Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Heste skulpturer
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 10:56

Mine skulpturer er lavet i selvhærdende ler over et metal skelet. og med forskellige former for overflade - eks. oxideret metal ( jern,kobber,bladguld,sølv ) eller forskellige former for lak. Nogle med base af en særlig stærk type finbeton.

De er alle mellem 30 og 40 cm høje.

 

Jeg har ikke fået udstillet dem ret meget da jeg ikke har tid pga barn. Men jeg håber at kunne vise dem mere frem hen ad vejen.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

 

Facebook og Instagram : Horse Art / Lykke Bianca

13
0
Svar på denne tråd
 
 W-O-W!!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 13:48

De er SÅ fantastiske. Vildt så meget udtryk og bevægelse, der er i dem!

 

Jeg er så misundelig på dit talent

 

Venlig hilsen Mitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker - :)
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 14:17

takker :) .

 

Hvis nogen kender et galleri på Sjælland ( gerne nord eller øst) som måske kunne være interesseret i at have dem udstillet i en periode. Så hører jeg gerne.


.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

 

Facebook og Instagram : Horse Art / Lykke Bianca

0
0
Svar på denne tråd
 
 De kan altså
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 20:54

 

slet ikke komme på galleri

Så jeg synes du skal glemme alt om det, og så pakke nr 1, 5 og 9 forsvarligt ned, så opbevarer jeg dem gerne for dig i en helt ubestemt periode

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 07:30

Uden tvivl - du er mega dygtig og det må være et KÆMPE arbejde, det er bare ikke helt min stil Kan bedre lide dine malerier

 

Skulle jeg vælge en - så er den på foto 11 (sikkert også 12 og 13) Den kunne godt stå på reolen herhjemme

 

Håber du finder et galleri!!

 

(har du forhørt dig på kommunen - det er da sommetider de udstiller kunst, fra lokalområdet (hvilket jo er udvidet noget efter sammenlægningerne...))


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastiske
Forfatter: 
Dato:  05-08-2017 23:24

Er vild med "ham" den første - fed effekt med ståltrådsbenene, og den er bare lækker med flot udstråling.

 

Er ligeledes vild med øjnene på den første "blå"

 

Mht. Galleri - her i det jyske er der rigtig mange som udstiller på biblioteket og på lokalcentrene.

Arbejder selv på lokalcenter (i adm.) og jeg mener det er hver måned at der kommer en ny udstillet, det er både malerier, smykker, skulpturer og hjemmesyede ting - det hele kan købes.

 

Syntes det er en fed ide (y)

Giver også noget nyt at se på hver måned, om man kan lide det eller ej, men der har været rigtig mange flotte imellem på "mit" lokalcenter :)

 

Prøv

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pindben og trådhaler
Forfatter: 
Dato:  06-08-2017 10:17

 

er nu ikke lige mig; Men de appelere HELT sikkert til mange og jeg ser dem helt sikkert fungere super i en moderne og stram indretning.

 

Men jeg er da villig til at "udstille" i eget hjem for at afprøve om jeg har taget fejl. Det er dog de brune og grønne jeg i første omgang falder pladask for. Waaaaauuuuuuuu!!!

 

Dog så ville jeg overhovedet ikke gå efter et galleri!

 

Læste den anden dag om Thilde en kvinde der binder specielle blomsterbuketter med hendes butik, POPPYKALAS :

www.dr.dk/nyheder/regionale/ midtvest/droppede-stressfuldt-job- nu-binder-thilde-gakkede-blomster- hugo-boss-og

 

Noget i den stil kunne supplere hinanden vildt godt og fremhæve hver enkelt kunstværk, altså buketter og skulpturer.

Men jeg tror nu ikke Thilde har nogle "stangvarer" som sådan, men der må være andre butikker (måske spisesteder) der potientielt kan indgå i et par de deux.

 

Husker en gang jeg spiste familie middag hos kunstner og brugte flere timer på at kikke på et kunstværk og under hele middagen opdagede jeg nye dimentioner i vækrket. Det var en MEGA speciel oplevelse!


 

 

~ Anette

 

 

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sælger du dem?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2017 17:34

Sælger du dem? Eller endnu bedre - kan du lave en på bestilling? For så ved jeg godt hvad jeg ønsker mig til jul/fødselsdagsgave :-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-08-2017 22:22

Så smukke........ gider du smide et link til FB?? Der er dælme mange sider, der hedder Horse art.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 linket til horseart
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 11:28

.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

 

Facebook og Instagram : Horse Art / Lykke Bianca

1
0
Svar på denne tråd
 
 Meget specielle
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 12:52

De er meget specielle og nogle af dem er jeg ret vild med!

 

Jeg må fluks finde din Facebook-side :D


Mvh Hanne

 

Hyggepart til sød vallak, postnr. 3650 Ølstykke:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/195282/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 min hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 13:19

Jah de er ret specielle he he.

 

ellers tjek in hjemmeside : http://www.lusitanopassion.dk/

 


.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

 

Facebook og Instagram : Horse Art / Lykke Bianca

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flotte!
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 16:20

De er flotte, jeg kan bedst lide den brune og den grønirrede.

Men, de har allesammen en meget solid hals, er der en særlig grund til dette?

Og hvorfor en benene i trådmetal? Det virker godt på den hvide synes jeg, men måske ikke lige godt på nogle af de andre, de kommer til at virke lidt ufærdige, men det skal de måske?

 

Udstilling:

Har du prøvet dit lokale bibliotek/medborgerhus? Som regel vil de gerne vise ting frem, hvis man har noget.

 

Held & lykke med dine arbejder forresten, det vil være lidt en skam, hvis du ikke går vidre med det.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 08:35

Jeg har lavet dem sådan fordi jeg synes det er æstetisk smukt på den måde.

 

Jeg prøver ikke at lave en anatomisk korrekt hest - jeg prøver at fange essensen af "hest". -og for mig er det især de stærke smukke buede halse.

 

De rå ben i trådmetal er der flere grunde til. Først og fremmest fordi jeg synes det giver et passende råt udtryk til det ellers meget pæne. Jeg kan godt lide sammensætningen af det blanke lak og de runde former og så de rå ben. Det fremhæver letheden og det bevægelige i hesten.

Desuden giver det også muligheder for at jeg kan lave heste i bevægelse. Da så tynde ben ellers ikke er stærke og holdbare nok ( skrøbeligt at de skulle stikke ud i luften) - kun hvis jeg havde støbt i metal ville de kunne holde til at være så tynde. Jeg har ikke mulighed for at støbe, så jeg må finde andre løsninger til at vise det jeg gerne vil.


.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

 

Facebook og Instagram : Horse Art / Lykke Bianca

1
0
Svar på denne tråd
 
 iiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 08:58

Hvor er de SMUKKE,gad god eje dem alle hver og en, sikke et talent du har, de skal bestemt ud og vises frem

 


Stor smuk og blid Østerhovs Blue Star.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  19-08-2017 20:55

Nu laver jeg ikke selv skulpturer, (men jeg har engang lavet en liggende hest i sne: Der måtte mulen støtte mod jorden, og det var lidt spændende om halsen kunne laves fri), så det skal jeg ikke kloge mig på.

 

(Okay, det skal jeg: Så ville jeg lave noget indre "skelet", der kunne støtte. Men nu kender jeg slet ikke det materiale du bruger. Selvhærdende ler?)

 

Det virker måske lidt modstridende med æstetisk- og så råt, men jeg tror, jeg forstår, hvad du mener. :-)

 

Der var engang, hvor jeg hver dag gik forbi en meget svajrygget hest, så mine tegnede heste fik alle et overdrevent skulderparti- og en svajryg! :-P Det er bare, at nogen gange kommer man ubevidst til at bruge noget, man har set, selvom det måske ikke lige er det, man vil udtrykke!

 

Men tak for dit svar, jeg håber meget, at du finder et sted at udstille for, de er godt lavet og tænkt, de heste.

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 de har skam skelet
Forfatter: 
Dato:  20-08-2017 08:44

De har skam alle sammen et skelet i kraftig metal tråd - ellers ville det slet ikke gå. Det er derfor jg laver det i denne type ler ( det er proffessionel kvalitet ler - ikke hobby ). Man kan ikke lave stålskelet med alm brændt ler da stålet ikke tåler de høje brændings temperaturer.

 

Æstetik handler jo om hvad der er lækkert. Det med at de fine møder det grove og skaber en ekstra dimension kender man jo eks fra mødet mellem grov strik og pelsværk - det giver en helt særlig lækkerhed.

Når groft møder fint skabes der en spænding som rækker ud over begge.

Jeg kan sagtens lave fine halse også - men hvis du ser på heste kunst og hvis du ser på eks tegninger hvor man skal koge hesten ned til essensen af "hest" - så er det oftest den buede hals ( og det lille spidse hovede) der definerer "hest". Det går helt tilbage til hulemalerierne at halsen og buen blev fremhævet som det der definerede "hest".

 

Jeg går ret meget op i bevægelse og søger måder at vise det på. Hest er jo i høj grad bevægelse. Så også de figurer der er på "tegnebrættet" har trådben og fod på. Lige pt har jeg dog ikke tid at lave dem da de tager rigtigt lang tid at lave.

 

Billede

 


.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

 

Facebook og Instagram : Horse Art / Lykke Bianca

1
0
Svar på denne tråd
 
 flotte
Forfatter: 
Dato:  20-08-2017 11:42

Jeg er helt vild med at du bruger ståltråden.det giver nogle kontraster og gør at de ikke bliver pussenussede.Lidt ligesom de gamle landskabs malerier bedsteforældrene havde over sofaen,der var ikke meget dramatik på dem.alt man forventede at se på dem var der.

Dem der er uden tråd er også mega flotte,men hvis jeg stod og skulle købe noget lækkert til hjemmet så ville jeg personlig syntes der var en anelse barbiehest og dem,så derville mit valg klart være dem med tråden ,for de har en kant,er rustikke og overraskende.

 

Dorte




Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude



0
0
Svar på denne tråd
 
 venindes stue
Forfatter: 
Dato:  21-08-2017 14:53

Her er en af figurerne i min venindes stue. En ret cool "heste stue".

 

Billede

 

Billede

 


.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

 

Facebook og Instagram : Horse Art / Lykke Bianca

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider