Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Champ på Københavner-tur + stævnespam
Forfatter: 
Dato:  18-05-2017 22:29

Åh ja, nu er det tid til Champ spam igen. Håber I sidder godt, har taget en kop kaffe med, måske endda en klase vindruer og en skål popcorn :-P

 

Først vil jeg starte med at vise lidt billeder fra Champs og min Københavner-tur :-D Længere nede i indlægget er der ridebilleder fra lidt forskellige stævner. :-)

 

I påsken stod jeg tidligt op - kl 03.30 for at være præcis Turen gik ud i stalden og dulle Champ, vi havde nemlig lavet en aftale med 2 fotografer om at vi skulle have taget en masse lækre billeder på den velkendte kirsebærallé på Bispebjerg Kirkegård. Vi havde selvfølgelig søgt om tilladelse, så vi stod på kirkegården kl 07:00 og var ude igen kl 09:00 - behøver jeg sige at det var en god eftermiddagslur, jeg fik da jeg kom hjem? :-P

 

De første billeder er taget af CM Photography :-D

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Det her er mit absolutte yndlingsbillede, han er bare min dejligste <3

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Champ leger tyren Ferdinand - de der blomster var uimodståelige :-P

 

De her billeder er taget af Majken Bang Photography:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Champ synes det var hårdt at være model :-P

Billede

 

Billede

Ih Ferdinand <3

Billede

 

Billede

Hold kæft jeg elsker ham

Billede

 

Jeg er lykkelig for at have så gode billeder af verdens bedste ven i hele verdenen og jeg kigger på dem konstant ;-D

 

Nåh, sidst I hørte fra os, gik det jo ikke ligefrem suuuper godt. Vi havde en rigtig super dårlig tur til stævne i både spring og dressur. Jeg var derfor lidt i syv sind om hvad pokker jeg lige skulle gøre. Jeg mærkede derfor efter i maven, snakkede lidt med Champ og vi besluttede os for at lægge alt det der baneridning lidt på hylden. Vi skulle ud og lave sjove ting, ride en masse ture, lave gymnastikspring, ride en enkelt jagt og bare hygge os helt vildt :-D

Vi tog derfor afsted til Ledreborg jagten efter påsken. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle gøre det, fordi folk havde rigtig mange meninger om, hvad jeg skulle gøre og ikke skulle gøre med ham, fordi en jagt er meget hård at ride og efter hans præstation (eller manglen på samme ;-)) sidst måske gav udtryk for at være flad. Men jeg mærkede efter og tog afsted og det er den bedste jagt, vi har redet til dato :-D Vi deltog og havde nogle super gode spring og Champ var bare så glad ;-D

Billede

 

En af de ting vi yndede meget var bomtræning, jeg har dog ingen billeder hen over bommene, men jeg har et fra mellem bommene :-P

Billede

 

Nå, d. 6. maj stod den på springetævne på Hornsherred Rideklub. Der var blandt andet 80 års Jubilæums Cup og jeg havde valgt at starte 80 cm B3 og 80 cm i Cuppen i en S2. Jeg ville gerne starte 2 x 80 cm for at få selvtilliden lidt igen ovenpå en øv-tur ude på ØKR sidst. Jeg red derfor bare som om det var træning, for hellere få en god tur end at satse og få endnu en æv tur!
I B3 var flowet super godt, nogle gode spring! Vi fik dog et stop, jeg ved ikke lige helt hvorfor nåh, men over kom han anden gang.
I Cuppen var flowet endnu bedre, jeg havde ham virkelig for sædet! 0 fejl i tiden 65,72 sek. Vi red ca 2 sek langsommere end vinderen, så jeg synes faktisk vi er nogenlunde godt med tidsmæssigt, da jeg måtte ned og skifte galoppen 2 gange, det var jo en ting jeg var meget spændt på, da jeg ellers primært har startet B0 uden tid. I stilkarakter fik vi 7.0, vinderen fik 7.3 :-D man må sige stildommeren fik brugt hele skalaen, nogen fik 5.4 i stilkarakter nåh jeg vælger så at trave og skridte af på galopbanen og efterfølgende stiller mig ind i skyggen og kigger på de andre ride. Så fortæller 2 af pigerne mig at jeg ligger nummer 2 øh what?! Jeg blev dog væltet af pinden af sidste rytter, men hvor er det vildt at få en 3. plads når man egentlig bare skulle træne jeg fik to flotte rosetter, en staldplakette og en folder om Hornsherred

 

Billederne er taget af AKH-Foto

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Jeg er bare så glad <3

 

I kan se videoer fra de to ture her:

www.facebook.com/ permalink.php?story_fb...8104314527

 

Nå, så var det lidt tid til hygge og gode ture :-D Her i Hedeland med min bedste veninde og på ture med baby C

Billede

 

Billede

 

I søndags gik turen så til Hundested Sportsrideklub, hvor vi var tilbage i 80 og 90 cm :-D En enkelt bom i 80 cm (så kan jeg jo bare sætte mig på måsen og ride istedet) og eneste fejlfrie i 90 cm i begge faser og selvom det stilmæssigt ikke var det bedste vi har redet, så reagerede han på mine signaler, som vi har trænet derhjemme og så kan jeg ikke forlange mere selvom vi falder i krydsgalop, så lytter han til mig, når jeg vil rette den og al vores træning, giver virkelig pote nu, at man investerer i god undervisning kommer 4-dobbelt igen jeg kunne rent faktisk ride afstandene og jeg er bare så stolt af vores runder, så er det kun et plus at der kom sløjfer med hjem

Det er så vildt, jeg har aldrig været typen, der vinder, så tænk at min egen lille gulddreng, jeg selv har tilredet, bare er så pisse dygtig
Jeg ved, der blev taget billeder, men de er ikke kommet endnu, så I får lidt video derfra :-D

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Videoer finder I her:
www.facebook.com/ permalink.php?story_fb...8104314527

Celica går bare og hygger sig, vi jordtræner og hun er med på tur og nyder det. Lige pt går jeg bare og håber på hun vil vokse der ud af, så hun kan krybe over de 160 cm :-D Hun er stadig høj bagtil og tager stadig en del i højden og i bredden :-)

Billede


Derudover skal Mr Big (min hestetrailer :-P) en tur til Hillerød og blive poleret og få en god gang voks, så den kan stå ens i lakken igen og der kan komme logo på B-)

 

På lørdag skal vi til dressurstævne på Falken og på torsdag går den til Ishøj Sportsrideklub, hvor vi skal starte (vores forhåbentlig sidste!) 80 og 90 cm :-D Så er der stævnepause, inden vi skal til 2. kvalifikation af Hornsherred Rideklub Jubilæums Cup sidst i juli :-)

 

Ja, det var så en "lille" update herfra :-P Håber ikke jeg vælter HNs servere og at jeres kaffe ikke nåede at blive kold :-P


- Sascha

Kjærgaards Golden Champ & Roosgårdens Celica <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

9
1
Svar på denne tråd
 
 Kirsebjerg
Forfatter: 
Dato:  19-05-2017 08:29

Det er nogle vanvittigt flotte billeder fra Bispebjerg Kirkegård!! Jeg kan specielt godt lide det, hvor du rider væk fra kameraet med kronbladene dryssende omkring jer - det er bare topromantisk - men de er alle smukke!

 

Og tillykke med de gode stævneoplevelser. Det må give noget opmærksomhed med den optømning.

 

Hvad er det nu bidet hedder? tænker jeg vil prøve det på min hoppe, som hader at have noget rundt om ørerne...

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2017 23:37

Åhh hvor vil jeg osse gerne derover, det er bare så lang en tur.

Og i år ville jeg ikke byde hesten så lang en tur, med en seneskade.

Men hvordan er det med parkering ved kirkegården?

 

Nogle dejlige billeder, jeg håber det er HN der forringer billedekvaliteten?

 

Og dejligt med goe billedetråde, dem er der ikke for mange af.

Overvejer tit selv, men synes det virker lidt spildt efterhånden.

Så pt. følger jeg med på sidelinjen.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne billeder!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2017 08:47

Og tillykke med de fine resultater.

Også tillykke med det flotte resultat på Falken. Det var hyggeligt at møde dig, selv om det først gik op for mig da jeg kom hjem og så navnene på resultatlisten at du jo var en jeg "kender" her fra HN :)


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kirstine *Jenson*:
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 12:22

Mange tak skal du have Jeg synes også de blev vildt gode! Ja, det vækker altid meget opsigt, nogen mere positive end andre (har oplevet et pr stykker, der går til dommeren og spørger om jeg må starte med det istedet for at spørge mig selv ) Det er et Meroth læderbid, du kan læse mere om det her: www.pegasusrideudstyr.dk/products/ meroth-laederbid

 

 

Hængemulen: Ja, der var 1 times kørsel ikke så slem, Champ havde wrap og så var han glad :-P Der er en parkeringsplads, hvor man godt kan vende på - jeg valgte så bare at tage den forkerte vej fra, så jeg parkerede på en villavej 8-) Typisk ikke... Jo, HN forringer en hel del, i de rigtige billeder står de knivskarpt! Det er da bare om at lave de billedtråde, ellers dør det fuldstændig jo - hvis alle havde den holdning, så kommer der jo netop aldrig indlæg

 

 

£isbeth (Baloo): Mange tak :-D Ja, jeg kunne godt fornemme du ikke helt kunne sætte ansigt på os :-P Jeg har faktisk også dømt dig til et springstævne på LØSR ;-D

 

Vi var afsted på Falken i sidste weekend til DRF 100 års Jubilæumsstævne og der fik vi sørme hevet en 3. plads med hjem til os Nu er der stævnepause indtil vi skal starte på vores egen klub til 80 års jubilæumscup 2. kvalifikation :-D

 

Billede

 

Billede


- Sascha

Kjærgaards Golden Champ & Roosgårdens Celica <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2017 10:01

Kan godt forstå du er glad for billederne og stolt af din (iøvrigt smukke) hest og det arbejde du har "puttet i ham"

 

Tak for kigget!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 13:53

Så skønne billeder, både dem fra Bisp og stævnebilleder. De er beggge meget smukke heste


Må man spørge hvor du har opstøvet Celica ? Tænker især på farven - min barndompony havde nøjagtig samme farve og ønsker mig brændende en dun farvet lille hest!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider