Historien er sådan at hende som ejer hingsten , sælger en hoppe der er i fol til en familie som virker rar og som har andre heste, betingelsen er at føllet stadig er hendes.
I sommerperoden går det fint , der er der jo græs nok , men pludselig kan hun begynde at se at hoppen er ved at være for tynd , hun påpeger dette , og får at vide at han da fodre det han kan.
I september er jeg første gang ude for at se Mirakie og er lidt chokeret over disse forhold , men både mor og datter ser godt nok ud , bortset fra vi ikke kunne fange føllet.
Nå, men i oktober tager jeg dertil igen og der står moderen og den lille så i en boks , moderen er frygtelig tynd og Mirakie lidt usoigneret , man kan godt se hun aldrig er blevet striglet.
Da jeg kører hjem igen med en købsaftale , tager hingstens ejer og hendes mand den helt store tur med manden på gården , og enden på det bliver at de bliver nægtet adgang til gården , må ikke vise sig der før føllet skal hentes.
Hende henter de så lørdag d. 5 november , hvor han også der opfører sig dybt underligt , de må hente føllet i en boks hvor der ikke er et eneste halmstrå , men @!#$ og @!#$ og derfor ser hun sådan ud , da hun ankommer til mig:

Hingstens ejer næsten græd da de ankom , dels over hoppens videre skæbne og over at ihvertfald føllet nu fik det godt , hun har bare fortrudt at hun solgte hoppen dengang.
Nu har jeg så de sidste 5 dage brugt knofedt , lækkert mad og hø og masser af kærlighed på denne lille dame , og derfor er hun altid glad når jeg kommer og nu ser hun sådan ud , jeg synes godt man kan ane en smule forskel , hvad synes i:

en ting skal siges , jeg tror hun har meldt ham.
KNus Heidi