Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 2015 - Dine mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 17:06

Jeg har med stor fornøjelse læst om hvordan det er gået med jeres mål og drømme i 2014.

 

Tråden er her : www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1131282/1131282/

 

Mine mål for næste år er i den tråd, men jeg har gået og tænkt lidt om vi ikke skal have en for år 2015, vi kan se tilbage på.

 

Mit mål for 2015 er at starte en springstævne og komme på mange skønne ture sammen med mine veninder og deres vidunderlige heste.

 

Min plan er at komme tilbage på springholdet til foråret og forhåbentligt komme ud at starte i sensommeren.

 

Billede

 

 

 

Hvad er dine mål, drømme, planer for dig og din/e heste i 2015 ?


 

Rytter af konetypen

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 18:38

Min drøm for 2015 er faktisk meget simpel:

Jeg skal tilbage på hesteryg :)

 

Min pony blev solgt da jeg startede i gymnasiet, og ridningen blev stoppet helt, da jeg begyndte på universitetet, da jeg simpelthen ikke kunne finde tiden til det.

 

Jeg har haft parter on/off men det har aldrig fungeret i længden, fordi jeg ikke kunne få det passet ind med mine meget lange dage på studiet.

 

Men NU skal det altså være. Og allerhelst med undervisning. Jeg er blevet bedre til at planlægge min tid, og læsebyrden det næste stykke tid skulle ikke være så uoverkommelig, som den har været hidtil.

Så drømmen er at finde et aftenhold med undervisning, så jeg kan komme igang igen og få banket rusten af. Helt fantastisk kunne det være, at starte stævne igen også, bare et lille klubstævne når jeg er kommet lidt ind i rutinen. Stævner er så hyggelige, og jeg savner det!

 

Nærmeste rideklub er vidst i Hvidovre, eneste hindring er faktisk pengene som jeg må se om jeg kan skrabe sammen ved at sænke nogle andre udgifter :)

 

Jeg håber meget det kan lade sig gøre! Jeg savner det simpelthen hele tiden..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål 2015
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 18:57

Det plejer at gå galt når jeg sætter mig fast på nogle mål, men prøver da i år

 

Målene kommer i vilkårlig rækkefølge..

 

- 65%+ i LA1,2 eller 3 på c-plan

- en sløjfe på c-plan

- få styr på taktfejlene

- få mere bæring og styrke, samt få muskler bygget på.

- debut i LA4,5,6

- få tilredet shetlænderen og få den startet til et stævne

- smide 5-7 kg så jeg kan komme i mit tøj igen

- få sparet penge op så jeg kan ifole den ene hoppe i 2016

- bestå min 2. praktik

- få kåret den unge hoppe

 

 

Et stort og lige nu urealistisk mål er 6 års championatet til august, men et rigtig mål er det ikke, men når vi det, så vil det være fedt!

 

 

Det var en del mål, men mange af dem kan vidst kobles sammen

Nu må vi se hvordan det går!

 


Mvh Kathrine

www.facebook.com/kathrineoghopperne

Med to smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hest - nye drømme
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 19:48

En helt ny hest giver jo helt nye drømme :)

 

Jeg fik Creleo hjem her midt i december og allerede nu, så går man jo og lægger planer for fremtiden.

 

I 2015 har jeg følgende mål med ham:

- indspringning her i vintermånederne

- terræntræning til foråret

- starte militarystævner i 80 og 90 klasserne.

- måske arbejde frem mod at kunne starte LA1/championat i dressur til sommer


Karina

 

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mål i 2015
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 20:18

Jamen, nu har min hest fået en sål på højre bag, så nu kan vi forhåbentlig få has på skævhederne og dermed bedre takt, mere bæring, styr på etterne m.m.

 

Så mit mål for 2015 er fremgang og debut i MA. Lidt afhængig af hvornår det bliver, så forhåbentlig også lidt rutine i MA.

 

Ihh, glæder mig.

 

Godt nytår fra Line og Tigerdyret

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 20:27

 

Jeg vil bare gerne ud og starte et stævne, måske to eller flere afhængigt af hvad pengepungen siger :)

 

Og samtidig udvikle os i dressuren.

 

Men lige nu, er det et ret vigtigt element for os begge at jeg finder ud af hvorfor pony er som hun er for at vi overhovedet kan komme videre :). Så vi starter lige året ud med noget fys e.l besøg.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 21:37

mit mål er som altid at dygtigøre mig :)

 

efter en lang opstart med min lånehest, hvor han skulle i orden på mange områder, har vi for nogle mdr. siden kunne tage ordentligt fat på ridningen og træningen, han skyder af sted og udvikler sig helt vildt, havde håbet på at vi kunne nå nogle stævner her inden årets udgang, men desværre har der været en del ting der kom i vejen.

Nu ser det heldigvis ud til at alt er i orden igen, og vi kan klø på :)

 

så for os er målet for 2015 helt klart:

- at få en masse stævnerutine både for hesten og jeg.

- fortsætte udvikligen, og dermed blive startklar til min. MB inden årets udgang.

- få startet en masse cup's og mesterskaber

 

ja ja, ambitionerne er ikke små, men det er hverken talentet eller potentialet heller ikke, og det skal vel følges ad

 

dernest er det klart mit mål at blive endnu dygtigere til det jeg gør, og fortsat yde en god service for kunderne i biksen

måske starte op på lidt undervisning af elever igen :)

 

Billede

 


. Nadja & Aagaardens Don Romino.

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

Undervisning tilbydes: www.hestegalleri.dk/marked/Andre- ydelser-/1004200-under ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2015
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 22:13

Ja, 2014 gik langtfra som håbet, så jeg håber virkelig at jeg er mere heldig i det kommende år. Jeg sagde farvel til min varmblodshoppe i november, og valgte der også at sige farvel til varmblodshestene i det hele taget. Jeg havde mistet meget af lysten til at have hest pga alle problemerne, så der skulle ske noget nyt hvis jeg skulle have gnisten tilbage.

 

Så her midt december købte jeg mig en 3 års haflingerhoppe, og det er klart at det lige pludselig giver en masse nye drømme og håb.

 

Mine mål:

- I gang med at ride igen og lære min nye hest rigtigt at kende

- Vil gerne ud og ride nogle ture i skoven osv i år

- Måske et par stævner til sommer, bl.a. kunne jeg godt tænke mig at starte DM for ungheste (for haflingere), hvis vi bliver klar.

- Begynde at springe lidt til efteråret, hvis jeg har modet til det

 

Og mere personligt, så vil jeg gerne tabe mig en 10 kg og bestå mine eksamner i januar og til sommer


Nu med hafferlaffen Hoya

 

I er savnet mine piger - Escape & Artesia

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål.....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 22:16

Med min skønne hest er målet masser af rutine i alle MB'erne og forhåbentlig prøve kræfter med et par landsstævner. Han er kvalificeret, jeg mangler kun at tro på vi også er gode nok :)

Ellers drømmer jeg om at prøve kræfter med en MA i slutningen af året..

 

Ellers håber jeg fortsat at få lov at ride lidt forskellige gode heste i ridning og udvikle mig som rytter...

 

Vigtigste mål er dog at holde dyrene sunde og raske og ikke mindst glade for at arbejde! :)

 

Godt nytår :)

Billede

 


Mvh Stinne c",)

 

 

Amerigo Classic dressursadel sælges.

Kontakt for mere info.

 

At ville skaber evnen til at kunne.....

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 22:53

Mit mål for 2015 er: Lege endnu mere med piaffen, få forbedret hendes samlede galop og seriechangementerne. Gerne lave en hel serie med ettere - 9 stk - pt kan hun lave 4.

 

Billede

 

Billede

 

Der udover prøve at gøre hende til B hest og prøve at starte et Landsstævne - tjaa, bare for at gøre det :D

 

Og mit ultimative er nok at starte en MA på hende, men om det lykkedes ved jeg bestemt ikke da hun har svært ved galop piruetterne pga sin ks. Men hun skal ikke tvinges til det - så hvis hun kan, så gør vi. Hvis ikke - så laver jeg de ting hun kan :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 avl, kåring og måske et stævne..
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 22:55

Jeg skal tage imod mit første DV-yngel til april ( venter et enkelt føl )

 

Så har jeg en rate til gode hos Blue Hors, da min ene hoppe løb om desværre - men så snart de lukker op for sædbestilling på Blue Hors, skal jeg have en sending "Zack" til min Blue Hors Don Romantic hoppe.

 

Min drægtige hoppe skal ifoles igen såfremt alt går vel med foling og kommende føl. Leger med tanken om at ifole min sidste hoppe også eller om hun skal rides mere intensivt og med ud og starte et stævne.

 

Håber min udlånte vallak skal til nogle dressurstævner.

 

Jeg skal til hingstekåringen og følge de nye unge hingste og se hvordan det går med dem der bliver stillet til endelig kåring.

 

Regner med at melde mit kommende føl til følbedømmelse.

 

Til kåring med en hoppe eller to.

 

Ikke hesterelateret :

-holde min datters konfirmation

-Sende min ældste søn på udvekslingsophold efter 9 klasse.

-Igang med løbetræning og prøve at tage cyklen på arbejde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 23:23

Mine hesteplaner er ret simple for i år:

De skal alle tre helst bare igang med ridningen. Min gamle hoppe vil jeg gerne have i dressurform igen inden næste vinter, til omkring La-niveau.

De to unge vil jeg gerne have færdig tilredet og stabile i grundridningen på let niveau til vinter. De bliver begge 4 i år, så de skal også til i kontinuerligt arbejde, så snart frosten er af jorden igen.

 

Det kræver på den personlige side, at jeg lige smider de sidste 10 kg, så jeg kan passe min pony i str., at jeg får skabt tid og energi i forhold til studie, og så kræver det at jeg selv kommer i form efter sygdom - så det er nok her, udfordringen bliver.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 01:02

Drømmene for 2015 med det nye hestebarn, Lotus, må være:

 

Starte jagter

Starte nogle springstævner

Deltage i DHE træf til sommer (afholdes hvor han er opstaldet, bonus)

Kunne ride ham i cordeo i alle 3 gangarter

 

Og ellers bare rånyde livet sammen, få hans unge krop bygget godt og grundigt op

 

Og selvfølgelig at han forbliver sund og rask i hele 2015

Billede

 


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 10:05

I 2015 skulle min parthest og jeg gerne ud og rende nogle flere LA4'ere og få startet noget LA5 også. Hjemme skal vi forbedre galoparbejdet, som er det svære, og det "ultimative" mål skulle være at få ham så god i galoparbejdet, at chancementerne begynder at sidde der - noget han har haft MEGET svært ved at lære, og som han har fået en pause fra her på det sidste. Og hvis det skulle lade sig gøre, så selvfølgelig at få startet en MB.

Billede

Billede

 

Og så SKAL vi igang med hans lillesøster, som bliver 4 ved årsskiftet. Vi nåede aldrig at komme på ryggen af hende i sommers, men hun er fortrolig med longe og indspændinger, og tager generelt det hele med ophøjet ro. Så så snart frosten er væk (og forhåbentlig ikke erstattes med vand) så banen kan bruges, skal vi i gang med hende. Kunne da være sjovt at nå at rende et par LC'er med hende også, men nu må vi se

Billede

Billede


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 10:59

Sikke nogle spændende mål alle har! Håber alle når dem!

 

Jeg kommer til at have et forholdsvis krævende år mht studierne i 2015, så hvis vi kommer ud og rende 2 stævner på hele året er jeg godt tilfreds! Men mine ridemæssige mål er:

- At Vicks og jeg holder os raske, så vi kan holde formen

- (at starte sværhedsgrad 2 på C-plan til over 60 %, hvis der er tid og overskud til stævner)

- At blive stabile i alle øvelser til og med LA6 (vi har startet LA4 på klubplan i år, men mangler rutine og styrke til det sidste)

- At begynde at øve changementerne mere konsistent, så vi måske i løbet af 2016 kan være klar til nogle M-klasser...

- At komme RIGTIGT MEGET i skoven hen over sommeren :D

 

Billede

^^fra vores første LA4

 

Ikke heste-relaterede mål:

- At bestå ALLE mine fag i både forårssemesteret og efterårssemesteret (jeg har en kronisk lidelse som gør det lidt svært at holde mig rask i de stressede eksamensperioder)

- At begynde at skrive min bachelor, så jeg kan blive bachelor i januar 16 :D

- At holde mig så sund og glad som muligt, så ordner alting sig jo til sidst ;)

 

Held og lykke til alle med deres mål, både på hesten og på egne ben ;)


Sagde Johanna

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Drømme for 2015
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 11:04

Jeg måtte jo desværre sige farvel til min bedste ven i slut oktober.

Nu har jeg så købt en skøn unghest, som jeg tillader mig at have lidt drømme og forhåbninger for.
Planen er først og fremmest vi skal have en masse undervisning, så han kan blive bygget korrekt op.

Derudover har jeg planer om at vi skal ud og starte nogle stævner og håber vi kan blive klar til 5 års champonat.

Og ellers vil jeg bare nyde min skønne unghest.

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2015......
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 15:37

at få skåret endnu mere ned i hesteholdet...

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mål for 2015
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 18:07

For to måneder siden fik jeg tøserne hjem at stå - jeg har ikke redet i 2 år så målet for 15 bliver en masse hyggeture på den gamle - når mine lårmuskler har banet sig vej gennem lårfedtet skal vi igang med lidt almen dressurtræning, finde en god underviser og så HÅBER jeg at vi kan begynde at starte lige springstævber igen i sensommeren - bare de små klasser i første omgang. :)

 

Lille-fisen skal jo bare gå og hygge sig - så eneste mål for hende er, at hun skal vænnes til endnu mere og så skal vi trække en masse ture.

 

Glæder mig til et 2015 fyldt med hesteliv! <3


Med venlig hilsen

Christina Holst

 

- Ayo & Unieke -

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål 2015
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 19:19

Dét´ en go´tråd! Læste også den anden med glæde!

 

Mine mål på "hestefronten" er at få min relativt nytilredne fuldblodsdreng Hedin´s Il Divo videreuddannet i dressurens kunst -både fra jorden og fra ryggen. Derudover skal vi også igang med at springe lidt (glææææder mig!!) og jeg håber at vi bliver klar til et par springklasser i løbet af året (hvis min krop kan holde til det). Et par jagter til efteråret måske, står også højt på to-do-listen (sikkert ledsagerfeltet ).

Jeg har også et håb om at vi kan blive klar til DHE-træf og til TREC, så udover at vi skal nyde hinandens selskab, tulle i skoven m.m. så har vi "åh så travlt" med alt det vi "skal nå"!

Billede

 

Billede

 

Min mors unge islænder skal jeg have startet op og efter en masse jordarbejde, skulle hun gerne blive klar fysisk og psykisk til rytter på ryggen i løbet af 2015.

Billede

 

På "ikke hestefronten" skal jeg fortsætte med at holde min krop så sund og så lidt smerteplaget som muligt (gammel arbejdsskade der virkelig spænder ben for mig i hverdagen) -så træner videre i træningcenteret så jeg holder den gode rytme jeg har nu, hvor jeg balancerer på et nogenlunde smerteniveau. Regner med at fortsætte vægttabet (har tabt 16 af mine "sygdoms-kg") og tabe de sidste 8-10 kg.

Jeg skal have beslagsmedien oppe og køre på igen (deltid) så jeg kan komme ud og udleve min store passion for beslagarbejdet igen i det omfang min krop nu kan (er lige begyndt flexjobsordning ) og så skal vi have lavet værkstedet færdigt:

Billede

Og lavet ridehal i ladebygningen (bliver ikke "internationale mål" men ca 500 kvm giver i det mindste mulighed for at komme indendørs og lave lidt )!

Billede

2015 ser ud til at blive et spændende og godt år og jeg håber den bliver fyldt med en masse gode ting -for jeg har dælme haft (mere end) "7 magre år" der i dén grad har været op ad bakke!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 heste-mål
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 19:35

Mit heste-mål for 2015 er, at komme ud og starte nogle små stævner, gerne i hestevelfærdsregi, så både hesten og jeg kan blive mere rutinerede og trygge ved det.

Håber på 3-4 stykker i løbet af året, og målet er selvfølgelig, at vi forbedrer os fra gang til gang, og at hesten bliver mere og mere fortrolig med det

For at nå målet skal vi have trænet en masse, især skal rytteren øve sig i det der sprigning


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål 2015
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 21:49

Mit første mål for 2015 er at få min hest til at være tryg ved at være inde i traileren så han kan køres med. Han går fint med op med vil ikke være der inde ret længe. Hvis trailertræningen går som den skal måske et enkelt stævne.

Ellers vil jeg gerne smide ca 10 kg.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 2015......
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 22:41

Mit mål i 2015 syntes jeg selv er KÆMPE STORT, og glæder mig utroligt meget, samtidig med jeg frygter det noget så grusomt xD

men at skulle starte de første stævne på en hest jeg selv har tilredet, arbejdet med og troet på... Det bliver kæmpe når det mål bliver nået !

Vi har en masse små mål i løbet af året, som jeg håber vi kan nå både med babyhesten og divaen (:


Photo by Rebekka Christensen
'Kan ses på facebook'
www.facebook.com/pages/Photo-by- Rebekka-Christensen/450057838430507

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig tråd
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 08:35

Jeg har også et par mål/drømme for 2015

 

Med min 62,5% oldenborg hoppe, Opera Alstrup (født 2004), satser jeg på at komme ud og starte LA4 på klubplan Rider pt. LA2

Billede

Måtte den 18. november 2014 siger farvel til min kære 75% oldenborg vallak, Adonis Odderbjerg (født 1993)

Billede

I stedet har jeg nu fundet min kommende stjerne, nemlig Østerhjelms Dexter (født 2013) - en 75% oldenborg vallak

Billede

Planen med ham er, at han skal blive fortrolig med at have trense på. Vi skal gå en masse ture rundt i min dejlige skov Samt han skal vænnes til div. ting og sager, så han bliver nervefast og ikke en kikker, som Opera

 

Af ikke heste-relaterede mål/drømme kan nævnes:

 

Blive færdig med lejligheden til mine tvillinger på 15 år - har ombygget en staldlænge, så de flytter kun 5 m væk

 

Billede

Billede

 

Samt tabe de pokkers 5 kg, som sidder ekstra på sidebenene

 

Rigtig godt nytår til jer alle

 


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kronisk sygdom
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 10:02

Da jeg i år fik konstateret en kronisk sygdom (som har været slem det sidste års tid) har det betydet at jeg ikke har fået redet regelmæssigt og at jeg har taget en masse kg på. Jeg har det sidste halve år måttet acceptere at smertestillende i større mængder er en del af min "nye" hverdag.

 

mit håb for 2015 er at komme til at ride min hest regelmæssigt, gerne en masse ud i naturen. Derudover vil jeg meget gerne smide næsten 20 kg og begynde at træne min krop op, da den pga smerter nu bare er "en våd karklud". Jeg tror på at det må give lindring, nok ikke meget til sygdommmen, men psykisk må det give noget, jeg kan jo se hvor meget ridningen giver.

 

Jeg er spændt på at sidde om et år og læse tråden :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 År 2015...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 11:44

 

Jeg har bare ét overordnet mål: at få et arbejde!!!

Det er dælme drøjt at være arbejdsløs!

 

Men bortset fra det, så ville jeg også meget gerne finde mig en hest at ride på. Har ikke redet i 9 måneder og det savner jeg godt nok! Men der er det igen et problem, at jeg ikke har et arbejde, så jeg ikke kan betale for at ride.

 

Så altså... at få et arbejde kommer først.

 

Men noget, som ikke koster penge, som er et konkret og realistisk mål, så vil jeg gerne ud at køre meget mere på min racercykel, gerne 4-5 gange om ugen. Jeg ville gerne træne mere med klubben, køre hurtigere, klare bakkerne bedre, køre med i Tøserunden og måske TrædTil og sidegevinsten; tabe 3-4 kg. :) I år har jeg kørt omkring 1500 km - næste år vil jeg gerne køre omkring 5000 på både mountainbike og landevej!

Heidi

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bombom
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 19:41

sikke nogle skønne planer i har allesammen.

 

Mine planer er:

 

tabe mig 10 kg

passe på mig selv psykisk

og sidst men IKKE mindst, få tilredet min elskede guld dreng til sommer. Hvis han er klar. :-)

 

Billede

 


dont go faster than your angel can fly.

2
0
Svar på denne tråd
 
 stævner og undervisning
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 20:28

2015 er året, hvor jeg har sat nogen store mål for min ridning.

 

Efter 4 års ombygning på gården til et lille heste paradis og 8 års manglende stævnedeltagelse, skal 2015 være helt anderledes.

 

I sommers købte jeg en dejlig 6 års vallak og har siden, allieret mig med to meget dygtige underviserer og afsat en masse tid og penge af til min ridning.

 

For os er mit mål i første omgang at komme afsted til stævne igen. Jeg har en del rust som skal bankes af!

Inden 2015 er til ende, skal vi gerne have debut i MB på c plan! Jeg har aldrig startet MB, men nu skal det være!

Her er "Hans" ( et andet mål er at få taget nogen ordentlige ridebilleder også )

 

Billede

 

I stalden har vi også en fin DSP alvshoppe, hvis føl i år løb med titlen " dagens hoppeføl " og blev nummer tre til eliteskue.

 

Mit mål er at få mere erfaring med følskue med det næste føl. Har ikke forventning af at vinde igen, men bare at være med.

 

Her er føllet "Lis" fra i år

 

Billede

 

Så har vi også en dejlig 5 års DSP hoppe.

Hende håber jeg at få solgt til en dygtig ponyrytter, så den kan komme ud og høste rosetter

 

Her er smukke, dejlige "Nip"

Billede

 

Ellers har jeg et mål om at få bygget en vandtræningsbane herhjemme, som vi kan træne hestene i, samt at få afsluttet en masse andre projekter

 

Glæder mig til næste år og læse denne tråden og tænke(forhåbentlig)

 

JEG OPNÅEDE MINE MÅL!

 

Held og lykke til jer andre med jeres mål

 


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2014 11:41

Først, at bestå min eksamen nu i Januar.

 

Få tilredet og tilkørt min 2,5 års unghest. Der er vi godt på vej

Billede

 

Finde et sted at bo hvor jeg kan få det godt.

 


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2015
Forfatter: 
Dato:  31-12-2014 14:30

Mit mål for 2014 var at få gjort min unge dame årgang 2011 ryttervant og hvis muligheden bød sig, så ville jeg også gerne have hende eksteriørkåret.

Begge dele lykkedes så jeg har nu en ryttervant DH hoppe

Billede

 

Billede

 

Målene for 2015 er at holde hende sund og rask og så skulle vi gerne blive nogenlunde stabilt gående i alle 3 gangarter indenørs og udendørs. Vi har et fantastisk naturområde meget tæt på opstaldningsstedet og jeg glæder mig til den første skovtur på ryggen af hende

Måske bliver hun klar til 4 års championatet, måske gør hun ikke. Vi må se hvad fremtiden bringer

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 09:20

Mit første mål må være at få Fabi hel frisk igen efter en drøj omgang sygdom...

Han har nok tabt 100kg så at få dem på igen og muskler er prioritet nummer 1...!

Det har været en hård omgang med indlæggelse og tilbagefald :(

Men nu håber jeg for at min fantastiske Fabi kommer igen <3

så vi forhåbentlig til sommer kan debutere i Grand Prix :)

 

Andet mål er at få redet nogle flere MB'er med Alanta og så få hende solgt... <3

 

Tredje mål er at få styr på min fortid så jeg kan fungere i nutiden og have en god fremtid :)

 


 Golden Fabia - Min stjerne

Skovlys Alanta - Min smukke

Fernando - Min bette mand

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

Undervisning tilbydes i Vendsyssel.

Evt på Sindal Rideklub

4
0
Svar på denne tråd
 
 Målet.....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 11:45

Mit største mål for 2015 er at nyde min ridning, når jeg kan og droppe den dårlige samvittighed, når kroppen ikke kan klare at ride.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2015.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 17:06

tilkøre Ludvig

Billede

og kombinere det med med Tarzan og to-spand samt størrere vogn

Billede

 

Nyde mikroføl 2015. Forhåbentligt kommer der et palomino hoppeføl eller to.

 

Starte op med Rumba og ridningen igen. -Mere end sidste år skulle være et realistisk mål.

 

Få ryddet op i stalden og få styr på al udstyret, samt få malet de sidste spring og sat skinnerne på.

 

Tabe 5-7 kg.

 

Og ellers firma, børn m.m..


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 18:48

Åh Hvor er I fulde af liv og optimisme! Det er dejlig læsning!!

 

Jeg sætter mig normalt ikke sådan mål for året, men dette nytår har jeg faktisk mål!

 

Personligt:

 

- finde mig et job, jeg faktisk trives med!!

 

På hestefronten:

 

- få styr på galoppen. Dels signaler og balance, dels min egen frygt, som kom efter 2 hjernerystelser, hvor den ene gav mig 2,5 timers hukommelsestab så jeg ikke kan huske hvad der skete. Den frygt der sidder i min krop skal slippes og vi skal finde glæden ved galoppen sammen! (vi er på vej)

 

- Indspringning af hoppedyret til foråret, åh hvor det bliver spændende!

 

- flere af sådanne her oplevelser :

 

Billede

 

Jeg har sådan på fornemmelsen at 2015 bliver et godt hesteår... Vi lægger ud med at gå i intens træning sammen med Eva Tirstrup fra i morgen af, jeg skal på kursus med David De wispelaere i maj, vi planlægger at indspringe... det er som om 2015 er fuld af løfter!

 

Glæder mig!!

 

Lykkeligt 2015 til alle!


Venligst Maluna


***


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 mål for 2015
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 21:54

skøn skøn læsning :) - Fik jo opflydt målet (drømmen) fro 2014 - at Nisha blve ridehest igen :) :)

Nåste mål må være at vi i 2015 bliver klar til at starte stævner igen - TREC føler jeg mig sikker på at vi nok skal få kommet godt igang med - vi tyvstartede lidt i 2014 med nogle begynderklasser - men i år skal det være.....

Drømmer om at komme igang med at springe kyllingespring igen - vi bliver aldrig "rigtig" springekvipage.... - men lidt har også ret :)

Og kunne vi komme ud og starte noget dressurstævne til efteråret - så vil der være succes over hele linien.

Men ellers er det vigtige at nyde nogle skønne rideture sammen med mine tøser :)

Og ja så glæder jeg mig også til det lidt uvirkelige - at skulle på kursus med David De wispelaere i maj :) :)

 

Godt nytår til jer alle!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drømme og mål
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 17:18

Sikke nogle spændende og gode drømme/mål i har for 2015 hver især :)

 

Jeg købte i august 2014 min skønne dreng, Quark <3

 

Mine mål mht. Quark og jeg for 2015, er:

 

- Vi skal blive endnu bedre venner og lærer hinanden endnu bedre at kende.

- Vi skal ud og starte 5-6 stævner i 2015.

- Vi skal være startklar på LA niveau i 2016

- Jeg skal være bedre til at tage Quark med på tur, så han får oplevet flere ting.

 

Mine personlige mål for 2015, er:

 

- Jeg skal dyrke motion 250 dage i løbet af 2015.

- Jeg skal blive ved med at have fokus og forbedre min holdning i skulder, nakke, ryg og lænd i forhold til min ridning.

- Jeg må kun spise kage 2 gange om måneden på arbejde.

 

Min drøm for 2015 er, at min hest, venner og familie kan kigge tilbage på 2015 med et smil på læben :)

 

Billede

 


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 tilridning
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 17:56

Mine mål for 2015:

 

1) King skal gøres ryttervant og rides lidt, i det omfang han nu engang er klar til Han fylder 3 til maj. Vi tyvstartede dog allerede lidt sidste sommer

 

Billede

 

2) Jeg skal forhåbentligt overleve og bestå endnu et år på lærerseminariet, og hvis det kokser, skal jeg finde ud af hvad jeg så skal i stedet for...

 

3) Blive gældsfri, så der kommer mere luft i økonomien fremover :)

 

Det er vidst de vigtigste og mest overordnede mål, må 2015 blive et bedre år end 2014 tak


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

1
0
Svar på denne tråd
 
 mål 2015
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 21:44

Mit år 2013 og 2014 har bydet på at få hesten rettet op og blive glad igen, her vi nu ved at være og 2014 var også året, hvor ridningen rigtigt begyndte igen! Herligt :)

 

Målene for 2015 må derfor være fortsat at have en glad hest, der fungerer optimalt, så vi forhåbentligt ikke skal hilse helt så mange gange på dyrlægen og kiropraktoren :) Målet i første omgang er at få en hest, der søger helt ærligt mod tøjlen, det er vi stærkt i gang med. Dernæst har jeg et par store drømme (som er forsigtige mål):

- Begynde at springe igen

- Komme ud at starte små stævner i både spring og dressur


0
0
Svar på denne tråd
 
 smiler...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 01:17
At sætte sig mål er vigtigt, endnu vigtigere er det dog at kunne leve i nuet, og nyde de gode stunder i mens de er der. Jeg har haft et alt for travlt år 2014, med nogen store udfordringer og sorger, så at nyde dagen og verden i fulde drag, er derfor min første prioritet for 2015.
Mine mål/drømme på hestefronten for 2015, er at få flow og positiv udvikling, i videreuddannelse af min Gilbert.
At få gang i stævne deltagelsen,både spring og dressur, og et lille millitarystævne, ville være den ultimative oplevelse i 2015 med min hjemmelavede ung hest.
Ny hund, en boxer pige, er også på programmet.
At styrke min fysik, forbedre kondi og "stramme op"
At smile og le mere end i 2014.
At gense Barcelona eller Rom.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Målene 2015
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 09:30

Jeg skelner meget mellem mål og drømme... Jeg drømmer meget og sørger for at sætte realistiske mål som ikke presser mig eller hesten for meget...

 

2015 håber jeg bliver året hvor jeg kan nyde de gode øjeblikke uden at have for travlt.. Begge ehste har desværre stået stille i en periode pga. småting og den ene ved jeg ikke helt om kommer på toppen igen...

 

Men såfremt at begge ehste holder sig raske og fit for fight (og rytteren ligeså):

 

Målet for Dana Crusador er at få hende mere med på tur så hun oplever lidt andet samt løsspring. I dressuren er målet at starte LA1 og LA2 med 65% inden året er omme...

 

Billede

 

Rockness skal en masse på tur i 2015 og have forbedret sin kondition. Målet er at ride et par Subaeru Cups uden stop samt 80 cm springklasser og ellers bare nyde at være sammen...

 

Billede

 


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2004

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 11:37

 

Kikkede på sidste års indlæg og erfarede, at jeg ikke er kommet et eneset skridt videre. Ønsker fortsat at blive udredt og få en diagnose, men føler mig i stedet opgivet på den front.

 

Vil så gerne være rask og frisk.

 

På hestefronten er jeg jo så heldig, at min gode gamle ganger holder endnu, men jeg må nok se i øjnene at dette bliver det uigenkaldeligt sidste år vi får startet sammen. Hun er sørme i sit 25vende år nu og snart 21½ år hos mig. .

Billede

 

Når hun er væk så bliver hun ikke erstattet af en ny! Jeg vil gerne have reduceret flokken en smule. Planen var at de 3 store skulle væk og jeg så skulle finde een "konemodel".

 

Derfor så håber jeg, at få solgt eller byttet min unge Welsh Cob til en som jeg kan liste i skoven på. Det er nok årets største nytårsønske.

Billede

 

Han er så god og rar så det er svært at give slip, men han er også en herre som vil mere end jeg, derfor er beslutningen egentlig ikke så svær.

 

I huset bygger vi om og vi glæder os til at kunne tage 1.sal i brug. Mere plads har længe været et stort ønske, men den slags ting tager tid, men det skrider stille fremad. I næste uge får vi kvisten monteret.

 

Ikke mange planer for et nyt år, men sygdom fylder ret meget når man døjer med det hver eneste dag..

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2015
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 18:20

Mine mål i 2014, selvom jeg ikke skrev dem i en samlet liste:

 

Jeg fik endelig bearbejdet min frygt for at galoppere. Ikke fordi jeg fræser afsted nu .... men det store monster inde i mit hoved er stort set væk og nu skal jeg 'bare' øve mig. Mål nået, et meget vigtigt mål

 

Jeg fik en trailer i fødselsdagsgave I får lige lidt af dialogen med sælgeren:

Min mand: ja det er jo en fødselsdagsgave (sagt med et smil)

Sælger: det er sørme også en rundhåndet gave

Min mand: ja men det er også en rund fødselsdag (jeg fyldte 50)

Mit mål var at træne hesten i at gå ind selv, så jeg kan læsse hende alene. Det fik jeg ikke gjort så meget ved, så det er også et mål i 2015

 

Så skal jeg arbejde videre med det der galopperen .... og træne hende meget mere i ikke at styrte afsted i trav når vi har øvet galop. Jeg regner med snart at få lidt undervisning, så det får jeg hjælp til.

 

Ikke-heste mål: få et arbejde . Men ellers holde fast i de gode vaner jeg har fået i 2014 - lange gåture med hunden, mange flere grøntsager i maden, vandgymnastik OG - ikke at forglemme - strikke nogle flere lækre ting.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 18:33

I 2014 kom jeg på hest igen for første gang i 5 år efter en voldsom rideulykke.

Det har været ridefys en enkelt gang om ugen, startede i skridt - næste kunne jeg ikke lade være at teste traven - efter få gange tog vi den i galop ;) Egentlig var vi også meldt til stævne, men jeg havde desværre lidt presset program i det daglige lige der.

Jeg havde egentlig fået besked om, at jeg aldrig nogensinde kom til at ride igen, så det har været stort!! Dagens bedste dag har derfor været tirsdag siden april :)

 

1. februar sker det helt utrolige så, der kommer min lånehest dumpende fra det Nordjyske. En hest der slet ikke er brun dv'er som jeg normalt har hyppet rundt på, men han er smækker lækker, elegant og ædel!!

 

Målet er at komme ud på stævnebanerne igen, at få redet noget godt dressur og få taget klassifikationen til pararytter :) Også glæder jeg mig næsten mest til at pudse nusse, strigle, ordne sadel og selv smide et dækken på min hest. Det der med bare at kravle op fra rampen og ride en time er altså ikke mig ;)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mål for 2015
Forfatter: 
Dato:  08-01-2015 11:08

Hvor er det her dog en lækker måde at reflektere over sine mål på, og glædes på andres og egne vegne over de nåede mål

Først og fremmest er mit største personlige mål at gøre min uddannelse færdig som pædagog i 2015. Bare det at kunne sætte et "V" ved det ville være så skønt!

På hestefronten er mit største mål nok at få gjort min unghest (bliver 4 i april) til "rigtig" ridehest og ikke mindst at turde ride en skovtur på ham.

Så skulle der gerne komme et føl i april, og her må målet bestemt være at tage det med på følskue, hvis det passer ind i planerne til den tid. Og så har jeg da bestemt et mål der heller ifoling igen i 2015

Glæder mig generelt bare til et fantastisk godt år


 

Venlig hilsen Nanna

SÆT KULØR PÅ DIN HVERDAG

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mayyyyyy
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 23:05

Mine mål for 2015.

Ja.. Jeg har så lige købt en smuk skimmel hoppe. Verdens bedste køb

Billede

Mit mål er at starte spring stævner på hende, og starte en Ld-travprogram på hende. Grunden til at jeg kun starter trav program er, at kun slår så meget med hoved, at hun bliver helt ustyrlig.. Det gør intet i spring, men i dressuren er det lidt noget tis! Men som sag, er mit mål, at starte spring stævner på hende, måske omkring en Lc for heste! Glæder miig! I kan lige få lidt flere billeder af min smukke prinsesse!

Billede

2. gang på fælles fold, de andre er søde ved hende!

Billede

Hendes søde boksnabo!


 

Stolt ejer af fjordhesten
Aikon!<3

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mnakajfbr
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 00:43

Spændende tråd!

 

Jeg havde fra januar-august et heftigt stævneår med min allerbedste kammerat Chop:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Han gav mig de skønneste oplevelser til Ecco Cup for U21, hvor vi kvalificerede os til DM, til jysk Rideuge, hvor vi blev 3er i kostumekür og debuterede i Intermediare til næsten 65% og til sidst den ultimative drøm DM! Desværre blev Chop skidt gående under DM, så vi måtte tage hjem efter vi havde kvalificeret hos til 2. afdeling og havde ret gode ods. Dommen blev desværre drastisk udvikling af hanetrit i trav + en mindre overbelastning i bagben. Dyrlægerne mener ikke han kan blive ridehest igen, så kan desværre ikke sætte nogle stævnemål i år med ham. Målet er at

gøre alt hvad der er i min magt for at han kan blive gående igen, men ellers handler det bare om, at han skal være en glad, elsket og tilfreds foldbums.

 

Min nr 2 hest Møffe blev i april 14 startet op igen, efter 1 1/2 med skade + allergianfald, så der er gået lidt tid med genoptræning.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hun er heldigvis så fantastisk livsglad og arbejdsvillig hest, at hun trods en lang pause, var hurtigt tilbage igen. Hun har også givet mange gode oplevelser med flere LA1-LA4 til 70-73%. I efteråret startede vi første MB0, hvilket ikke just var en succes, men vi gav det et skud, og blev opmærksom på, at der er mange grundlæggende ting, der skal mere på plads inden næste gang. Vi startede herefter i intens undervisning 2 gange om ugen, hvor vi red meget efter, at hun skulle acceptere og lytte mere efter schenklen og sæde fremfor tøjlen. Hun har en kæmpe gang, og er meget levende (lidt hys) at ride på, så det er også en stor udfordring for mig, da jeg har dårlig balance og ikke særlig arbejdsvillige hofter. Desværre fik jeg en begyndende diskusprolaps i november, så holdte ridepause i 1-1 1/2 måned, og herefter red jeg knap 2-3 uger og så blev Møffe skadet igen på folden! Heldigvis er det umiddelbart "kun" et par måneder ifølge dyrlægen, så hun forventes at blive tjekket i starten at februar og forhåbentlig sættes igang senest start marts.

Mine mål med hende, er at hun IKKE må komme på fold med andre heste end mine egne! Helst alene... Magter ikke flere skader nu :-P ellers så vil vi starte hvor vi slap med grundridningen og stabiliteten, og når det er på plads vil vi tage fat på changementerne igen. Håber at kunne starte MB på hende til efteråret.

 

Jeg har også selv lidt personlige problemer, der skal styr på inden jeg er fuldt udrustet til stævnestart. Har bla en depression og et hårdt vægttab i sigte, før jeg har lyst til at vise mig til stævne igen. Men det skal nok komme. Målet er at jeg er klar til stævne til efteråret!! Indtil da står den på dommeruddannelse, som jeg glæder mig meget til at starte på i februar :-D

 

Er spændt på at læse tråden herinde igen om et lille års tid, og se om vi alle har nået vores mål :-)

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 14:45

Mine planer for 2015 er at få to af vores hopper til hingst.

 

Billede

 

Billede

 

Derudover skal vi have Amber og muligvis Pearl til show et par gange, og vores knap 20 mdrs. Amber skal startes i den mere seriøse træning til sommer.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål for 2015...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 19:32

Det var da nogen rigtig gode mål i har sat jer.

 

MÅL:

  • At blivet bedre til at ride (startede dec 14)
  • Få ridevenner inden for heste verden
  • Ride med de nye venner når ridningen er mere på plads

Drømme:

  • At få sparet op så jeg kan købe min egen lille hypper

Jeg tror det var det for dette år, så må vi se om der er mere der følger med, hihi

 

Vil ønske alle på HN et godt 2015


Hilsen Ann

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål ..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2015 00:01

Mine mål for 2015 ser således ud:

 

 

Caye skal tilrides så hun kan rides i alle tre gangarter. Hun behøver ikke kunne rides stabilt, men bare stille og roligt, så hun muligvis kan rides på ture :)

 

Wero håber jeg på bliver startklar i LA1 i løbet af året. Det skal ikke gå for hurtigt med hende og hun mangler en del stabilitet i galoppen :) Og så vil jeg meget gerne prøve lidt terrænspringning på hende - måske endda et enkelt military stævne ?? Kunne være helt perfekt :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider