Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Isabella - Tilbage på ridebanen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 19:36

I januar blev Isabella af 1. dyrlæge erklæret uanvendelig, og dyrlægen var klar til at sende papirene på uanvendeligheds erklæring til forsikringen...

 

Jeg valgte dog at søge en second oppinion - gudskelov...

 

Dyrlæge 2. mente der var 20-30% chance for 100% brug som før igen da han havde stillet (en anden) diagnose end 1. dyrlæge...

 

Ved 1. kontrol undersøgelse mente han at hun nok skulle blive fit igen...

 

og ved 2. kontrol undersøgelse sagde han at hun NOK skulle blive fit igen...!

 

HURRA for at lytte til sin mavefornemmelse :D Og HURRA for god tålmodighed - selvom den har været testet!!

 

Der er snart gået 9 måneder siden hun kom til skade... Hun har været i genoptræning på hård bund siden starten af februar..

 

Hun er i super form, idet vi har travet 30 minutter om dagen på hård bund, samt galoperet også når der har været god vej rabat til det...

 

Hun fik grønt lys for dressur arbejde igen for 2½ uge siden, og vi var igår til stævne for at ride en LC1 - hvor jeg nu vil vise jer nogle billeder min skønne kæreste tog på opvarmningen

 

Nogen vil nok mene at det er tidligt at tage afsted til stævne.. Men hesten er i super god kondition, og i min optik så er der ikke forskel på om hun går 30 min træning på banen hun normalt går på, eller om hun går 30 min på en fremmed bane.. Hun er ikke en hest som stresser over at komme i byen (faktisk kommer hun LØBENDE hen til leddet og står klar, når hun ser vi kommer med traileren hi hi)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Idag skulle vi egentlig også have været afsted til stævne...

 

Men lysten var ikke lige til stævne for mit vedkommende.. Så istedet læssede vi hesten til mig, og jern hesten til kæresten i traileren - og tog på årets første SKOV TUR...!

 

Vi har jo nærmest kun redet tur i år.. Men har ikke været i SKOVEN hele året, da hun kun har måtte gå på hård bund...

 

Hun NØØØØD det.. Skridtede frisk fremad, kiggede rundt til siderne og sugede alle de nye indtryk til sig :D :D :D

 

Billede

 

Billede

 

 

Og hvis nogen skulle under sig over at jeg buler lidt mere hist og her, end sidst jeg lagde noget ind - Så kan jeg fortælle at bulen gerne skulle forsvinde i midten af januar, hi hi

 

 

Håber SÅ meget at hendes ben holder, og at vi kan gøre comeback på de baner som Isabella finder noget sjovere end sandkassen - til sommer næste år


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

11
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 22:43

og hvor ser I brand godt ud - begge to :)

 

Det er sådan en fantastisk fornemmelse at stå med en hest på den anden side af en hård dom og en laaang genoptræning :)

 

Smiler også hver dag over at min hyp blev ridehest igen og fungerer endda bedre end før sin skade :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke!!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 08:39

Hvor er det bare fedt for jer!

Hun ser da bare super godt ud, hun er heldig at have en ejer som dig der troede på hende - så hun fik en chance til :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:14

Tusind tak begge to :D

 

Håber på flere gode år sammen med hende... om ganske få dage har jeg haft hende i 10 år! Hvor søren blev den rå 3 års baby hest af jeg købte??

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler............
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 22:50

Ju-bi skønt at læse at i er på vej tilbage

håber for jer at bentøjet holder til jeres videre huseren på terrænbanen hvor hun jo er i sit ES

dejlig med en skovtur og ja selvfølgelig er det da helt i orden at starte et stævne nu, for du har ret, om hun går på den ene eller den anden bane er vel hips om haps

heldt og lykke med "bulen" på maven


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 23:24

Tillykke! Hvor ER det godt gået - og hun ser brandgodt ud. :)

 

 

I

 

PS. Jeg har simpelthen så meget optur over at se en hest til dressurstævne med næsen foran lod. :)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 09:27

Tak for kommentarene :D

 

Issina - Ja hun går faktisk selv der fint fremme med næsen - når jeg giver hende lov Jeg er desværre rigtig rigtig slem til at ubevidst komme til at ville ride hende dyb, hvilket hun tydeligt ikke bryder sig om...

 

De sidste 3 låne heste jeg har haft, har været MEGET anderledes at ride på.. De har været meget meget bløde fortil, og har faktisk bare "gået der", også selvom tøjlen slaskede.. Man kan sige - de var ikke ude og suge på biddet overhovedet..

 

Og selvom det lyder komisk/tragisk, så min egen hest som jeg har haft i snart 10 år, er den jeg har sværest ved at ride på.. Simpelthen fordi jeg ikke er vant til en hest der suger ud på biddet.. Og så kommer jeg ubevidst til at sidde og forsøge at ride hende snæver og "væk fra biddet", for at få den følelse jeg er "vant til"... Ved det lyder fjollet :P

 

MEN når det så lykkeds for mig at sidde stille og lade være med at rode i den stakkels hest - så er hun faktisk en ret flot hest at se på fortil.. og "sjovt nok", kommer der mere ro på hende


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider