Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Dampbarnet på slap line
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 15:16

ENDELIG er der hverken sne eller regnvejr, så nu fik jeg langt om længe taget lidt billeder af mit lille dampbarn, som jeg købte i efteråret

Hun er anskaffet primært til skovtursbrug, men lidt dressur og måske lidt spring, hvis hun har anlæg for det, skal det nok også blive til. Henover vinteren har hun dog bare holdt fri og hygget, det tænkte jeg man nok trængte til, når man kun er næsten fire år og allerede har arbejdet et par år... Lillehesten var dog ikke enig, så nu er vi så småt gået i gang med omskolingen, for hun bliver altså noget gnaven og sur kælling af bare at være foldbums

Hun er fantastisk at arbejde med. Jeg tror hun har læst Pippi Langstrømpe, i hvert fald lader hendes motto til at være: "Det har jeg aldrig gjort før, så det klarer jeg helt sikkert"

 

Nå, men nu til billeder af Dampbarnet, verdens dårligste fotomodel, som kun kan enten spise eller ræse vildt omkring - flotte portrætbilleder blev der altså ikke nogen af

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Nå ja, et PS fra min mor, som er den der for det meste klarer fodring, ind-/udlukning mm. Hvis noget er fuld af gode navneidéer så kom endeligt med dem. Åbenbart er det grænsende til dyremishandling at kalde sin hest for Lillehesten eller Dampbarnet og jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at kalde hende Amazing Power, som hun hedder på stamtavlen


 

Mvh Michelle

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Hun ser dejlig ud
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 16:44

Hvor ser hun dejlig ud.

Du skal da bare igang med at bruge en masse kaldenavne - fx Power, Pow-wau, Mazy, Amasi, Zing-Zing, Brune osv. og så se, hvad du føler passer i din mund. Så bliver det hendes kaldenavn.

Min lille selskabshest hedder Popsy på papirerne. Til daglig hedder hun nogle gange Popsy, men lige så tit: Baby, Lille-Vilde eller Lillehesten.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 16:49

Jeg synes jo ikke der er noget som helst galt med Lillehesten eller Dampbarnet, så jeg er bange for, at hun aldrig kommer til at hedde andet, hvis vi går efter, hvad der ligger fint i munden for mig, men min mor og min dyrlæge har rottet sig sammen og påstår det er ren dyremishandling at kalde en hest sådan


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 17:52

Det kan godt være det ikke er fine portrætbilleder, men de er godt nok lækre, og en super smuk hoppe du har fundet dig! Hende må du sørge for også at vise frem, når hun kommer i gang med arbejdet igen.


 

... Sofie

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 20:24

Dampbarn eller ej, så er hun dælme for lækker Men har også en svaghed for lysebrune hopper Blir spændende med hvad fremtiden byder for jer, og skulle du få lyst til at dele hende med os fremover, så vil jeg troligt sidde og savle over alle billederne


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vilde skønne
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 22:20

hold nu op et dejligt Dampbarn du der har fået dig!!!

 

Glæder mig til at følge jer og alle jeres fantakstiske skovture I kan se frem til :)

 

Mums hun er lækker og Dampbarnet er da et fantastisk kælenavn!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 20:25

Tak for de søde ord - jeg synes jo også hun er ret fantastisk

 

Flere billeder skal nok komme, når engang vi får bedre vejr, er kommet i gang osv. Denne uge har mest stået på lange liner og træning i at blive læsset. Hun er nemlig noget utryg ved kørsel (har frygteligt svært ved at holde balancen), men en dags træning gør underværker, og nu løber hun nærmest ombord - alting går nu engang lidt hurtigere ved Dampbarnet

 

For små 3 uger siden måtte hun blive hjemme fra skovtur, fordi hun nægtede at gå ind, der var ikke noget at gøre, heller ikke med hendes kammerater læssset. I sidste uge skulle vi til sadelmager, så det SKULLE jo fungere inden da - og nu ser det sådan her ud :

www.facebook.com/connie.wiechert/ videos/10211751289279904/

 


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 01:59

tjahhh synes nu ikke dampbarnet er så slemt et kælenavn, mit føl fra sidste år går i daglig tale under navnet lille skid ;-)

Billede

 

Lækker hest du har dig :-)

 


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

Vm's Showtime hingsteføl efter Sunnyboy/Bernstein

er til salg, ved interesse skriv pb

 

Vm's Zolero er pt udlånt til ung springrytter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun er ekstrem smuk
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 18:42

Hold nu op hvor er hun smuk

Jeg ville nok enten kalde hende det ene ellr det andet af hendes stamtavle navn, men ville nok holde mig til Power, nu hvor du siger hun er et dampbarn


Mvh Maia

Frøken Stjerneskud - I hjertet gemt, men aldrig glemt! (1999- 9/5/2005)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2018 14:13

Tillykke med hende - hun er køn!!!

 

Enig med de fleste andre, der synes Dampbarnet er et fint navn.

 

Tak for kigget!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 21:39

Mange tak for de søde ord igen. Må indrømme, at jeg altså også er blevet ret så glad for hende

 

Og Dampbarnet er nu også kendt under navnet Djævleyngel... eller når min mor rigtig skal blive træt af os, også under navnet DoingDoing (pga. alle hendes krumspring og vilde flyvekolbøtter på folden)


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider