Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hvad mangler der?!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 16:34

Hej ænder

Jeg har brug for jeres øjne på hvad der mangler i min annonce?
Jeg har denne skønne unghest til salg, men får absolut ingen henvendelser (Facebook, Hestegalleri, Everhorse og her på HN)

Hvad kan jeg gøre bedre?

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/353850/


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

0
0
Svar på denne tråd
 
 For dyr
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 16:52

Måske har jeg for lidt forstand på varmblodsheste og deres priser - men for 70 kilo ville jeg forvente noget X-faktor og noget bevægelse, og en hest, jeg kan melde til stævne næste weekend

 

No offence, men jeg synes, at der er for lidt hest for pengene i denne hest.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
1
Svar på denne tråd
 
 For dyr
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 17:51

Jeg synes også den er for dyr.

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 17:58

super fint i kommer med han er for dyr - altid godt at have med i tankerne, prisen er sat ud fra hvad andre heste redet det samme står til og de ligger på 50-75.

 

men hvad ville han skulle sættes til før det er "rigtigt"?

 


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

2
0
Svar på denne tråd
 
 pris på din hest
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 18:17

d

 

Hej.

Sikkert en sød hest - men til dressur har den efter min mening alt for lidt motor bagi. Måske kan den springe ??

Som jeg ser den på videoen er 70.000.- rigeligt. Med de bevægelser og manglende afskub, der vises er prisen snarere omkring 40 - 50.000,- på en god dag, forudsat hesten er sund og rask.

Venlig hilsen

Metropolis

 


5
0
Svar på denne tråd
 
 Salg af heste...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 18:33

...er en svær størrelse - for det eneste man helt sikkert kan gå ud fra er, at alle heste er slagteprisen værd - hvis de ikke er udtaget af konsum

 

Du har en god tekst, en god video og en hest der ser flink og ridelig ud

 

MEN du har også en hest, som på trods af en ganske god galop simpelthen ikke kan hverken skridte eller trave til 70.000 kr. (du må endelig ikke tage det forkert - men til de penge skal der bare være noget mere "skridt igennem kroppen" og overtrædning, og en trav som har afskub, begyndende bæring og "forben")

 

Jeg vil også sige, at som den står nu - så er 40-50.000 kr. mere realistisk (og nok tættere på de 40 fordi den ikke er alderssvarende uddannet...)

 

Hvis du kan fremvise en stak rene røntgenbilleder så kan du muligvis skrue prisen lidt op...

 

Pøj pøj med salget!

 

Trine (Faxa)


4
0
Svar på denne tråd
 
 Det ligner en
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 18:33

 

ærlig annonce med mange korrekte forbehold - men hvis andre ikke tager lignende forbehold, eller skråler ligeså klart og tydeligt op om dem, efterlader din måske et "men den kan jo ingenting" indtryk? Selv ville jeg foretrække en ærlig hest fra en ærlig sælger, men du skal jo også konkurrere lidt på markedsvilkår

 

Fotografen i mig græder også lidt over farverne på billederne, du skal ud at have nye billeder næste gang det bliver solskin, med mere farve og kontrast på. Til gengæld synes jeg selve ridningen på videoen er fin.

 

DV'ere og dv-priser ved jeg intet om.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sig hvad den kan -
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 18:58
- ikke, hvad den ikke kan.

Når du skriver "ikke aldersvarende uddannet" så spekulerer jeg på, hvad er aldersvarende uddannet for dig?
Og hvad kan den så?? - Beskriv hvad den godt kan, ikke hvad den ikke kan...

Hvad med at fjerne den sætning og i stedet beskrive præcis hvad den kan?
Hvis du vil ramme bredere end dressur segmentet, så beskriv også trafiksikkerhed, tur vant, almen fremragende opdragelse og andre bløde værdier.

Men jeg er ikke sikker på prisen.
Jeg er ved at købe en ung quarter. Jeg skal selv lære hende op til turridning, trafikkerhed, mv.
Men hun har en fremragende basis opdragelse, er rigtig godt redet til, rigtig fint miljætrænet - og koster 45.000 kr.
Quarter er ofte dyrere end varmblodsheste, fordi der er færre af dem...
Jeg tror, at du vil få flere henvendelser, hvis du skærer mindst 20.000 kr af prisen - medmindre han kan noget fantastisk som du har glemt at beskrive??
3
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænkte
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 20:53

Jeg tænkte på, om jeg skulle svare ærligt med min uforbeholdne mening eller om det ville være for brutalt. Men jeg kan se andre er kommet mig i forkøbet.

 

Så kan kun tilslutte mig, at den ikke er skridter og traver til 70.000. Den ser også ganske anonym ud - den mangler ganske rigtigt det ekstra pift, som Sif kalder x-factor.

 

Prøv at bruge Doctor Whos råd omkring din annonce. Fokus på hvad køber får. Du er sikkert en supersød og ærlig sælger, men det kan eventuelle købere så opleve, når de prøver hesten.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 Før og efter.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 21:51
Her er nuværende tekst.
"Skøn ridelig unghest sættes nu til salg for ejer 

Rosellini er redet sammenlagt 4 måneder, han har haft god tid til at vokse. Redet fast siden 1/2-18.

Han er ikke alderssvarende uddannet, men udviser stor lyst og forståelse for arbejdet.
Han er en skøn hest som charmerer sig ind på alle med sit milde kærlige sind.

Han har 3 gode reelle gangarter hvor især galop skal fremhæves!

Mangler stadig styrke og kilometer i kroppen.
Sidebevægelser samt kontra er påbegyndt.

Rosellini udvikler sig meget lige i tiden og vil inden længe være startklar.

Dejlig at være på og giver gode turer!

Du får en hest med en dejlig størrelse, stor kapacitet og et hjerte af guld!"

Til, forslag:
Skøn, letridelig unghest sælges for ejer.

Hesten var en velopdragen gentleman, da jeg modtog ham til tilridning første februar.
Han viser stor lyst til at arbejde, glæde og er en rigtig pleaser.
Alle sætter pris på hans milde, rare sind.

Han er meget lærenem, har basis ridningen solidt installeret (indsæt hvad han gør godt og har forstået til ug) , og især er han en fornøjelse i galop.

Han har ikke haft sin stævne debut, men jeg planlægger at vi deltager i x, y, Z henover sommeren, medmindre han bliver solgt inden. (Du kan sige, at han er klar - eller vise det ved at sige hvad du selv gerne ville tage ham med til.)

Tilridningen er sket med fokus på dressur, men han skridtes af I skovkanten og nyder også dette.
8
0
Svar på denne tråd
 
 Salgshest
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 19:10
For at være helt ærlig, så er teksten i en salgsannonce altså ikke det væsentlige. En god video er absolut det vigtigste, især når det er heste i det prisniveau. Selvfølgelig skal der nogle info på hesten, men jeg ville skrive ret kortfattet (fx flink vallak, letridelig, stabil i alle gangarter og går i trailer og står pænt under kørsel) og selvfølgelig alder, afstamning osv.

Videoen sælger ikke hesten særlig godt, i den første travdel ser den faktisk en smule urentgående ud fordi den slår med hovedet, den virker meget låst i dens bevægelsesmønster - mangler smidighed, sving og afskub. Hesten ser ud til at være pænt sat sammen.

Prisen er for høj, både pga. manglende bevægelse og uddannelse. Jeg vil sige max 45000kr hvis den ikke har betydningsfulde anmærkninger på røntgen og klinisk undersøgelse.

Pøj pøj med salget :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 20:08

Nu er der blevet kommenteret en del på prisen, så jeg vil i stedet tilslutte mig "Hollybar" - videon er ikke særlig god. Du skriver selv at hans galop er hans force - det er jeg helt enig i! Så hvorfor er galoppen den gangart, der vises aller mindst på videoen? Jeg synes du skal vise noget mere galop, og så få taget noget travvideo hvor han ikke går og slår direkte fra, som han lidt gør indimellem på videoen. Og så tænker jeg, at der er mere skridt at komme efter, hvis han bliver redet lidt mere frem i skridten.

 

Som en anden også nævner, så få taget nogle gode billeder i solskin også - gerne et godt hovedbillede også, som viser noget udtryk.

 

Alternativet er selvfølgelig at uddanne ham noget mere inden salg. Rigtig meget held og lykke med salget!


 

... Sofie

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 10:58

 

Jeg tilslutter mig koret - der skal bedre billeder og en bedre video til.

 

Han går meget roligt, hvilket kan være godt nok, men jeg ville nok prøve at få lidt mere power i ham i videoen. Så tænker jeg, at traven og skridten vil se bedre ud. Vi har brug for at se lidt mere fremad drift og arbejdslyst. Han får også lov til at have hals og hovedet meget lavt. Det er fint at ride en unghest sådan, men videoen skal sælge en drøm...Lige nu får den mig til den mig ikke til at tænke, at han bliver en, som kan indtage en dressurbane...

 

Jeg synes ikke, at prisen er helt vildt galt på den. Jeg ville ikke sætte den meget langt ned - måske til 65.000 kr. for at få noget opmærksomhed...En god DV med tre fornuftige gangarter koster nemt mere end 100.000 kroner...Spørgsmålet er, om de gangarter vi ser, er, hvad der er i hesten? Eller om der er mulighed for at udvikle dem.


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bliv inspireret..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 16:41

Du nævner forskellige steder den er sat til salg - hvad med annonce på ridehesten ? ser de ofte reklamere med heste bliver solgt fra dag til dag.

 

Mit råd, se andre salgsannoncer igennem og bliv inspireret. Held og lykke med salget.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  20-04-2018 19:12

Jeg tænker også pris.

 

Den er ikke alderssvarende uddannet. Så tænker flere i stedet finder en 3-4 års nytilredet til 70.000 kr frem for en 5 års :) Ville jeg i hvert fald selv gøre Den har heller ikke så meget krop og fylde endnu ift. alder :)

 

 

Skøn hest ellers! Held og lykke med salget :)


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-05-2018 19:50

Jeg synes det virker til at være en dejlig hest, men den virker utrolig stiv i sit bevægmønster. Jeg ville få en dyrlæge/kiropraktor ud og få den tjekket igennem. Man ser det tydeligt, at den ikke arbejder hen over ryggen og bagparten er meget stiv. Som nævnt længere oppe skridter og traver den faktisk ikke særlig godt. Den træder slet ikke over. Dette kan bunde i nogle låsninger, ømme muskler osv.

 

Plus synes jeg at prisen er for høj. Jeg vil sætte den til maks 50, men få lavet nogle bedre billeder og video. :-)

 


** Nu med Scarlett og Bøgegårdens Lord**

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ridehest
Forfatter: 
Dato:  05-05-2018 09:59

 

Jeg tænker umiddelbart at du skal ud og starte nogle stævner og få taget nogle gode billeder. Du bliver NØD til at have nogle omgivelser som ikke trækker ned, hvis du forstår.

 

Og sne... helt ærligt! Vi har ENDELIG fået noget der minder rigtig meget om forår.

 

Hvis din hest stod i en super lækker salgsstald, med veltrimmede omgivelser så var prisen bare ikke et issue!

Jeg talte for noget tid siden med en som har en pony til salg til 500.000.- og jeg spurgte om det var nødvendigt, at have den i ridning til mange 1000.- om måneden, hvor sælger svarede jeg har et dejligt sted, men de her omgivelser sælger bare ikke en hest til den pris.

 

Jeg taler ikke dine forhold ned, men påpeger at de rigtige omgivelser trækker hesten op. :)

Om nødvendigt så kan det være en fordel at sende den i salgsstald også fordi de har de nogle kontakter der får din hest solgt. :)

Om den er for dyr, eller for billig vil jeg ikke kloge mig i.

 

 

Nogle vil altid lige have 25% rabat uanset startpris. Dem der køber hest i den prisklasse kikker vel ikke først på prisen men på hvad de får for pengene, som talent, temperament og selvfølgelig afstamning = håb og drømme.

 

 

Du burde også overveje at annoncere på Ridehesten. Det ville jeg selv gøre, hvis jeg stod med en upcoming kvalitetshest.

 

Håber du vil opdatere.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Video, billeder og pris
Forfatter: 
Dato:  06-05-2018 14:28

Som køber vil jeg hurtigt fravælge din annonce, da den virker grå og kedelig.

I disse dage, hvor solen er fremme så få taget noget god video, men en anden baggrund - træer eller marker, hvis det er muligt. Fint nok at den bare viser gangarter, men start med dens stærkeste gangart.

Tænker den skal rides mere frem - mangler power. Ikke fordi den skal løbe, men den ser lidt slukket ud.

 

Få taget et par opstillingsbilleder tæt på.

Du kan fint lave meget flotte, prof billeder selv, hvis bare du får stilt hesten korrekt an og den ser kvik ud.

 

Prisen synes jeg burde ligger på omkring 40.000kr.

Så ville jeg få laver røngten. Det virker mere prof. At det er klaret:-)

 

Ellers en fin hest :-)

 

Held og lykke med salget!

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan er det gået?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2018 17:15

Jeg så din annonce på FB. Hvordan er det gået? Har du fået flere henvendelser? :-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider