt med kandar på en overfyldt stævneplads. Det er alt for mange år siden, jeg sidst red med sådan en kandar, så mine evner rækker ikke mere til at ride med den form for kandar. Men jeg har trods alt bevaret min respekt for kandaren og hvilken hånd der bør føre sådan en i en heste mund. Jeg er bare så træt af at se folk ride rundt med en kandar, uden de har respekt for hestens mund. Jeg er bedøvende lige glad med, om folk bliver sure, når jeg kommer med en kritik af deres ridning med kandaren. Det er knagmer hensynet til hesten, der i mine øjne kommer frem for alt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lækker hest |
Diablo-Delight |
27-07-2009 21:28 |
|
Super flot billede af en lækker, koncentreret hest  Åh, hvor er det træls at så mange HN'er skal blive ved og ved og ved med at debatere, selvom det slet ikke var hensigten med billedet!
Med venlig hilsen:
Anne Carlsen
med dressurhesten Ka-dó - nu med krone og bølge!
† Sov sødt Diablo Delight † - du vil altid have den største plads i mit hjerte ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123455667 |
|
|
Kan ikke lade være med at smile af folk der ikke mener man må kommentere sådan ridning, folk befinder sig på et D-E-B-A-T forum. Til folk der stadigvæk mener at man ikke må kommentere ridning skal nok gå hjem og slå ordet op igen Det er for dælen vel okay at man på HESTENETTET ikke kun snakker om bageopskrifter og aftensmadstråde? Hvis det vi skrev ikke var okay skulle mod. nok stoppe os.. Hvorfor må "i" gerne skrive at hesten går korrekt, og bagefter give os andre skider for at mene det modsatte? Så det er kun et sidespor hvis det man har er negativt?
NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt. Some call it arrogant I call it confident 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ked af det |
|
|
det kan godt være AH er fanget i et dårligt moment dén dag - det er bare tankevækkende, at på videoen af Polka Hit på helgstranddressage.com går hesten bag lod OG med vandret kandarstang i ALLE de momenter, man kan se hoved og stang.... og det gør mig ski ked af det Skrev Helle som er glad for at hun nu kun er hyggerytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten før.... |
|
|
Det er jo bare næsten før man får lyst til at synke ned på niveau og samle en gruppe der konsekvent spammer de billedtråde der er med støvsugerridning. Kors, hvor er vi så henne. Der har været SÅ mange debatter herinde der er lavet for at diskutere ridemetoder. Og der er vist ingen der er i tvivl om herinde, at vi ikke bliver enige allesammen. Så lad os dog acceptere at vi er forskellige. Hold jeres meninger om ridemetoder til de debatter der HANDLER om det og lad da folk vise billeder i fred herinde. Og hvis ikke i synes der er tråde nok om emnet, så opret en, så de der har lyst kan kværne rundt i det igen og igen. De der viser heste med næsen i sandet og på forparten skal da have lov at vise det uden at vi andre kommenterer vores modsatte holdninger til det - og dem der klapper i hænderne over det skal have lov til det. Omvendt vil vi andre også gerne kunne vise noget uden i spammer det med jeres sure opstød. Så kan det godt være det er et debatforum... men lad os dog indse, at vi er delt i to lejre herinde - og lad os holde diskussionerne til de tråde der er oprettet til emnet. Det ender jo med at i jager folk væk herinde fra. Jeg selv og mange andre jeg kender gider snart ikke HN mere fordi visse mennesker herinde ikke kan finde ud af hvornår de skal holde deres meninger for dem selv og hvornår det er oplagt at diskutere. Det er i da helt sikkert ligeglade med, det ved jeg - men det er da en sørgelig udvikling. Og det gavner da slet ikke jeres "ridereligion" at i trækker den ned over hovedet på folk som i gør. Tværtimod tager folk jo bare endnu mere afstand. Utroligt i ikke selv kan se det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HelleVisbech |
|
|
Som jeg har skrevet ovenfor i et andet indlæg, så er videoen på Helgstrands hjemmeside taget ikke engang en måned efter, at han har fået hesten i ridning. Allerede på videoen rider han den noget bedre end den tidligere rytter gjorde, hvor den tit gik ovenud. I den tid AH har haft hesten i ridning har den udviklet sig helt enormt, og det vil de mennesker, som følger dressursporten på stævnepladserne helt sikkert give mig ret i. Så hvis ikke man har et sammenligningsgrundlag, så kan man ikke tillade sig at komme med en kommentar som din. Derudover vil jeg lige nok engang pointere, at jo længere skumkæden er, jo mere kan stangen vinkle uden at det generer hesten. I min verden er en stram skumkæde da 10 gange værre end at stangen vinkler. Men du har jo sikkert redet så meget med kandar, at du ved meget mere end mig om det emne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen så Hej Hej Mette og andre |
Jasper |
28-07-2009 09:17 |
|
Hvad vil du have Mette...............tudekiks eller hvad???? Hvorfor er det så slemt, at der bliver kommenteret på ridningen???? Som jeg vist nok har spurgt om tidligere, er det fordi DU ikke så, at det er ualmindelig dårlig kandarstyring?????? Men hej hej!!!
Pia
Ved du hvem MAN er???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor udtales |
|
|
der altid - hvorfor dømmer HN ud fra ET ENKELT dårligt moment?? Jeg mener- søger man herinde er der MANGE dårlige momenter- af samme folk, på forskellige heste, til forskellige stævner- så kan man ikke længere kalde det ET dårligt moment kan man? BORTSET fra dette dårlige moment- så sys jeg fotografen har taget et godt billede med klarhed, god farve mv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia..... |
|
|
Pia: Jeg elsker kiks, så send gerne en hel pakke! Nej, jeg kan godt se at kandarstængerne ikke skal sidde vandret og som jeg skrev øverst, så kan jeg sagtens selv finde fejlene. Men jeg ved også hvad jeg så til DM og jeg så kun få heste der piskede med halen og virkede utilfredse. Jeg kan sagtens skelne hvilke heste der gik bedre fremfor andre. Desværre fik jeg ikke billeder af dem jeg syntes gik allerbedst (nok fordi jeg var så betaget af at kigge på dem). Jeg er hverken tilhænger af en hård hånd, hjælpetøjler eller overdreven brug af sporer og pisk - men det så jeg heller intet af til DM. Ergo er vi enige et stykke af vejen. Men når det så er sagt så er det jeg er træt af, at i konstant vender alle tråde om til en diskussion om ridemetoder. Jeg gentager mig selv: Hold dog for filen de diskussioner og meninger til de tråde der er oprettet for at diskutere det emne! Trådstarter spørger jo ikke hvad i synes om ridningen. Hvis ikke i kan lide billedet, så ryst dog på hovedet og klik ud igen. Og hvis i har så stor trang til at diskutere, så opret en tråd til det, for pokker! Jeg har selv en tråd med mine billeder fra DM længere oppe og det er da ufatteligt at man er nødt til at skrive en lang smøre til jeres støvsuger-bande for at få jer til at holde jeres holdninger ude af DEN tråd. Og alligevel skal nogen liiiige snige en diskret hentydning ind. Hav dog lidt respekt og situationsfornemmelse! Ja, der var nogen kandarstænger der var vandrette... som andre skriver, måske fordi kæden til gengæld var helt løs. Polka Hit havde ikke åben mund eller ørerne tilbage og hun piskede ikke med halen, så hun var nok ikke ved at dø. Desuden så jeg flere gange Andreas og mange andre strække hånden helt frem og give efter på tøjlen. Der var INTET hårdt træk i den anden ende af tøjlen. (og jo, det kan jeg godt finde ud af at se)! Said and done!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette.............. |
Jasper |
28-07-2009 09:55 |
|
Jeg må lige korrigere dig, jeg er IKKE støvsuger  Bare så vi lige har det på plads.
Pia
Ved du hvem MAN er???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sig mig... |
|
|
er ALLE definitivt medlem af en støvsugerbande hvis de kommenterer dårlig/forkert ridning spørger jeg lige dumt?? Jeg er gået glip af noget tror jeg... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Stute..... |
Jasper |
28-07-2009 10:11 |
|
For så kan "de andre" bryste sig med, at "vi" er de dårlige og de er de "seriøse" og dygtige ryttere 
Pia
Ved du hvem MAN er???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridning med kandar |
|
|
Når man rider med kandar spænder man kæden præcis så lang - eller kort om man vil - at kandarstængerne kan vinkles 45 grader i forhold til mundspalten. LIGE DER omkring de 45 grader begynder der at komme pres i hestens mund, og der skal kun ganske få grader over de 45 før biddet for alvor tager fat. Hvis det kan lade sig gøre at tippe det om i næsten vandret som her, er man altså tæt på at brække hestens kæbe! Muligvis er det fordi kæden er løsere end normalt, dette er blot ikke optimalt at ride med, da stangen så let bliver alt for levende i hestens mund, og det bliver for svært at styre de to tøjler når biddet har så stor udveksling - derfor ovennævnte 45 grader. Man fatter tøjlerne på en måde så at hånden i normalt niveau og normalt vinkel (ved en pæn opstilling selvfølgelig ) altid har en bridontøjle der er ganske lidt kortere end stangtøjlen, sådan at kandaren ikke kommer i spil ved et uheld. Tøjlerne krydser normalt hinanden. For at bruge kandaren skal man hæve hænderne lidt og vinkle hånden lidt opad. Kandaren kan bruges til at differentiere små signaler, samt til at lave hjælpen så usynlig som overhovedet muligt. Som med alle andre bid, skal kandaren indvirke momentvis som signal, og derefter ved ønsket effekt straks ophøre med sin virkning. At sidde og hive i kandaren som på billedet er at gøre sin hest ufølsom, og det er en smertefuld proces at nå dertil, hvor den kan leve med et sådant træk i tøjlen, og endda har brug for det. Jeg ser en hest med stramt næsebånd der får et grundligt kajetræk... Nogen vil hævde det er et uheldigt moment, en korrektion - jeg siger der findes efterhånden flere billeder der ser sådan her ud end det modsatte - og dette foto var ikke engang skudt for at fange netop det... Til fotografen: fint fanget, et perfekt skud af et af hovedproblemerne med moderne dressur.
"Pony" er til salg: Tholstrup Holiday, 4 års new forrest, 144 cm, spring+dressur, temperament i særklasse, æder alt og bliver snarest oprettet på HN's markedsplads 
Opdræt af løvehoved og marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold dog op med at være så nærtagen |
|
|
er det dig der rider ???????? nej... godt så drop det der "øøøøv hvor er i dumme" pjat jeg skrev jeg syntes fotografiet var flot, men ikke motivet.. ERGO en kado til dig som fotograf og et los i røven til AH så er den sgu ikke længere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Stute |
|
|
det har intet at gøre med hvordan ens hest reelt går eller hvordan man rider. Hvis man ikke bryder sig om hårde hænder, heste trukket bag lod og vandrette kandar stænger, så bliver man puttet i den kasse der står støvsuger udenpå 
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps ......... |
inger christensen |
28-07-2009 21:13 |
|
og jeg er en gammel nielfisk.. hvilken model er du.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger.... |
|
|
...Hehe - den var skisme go'!! Hilsen Linda.
Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DM i dressur 2009 |
Jeannette Jensen |
05-09-2009 00:59 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OMG!!!!! |
|
|
Der er så mange herinde der spiller hellige! "Jeg er hyggerytter, så jeg er hellig, og jeg gør aldrig noget der er forkert ved min hest, bla bla bla"  I der synes dette billede er så "gruuuuusomt", kan ikke påstå i aldrig gør noget forkert? I aldrig sætter hesten på plads? I laver aldrig fejl mht til ridning og pasning? OMG 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
Til Jeannette: Tak for linket! Super for os der bare gerne vil se skønne billeder!!! Synes du er en god fotograf!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lamt nok |
|
|
Kritik kritik og mere kritik. Ham A.H. skal da vist hakkes fra alle ender og kanter....
Venlig hilsen
M
Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Andreas Helgstrand |
Jeannette Jensen |
06-09-2009 22:34 |
|
Tak til alle jer, der ku' li' mine billeder og kom med alle de argumenter I kunne for at dæmpe dem, der straks farer i blækhuset, fordi de ikke kan li' det de ser. Jeg er stor fan af Andreas, og jeg vil aldrig nå ham til sokkeholderne. Men jeg er sq stolt af, at han er dansker og har lyst til at dele sin viden med alle os... I dag var jeg så heldig at høre ham i et foredrag på Store Hestedag i Roskilde, og det er jo guldkorn han giver til alle, der har lyst til at lytte! I øvrigt også tak til Christine for link til www.varmblod.dk's video. Her kan alle der har lyst få del i lidt af hans viden. Kh Jeannette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjbhæikglæi |
|
|
Ja syntes os han har for meget fat i den stang, men er sikker på han ved hvad han gør. har lige set ham på st. hestedag, og han var professionel og sympatisk overfor hesten og red den på dens primisser. lad være med at udtale jer om ridning på det høje plan når i intet ved om det.... folk sender jo ikke deres heste i ridning hos ham hvis han ikk behandler dem ordentligt. hesten på billedet ser i øvrigt overhovedet ikke ud som om den lider.... tvært imod.... godt billed jeanette..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Flot billede fra en fed vinkel ! Om Polka Hit Nexen´s øjne syntes jeg som nogen af jer andre udtrykker koncentracion, ikke smerte?
♥ Med sin Gyldne Stjerne Golden Sunlight! Geronimo du vil altid være i mit hjerte! ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|