Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 2 år med Ea :)
Forfatter: 
Dato:  02-06-2019 17:29

Idag er det 2 år siden min kære Ea gennemgik handelsundersøgelse og blev min.

Total rå og uerfaren kom hun til mig, men er de sidste 2 år bare vokset på alle områder.

Til dem der ikke ved det er hun efter Blue Hors First Choice med Gribaldi som morfar og fulde navn er Ea A Fenris, opdrætter Søren Bjerre ved Bovense på Fyn.

Vi har opnået mere end jeg turde drømme om, eller tro på jeg kunne ved egen hjælp.

Ærespræmie og 23. point på det Fynske Dyrskue sidste år og i august gik hun i RDH på Ask hvor jeg selv red og fremviste hende.

 

I får lige lidt billeder fra vores rejse sammen, som jo heldigvis kun lige er begyndt. Ea er næsten lige fyldt 5 år :)

( mange billeder )

 

Hos avler april 2017

Billede

 

Billede

Sammen med hel lillesøster der var 2 år på billedet

Billede

Sammen med hel lillesøster der var 2 år på billedet

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Lige efter jeg havde fået hende hjem

Billede

September 2017

Billede

Strandtur Oktober 2017

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Rytter tilvænning feb/marts 2018 ( som foregik hvor Ea står opstaldet med mig på jorden, og en dygtig pige på ryggen )

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Det Fynske Dyrskue juni 2018

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Camilla ( hende der har tilredet ) og Ea til championat på blue hors slut juni 2018

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Herefter overtog jeg Ea selv :)

 

Og min debut som rytter til kåring af egen hest - det var en fantastisk oplevelse som jeg aldrig glemmer August 2018

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Stolt og glad ejer.

Billede

 

Billede

 

Fotoshoot på Nakkebølle gods maj 2019

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hvis du er kommet hertil så ville vi blive glade for en lille hilsen

Beklager de mange billeder, men vil så gerne vise hende frem og vise hendes udvikling gennem årene.

Pt. arbejder jeg på at styrke hende i galop - vi rider pt. lidt LA2 - hun mangler her styrke så det er ren uddannelse når vi er ude og starte. Dvs. at vi i mit hovede "bare" betaler for at komme ud og få bedømmelsen med hjem. Dommerne roser hende hver gang og skriver der er stor kapacitet og udstråling, men at hun mangler styrke i galop. Som jeg allerede ved :) Men jeg ville gerne udfordrer os lidt så vi fik fra LC2 i december som vi red til 72% til at ride LA2 i marts hvor vi red til 64 % - procenten i LA1 og LA2 har her mellem marts og juni svinget fra 59-63 % men vi træner videre med fokus på at bevare hendes altid gode indstilling til arbejdet med masser af variation i form af skovture, ture til stranden og fridage når de vuderes nødvendige. :)

Hun skal holde mange mange år endnu


Med Fruerlundens Rosita og Ea A Fenris

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og ...

4
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler.....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2019 20:12

Hun er simpelthen en Smuksak dine fine pige ​​​​​​

Jeg kan godt forstå du er glad for oplevelsen med saddel kåring på egen hest.

Du siger at hun magler styrke i galop, har du så en særlig måde du har fokus på det? Altså særlige øvelser? Jeg spørg fordi jeg har arbejdet med balance, og dermed jo også styrke i galop med min store basse. Og vi har virkelig haft stor nytte af at ride galop på volte start ud for A, og så gøre volten mindre og mindre omkring midterlinjen , for så at ride ud af volten i Øgning mod langside. Og så forfra i anden ende af banen ved C det samme med volte,og igen øning ned mod A. Fortsat held og lykke med din super smukke hest

Tillykke med det flotte arbejde ind til nu.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk, smuk..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2019 11:08

hest - og ekvipage...

Alle billederne er gode, men jeg synes især de nederste portrætter er fantastiske - ikke mindst pga. hendes farve, der "smelter" ind i den mørke bggrund.

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den skønneste musse
Forfatter: 
Dato:  04-06-2019 23:14

Hun er altså bare helt fantastisk lækker hende Ea - har fulgt jer lige fra starten og nyder at følge jeres udvilking.

 

Hun er helt igennem fantastisk og du gør en lækkert arbejde med hende!!!

 

Tillykke med de 2 år!


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider