Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Ny hest - men hvilken?
Forfatter: 
Dato:  27-01-2018 13:16

Jeg har for ganske nyligt mistet min ene hest. Hun blev pludseligt voldsomt syg og måtte aflives akut. Hvis man har frekventeret HN i mange år, kan nogen måske huske hende - hun hed Gry. Gry blev knap 24 år gammel og var min hest i næsten 19 år.

 

En lille undseelig gul hest, som dog formåede at efterlade et enormt tomrum, da hun pludseligt var væk.

 

Billede

 

Billede

 

Da jeg har heste hjemme i løsdrift, er jeg helt afhængig af at have to, så jeg har allerede trawlet nettet for kandidater - men det er alt andet end nemt.

 

For det første skal jeg afgøre, hvad jeg gerne vil have - og derefter forsøge at finde det helt rigtige.

 

Gry var sådan en hest, alle kunne ride. Stabil, lydig og NEM. Jeg har startet adskillige distancestævner på hende og kun en gang er hun udgået på grund af tidsfejl.

 

En uge før jeg fødte min datter sad jeg på ryggen af hende - og det var også hende, jeg genoptog ridningen på bagefter.

 

Hvordan kommer man videre - og hvordan finde man egentlig ud af, hvad man skal og ikke skal købe? Udover Gry har jeg haft to heste, hvoraf den ene var et medlidenhedskøb af en DV (igen, hvis nogen husker hende, så hed hun Zinje) - og den anden har jeg så stadig.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

2
0
Svar på denne tråd
 
 vælge hest med hjertet
Forfatter: 
Dato:  27-01-2018 14:00

Vær åben for mange muligheder, jeg synes mange sætter sig alt for fast på køn, farve, alder, størrelse og går måske glip af lige den hest, der matcher dem....

Selv endte jeg på et tidspunkt med en vallak måske 10 cm over ønsket højde, utrænet og lignede en gammel cykel. Men jeg blev bare så glad for den hest og han blev selvfølgelig så flot, da han kom i form igen. Men som du selv skriver, sætter du vist også temperament, rimelighed og godt sind øverst. Især hvis man har børn, så skal det være en fornøjelse at ride, i en travl hverdag.

 

Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svaret, er hos dig.
Forfatter: 
Dato:  27-01-2018 15:24

Hvilken hest du skal have, ved kun du.

 

Når jeg kigger hest, så er det udfra et brugs formål.

 

Min nuværende hest faldt dog lidt udenfor kriterierne, men er i dag super glad for at det blev ham.

 

Hvad er det du ønsker af en kommende hest?

 

Skal den kun være selskab kan en mindre pony, som ikke skal rides mm. gøre det.

 

Måske du ikke vil ride lige nu men om et par år? Så kan en plag måske være noget.

 

Vil du ride nu? Hvis det er det du søger, så er det om at sætte de kriterier op, som du vægter i en ridehest.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig ned og finde ud af hvad det er du vil med den nye hest og så søge derfra:-)

 

Held og lykke med søgen:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 følg hjertet
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 11:41

Åh hvor er jeg ked af at høre at din skønne gule ikke er mere!

 

Kan nu godt huske din Zinje.

 

Du ved kun selv hvad du søger - men det jeg tolker er at du søger en hest/pony med ja-hatten på - en der har lyst til at lave mange forskellige ting og som du kan have fuld tillid til ikke gør "dumme ting"

 

Så alder og størrelse er ikke 100% afgørende - men det er sindet 200%. Jeg synes du skal tage ud og se og mærke nogle nye heste - men vælg ud fra nogle som har det gode sind og kig mindre på hvad de måske kan - dog kunne jeg forestille mig at du søger en der er ridelig og har lidt ballast?

 

Da vi skulle finde en ny "bedste ponyven" havde jeg fokus på det gode temperement - og alsidighed. Og så var det faktisk fantastisk at jeg kunne følge hans liv baglæns og læse om alle de tøser som havde haft ham som ponyen i deres liv!

 

Han er selvfølglig ikke til den unge side - men til gengæld så har han livserfaring, livsglæde og gålyst - også nu hvor han runder de 23 år :) - vi har snart haft ham i 3 år!!!

- og jeg kunne bestemt godt finde på at købe en hest/pony med livserfaring igen - for sikke meget rideglæde og tryghed det giver!!! - Så kan det godt være vi ikke kommer til DM - men hvis jeg hver dag kan tage glad afsted i stalden og "til ridning" så opvejer det for mig DM :)

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husker også...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 13:29

Gry - eller rettere, dine fortællinger om hende - og er ked af at høre, at du har mistet hende.

 

Jeg er lidt i samme situation som dig - har 2 mere eller mindre pensionerede heste på hhv. 20 & 23, som jeg så småt er ved at indse, ikke vil være her for evigt...

Mine heste er netop også nemme - både herhjemme og i byen, og det bliver ubetinget temperamentet, jeg går efter når det bliver aktuelt.

 

Jeg er i dag udelukkende "hyggerytter", og med en højde på 168 og ikke alt for mange ekstra kg., er det overvejende sandsynligt at jeg lander på noget pony-størrelse - og i det segment synes jeg de engelske racer er meget fristende.

 

Jeg har primært erfaring med New Forest, men Connemara eller de (større) Nordengelske racer, kunne bestemt også være en option for mit vedkommende...

 

Held og lykke med jagten!

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine tanker...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 20:54

Mine tanker går i retning af en ung hest, når du se ser den første gang har den ikke umiddelbart de kvaliteter du ønsker, men du kan mærke den er tillidsfuld og den kan arbejdes med...tror nemlig du kan forme hesten til at være det du ønsker.

 

Har du lyst til at prøve en ny race så læs godt op på racen istedet for at lytte dig frem, da der er mange forkerte holdninger til nogle racer.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Quarter / paint?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 23:04
Her det sidste år er jeg faldet over western ridning.
Men også i høj grad over hestene.

De avles til at have et fantastisk sind.
De vil gerne arbejde - men uden at være varmblodsheste kulrede.

De er ret fleksible - western, almindelig ridning, dressur (okay, de er måske ikke bygget til at fremvise gangarter på den måde dressur ryttere er vant til), spring, kørsel.
Og så er de avlet til at kunne slappe af, spare energien indtil der senere er brug for den.

Fx kommer en sur tyr løbende, så bliver man da stående - man har jo ikke fået besked på andet.
Når tyren er 1/2 meter væk bevæger man sig lige 1/2 meter til siden, hvis det er nødvendigt og fortsætter med at vente på, at der sker noget.
Men beder man om det, kan de vise at de er hurtige...
0
1
Svar på denne tråd
 
 åbent sind..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2018 15:29

jeg vil sige.. kig på hvad der er til salg..

 

Jeg kiggede helt klart welsh til min datter, da hun skulle have første pony.. men pludselig faldt jeg over en dartmoor, tja og den har nu stået i stalden i snart 7 år..

Datteren er nu ved at nærme sig ponyens sidste ture, så jagten på en kommende etter pony gik i gang.. pga min tidligere tid som fjordhestejer, så kiggede jeg også på fjordheste igen.. men vupti, så var der en new foresthoppeføl til salg.. jeg var ude og kigge og hun valgte helt klart mig....

 

og da jeg i sin tid havde en fjordpony, havde jeg i en periode rendt rundt ude ved min reservebedstefar og hans "uduelige" varmblods.. det endte med at jeg bare måtte have en af hans heste og det endte med at jeg købte 2 (dog med 1½ års mellemrum)..

 

men mit første bud er da du skal have en gul igen.. (det klør stadig i mig når jeg ser en gul), men med åbent sind og hold øje, så er den rigtige der pludselig .. det kan evt. være en ide at låne en selskabshest imens, så du ikke farer ud og køber i hast og jag..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara
Forfatter: 
Dato:  30-01-2018 16:47

Det er ganske simpelt - Connemaraponyen dækker alle behov (og så er den tilmed gudesmuk)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Med venlig hilsen
Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2018 15:59

Altså jeg husker nogen herinde som for efterhånden en del år siden skulle ud og finde sig en ny hest.

Hendes "teori" var at hun IKKE ville købe den første og bedste krikke hun kiggede på så hun kørte ud og så på en plettet hest. For hun skulle IKKE have en plettet hest og i øvrigt var den for lav/høj og ung og rå og plettet...

 

Så jeg tænket at rådet bare er at du må ud og se lidt forskelligt

 

Siger hende der ALDRIG skule have en rød hoppe...

 


Mvh

Charlotte

 

T-shirt-butikken.dk - også t-shirts med hestemotiv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 19:45

Det nemme svar er: "find ud af hvad du gerne vil have, og hvad du slet ikke skal have". Med den liste i hånden kan du begynde og kigge, og når du står i det, vil du helt sikkert kunne mærke, hvilke kriterie du skal holde fast i, og hvilke der kan slækkes på.

 

Jeg var i sensommeren ude og lede efter en eferfølger til min gamle hoppe. Startede ud med at kigge på hopper, der ikke var for brede, havde et godt sind og var redet. Efter at have siddet på et par stykker, gik det op for mig, at jeg ikke kunne finde noget der var redet sådan som jeg gerne ville. Derefter kiggede jeg ungheste og endte med et nærmest rå føl fra i år. Hun virker til at have et godt sind og bør ikke blive for bred, men alt andet gav jeg køb på bare ved at se hende spadsere rundt ude på marken.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gry...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 21:03

...er stadig meget savnet.

 

Vi har endnu ikke fundet en ny hest, selv om vi har set på mange.

 

Jeg har kikket på egenskaber mere end race, men der er åbenbart ikke så mange heste, som matcher mit behov.

 

Ift. connemara er der meget få til salg - det samme med fjordheste, hvis de skal have lidt kilometer i benene, have grundridningen i orden og kunne bruges til distance.

 

På den positive side er jeg blevet meget mere taknemmelig for Frida, trods hendes lidt besværlige sind.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 21:57

Skal det være en hoppe?

Ellers ved jeg der er en dejlig connemara vallak til salg, som er virkelig fornuftig.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulder?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 01:05

Har du set, at Glibings Hulder er til salg - se tråden: Nyt fra Hulder.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jagten på en hest
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 19:55

METTE

 

Det skal ikke nødvendigvis være en hoppe. Jeg har en meget stor svaghed for hopper, men jeg synes ikke, at kønnet er afgørende, bare den ikke er hingstet.

 

NINA

 

Hulder er rigtig fin, men han har lidt sin skadesstatistik imod sig.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hest
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 13:12

 

Mette/ Ja, Hulder er til salg og han har været skadet, men på den anden side, så finder du ikke mange heste, af den kvalitet, hvor du kender SÅ meget til deres historik.

Er det måske bedre hvis du ikke kender sygdomshistorien?

 

Jeg har også haft heste som har været sparket, haft hovbylder og alle mulige andre problemer, men det har ikke gjort dem skade i længden. :)

 


Der er aktuelt en sag hvor en damen har købt en hest som viste sig at have svær astma, men sælger 'glemte' lige at oplyse det.

Køber er ikke sikker på om hun orker at køre en sag så hun afliver hesten... hvilket jeg personligt ikke tror gavner sælgers moral!


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

2
1
Svar på denne tråd
 
 ny hest - hvilken?
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 22:22

Ih er du kommet tættere på hvem det skal være :)

 

Krydser fingre for en ny fantastisk gul!!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 09:51

Det er åbenbart sværere, end jeg troede.

 

Jeg har ellers set en del efterhånden. Til mit brug skal jeg have en ret cool hest, som er selvgående og meget ridelig. Må ikke lide af separationsangst og skal kunne læsses og rides alene.

 

3 reelle, rentaktede gangarter og et sundt eksteriør.

 

Det behøver ikke være nogen distanceblænder og en større pony eller en småhest er fint. Bare den trives i løsdrift sammen med Frida.

 

Jeg har også set i retning af en islænder, men hidtil intet match.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gry husker jeg da selvfølgelig.....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2018 13:32

Det gør mig ondt at læse, at du har mistet Gry. Huske du har mange udfordringer med din lille hest - og har ofte tænkt, hvor heldigt det er, at hun havde dig som ejer <3

Hvor er det flot at hun fik så mange gode år :-)

Jeg forstår godt dine overvejelser om ny hest; kan godt huske da jeg selv stod i samme situation med Mango, min gamle elskede fjordhest.

Det er usædvanligt sjældent, at jeg nu er at finde på HN - så underligt lige at tjekke ind, og se dit indløg om Gry.

 

Tanker og knus til Jer begge <3


Hilsen Annemaja Rosesø.

 

http://www.annemajahealing.dk

 

Clairvoyant, Numerolog, Healer.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hest
Forfatter: 
Dato:  12-03-2018 21:55

 

Det er faktisk tankevækkende, at det som de fleste efterspørger, også er det der er sværest at finde.

 

En cool og rolig hest, som ikke ser spøgelser, men er bombesikker / klippestabil. Den skal være nem at omgås, kan rides alene, bringe dig sikkert ud OG hjem, have godt helbred og så skal den være billig!


Kender nok ikke dit budget. Det er slet ikke det jeg har i tankerne.

 

På fb er der en side med koneheste & handicapheste salg/køb. Det er ikke mange heste der er til salg der og dem der er bliver nærmest revet væk.

Men jeg bliver flov over andres intelligens når de skriver at de søger en hest af ovenstående kalibner og slutter af med at den skal være billig fordi de ikke vil forlange noget af den, læs skovturshest.

 

 

 

Jeg havde alle tiders hest i mange, mange år. Havde købt den som ung, uddannet og tilredet den selv. Det var en udfordring som jeg ikke kan eller vil gentage, bla. fordi jeg dengang var meget yngre end nu. De sidste år kunne jeg nærmest ride hende alene vha. tankens kraft. Så udløb sidste anvendelsesdato.. og jeg ville have en hest som var så langt fra som muligt, og alligevel ikke. Gik fra Frieser til Haflinger. I det mindste er farven ikke sammenlignelig, bygningen er nok ret ens lige med de to. Min Haflinger er nok også mere "mild" end Friseren, men mere madglad.. Hun lægger ikke nødvendigvis mærke til hvis der er en der prøver at holde fast i træktovet når hun får øje på noget lækkert græs, feks. ..

Min Frieser delte absolut IKKE sit strå på folden! Lavede jeg 3 - 4 buknker så kunne hun nemt kontrolere dem alle, selvom der var langt imellem. Det er en fornøjelse at nøjes med en enkelt eller to bunker. Min Haflinger er derimod stærk og altid sulten. Hun er ikke så god en turhest som håbet, men hun var også noget ældre da hun kom til mig. Hun har nok bare ikke fået den rette træning, men hun er min Mejse-mus og hun skal nok lære det jeg har brug for. :)

Desuden så kan jeg ret godt li' tonen blandt hafferfolk, det er noget af det hyggeligste jeg har oplevet i mange år. En god skovturs haflinger er på et prisniveau, hvor man nærmest bliver betænkelig. Som en skrev her engang, de kan alt, hvis man kan få mulen op af krybben...

 

 

Dog er jeg begyndt at tænke hvad jeg skal ride på de næste 20 - 30 år. Enten skal jeg trække et føl på min haffer eller også så går jeg og roder med en ide om at hente et par gode ponyer-børn i England. Hvis der ikke kommer et haffer-føl i løbet af 1 - 2 år, så har jeg en ide om at importere inden for de næste 5 år. (skal du have en med? )


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hov forresten
Forfatter: 
Dato:  12-03-2018 21:57

Har du set denne New Forest vallak på 11 år?

www.ridehesten.com/salgsheste/ krarups-farao/47118


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2018 07:39

...budget har været lidt variabelt. Vi har set på heste på til og med kr. 55.000 - men til den pris skal det også helst sidde i skabet.

 

En god hest er dyr at lave - det ved jeg godt, men det er stadig rigtigt mange penge for en hobbyhest. Jeg har aldrig haft en bombesikker hest, så det forventer jeg heller ikke denne gang. Dog vil jeg helst undgå endnu en tricky hest.

 

Det er vigtigt for mig, at en hest er under hjælpen i alle 3 gangarter. Det helt grundlæggende i at ride frem, tilbage, stoppe og dreje skal helst være der.

 

Øvelser og styrke er ikke så afgørende, det kan træning og undervisning gøre meget ved, men jeg vil have en hest, som grundlæggende er god i hovedet - og som tænker og lytter til sin rytter.

 

Gry stak ofte af, da hun var yngre. Det var hendes exit strategi. Frida stopper, kikker og kan så lægges i en versade og rides videre.

 

Problemet med Frida er, at når hun laver noget, så gør hun det med en atypisk voldsomhed. Det kan komme som lyn fra en klar himmel - og jeg slår mig typisk meget, når det sker. Hun er tricky - men hun er en hest med så mange kvaliteter, at jeg lever med det. Hun er også meget mere uddannet nu, så det er typisk muligt at holde hende under hjælpen og afværge katastroferne.

 

...men altså, ikke igen. Næste hest skal ikke have den slags tendenser.

 

Dertil kommer, at jeg meget af tiden er alene med mine heste. Jeg kan ikke pludseligt have en hest løbende på vejen. Vi har meget tung trafik - både lastbiler, en enkelt vildfaren bus og masser af entreprenørmaskiner og landbrugsmaskiner. Jeg læsser også på egen hånd - og jeg rider ud alene.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Islænder
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 19:06

Jeg har mig en nytilredet islænder fra https://amhoj.dk/ og har ham også stående der.

 

Mage til rolige heste skal man lede længe efter, og de tilrides bla. i skoven, fordi det er turheste de avler.

 

Jeg er så overrasket over min, har haft unghest før, men ham her er den "ældste" unghest jeg længe har set. Han er frisk på alene ture, ture i flokke af 15 heste, og stadig styrbar. Jo bedre vi lærer hinanden at kende, jo mere siger han ja til.

 

Han er samtidig nem at sadle op, meget meget kælen, fra dag 1 står han stille ved skammel for at jeg kan komme op, altså han er bare god, og det kan jeg høre fra andre at de også synes om deres "Amhøj heste".

 

Det jeg godt kan lide ved dem derude, er at de sælger dig ikke bare en hest, mener de ikke, der er god kemi, så sælger de ikke til dig. Vi ventede knap 6 mdr på den rette, men det var så også et perfekt match.

 

Hestene får lov at være heste fra føl og til unghest, selvfølgelig er de i hænder løbende, men går på store unghestefolde med legekammerater i deres ungdom, og det tror jeg personligt modner.

 

De tilrides som sagt i skov, og hal læres at longeres og der bruges også tid på sådan noget som gå over pressenning osv.

 

Jeg føler ikke endnu at min har været præsenteret for noget han siger nej til, og i trafikken, tror jeg at jeg er mere bange end ham, så det er mig der ikke tør så meget. Når vi har holdt ved vej er der dog kommet busser, biler i høj fart, traktorer osv og hesten, tjaa han havde mere travlt med at ville over, for på den anden side er vejen til skoven og sjove oplevelser.

 

De få gange han har været antydningen af bange, har jeg kunnet stoppe ham uden problemer, eller ved "stå bomstille metoden" har han kunnet gå frem efter få minutter, trods blæsende plastik. Så maks lidt kiggen og prusten, men så ved jeg også der er "noget" og så snakker jeg med ham.

 

Som skrevet er det mit indtryk at alle hestene er avlet sådan, og de ganske få som IKKE er, ja det oplyses i annoncen (eller de sælges ikke før de er klar), så man ved det på forhånd. Meget ærlig og reel sælger, har endda oplevet dem bytte en hest (dog opstalder) fordi køber blev usikker på den, og DET ser man godt nok ikke ofte :)

 

måske det er den retning du skal lede, og så vente på lige DIN hest :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hest...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2018 19:30

Efter mere end 2 måneders søgen er Bjørk flyttet ind.

 

Bjørk er købt direkte hos avler, hun er fjordhest, ulsblak og bliver 6 år i maj. Hun er stadig meget ung i ridningen, eftersom hun fik føl sidste år.

 

Billede

 

Billede

 

Hun er 1.46 i stang - men ved siden af Frida er hun ikke særlig stor.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

9
0
Svar på denne tråd
 
 hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  08-04-2018 10:58

hvor er det skønt for dig - hun ser godt nok dejlig ud :D


Stald Læhegnet
* Med ponyerne Hjalte og Elna *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-04-2018 11:02

 

Sikke en dejlig hest du har fået dig.

 

Kunne da næsten heller ikke forestille mig at du skulle ende med andet end en fjordhest igen. Hende skal du nok blive glad for og der er nok andre end mig der ser frem til at følge hende herinde.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2018 18:13

...at Frida har fået en ny staldkammerat - og ekstra dejligt, at det blev en "gul" igen

 

Tillykke med handlen, jeg håber at I bliver glade for hende.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bjørk...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2018 18:22

Jeg vil nok aldrig helt komme mig over tabet af Gry. Det blev til næsten 19 år, og hun satte dybe spor.

 

Bjørk var ikke kærlighed ved første blik, men jeg har sjældent mødt en hest, jeg bare grundlæggende godt kunne lide. Det sker trods alt sjældent, at jeg sætter mig på en fremmed hest og føler mig hjemme.

 

I første omgang blev hun faktisk også sorteret fra, fordi hendes skridt er meget svag. ...men jeg kunne ikke glemme hende, og efter en testridning i terrænet, måtte Bjørk altså med hjem (om end det tog et par uger).

 

Hun er helt speciel i forhold til de heste, jeg tidligere har haft. Sådan en lille Duracell hest, som er enormt ridelig - og meget glad for mit selskab.

 

Billede

 

Billede

 

Jeg er ualmindelig glad for hende allerede, selv om det kræver sit at ride to så forskellige heste. ...men hvad, selv om jeg er gammel, kan jeg stadig lære.

 

Min mand ønskede sig meget en fjordhest igen, selv om hestene egentlig er mine, så han er også glad. Eneste minus er, at jeg ikke har nogen børneegnet hest længere. Gry var ikke glad for børn, men hun var fantastisk til at bære dem, og de var næsten uden undtagelse enormt trygge ved hende. Jeg havde en drøm om, at min datter skulle lære at ride på hende, men sådan blev det det desværre ikke (og 19 år er også værd at være taknemmelig for.)


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

8
0
Svar på denne tråd
 
 Kæmpestort tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-05-2018 19:12

Hvor ser hun skøn ud. Det bliver rigtig spændende at følge jer fremover. Et nyt makkerskab.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke med hende
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 10:55

Hvor ser hun bare skøn ud din nye gule Bjørk! - det er nogle store sko at skulle fylde ud efter Gry - men Bjørk ligner nu en der stille og roligt vil fylde rollen godt ud.

 

Håber vi får lov at følge hende og dig med jævne mellemrum


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 16:43

med hende!

Hvor er hun køn, og så er jeg vild med hendes udtryk - det og så din beskrivelse af Bjørk, minder mig i høj om grad min egen, nu 23-årige hoppe.

Hun er i øvrigt nok den bedste børnehest, jeg har mødt, så hvem ved - måske har du alligevel sådan en...?

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stamtræ
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 09:50

 

Hun er da godt nok en fin en.

Hvem er hun efter?

Ikke at det normalt interessere mig, men hun ligner vildt meget Futte hesten..


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2018 19:14

Bjørk er en lidt sensibel hest med mange knapper og et stort drive, men hun er vældig, vældig sød og vil meget gerne være i hånd. Hun er for følsom og fremadgående til at være god til børn.

 

Gry var nærmest genial. Stabil med bløde bevægelser og en sikker stopknap. Til gengæld brød hun sig ikke voldsomt meget om børn.

 

Frida er en bulldozer med tendens til at overse mennesker - og selv om hun grundlæggende er cool og en ufattelig sød hest, så har hun stadig sine ticks og er bestemt ikke egnet til børn og sarte sjæle.

 

...men en hest mere skulle der vel også være plads til, hvis min datter fanger interessen.

 

Bjørk er efter Tulstruplunds Hudini og Gliblings Farve (MF Lutor Bjelland). Hudini er desværre ikke godkendt længere - og Lutor er i dag vallak (og ejet af Bjørks sælger og avler).


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider