Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Mål/drømme 2015 - hvordan gik det?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 14:46

Så er der ikke meget tid tilbage af 2015.

 

Hvordan gik det med jeres mål og drømme for 2015?

 

-kom du i mål?

-kan du nå det indenfor den sidste snas af år 2015?

-eller har du måtte opgive?

 

Hvis du ikke kan huske dine mål, så er er tråden her: www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1132002/1132002/

 

Mit mål var at ride springstævner og ride springundervisning. Det kom jeg slet slet ikke i nærheden af. Men jeg fik opfyldt meget af det andet.

 

Feks. blev vi virkeligt gode til det med traileren. Jeg har været på flere skønne ture med min veninde.

 

Jeg kom til at ride meget mere målrettet dressur undervisning som jeg havde stor glæde af.

 

Det absolut største jeg oplevede var at deltage i det internationale welshshow på Vilhelmsborg. (så det er ikke så skidt det med de manglende springstævner)

 

DET var kæmpestort, så stort at jeg slet ikke havde turde drømme om at prøve sådan noget. Så jeg krydser af i, at 2015 var en succes for mig.

 

Billede

 

Fortæl fortæl.. jeg venter i spænding på opdateringer fra året der gik.


 

Ridetanten

 

10
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 17:15

Jeg kan se - i følge den anden tråd - at jeg næsten nåede alle mine mål faktisk.

 

Vi fik leget endnu mere med piaffen, hun sætter sig mere og mere. Jeg fik leget med ettere og hun kan nu lave 6 rene. Jeg fik også forbedret hendes alm. samlede galop, nok til at lave galop piruetter. Samt jeg fik øvet flere og flere serier.

 

Jeg fik der udover, også gjort hende til B hest i dressur og jeg fik også startet MA på hende :D

 

Det var vidst været et rigtig godt heste-år i år for mig.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Så ja, jeg må sige - at vi kom i den grad i mål.

 

Næste mål i år 2016 er at ride MA til landsstævne og starte en Prix St. George.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

8
0
Svar på denne tråd
 
 Mål...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 20:08

Tja, det er sådan 50/50 tror jeg. Året startede ikke så godt med en halt hest, så vi kom faktisk først i gang her til sommer, men nu er vi da så småt i gang hvilket var det første mål.

 

Andet mål var ture. Vi har været på to, der skal stadig noget øvelse til, haha, men det går okay, måske bare ikke altid mig der bestemmer tempo og retning fuldstændigt

 

Stævner. Ikke endnu, UDM nåede vi ikke, da jeg ikke fandt 1 måned nok til at blive klar, men jeg håber lidt at vi lige når det her inden året er omme, nu må vi se, ellers bliver det først i det næste år.

 

Springning har vi slet ikke været i nærheden af, men skal ikke afvise at det kan nå at ske inden nytår, måske bare lidt bomme og calvalettis i hvert fald.

 

Min vægt er blevet markant mindre, men må ærligt indrømme jeg ikke husker hvad jeg vejede da jeg skrev det mål, så om det er 8, 10 eller 12 kg skal jeg ikke kunne sige

 

Billede

 


Nu med hafferlaffen Hoya

 

I er savnet mine piger - Escape & Artesia

5
0
Svar på denne tråd
 
 mål 2015
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 20:08

De ridemæssige mål blev desværre på ingen måde opfyldt Det startede egentlig godt, men da hesten begyndte at vokse sidst i juni og i august fik en alvorlig skade, satte det jo en stor begrænsning på udviklingen.

 

Vi sluttede vel "på toppen" men nogen sådan succes sæson har jeg ikke haft.

 

Shetlænderen blev heller ikke tilredet, for manglede en rytter.

 

De penge der skulle have været sparet op til ifoling af den anden hoppe, blev brugt på at få hende på rette køl efter et træls ulån - og efterfølgende stå med en hest for meget.

og så har den stores skade kostet en masse penge, som godt nok var mærket dyrlæge, men i mit hoved stod der egentlig føl på..

 

kåring af den unge/store blev der heller ikke noget af - desværre da hun nu ikke bliver ridehest igen.

 

 

Vægten er den samme, hvis ikke øget en smule..

 

Praktikken blev dog bestået trods store problemer.

 

Så mit 2015??

Det har egentlig været et super godt år! Men målene - ja de er ikke nået og bliver det heller ikke.

 

Hesten kommer tidsligst igang i februar 16, hvis jeg er meget heldig!

 


Mvh Kathrine

www.facebook.com/kathrineoghopperne

Med to smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

2
0
Svar på denne tråd
 
 fedeste tråd :)
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 21:14

Åh ja - hvilke mål var det nu der var.....

Først noget mere TREC - DET var drømmen, og måske ligefrem noget mere end debutant klasser - det mål har vi indfriet - vi har fået startet nogle stykker faktisk, og har fået gode resultater i debut klasserne så nu i løbet af året har vi fået startet bl.a. en LC gik faktisk super fint.

 

Vi er også kommet igang med kyllingespringningen - tror rekorden i år har været 60cm - og har da også fået starter list stævner i spring (eller spring og spring...) op til 50cm - og vi bliver bedre og bedre synes jeg:)

 

Sidste mål - læste jeg lige - er at komme ud og starte dressur her i efteråret - fik startet LD2 og LC1 på hjemmebane med personlig succes - og faktisk har jeg tilmeldt mig vores andet udenbys stævne i dressur i år denne gang LD2 og LC1!!! - i næste weekend :) - her må målet være at vi får mere end 2 i lydighed og at vi formår at komme i galop i LC1 programmet :)

 

Til næste år må målet være at kunne ride et LB program - det ville være vildt hvis vi kan det i byen :)

 

Og så må det være at komme op og springe 70cm hjemme og 60cm i byen :) - siger kyllingen :)

 

TREC skal der også leges mere med og hvis det kan blive til et distancestævne eller 2 så bliver det da helt vildt :)

 

Meeen som ponymor kan det godt være at det vigtigste alligevel bliver at nyde min yngste datter på deres FANTASTISKE Strejfer pony som i den grad stille og roligt bringer hende igang med springningen :) deres drøm må være at ride en LC - ved dog ikke om mor her er klar til at de skal springe SÅ højt allerede i 2016 :) :)

Håber min store pige kan få redet noget TREC og let terræn spring på ham også - det vil hun i hvert tilfælde gerne :)

 

Og med vores fantastiske Trailer bliver det bare SÅ meget lettere at komme ud og opleve verden :) - så det må være det vi skal i 2016 :)

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Målene ikke nået eller er de?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 23:00

2015 var året, hvor jeg satte store mål for min ridning.

 

Efter 8 års stævnepause, var mit mål at starte stævner, få nerverne under kontrol og starte MB på min ( dengang ) nye dressurvallak.

Målet var at starte til 60% og MB var "slutmålet". Om jeg blev sjok, var ok - dengang!.

 

Jeg har endnu ikke startet MB, men det er hellere ikke "slutmålet" længere.

Det er blevet et delmål, for vi stopper ikke der!

 

Som mdr. gik og vi knoklede i vores træning, blev jeg meget mere kritisk overfor min ridning!

Det har kostet mange, mange timers træning og meget selvkritik omkring egne evner, men nu er fundamentet ved at vise sig.

Det er SÅ fedt!

 

Anyway,

På stævnefronten har vi startet tolv gange, hvoraf to gange i la5, to gange i la4 og resten i la2. Alle på C- plan.

 

Vores bedste har været 67,9% i la2 og 66,3% i la5. Og med tre første uplaceret, har vi lagt i den rigtige ende, selvom jeg er ved at være godt træt af den "placering" :-)

Jeg havde ikke redet højere end la2 før, så der har været gode debuer i la4 og la5 i år. Måske vi når la6 også i år?

 

MB er ikke langt ude i fremtiden, men da jeg ikke lægere er tilfreds med at være sjok, må debuten vente til vi kan være med, hvor det er sjovt!

 

Nerverne er der stadig, men det er meget bedre!

Dog bliver jeg stadig nemt intimederet af de andre ryttere, da jeg ikke helt kan se, hvor langt vi er kommet og at vi godt kan blande os nu!

 

Lige et billede af Hans og jeg i en la4 og i fuld galop!

 

( Et mål var at få taget ridebilleder - så det er nået )

 

Billede

 

Udover ridningen havde jeg mål for vores DSP avl, hvor jeg gerne ville samle erfaring.

Vi fik i år et dejligt føl, som vi var til skue med og det gik fint! Den er nu solgt og vi føler os som mere erfarne avlere allerede! Et mål nået:-)

 

Her er smukke, Lauenborgs Cheirli.

 

Billede

 

Vores pony, Nip, blev ikke solgt i år, men er istedet lånt ud til en dygtig ponyrytter.

De høster ( røde ) rosetter i stor stil og er ved at være klar til la. Så det mål er lige så godt, som var Nip solgt.

 

Vi har ikke nået, at bygge vores "vandtræningsbane" i år. Men med nyt tag og bil, er det den rigtige priotering, som jeg er glad for.

 

Så selvom jeg ikke har nået nogen mål, er det okay, for flere mål har de ændret sig.

 

Jeg ville ikke have været 2015 foruden, for det har været et fantastisk år!

 

Vi knokler videre i 2016

 


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

4
2
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 00:13

Jeg deltog ikke i den tidligere tråd, men mit mål for 2015 var at jeg sammen med min hoppe Fame, skulle debutere i LB dressur og LC spring samt at hun skulle sadelkåres hos Stutteri Springborg. Men skæbnen ville at Fames skade ikke kunne tåle hverken avl eller ridning hvilket gjorde hun blev aflivet i marts :-(

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Hun vil altid være i mine tanker, og jeg ved hun er et sted uden smerter nu

 

Jeg købte kort efter min nye bedste ven, nemlig Kjærgaards Golden Champ, en ungbørge på dengang 3 år. Jeg vidste jeg skulle have hest igen, men jeg vidste ikke hvilken slags hest. Så jeg prøvede alt du kan komme i nærheden af - ungheste, 10 års springheste, 7 års dressurheste, 12 års military heste, 2 års, 3 års, 4 års etc. Da jeg mødte Champ første gang var jeg solgt, men jeg havde kun set 1 hest før ham, så jeg måtte ud og kigge noget mere. Da jeg så skulle til Jylland igen 2 dage efter spurgte jeg om jeg måtte se Champ igen. Det måtte jeg gerne og jeg var solgt med det samme! (Y) Han skulle med hjem til Nordsjælland! Det kom han så også 2 uger efter!

 

Billede

 

Billede

Haha gud hvor er han lille og ung, når jeg ser tilbage på ham. :-P

 

Målet var bare at han skulle have lov at vokse, da han gik i vækst 1 uge efter jeg fik ham hjem - mega høj mås! Derudover skulle han gøres ryttervant, muligvis til berider og evt unghestechampionat, hvis han kunne honorere det. 1. prioritet var bare hjemmetræning med lidt hygge osv.

Det viste sig så at jeg har købt verdens bedste guttermand i hele verdenen! Han er så dygtig og lærenem - berider var ikke nødvendigt, jeg har tilredet ham selv (Y) Vi har startet 6 stævner, dobbelt så mange som jeg har startet på Fame. Det har været små sløjfespring (bom på jord og 30 cm) samt LD-klasser i dressur (Y) Unghestechampionat synes jeg ikke jeg ville presse ham ud i, da vi ikke har galoppen helt på plads. Han er ikke helt klar til at have styrken endnu, så istedet har vi fokuseret på at ridning skal være skide skægt :-D Han er her i efteråret gået i vækst igen, så nu har vi droslet ned på ridning igen. Nu rider vi kun 2-3 gange om ugen MAX! Og rider max 30 min løsgørende dressur, skovture, galopbanen, bomtræning osv. (Y) Det synes Champ er skideskægt. :-P

 

Billede

Jeg elsker min hest <3

Billede

2. springstævne

Billede

1. dressurstævne. Ih, hvor ser han altså voksen ud ift det første billed. :-P

Billede

 

Billede

 

Billede

Sorry for spam


- Sascha & Kjærgaards Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Klipning tilbydes i Nordsjælland - klik her

6
1
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 01:24

Havde kun 2 mål ved årsskiftet, og det var sadelkåring (DV)

Det fik vi klaret, ikke optimalt, fordi der overhovedet ik var styr på det.

Og ud og springe lidt terræn, er kæmpe kylling på den hest.

Det var vi i apil.

 

Billede

Sån ser det ud, når det går godt.

Billede

Sån ser det ud når hun ik vil i vandet, men vi kom i vandet.

 

Ved årsskiftet red vi LC1 og 3, og regnede med, at vi sku blive der noget endnu, fordi kræet slet ik virkede klar.

Jeg håbede self vi sku videre.

Men allerede i feb. blev jeg så træt af LC1, så jeg tænkte, vi prøver LB1 og over 60% er jeg glad - det endte fint.

Det sidste halve år, er det så gået lidt hurtigere fremad, så vi kastede os ud i LB2 osse, et program der passer rigtig godt til kræet, 3 blå ud af 4 starter.

 

Billede

 

Målet for næste år, er så LA, men nu pønser jeg faktisk lidt på, at kaste mig ud i den allerede i dec. hvis hun blir helt klar (ifølge mig)

Og med målet "jeg rider mod mig selv" - det ska vi lige ha arbejdet lidt på.

Når vi det ikke, er kommer til næste år, forhåbentlig med flere LA'er.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 12:31

 

Jeg skrev ikke i tråden om mål, men derfor vil jeg da gerne fortælle, hvordan 2015 er gået ;-)

 

Min welsh cob-hoppe Abby har ikke lavet helt så meget, som jeg havde håbet på. Jeg har boet rimelig langt fra hestene, men er heldigvis netop flyttet tæt på dem, så det bliver nemmere at gøre noget ved ridningen til næste år.

 

Til gengæld fik Abby 22 point på Roskilde Dyrskue. Det er jeg rigtig tilfreds med.

 

Hendes datter, som er en stor welsh part bred med trakehner far, har virkelig opfyldt alle mine drømme! Først fik hun blandt andet 23 point på Roskilde Dyrskue - og i august gik hun helt til tops, da hun blev International Welsh Part Bred Supreme Champion ved det Internationale Welsh Show på Vilhelmsborg. Det var helt fantastisk, og det var en kæmpestor oplevelse. Jeg er SÅ stolt af Allegra, som efterfølgende også har fået lov at optræde i Hestemagasinet :-D

 

Billede

 

Billede

 

Planen for 2016 bliver dressur på Abby. Jeg bliver SÅ inspireret af Sandras resultatet med Lara-Croft. Allegra får god tid til at vokse, men i løbet af sommeren eller efteråret bliver hun sikkert vænnet til rytter.


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 13:21

 

Mit første og største mål var at findet et arbejde. Derudover ville jeg finde en hest at ride og få cykeltrænet mere.

 

Ingen af de mål har jeg nået.

 

Arbejdsmålet:
Jeg har ikke fundet et arbejde, men har nu været arbejdsløs siden marts 2014 - på trods af ihærdig jobsøgning. Jeg er nyuddannet cand.mag. og har søgt både de jobs, jeg reelt er uddannet til, men også i Netto, rengøring, lager osv. Har nu en samling på over 100 afslag og har fået så meget stress over det, at jeg er blevet sygemeldt. Så det mål er bare på ingen måde nået og for hver dag nærmer øjeblikket sig, hvor jeg ikke længere har ret til mine dagpenge, men overgår til kontanthjælp!

 

Hestemålet:

Jo, jeg har fundet en hest at ride. Det fandt jeg faktisk blot en uge efter, at jeg skrev i den anden tråd.
Med hende fik jeg hurtigt det mål, at jeg ville kunne ride hende alene på en afslappet tur i skoven. Det kom jeg til i løbet af foråret og sommeren.

Grunden til, at jeg, på trods af denne hest, ikke mener at mit mål om at finde en ridehest, helt er opfyldt, er fordi kort efter, jeg begyndte at ride hende, så fik jeg at vide, at de nok blev nødt til at skære i deres store hestehold og derfor låne hende ud. Det satte en dæmper på glæden over at have fundet hende. I april stod hun skadet efter at have lavet et vildt stunt på en ridetur med mig. I maj startede jeg igen, hvor jeg fik redet den første tur alene i ro og mag, men i juni blev hun lånt ud. Jeg red skønne ture på hende i juli, men hun blev solgt i august og kom hjem i slutningen af september med et ømt forben og rygsmerter... Så ja. Jeg har da en hest at tage ud til - en fantastisk, skøn og dejlig hest. Meen. Det havde nu været dejligt, hvis hun ikke var blevet flyttet så tit og samtidig havde denne tendens til at blive skadet. Det giver en usikkerhed og så er det bare ikke altid så sjovt at træne og ride. Men jeg fik det at vide i februar og har alligevel valgt at fortsætte, så man kan vel sige, at det er min egen skyld.
Men så længe hun er her, er hun jo også skøn at være sammen med!

 

Billede

Billede

Og vi er virkelig nået langt, når man ser tilbage til januar! :)

Cykeltræningen...

Ja, min skade fra august sidste år, var ikke helet, og jeg kunne ikke starte træningen før i juni. Jeg fik dog kørt Tøserunden, men var nær segnet! :D

Efter det løb kom jeg dog godt i gang med træningen, og da TV2 på Tour, som bliver kørt i forbindelse med Tour De France rykkede til vores naboby, så kørte jeg med og vandt en tredjeplads - så jeg kom på podiet og dermed i TV. Det var en virkelig fed oplevelse. Meget motiverende. :) Desværre stoppede jeg nærmest med at træne, da Madicken så kom hjem igen i juli (og blev solgt i august, men der var jeg ude af træning igen og kom aldrig rigtig i gang). Fik kørt mit hidtil længste løb, Falster Rundt på 143 km, og det var nu meget fedt at prøve :)
Nå ja, da jeg så ville prøve at gå i gang med at træne her igen i efteråret, så viste det sig, at jeg sad skævt på cykelsadlen, så jeg ikke kan træne, før jeg får anskaffet en ny - men den jeg skal have, koster kassen. Så nu hænger min dejlige cykel så fint på væggen og samler støv...

Men jeg tabte mig da 3 kg. Jeg skulle bare stoppe med at spise de syndigt lækre muffins fra Nettos Bake-Off! ;D

Billede

 

Så alt i alt har 2015 simpelthen været et frygtelig skuffende år.
Jeg fik ikke et arbejde.

Jeg fandt en hest, men det var ikke helt en hest, jeg kunne regne med at beholde.
Jeg blev skadet, så jeg ikke kunne cykeltræne - da jeg så endelig kom i gang vandt jeg en 3. plads - men fik aldrig rigtig fulgt op på min succes og har kun kørt 1200 km i år... :(

Det eneste, der trøster, er, at så kan 2016 vel umuligt blive værre? ;D

Heidi

7
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 14:31

Et af mine mål var at vinde guld til DM i showmanship novice youth, og vinde min. bronze i showmanship youth - hvilket lykkedes efter kun 3 måneder med min nye hest "Tag This Chic". Den allerstørste drøm var at blive udtaget til VM i Australien til sommer - hvilket lykkedes! :-) Så jeg er rigtig glad og tilfreds med året der gik. Lidt billeder fra de store oplevelser til DM for quarterhorses.. Nu GLÆDER jeg mig til sommer!

 

Billede

 

Billede

 


Det er ikke et dårligt liv - blot en dårlig dag..

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 året der gik
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 18:43

jeg skrev vidst, sidste år noget med at hesteholdet skulle ned i antal.

 

det er det dog ikke helt kommet endnu, men tjah året er jo ikke slut endnu ;)

 

ej spøg til side.

 

nå men jeg havde nogle mål, bl.a. om at komme mere ud at rejse, men ak ja, på en sølle SU og småjobs hist og her, var der ikke råd til det,

nåede ikke til Grønland, Berlin eller Frankrig

eller jo alt var klappet og klart til Frankrig, men lige inden jeg skulle afsted, kom sagen vedrørernde Charlie Hebdo, og jeg skulle ihvertfald ikke til Frankrig!

 

et andet mål for 2015 var, et Duelighedsbevis men måtte springe fra i sidste øjeblik, grunden en umulig boligsituation jeg fik hængt over hovedet. MEN! jeg kom ud at sejle en masse aligevel takket være FB :)

 

ud over det, har jeg gennemgået et rimelig stort vægttab, så rart! at få smidt 15 kg! og igen stråle af selvtillid, og kunne skrue sig ned, i en small igen!

 

ikke så mange mål på hestefronten men en masse andre mål, for mig som person :) - håber 2016 bliver endnu et godt år!

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 19:57

Ridemæssigt nåde jeg desværre overhovedet ikke i nærheden af målene :( Hesten startede året ud med noget træls hoste, som vi havde voldsom svært ved at komme af med, og så havde jeg eksaminer, og pludselig gik tiden. Heldigvis er der sket nogle gode ting i løbet af året - både personligt og på hestefronten :)

Dels er jeg blevet optaget og startet på uddannelse, jiibiiii :D Men hestemæssigt, så er mulen flyttet, hvilket jeg simpelthen er SÅ glad for! Det har været så godt for os begge. Jeg har fået mere lyst til at kommer der, og hyp er simpelthen bare blevet så anderledes, positiv glad :) og så har vi slet ikke haft lige så mange dyrlægebesøg - DET er fantastisk! :D Vi er heldigvis kommet i gang med ridningen. Vi er flyttet til en fantastisk natur, så der er genoptræningen startet, og så er vi så småt også begyndt med ridning på bane, så det går helt sikkert den rigtige vej. Så nu er der ikke andet for at krydse fingre, banke under bordet og ellers håbe på, at det fortsætter i den herlige retning :)


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mit mål for 2015
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 20:10
Var at købe en hest. Jeg startede i februar og måtte hele seks heste igenrm tjek før der endelig var en der var ren i røngten og gik gennem handelsundersøgelse. Så jeg nåede mit mål midt i oktober 2015 :)

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 springning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 16:01

Jeg ville gerne ud og starte et par små stævner i springning, og i det hele taget træne det der springning.

Målet er til fulde opfyldt, har siden januar fået springundervisning en gang i ugen, og jeg startede i foråret med at afprøve et par små klubstævner i de mindre showklasser.

Efterhånden greb det dog lidt om sig, og jeg har nu fået rytterlicens og er i gang med C-stævnerne på LB niveau.

Om kun en uge skal vi med til Christmas Show Warm Up, hvilket er mega stort for mig!

Næste års mål er at komme til at springe rigtig vandgrav, og så at komme til at springe LA på C-plan.

Min smukke hest, som trods sine kun 5 år hjælper mig igennem det hele:

Billede

 


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

6
0
Svar på denne tråd
 
 Mål...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 17:31

Jeg skrev godt nok ikke i den anden tråd, men kan huske, hvad jeg tænkte, mit mål var: At komme ud at ride nogle flere - afslappede og gode - ture i det fri. Både alene og sammen med andre.

 

Det er mit mål at kunne ride ud på tur i al slags vejr også uden en anden equipage med.

 

Og det mål er vi da kommet lidt tættere på. Vi er flyttet til en mindre stald, hvor der ikke er ridehus, så nu er muligheden for at gemme sig inde i dårligt vejr, der slet ikke. Det har betydet lidt flere fridage (når vejret virkeligt har været dårligt), men også mange ture i semi-godt vejr, hvor jeg har tænkt, at hvis vi havde haft et ridehus, havde jeg sikkert redet indenfor.

 

Og jeg kan tydeligt mærke, at både A og jeg er blevet modigere :)


3
0
Svar på denne tråd
 
 farvel 2015
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 23:53

Jeg har nået de 3 mål jeg satte mig i forrige tråd

 

Jeg har fået betalt min gæld ud - flere penge til mig selv hver måned, mere plads i økonomien - skønt !

Jeg har overlevet et år mere på studiet, har været uden SU et år, damn det har været hårdt... Men nu er der igen SU på kontoen, og det hele virker pludselig mere overskueligt.

 

Og bedst af alt.. Har jeg haft et virkelig fantastisk år med min 3 års basse Mit mål var at komme på ryggen af ham, og få gjort ham ryttervant i det omfang han nu var klar til. Jeg var lidt spændt på hvordan det skulle gå, da han er temmelig sensitiv, og stadig meget baby i hovedet til tider. Men det er gået over al forventning, og jeg har fået de dejligste ture i skoven henover sommeren Både alene og med andre, og vores første galop tog vi ligeledes i skoven, helt uden problemer. Til gengæld er han lidt en kylling oppe på ridecentret, der er meget at kigge på, synes han. Men giver man sig tiden til at lade ham se det an, bliver han også hurtig cool. Elsker min plet basse

 

Billede

 

Billede

 

Bedste følelse i verden, at være på ryggen af min basse


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 09:28

Billede

 

Målene fra 2015

Mit første mål må være at få Fabi hel frisk igen efter en drøj omgang sygdom...

Han har nok tabt 100kg så at få dem på igen og muskler er prioritet nummer 1...!

Det har været en hård omgang med indlæggelse og tilbagefald

Men nu håber jeg for at min fantastiske Fabi kommer igen <3

så vi forhåbentlig til sommer kan debutere i Grand Prix

 

 

- Fabi er helt frisk. Tog desværre noget længere tid da han også blev halt og med undersøgelser og andet gik der helt indtil maj før vi var i nogenlunde form igen.

Nu er vi på rette vej. Og drømmen om Grand Prix sker forhåbentlig her inden jul Billedet ovenfor viser ham som han ser ud nu. Stærk og i god form!

 

 

 

Andet mål er at få redet nogle flere MB'er med Alanta og så få hende solgt... <3

 

- Hun er solgt til en super sød pige. Jeg er stadig i kontakt med hende da vi er blevet veninder Plus jeg nåede at få startet en enkelt Mb3 med hende!

 

 

 

Tredje mål er at få styr på min fortid så jeg kan fungere i nutiden og have en god fremtid

 

- Er sket! Er gået fra kæresten, har gået til psykolog, fået min egen lejlighed, fået job.

Så har fået styr på mit liv igen

 

 

Sjovt at læse jeres beretninger

 


 Golden Fabia - Min stjerne

Fernando - Min bette mand

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet

Nu uden Skovly's Alanta <3 Solgt!

Undervisning tilbydes i Vendsyssel.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 mål/drømme
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 20:21

Sjovt at læse tilbage... :)

 

Vi nåede det og meget mere til.. Vi kom til landsstævner, debuterede allerede i Januar og det med placering. Vi var på Broholm i sommers, ligeledes med placering.. Og årets sidste landsstævne blev i de flotte omgivelser på Blue Hors.

 

Ellers hed det masser af rutine i MB og forhåbentlig en MA i slutningen af året..

Det fik vi også, det er blevet til en del placeringer og sejre i MB, en 4 plads til fynsmesterskabet og allerede i sommers debuterede vi i MA1. Vi har nu også redet vores første PSG, noget jeg får år tilbage aldrig troede jeg ville komme til..

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Derudover håbede jeg at få lov at ride et par andre gode heste, dette må bestemt også siges at være lykkedes..

 

I Februar flyttede denne smukke 4 års ind. Ejeren arbejder meget så jeg har fornøjelsen af hende i hverdagene samt til stævner.

Med hende er jeg nu reserve til unghestechampionatet i Herning..

 

Billede

 

Jeg er meget glad og taknemmelig for oplevelserne med disse smukke dyr..

 

Målene for 2016 må være at holde begge heste sunde og glade.

De skal begge have styrke, styrke og endnu mere styrke.. Min egen skal jeg have mere rutine i MA og PSG på c-plan. Måske på landsplan i slutningen af året.. Og efter vi nu har redet PSG giver det blod på tanden til mere, så måske en Intermediere i slutningen kunne være sjovt :)

Med sorte krydser vi fingre for vi får billet til Herning så vi kan få den oplevelse med. Og ellers hedder det masser af styrke og lidt LA..


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

3
1
Svar på denne tråd
 
 2015 indtil nu
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 19:56

Sidst havde min hest lige fået sål på højre bag og jeg glædede mig til at se om det virkede.

 

Det gjorde det og sålen kunne tages af igen her til sommer. Og han udvikler sig bare hele tiden - så fedt. Nu begynder etterne også at sidde, sidst vi fik undervisning kom der 11 stk i første forsøg.

 

I maj havde vi debut i MA1, så det mål blev også nået.

 

Så det har været et rigtig godt hesteår indtil nu.

 

VH Line og Tigerdyret.

2
0
Svar på denne tråd
 
 De opnåede mål
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 10:24

Jeg måtte lige genlæse mine opstillede mål for 2015. Og må sige det er lykkes meget godt.

 

Creleo fik jeg i december sidste år. Han var kun lige tilredet, så der var en del planer der blev lagt for vores udvikling og træning.

 

Han skulle bl.a. indspringes og det blev han i februar hvor jeg sendte ham i ridning imens jeg var på ferie i Thailand.

Så jeg kunne hente en rigtig fint springende hest hjem.

Efterfølgende kom vi også i terrænet til noget træning.

Vi fik hen over foråret og sommeren startet nogle Subaru Cup og 80-klasser i militaty. Terrænet har været den svageste disciplin. Så i august fik han en pause fra det. Vi tager fat igen i december til noget indendørs terræntræning. Så det blev ikke til starter i 90-klasser som planlagt.

Jeg fokuserede derfor rigtig meget på dressuren her i sensommeren og fik ham gjort klar til DRF 5 års dressurchampionat, hvilket fik rigtig fint. Hen over efteråret har vi startet lidt LA'er til C-stævner, hvor han har gjort en god figur.

 

Så nu skal der jo planlægges for det kommende år :)

 

Billede

 


Karina

 

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 2015 målene
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 14:05

Herligt at genoplive tråden

 

Og en blandet landhandel njeg ser på mine mål for i år og hvor langt jeg kom med dem

 

Nå, mune mål var

  • arbejde videre med galoppen
  • træne et roligt trav
  • få undervisning
  • få et arbejde
  • gå lange ture med hunden
  • godt med grøntsager
  • strikke noget mere

Målene med hesten .... jeg fik undervisning 2 gang. Det flyttede en del men jeg gik så i stå. Vi er ikke kommet så meget længere med galoppen men jeg har fundet en anden, der kan hjælpe mig - det bliver nok først efter julen. Travarbejdet er gået rigtigt godt, så der er målet nået

 

Arbejde - fik jeg og mistede igen (projektansættelse).

 

Gå langt med hunden - han er blevet gammel, så langt = ca 30 min. Så det er flere små ture hver dag.

 

Grøntsager -

 

Strikke - jeg har allerede fået min julegave for i år, en fin gammel rok, så jeg spinder, farver og strikker. Klart

 

Mål for 2016

 

  • Det der med galoppen er fortsat et mål
  • Arbejde videre med trailerlæsning. Hun er kommet ret langt men der er klart mere at arbejde med.
  • Finde arbejde

Men ellers synes jeg det går meget godt både på hestefronten og med alt det andet. Så de fleste mål er nået


Mvh. Sanne

 

Pt. er det mest arbejde fra jorden .... INDE ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 21:45

Stort set alle mine mål blev nået.

det eneste vi ikke har nået er at blive startklar til MB, men det går nok! vi har tiden for os, og det tager altså bare længere tid med så stor en hest, specielt med alle de bump vi har mødt på vejen!

 

få mere stævneerfarring:

9 stævner er det blevet til i år, med placeringer ved de sidste 6 stk. en del cups hele 4 stk. og et klubmesterskab hvor vi endte som 3.

der blev tilmed sat mål undervejs: ride til 70%, dette nåede vi så til stævnet efter

må sige det har været og er en spændende oplevelse med sådan en stor dreng, og så med Romanov/Michellino afstamning, det gav en del udslag til de første mange stævner, men det bliver bedre og bedre!

glæder mig helt vildt til at vi kan tage den fantastiske ridning han viser på opvarmningen med ind på banen..

 

vores sidste mål for i år er at vinde ranglisten i vores klub, ved dog ikke endnu om vi tager et stævne mere, eller om vi holder os ved det vi har nået :)

 

Billede

^fra vores første stævne i VOSK

 

Billede

^fra vores næst sidste stævne i RSR4 hvor vi om lørdagen kom på 1. pladsen med 72,76% og 4. pladsen med 67% billedet er dog fra søndag hvor vi red holdcup og red la1 til 67% og vi kom på en 8. plads.. :)

 

Billede

 

Billede

 


. Nadja & Aagaardens Don Romino.

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

Undervisning tilbydes: www.hestegalleri.dk/marked/Andre- ydelser-/1004200-under ...

2
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 17:35

Jeg nåede ikke det hele....

Men det vigtigeste af alt er at det har været et godt hesteår. Jeg har lært en masse, og Primula har udviklet sig og er blevet både dygtigere mere valafbalanceret og alt det der vi ønsker i vores heste. Jeg har lært bunker af vores underviser, ind imellem føles det som om det går virkelig langsomt, men når jeg tænker over det har vi virkelig flyttet os.

 

Hun trives og har været sund og rask det meste af året, men en enkelt undtagelse at hun har været fejlgæret, men det var hurtigt fixet. Det lyder måske pjattet at sætte så meget pris på det... Men når man har været i et laaangt sygdomsforløb og en laaaang genoptræning er det drømmen!! F.eks sagde kiropraktoren i foråret at hesten var rask, kun havde almindelige skævheder og at hun nu kun ville se os til årligt tjek! Det var så STORT!!

 

Galoppen var et af målene og den er blevet rigtig god på tur, jeg er ikke bange mere, det er helt ovre - HURRA! Ingen hjernerystelse skal vinde over mig!

Men på banen har jeg problemer som kom pga at hun ikke længere passede sin sadel og det tog lang tid at få skaffet en ny. Derfor blev hun heller ikke indsprunget som planlagt....

Til gengæld opdagde jeg, at hun troede, hun kun kunne springe i fuld firspring, det har jeg så arbejdt med i longen, så hun nu ved hun godt kan hoppe i kontroleret tempo også. Så lidt er det da gået fremad på springfronten.

 

Jeg kom heller ikke i furesøen (et af mine mål), men badede en i vores lokale vandhul, men det var jo også en lortesommer!

 

Jeg var på kursus ude i byen, og det var spændende og også noget jeg var stolt af hun håndterede. Har grinet en del af dette billede... "lange tøjler, hvad snakker du om!?!" Vi trænede "man kan godt går afspændt med sænket hals selv om man er i byen.." Det gik ikke lige godt hele tiden kan I nok se....

 

Billede

 

Min part red hende i hendes allerførste dressurklasse og jeg travede over bom på jord - på min 165 høje varmblod sammen med alle den lokale rideskoles ponyer! :) Men vi øvede bare at være i byen og overleve udfordringen! Hvilket vi gjorde! Parten fik heller ikke de bedste % da nogen havde stillet en ondsindet campingvogn op ved banen....

 

Jeg deltog i distreksmesterskabderne for TREC og havde en dramatisk oplevelse (lang historie), men var så pavestolt af dyret fordi det vi klarede var umuligt bare året før - hun er blevet så meget mentalt stærkere siden sin skade, og det værdsætter jeg mere end ord kan beskrive.

Billedet er taget 10-15 minutter efter alt dramaet og hun er en krudttønde så jeg er lidt anspændt og har lidt rigeligt fat, men ellers er det et billede hvor man kan se hvor smuk og strærk hun er blevet og hvor taktfast hun går trods hun engang brækkede benet.

 

Billede

 

Heldigvis fik man deltagerrosetter til begge stævner! Her dressurstævnet:

 

Billede

Og den suverænt flotte fra distrektsmesterskabet. Grøn på en rød hest og bøgetræer i baggrunden! - armen altså!

 

Billede

 

Så trods at målene ikke alle blev nået er jeg tilfreds og glad og fuld af taknemmelighed! Tak for at minde mig om at gøre status!!


Venligst Maluna


***


 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Øvøvøvøvø
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 00:49

Min hoppe og jeg nåede ikke det.. Da hun blev aflivet,pga en gaffelbåndsskade. Vores mål var at starte stævne, vi kom desværre ikke ud til nogen stævner... Har fået en ny basse, så må vi se om jeg har heldet med mig der.. Savner stadig min skimmlede hoppe ??


 

Stolt ejer af fjordhesten
Aikon!<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øvøvøvøvø
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 00:49

Min hoppe og jeg nåede ikke det.. Da hun blev aflivet,pga en gaffelbåndsskade. Vores mål var at starte stævne, vi kom desværre ikke ud til nogen stævner... Har fået en ny basse, så må vi se om jeg har heldet med mig der.. Savner stadig min skimmlede hoppe ??


 

Stolt ejer af fjordhesten
Aikon!<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 målene blev ændret
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 11:44

Her var målene sat i forhold til at komme godt igang med min 3 års hoppe, ifole hende og se 4. generation vokse up her inden vinteren bød på at påbegynde træningen af hendes 2 års bror, så han var klar til tilridning i 2016.

 

De mål forsvandt sammen med unghestene da de blev solgt for 4 mdr. siden.

Istedet flyttede en 15 års hoppe ind, som skulel hjlpe mig igang med min ridning igen, en ridning som har været meget i stå siden min anden rideulykke i 2008 og hvor jeg har måtte indse at jeg bare ikke har hvad det kræver for at komme på ryggen af ungheste nu eller måke nogensinde.

 

Personligt har jeg til fulde nået de mål jeg satte mig til årsskiftet, arbejdsmæssigt er jeg kommet så meget længere end jeg overhovedet troede jeg ville, og derudover er der kommet en række yderligere mål til i løbet af året nogle vil formentlig først blive opfyldt i 2016, men jeg tager dem skridt for skridt.

 

sjovt som mål ændres som livet ændres :)

 

Mvh

Mie


Life is what we make it.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Året der gik
Forfatter: 
Dato:  04-12-2015 14:19

Ej, hvor er det sjovt med et indblik i ens drømme/mål for året.

Dejlig læsning om andres fremskridt. Og "dejligt", at jeg ikke er den eneste der ikke kom i mål.

 

For nej - jeg kom overhovedet ikke i mål med mine egne mål

Lidt bedre gik det med mine mål omkring min hest, Quark

 

Mine mål mht. Quark og jeg for 2015, så således ud:

 

Mål 1) Vi skal blive endnu bedre venner og lærer hinanden endnu bedre at kende

 

Vi bliver bedre og bedre venner og jeg ser stadig nye sider af ham (købte ham i august 2014). Han er lidt en sær hest. Han er den hest med den allerstørste personlighed jeg nogensinde har mødt. Han er bare skøn - selvom han somme tider driver mig til vanvid med sit sære sind.

 

Mål 2) Vi skal ud og starte 5-6 stævner i 2015.

 

Det fik vi opfyldt. Vi nåede 5 stævner. Hvor han klarede sig rigtig fint. Han er dog lidt svær at takle for mig, da han spænder meget op, ser spørgelser og samtidig er jeg selv frygtelig nervøs. Så jeg har svært ved at holde hovedet koldt og ride det bedste jeg har lært. Ny plan er at vi skal meldes til ca. 3 stævner i "træk" for at vi ikke starter "forfra hver gang.

 

Mål 3) Vi skal være startklar på LA niveau i 2016.

 

Dette mål skulle ikke være opfyldt i start 2016 - så i præncippet kan vi stadig nå det ;) Vi er blevet sat noget tilbage ridemæssigt, da han blev skoet forkert af tidligere smed og stod i en måned. Mens han har stået stille er han blevet låst og spændt i kroppen og har haft kiropraktor 3 gange nu. Da han skulle i gang igen kommer han ind fra fold med hævet bagben efter spark og står da stille i 3 uger. Men NU er vi i gang igen efter 2 måneders pause. Jeg håber vi er der slut 2016.

 

Mål 4) Jeg skal være bedre til at tage Quark med på tur, så han får oplevet flere ting.

 

Da vi er flyttet til nyt opstaldningssted pr. 1. april, hvor der er kæmpe skov i baghaven. Så det gav rig mulighed for at komme afsted. Og vi har været på mange gode ture, når kyllingen i mig er blevet dæmpet lidt :)

 

 

Mine personlige mål for 2015, så således ud:

 

Mål 1) Jeg skal dyrke motion 250 dage i løbet af 2015.

 

Haha, det gik slet slet ikke! :D Men jeg har da fået mig meldt i motioncenter og kommer der 3 gange om ugen - vildt har vel også ret :)

 

Mål 2) Jeg skal blive ved med at have fokus og forbedre min holdning i skulder, nakke, ryg og lænd i forhold til min ridning.

 

Det er stadig svært! Og jeg øver mig! Jeg kan mærke det er blevet bedre efter jeg er startet i motionscenter - så jeg kæmper videre! :)

 

Mål 3) Jeg må kun spise kage 2 gange om måneden på arbejde.

 

Åha, sikke et vanvittigt mål, at sætte når man er ansat et sted, hvor der hentes kage "bare fordi det er mandag" Så nej! :)

 

Men alt i alt et dejligt år, hvor vi har rykkes os utrolig meget ridemæssigt efter vi kom til nyt opstaldningssted og ny underviser. Jeg glæder mig SÅ meget til, at se hvad 2016 byder sig :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mål for 2015
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 08:57

Jeg var ikke med i den første tråd - for det dér med at offentliggøre mine mål, det er jeg ikke god til. Jeg bliver så frygtelig skuffet, hvis det ikke går.

 

Men jeg havde nu alligevel 2 mål for 2015: jeg ville så frygtelig gerne med til Fjordhestenes Nordiske Mesterskaber i Sverige - og jeg ville gerne ride et C-stævne.

 

Jeg VAR med til Nordisk - var endda kvalificeret i 2 discipliner, så jeg kunne ligefrem vælge hvad jeg ville :) Jeg valgte dressuren, og jeg klarede mig faktisk bedre end jeg havde turdet håbe på. Vi endte som samlet nr. 16 ud af 32 startende, og det var jeg rigtig godt tilfreds med.

 

Og - jeg startede mit første C-stævne i går :) - og jeg fik en roset med hjem Vi endte som nr. 5 ud af 18 startende, og det endda selvom piloten var ret så nervøs og tingene ikke rigtigt spillede for os.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 2015-16
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 14:11

Mine mål for 2015 er delvist nået.
Mit første mål var at blive færdig som pædagog. den kan jeg heldigvis vinge fuldkommen af. Har endda fået fuldtidsarbejde i mit drømmejob, så det hele ser heldigvis dejligt lyst ud på den front :-)

Andet mål var at Ruder Knægt skulle opgraderes fra "ryttervant" til "tilredet" og også her er vi i mål. Desværre ikke med mig som rytter, men det er der en helt bestemt grund til. Nemlig at jeg i September fik en lille søn. Så Ruderen er i ridning i stedet, men klarer heldigvis det hele til UG. Og skovturen på ham er så ikke nået af ovenstående grund. Til gengæld er det blevet til skovture på den gyldne frue i stedet:-)

Sidste mål var føl i foråret og en ifoling igen. Begge dele nået, dog har hun smidt føllet :-( Drømmen om følskue måtte udskydes, da jeg var gravid og næste år bliver det så heller ikke...

Så ud fra ovenstående er mine 2016 mål følgende:

1. Monza skal ifoles igen.

2. Monza og jeg skal ride MANGE MANGE ture og nyde et godt forår og sommer, mens jeg er på barsel. Det glæder jeg mig til!

3. Ruder Knægt skal fortsætte sin uddannelse som dressur hest. Enten under Ditte eller ej, afhængig af om han kommer hjem.

4. Føllet fra i år skal opdrages, da det har haltet på grund af graviditet.

5. Vigtigst af alt skal jeg bare nyde tiden med mine to fantastiske unger - så må hestene komme i anden række!


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 22:48

 

Jeg skrev ikke i den anden tråd. Men mit overordnede mål i 2015 var, at når min kæreste og jeg var flyttet til Ringsted, så skulle jeg se om jeg ikke kunne få en part. Da jeg i december 2014 fik kørekort, blev det muligt for mig at søge efter parter, der ikke stod lige i baghaven. Jeg var så, så heldig at der sørme var en part lige i min baghave. Jeg kan komme derud på cykel på 15/20 minutter.

Hesten er en dejlig 4 år DV hoppe, som jeg i samarbejde med ejer startede stille op i foråret. Håbet/drømmen var at kunne nå et stævne i sensommeren/efteråret, men sådan skulle det ikke blive. Sadelhelved, tabte sko og et dumt spark på bringen gjorde at vi gik endnu langsommere frem end ellers planlagt. Men hun er en ung hest, og hun skal holde i mange, mange år så om stævnerne først bliver til næste år, det ændre ikke noget i det store billede.

 

Planen for 2016 er, at:

 

  • Få redet nogle gode ture i skoven/terrænet
  • Få startet LD/LC i et tempo hvor hesten kan være med
  • Få en masse god undervisning
  • Få taget flere billeder og video af min ridning/af mig og hesten sammen
  • Lære at læsse hesten uden tov/få kørt alene med hende
  • (Måske få trailerkort)

Det eneste punkt, som jeg ikke er sikker på at nå er trailerkortet. Simpelthen fordi jeg ikke ved om der bliver råd til det, da jeg ikke ved hvordan den økonomiske situation ser ud i 2016. Jeg færdiggør min uddannelse januar 2016 og skal nok desværre regne med noget tid som jobsøgende. Men hvis ellers hesten og jeg er skadesfri - så burde der være god mulighed for, at få nå målene i planen.

 

I skal da ikke snydes for lidt billeder, af hende planen er lagt for!

Billede

 

Billede

 

 

 

\\ Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg nåede
Forfatter: 
Dato:  13-12-2015 10:34

det vigtigste mål, at få hest igen efter alle de hårde år med aflivede heste. 5 års pause fra egen hest efter min Sidney blev aflivet i oktober 2010.

 

1. mål: at starte hestelivet op - tjek.

2. mål: en welsh cob sec d. - tjek.

3. mål: en ridehest der passer ind i familien, som jeg kan starte langsomt op på - hmmmmmm! Ikke tjek.

 

Jeg forelskede mig i den sorte welsh cob hoppe, jeg kørte over og kiggede på på Fyn i sep. måned. Sådan lidt " nå ja, det ER jo en welsh cob, så den får chancen" agtigt. HUn har ikke været satofficielt til salg, sælger har selv henvendt sig til mig og en anden.

Jeg blev overrasket. Positivt overrasket.

Men det er virkelig en projekt-hest jeg har købt, og det var slet ikke meningen. Altså slet ikke. Jeg var med på, at hun skulle fedes op, have opbygget sin overlinje og skulle lidt langsomt i gang, men hun har flere lig i lasten end som sådan, hvilket jeg opdagede nogle få dage efter, hun kom hjem.

Men jeg fik ondt af hende, der var kemi og hun skulle have chancen. Hun har nået at smide mig af, så jeg har gået med krykker i 3 uger, fik hjernerystelse, måtte sygemeldes fra job m.m.

Min mand er ikke stolt af situationen, og jeg er da også overrasket over den overreaktion hesten kom med, fordi den blev forskrækket (og jeg var så dum at have sluppet tøjlerne og sad afslappet og snakkede, for turen var jo slut ). Det var hesten der skulle være skovturshest og hygge-dressurhest........

Jeg vidste godt, hun var lidt nervøs, meeeeeeeen... (Jeg er hjem nr. 6 og hesten er 9 år).

 

Men efter en tid med tillidsøvelser, HMS osv., er hun begyndt at give mig en masse igen i form af hengivenhed og tillid. HUn har stoppet sin tenens til at være hovesky og farer ikke sammen, hvis der sker de mindste uventede ting.
Hun kommer, når jeg kalder (hun ville på ingen måde finde sig i at blive "fanget" på folden, da jeg købte hende. Heller ikke hos sælger).
Så jeg er startet HELT forfra med hende. Så det er ture for hånd i naturen, og skridt i ridehus (og læsning i trailer) og så skal hun ellers have kiropraktor og massør, og så starter vi langsomt op på ridningen når vejret er mere "tur-agtigt".

Fik hende d. 30/10 i år, og havde regnet med at ride undervisning og masser af skovture nu. Sådan blev det ikke.

Jeg har ikke travlt, og vi har hende herhjemme, så jeg tror på, at 2016 skal blive et år, hvor hun skal blive MIN ridehest.

Så må vi så se, om hun blive dette......

 


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

<3 Mor til Merle Karoline 23/1-14 <3

 

Heste er livskvalitet

3
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  13-12-2015 15:33

Det var lidt tidligt denne tråd kom op synes jeg nok - men nu når jeg ikke mere på hestefronten i år, så nu kan jeg jo lige så godt svare

 

Målet var at få redet nogle flere LA4'ere og komme igang med LA5 også. Evt. nå at prøve kræfter med en MB hvis han blev stærk nok i galoparbejdet.

Vi fik redet 4 x LA4 og 3 x LA5 i år fordelt på D- og C-stævner. 5. december gik bassen sin første MB0. Så vi nåede hvad vi skulle i 2015.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Lillesøster blev tilredet, hvilket var det andet mål jeg havde nævnt i den gamle tråd.

 

Jeg har valgt at tage en ridepause, så målet for næste år må være at bruge mere tid på studiet, og forhåbentlig blive en rigtig dygtig dyrlæge


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2015 22:39

Jaehhh vores indlæg i tråden om 2015 så sådan ud:

Billede

 

Vi nåede da noget af det

 

Han blev opereret for sædstrengsadherance i februar som han kom sig over perfekt og det hjalp ham gevaldigt, vi flyttede kort efter og flyttede så igen, til stedet hvor vi står nu og har stået siden 4 Juni

 

Vi fik startet hans første jagt i Juni, felt på 72 heste og han klarede det med bravour, holdt sin plads i feltet, sprang alt jeg styrede på og var så sød og nem

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Derefter udviklede han så headshaking, som hele sommeren har været under udredning og i behandling, vi er nu nået til at det er 99% væk, han er i behandling med KST da det stammer fra Trigeminus herven og jeg håber vi får helt bugt med det kombineret med erfaring og rutine.. :)

 

Vi fik været afsted til DHE agility dag, hvor han igen var ren stjerne hest... Det eneste han var skeptisk over var vandgraven, men han kom igennem til sidst

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Springstævner blev det ikke til, men det satser vi på i 2016

 

Der er nu brugt megen tid, træning, kærlighed, behandlinger og tålmodighed, da han er en vågen, sensibel, men klog og nysgerrig hest, og han arter sig SÅ lækkert!

 

Vi er begyndt at få seriøs undervisning af Stine Joy, vi rykker begge voldsomt lige i øjeblikket, så meget at jeg satser på vi kan deltage i de bidløse test dressurstævner DRF kommer med i starten af 2016

Vi har råhygget med alt muligt alsidig træning (vil vi altid gøre, haha), lange ture i Kompedal Plantage, som vi har 1,8 km fra stalddøren

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Han har også været på Hammerthor og svømme, det var ikke sidste gang!

Billede

 

Målene i 2016 er:

 

Starte distance

Starte springstævner

Starte dressurstævner (hvis de bidløse kommer)

Starte i Agility/DHE træf

Kunne ride/springe i et lille felt i naturen igen uden hans headshaking kommer til syne

Og alt muligt andet vi finder spændende

 

Så må vi se hvor meget af det vi når, headshaking og hans psyke skal fungere/være under kontrol

 

Det vigtigeste er at vi udvikler os sammen, hygger os og har det sjovt

Billede

 

Vi har været pillet helt fra hinanden af Stine så vi kunne få styr på min hypermobile krop med kronisk skævt bækken, og først nu for nylig taget hul på galoppen på bane igen, derfor let sæde i galoppen

Billede

 

Holy @!#$... Mange billeder og tekst... Nå, det var vores 2015 i meget korte træk!


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mål/drømme
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 21:44

Sjovt at se tilbage på

Vi nåede bestemt målene og mere til i 2015.

Wega har været igennem en kæmpe udvikling, fra meget usikker unghest til en fantastisk ridehest

Vi er blevet nogenlunde stabile i alle 3 gangarter( galoppen mangler fortsat en del styrke og hun vil gerne gå dybt), vi har redet udenfor og på skovture. Wega nyder det lige så meget som mig og vrikker ikke med et øre, til trods for at vi blandt andet har præsteret at møde mindst 100 får på en gang og et par gange nu har haft en bybus kørende helt oppe i rumpetten på os

Og sørme om vi ikke også har været udenbys og vundet de første par sløjfer. Vi har senest været til klubstævne den sidste weekend i december, hvor vi vandt en LD1 med 70% og scorede knap 68% i en LC2.

Jeg kunne ikke være mere stolt og tilfreds med min lille hest

 

September 15

Billede

December 15

Billede

December 15

Billede

 

Billede

April 15

Billede

Marts 15

Billede

 

Er spændt på hvad 2016 byder på af dejlige oplevelser

1
1
Svar på denne tråd
 
 jeps...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2016 10:01

jeg havde to store skelsætninger, dog er det ene mål dog stadig i fremtiden..

det ene mål var at det føl der lå i maven skulle være levedygtig og det kom heldigvis..

 

det andet må var at jeg skulle ud og starte med min vallak, det nåede jeg også.. han er dog ukoncentreret og bøvlede tit i LC programmerne, så fik af vide jeg istedet skulle prøve en LB.. men da klubben holdte stævne og ikke havde LB klasser men en LA1, så blev jeg pludselig for modig og meldte til..

Vi gennemførte og min hest opførte sig næsten eksemplarisk, trods fyrværkeri, som han er hunderæd for..

kritikken viste klart at det var rytterfejl og ikke hesten, der trak ned.. så vi har da en godkendt LA1 nu, og en super oplevelse rigere og ved nu vi kan.. så nu skal der trænes og målet må så være at vi skal ud og fortsætte i LA1 klassen og måske en LA2, til foruftige procenter og bedre stabilitet.. men kritikken fra dommerne er er tydelig at jeg bliver en bedre rytter og jeg har fundet den underviser der passer til os.. så jeg tror på det mål er meget realistisk...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider