Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Shire Heste, salg, priser og ridning.?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 15:22
Jeg har lige et par spørgsmål om denne UTROLIG smukke og prægtige race.

Hvad er målende, stg? mellem ? og ?

Hvad er prislejet, for føl til fuldvoksende ? (hingst-hoppe)

Hvordan er deres temp.

Og kan den trods dens store tunge krop gå lidt dressur, eller har den bare ikke andlæg for dette.? nu tænker jeg jo lette L klasser

Og sidst men ikke mindst hvor kan de købes, er der nogen som har hjemme sider eller lign, salgs sider???

Og HVIS nu nogen har billeder af deres prægtige store dyr vil vi meget gerne se dem

SMUK SMUKKERE OG SMUKKEST store dyr.

(
siger jeg som har en araber-fuldblod )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske skulle du
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 15:32
Tale med kokjo herinde fra???


Some people knows how to appreciate irony...


Silhuetter

http://www.heste-nettet.dk/forum/14/124326/124326/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kokjo findes her:
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 15:33


Some people knows how to appreciate irony...


Silhuetter

http://www.heste-nettet.dk/forum/14/124326/124326/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 15:58
Hov jamen det er jo mig...

Stg. varierer fra 168 - 200 cm. Ihvertfald indenfor avlsmålene.

Prislejet ligger fra 12.000 - 300.000
Normalt betaler man 20-30.000 for et føl af rimelig afstamning.
Og fra 40.000 for en unghest. Vi snakker selvfølgelig heste med fuldpapir.
Tilredne, veltrænede og velpassede shirere er sjældent til salg. Finder man nogle koster de typisk fra 50.000 og op.
Priserne der imellem finder man alle de heste der måske kan rides lidt, men som har en elendig balance, og garanteret ikke kan løfte deres ben. Eller heste uden papir.

Temperamentet varierer meget efter opdragelsen. En hest der er nænsomt opdraget vil oftest have et guddommeligt temperament. Heste der pga. deres størrelse er opdraget af et nervøst menneske, vil ofte bære præg af det på en uhensigtsmæssig måde.

Shirehesten er alsidig. Der findes flere typer, og den lette egner sig udemærket til let dressur. Den heavy-type egner sig særdeles godt til klassisk ridning. Træner man følsomt og vedvarende, tror jeg ikke der er de store grænser for hvad den kan.

Du kan finde salgsheste her på HN - eller ved at spørge rundt. Der er stadig få heste i DK - så de fleste kender hinanden eller andre, som de evt. kan henvise dig til.

Mvh Christine

Natural Shirehorse
Formidling - Rådgivning - Salg
www.dreampics.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 att. Kokjo
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 16:23
Kan du ikke finde en dressurgjord der er lang nok? Spænderne må da ligge og gnave. Jeg hentyder til dette billede :





>>Høj rytter søger stor partshest til dressur/tur i Roskilde.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 16:29
Lamia: Nej den længste der fås er 85 cm - heldigvis gnaver den ikke.

Mvh Christine

Natural Shirehorse
Formidling - Rådgivning - Salg
www.dreampics.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhh nej?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 16:52
Jeg har set dressur gjorde der var over 100 cm. lange.
Evt. kan du jo få lavet længere gjordstroper.




>>Høj rytter søger stor partshest til dressur/tur i Roskilde.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså bellas
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 17:00
dressur gjord går hende også kun dertil.. men den ahr aldrig gnavet.. og hvd skulle længre gjordstropper hjælpe..? gjorden vil stadi sidde sammen sted..

gjorden behøver altså ikke gå helt op under sadlen..

Elsker alle sine dejlige heste..!

0
0
Svar på denne tråd
 
 det der med at tænke sig om...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 17:07
Læg 2 og 2 sammen; Længere gjordstropper, kortere gjord. Evt. elastikgjord.


>>Høj rytter søger stor partshest til dressur/tur i Roskilde.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 17:30
Lamia: Kan du så ikke lige fremtrylle et link hvor jeg kan købe en dressurgjord der er længere end 85 cm - for det har jeg ledt efter i flere år.
Jeg er desværre ikke stødt på en sadelmager der laver længere gjordstropper i wintec-kunstlæder. Skifter jeg til andet end det, gælder min garanti ikke længere, og min sadel er kun et par måneder gammel.

Du er velkommen til at komme og se om min hest har gnavsår eller slidmærker, men jeg må nok sige du kommer til at køre forgæves.

På forhånd tak.

Mvh Christine

Natural Shirehorse
Formidling - Rådgivning - Salg
www.dreampics.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lækker hest
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 17:31
Ja, en shire er en utrolig lækker hest. Og den kan sagtens gå de lette dressurklasser. Så en der red stævne på en... hun startede vistnok LA og den kunne virkelig gå flot hendes hest Så jo, dessur kan de ;)

Her kan du evt. se dem der er til salg på HN:

Shire 2 år

Shire 8 år

Shire 1 år




:) Flicka, Joy & Dreamlight :)

Lækkert hingsteføl sælges

Føl byttes til shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shire..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 17:41

Hende der har shire hoppen til salg, skriver at det er den eneste tilredet hoppe her hjemme, det passer vel ikke for den hoppe Kokjo har er vel også tilredet eller?

Ellers nogle rigtig lækre heste, kender selv to af slagsen..

*Karin*


Du ved ikke hvad du har
før du har mistet det



Fotografering tilbydes
0
0
Svar på denne tråd
 
 uhhh...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2005 07:41

Så er det nu man ønske at man er ældre end 16 år og har mange penge, for så havde jeg klart købt den der var til salg (Den 8 årige)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider