Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hov - vi findes endnu
Forfatter: 
Dato:  30-09-2019 23:45

Åha... ja hvor skal jeg næsten starte... jeg har i hvert fald fået lyst til at opdatere, for her er bare sket meget...
Sidst jeg skrev herinde, tror jeg at jeg fik præsenteret at jeg nu bor på den fedeste lille landejendom i Viborg, og at jeg havde fået mig en selskabspony til Hjalte:

Billede

Fantastiske Nuller (Gudenådalens Elna)... Hun kom med da vi flyttede ud på gården, og var min fødselsdagsgave i 2017 (sød mand jeg har!)

I 2018 skete der en hel del og kombineret med at Nuller manglede en selskabspony fordi Hjalte skulle gå sammen med en opstalders hest og det faktum at ponyer er ligesom chips (man nøjes ikke med 2 åbenbart!), så lånte vi søde Dalsgaards Anastacia af avler, og hun endte så med at blive årets fødselsdagsgave (fordi min mand som han sagde "så var sikker på at jeg blev glad for min gave!" og den logik KAN man ikke argumentere imod.)
Så Dullen er blevet en helt uundværlig del af flokken :

Billede

 

Billede


Nuller blev også ifolet i 2018, og fik et skønt føl den 16/4-19 - Juelsgaards Excalibur - også kaldet "lille Calle"

Billede

 

Billede

Lille Calle har fra dag ét været ekstremt selvstændig og udadvendt - en rigtig lille HER KOMMER JEG-dreng, og han har aldrig været bange for at vandre fra sin mor.
Han har været med til hingst her i sommers og næste år skulle vi have haft et føl efter Ponygårdens Casmir.
Sådan skulle det dog ikke gå.

Den 6. september fandt vi Nuller-mor død ude midt på folden. Hun lå på maven som om hun var sunket sammen lige der hvor hun stod. Og det var både godt og skidt at jeg først fandt hende om aftenen (jeg havde været på arbejde hele dagen, hestene gik på døgnfold på en kæmpe fold, så sidste gang jeg havde sådan for alvor set hende var dagen før, hvor der absolut ikke var tegn til noget som helst - hun var glad og frisk som altid... Dyrlægen er ret sikker på at det ganske enkelt har været noget der er bristet inden i hende, så det er gået STÆRKT ud fra hvordan hun lå... Hun har højst sandsynligt ikke opdaget noget.
Men det at jeg først fandt hende flere timer efter hun var død, betød også at de andre heste og især lille Calle havde fået sagt farvel - da vi opdagede hende havde Calle hægtet sig på de andre heste.
De kom på stald om natten fra den dag så jeg kunne holde lidt øje med ham på videoovervågning - og Calle har været så sej.. han kaldte på sin mor 2 gange den aften og har sådan set ikke savnet hende siden... Han bruger Dullen (Anastacia) som støttepædagog, og onkel Hjalte passer godt på dem begge to <3

Og han er da også ved at blive stor den lille purk.

Billede

 

Billede

 

 

Hjalte har det SÅ godt - han trives fantastisk her på gården, og er en rigtig hyggeonkel

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og nåh ja - så har vi jo fået fantastiske Alfred, for man kan altså ikke bo på landet uden en hund vel ;)

Billede

 

Billede

 

Billede

Alfred er fra februar 2019, så der er gang i den med sådan et lille bæfjæs til at skabe lidt liv i gaden :P

Det var lidt herfra!
Det var da lidt sjovt at skrive et indlæg herinde igen :P


Stald Læhegnet
* Med ponyerne Hjalte og Elna *

5
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig opdatering trods alt
Forfatter: 
Dato:  01-10-2019 09:04

Hå lille Calle - ham kan jeg da huske du har vist før herinde - og selvfølgelig mor Nuller!!!!

Sikke en omgang at du sådan fandt hende død på folden!

 

Hjalte ser godt ud!! - får du redet ham?

 

åh ham Alfred er da bare for lækker lækker!!!!! - Det er Dullen nu også :) - skal du trække føl på hende?


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 seks tegn
Forfatter: 
Dato:  01-10-2019 12:50

nårh ja - jeg har da vist nok vist ham herinde... det er ikke til at huske :P

Ja det var simpelthen så grimt, og det kan ikke engang sammenlignes med dengang hvor Apache blev aflivet, for den beslutning havde jeg jo taget - men at finde Nuller død når man troede alt var godt, det gjorde fysisk ondt... Jeg husker ikke ret meget fra den aften, men jeg husker at jeg på lang afstand kaldte på hende, for så måtte hun da rejse sig, og da hun så ikke gjorde det, så skreg jeg bare... Heldigvis var min mand der, så han kunne holde mig oprejst... jeg husker også at jeg hang i hans trøje og bare hulkede.. det var så forfærdeligt...

Hjalte er så glad og tilfreds - vi får ikke redet ret meget, da jeg måtte sande at lysten til hestene havde jeg, men lysten til at ride var der faktisk ikke ret meget af... men jeg er så småt ved at finde lysten frem igen, vi har nok lagt stilen lidt om til noget med en bareback-pad og noget "tilbage til rødderne, vi hygger os og har det bare godt og gør de vi har lyst til at gøre"-ridning - og Hjalte er SÅ tilpas med det, og så er jeg det også :)

Planen med Dullen er at hun skal have et føl, måske også flere alt efter hvordan hun bliver kåret og kvaliteten af føl hun leverer - og hun skal selvfølgelig blive her for evigt medmindre der sker noget vildt.

Lille Calle var ellers til salg, men det var aldrig lysten der drev dét værk... og da Nuller så døde, så kunne jeg slet ikke klare tanken. Så nu bliver han her, og forhåbentlig viser han sig at være hingsteemne, og så må vi ud og finde en veninde til ham - det går nemlig ikke at bruge ham på Dullen, da Dullen er søster til Calles far :)
Men skulle han vise sig at være bedre som vallak, så bliver han bare dét.. Han skal i hvert fald ingen steder :)


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia og Excalibur *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor trist
Forfatter: 
Dato:  03-10-2019 13:21

Jeg tror jeg kan sætte mig lidt ind i hvordan du har haft det da du fandt Nuller død på folden, jeg fandt nemlig for mange år siden vores barndoms Bamse død på folden kun 15 år gammel. Jeg kan stadig huske at jeg fuldstændig idiotisk begyndte at tælle for at se om det ikke var en fejl, jeg mener der manglede et styks hvid pony i en flok på 8-10 brune varmblodsheste. Jeg ved slet ikke hvad jeg tænkte på eller om jeg overhovedet tænkte?

 

Men ellers dejligt at du, som os og mange andre, har fundet fornøjelsen ved at bo på landet, have hestene lige uden for døren og bare kunne hygge med dem (og lidt avl ) Og især ponyavl er hyggeligt, ikke noget man bliver rig af men bare sjovt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-10-2019 18:43

åh det er bare så grim en oplevelse, jeg er ked af at du har været igennem det samme :(

ja, det er en helt anden livsstil end at have hest på rideskole/opstaldningssted - og man har mulighed for at tilrette alting så alle hestene trives, uden at skulle spørge nogen om lov - Hjalte er lidt sart, ufatteligt nok for en fjordhest, så det er blevet noget jeg sætter utroligt stor pris på...

Hjalte er blevet helt fri af diverse "hold maven i orden"-tilskud, fordi alt nu er tilpasset hvordan han trives bedst fysisk og psykisk <3 og dét er noget der mærkes både på glæden ved at have ham (fordi jeg nu ved at jeg rent faktisk KAN tilbyde ham det han trives med!) og på pengepungen.. det er dyrt at have en "mavehest"

Ponyavlen er især noget jeg nu har fået mulighed for at have interesse for - vi har været til show med begge shetlænderne i weekenden, men det kræver vist en tråd for sig selv ;)


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia og Excalibur *

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider