Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hårdt at være dressurdame...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 17:36

Når man har anskaffet sig en rigtig dressurmusse, så må man jo øve sig i at være dressurdame og ride med i klubmesterskabet.

 

Så her er Pelle (Brettings Alapay) og jeg til første del af konkurrencen som foregik i starten af juli. Her red vi med i LC1 og LC2. Det var lige midt i hedebølgen, derfor har jeg ikke jakke på.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Vi fik 66 og 68,75% og lagde os øverst på resultatlisten. "Desværre" kan dem der rider LB og LA gange deres procent lidt op, så vi måtte op på dubberne til næste omgang som foregik i starten af august. Jeg fik udfordret en anden fra stalden til at ride en LA1, så den meldte vi til. Jeg var dog ikke modig nok til at skulle debutere i LA til klubmesterskabet, så den red vi om lørdagen og holdt os til LC2 og LB1 om fredagen.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Pelle var ikke helt med i LC2'en og ville kun galopere kontra, så vi fik kun 64,79%. En lille tur på opvarmningen og musse var meget bedre med i LB1 (som for øvrigt også var en debut) og fik 68,5%. Vi fik derfor lige knebet os op på en 2. plads og slået vores LA1 partner-in-crime med 0,5%. Dagen efter klarede vi 63,89% i et meget stærk LA1-2 open felt, men blev alligevel kun tredje sidst :-P Og det endda på trods af et par kiks i programmet. Jeg er meget tilfreds med min dressurmusse, som trods alt kun havde øvet sig en måned optil. Nu har vi trænet lidt smidighed og reaktionsevne og så ser vi hvordan turen går på torsdag :-)

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 13532432
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 20:03

Tak for du deler. Gode billeder og smuk hest du har :-)

 

Tillykke med det fine resultat :-) Red du LC2 og LA1 til samme stævne på samme hest??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 20:12

Tak Heidi :-)

 

Ja, jeg kom lidt omkring i klasserne. Klubmesterskabet gik om fredagen som en intern klasse og LA'en om lørdagen til det "rigtige" stævne. Jeg kan ikke huske hvor de skiller i sværhedsgrad, men altså nu var det jo ikke det mest prangende resultat vi fik i LA'en heller :-P

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 22:14

Der er ingen ko på isen i at ride LC2 og LA1 til samme stævne, så længe man ikke er udklasset af LC2 :)

 

I realiteten, hvis man ikke er udklasset - så må man ride LD1 og LA3 samme dag...

 

Tillykke med de super flotte resultater.. Rigtig køn hest :D


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

2
0
Svar på denne tråd
 
 134532244
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 08:44

Sandie ét er hvad man må, noget andet er vel god sportslig optræden. De uerfarne ryttere vil jo ikke have nogen chance for at komme ud og få lidt selvtillid via en god placering, hvis der går heste på LA niveau i LC klasserne. Man starter de klasser ekvipagen er klar til, hverken mere eller mindre.

 

Rikke: Det må man sige i gjorde :-) Men med en del over godkendt i LA må man da sige, at i vidst er mere end færdige med at ride LC klasser :-D

2
3
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 09:22

Tjah - DRF har et reglement som man skal følge, og i det reglement står der at det er tilladt.. At nogen så synes det er usportsligt?? Bare ærgeligt for dem... De må træne noget mere...

 

Hvis man virkelig er for god til et niveau, så er man ret hurtigt udklasset alligevel...

 

Ridning er en "egoist sport"... Og jeg ser intet galt i at man for sjov forsøger sig med et niveau sværere end man normalt rider... Selvom man skulle gå tilbage til ens normale niveau bagefter...

 

Som jeg ser hesten på billederne, så går den også mest i den holdning vi ser i LC klasserne ude på stævnebanerne...

 

Plus at procenterne man får altid skal ses som et samlet billede på resultatlisten.. Nogle dommere dømmer højt, og her kan man ende som uplaceret med 68% mens andre dommere dømmer lavt, og her kan man vinde med 62%...

 

Min pointe er bare, at jeg synes ikke man skal pege fingre og kommentere på at trådstarter er "mere end færdig med LC", når man kun har nogle billeder at vurdere ud fra...

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

6
1
Svar på denne tråd
 
 til lykke
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 20:04

Det ligner Ishøj/Tranegilde

 

Jeg red selv sidste år en LC3 og en LA1 på samme hest til samme stævne og samme dag, usportslig - næ det var det da ikke, her var vi så ikke klar (til hverken den ene eller den anden), men gjorde det for "sjov".

 

Og som det ser ud, så er det jo snart ligegyldigt hvilken klasse der startes til hvilken procenter da der kommer flere og flere stævner hvor der er pillet konkurrenceelementet ud af stævnet.


Hilsen Helle

2
0
Svar på denne tråd
 
 Læs hvad jeg skriver
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 22:22

Jeg hr jo ikke skrevet, at TS start var usportslig, men at det er usportsligt at have en hest som man den ene weekend starter LA på og den næste LC. Og igen, jeg skriver heste som er KLAR til det (holdning, bæring og samling).

 

Sandie jeg synes din attitude er trist "bare ærgerligt for dem, så må de træne noget mere". Det gør de måske også, men det kunne jo også være, at de valgte at starte det, som de i deres træning er klar til og ikke, hvor der var størst sandsynlighed for at få et stykke pap med rødt bånd om, med hjem.

 

Men hvorfor har I valgt både at starte en LC og en LA klasse? Hvorfor ikke LC og LB eller LB og LA?

Der er da ret stor forskel på, hvordan samlingsgraden skal være?

 

3
4
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:24

Jeg fortæller gerne hvorfor jeg valgte det :)

 

Min hest hørte til (og gør deprimerende nok stadigvæk) i LC niveau - fordi hun er en ret spændt hest og jeg har haft svært ved at få hende til at slappe af og være ordentlig under hjælperne...

 

Personligt synes jeg at LB programmerne er noget HØ.. Især på en hest som er noget tændt.. Det der med at rende sidelæns i skridt, det er en øvelse jeg mener fanden har skabt i vrede

 

Jeg havde i en periode på 3½ år haft en lånehest, som jeg havde redet til og med LA5 med placeringer på.. Og jeg var begyndt at savne at ride LA...

 

Så jeg tog beslutningen om at jeg ville ride en LC, som er den klasse vi hører hjemme i.. og så ville jeg slutte af med en LA1 samme dag... Vi fik placering i LC klassen, men ikke i LA klassen (men fik da 65% i LA klassen alligevel af den søde dommer)... Det var et internt E stævne...

 

Så for mig var det faktisk kun fordi jeg havde lyst til at prøve at ride LA igen, efter en periode med LC på min egen...

 

Det er første og pt. eneste gang hun har redet LA..


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:35

og jeg undskylder hvis jeg lød hård i min udmelding om at man må træne noget mere...

 

Men jeg har har bare lagt ører til så mange, som brokker sig over folk som starter under niveau.. Og når jeg så sidder i dommer buret, og skal dømme selv samme rytter (som har brokket sig) - så er det faktisk rytteren - der brokker sig over at andre starter for lavt - som faktisk selv rider for høje klasser i forhold til hvad equipagen er klar til...

 

Men okay - der er så også forskel på hvornår man mener man er klar til at komme videre.. Nogen mener at så snart hesten "kan øvelserne" - så er det bare ud af start hullet.. Hvor jeg er af den holdning at øvelserne skal FUNGERE der hjemme... Det er ikke sjovt for hverken rytter eller dommer, at skulle sidde og give dårlige point, fordi rytter har overvurderet egne evner...

 

Personligt rider jeg ikke stævner for at tabe... Jeg behøver skam heller ikke vinde, eller have en sløjfe... Men jeg gider ikke ride noget, hvor jeg på forhånd ved at vi ender i bunden...

 

JO - hvis jeg som med den LA jeg red, bare rider "for at prøve"... Eller når jeg rykker et niveau op... Så plejer mit mål bare at være at have en god tur og få over 60%..


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

5
0
Svar på denne tråd
 
 Julemnad
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:49

Godt at Sandie kan reglerne når nu jeg ikke kan :-) Jeg er ikke udklasset af noget, da første tur jeg skriver om var mit første dressurstævne på hesten, som for øvrigt kun har gået ét dressurstævne for år tilbage, er seks år og havde stået stille længe indtil jeg fik ham hjem i februar. Desuden var der ingen placeringer til første stævne, da det var internt til klubmesterskabet :-) Jeg har desuden aldrig startet over LC i dressur.

 

Vi red LC, LB og LA i samme weekend. Jeg er heller ikke til LB programmerne, eller 1'eren er ok, men resten er altså for snørklede til min lange musse :-P

 

På trods af at han endnu ikke har helt styrke nok endnu, så bliver vi i LA nu, som jeg også skriver vi skal starte på torsdag (i øvrigt, et sløjfestævne), for at ride mere rutine i både mig og ham og så træner vi dagligt for at gøre ham stærkere (og mig, så jeg kan sidde på ham i hans efterhånden ret store trav ;-) ). Nu blev vi jo placeret på baggrund af vores resultater i LC og LB og red ikke et prangende resultat i LA'en. Tror faktisk dommeren var lidt flink, fordi jeg havde skrevet for hende tidligere på dagen og udtrykt en smule bekymring over turen fordi at vi troede at det var en anden og strengere dommer der skulle dømme ;-)

 

Herunder ses resultatlisten hvor jeg er nr. 8. Vi er altså ikke helt med i toppen....

Billede

 

Helle - Det er nemlig Ishøj :-D Usportsligt vil jeg først kalde det hvis man tager alle præmierne med hjem også...


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 22:38

tillykke med placeringen, smuk farve din musse har, i ser ud til at være en harmonisk ekvipage

nu ved jeg jo ikke hvilken form form for feedback og komentare du ønsker dig på dine billeder, men jeg våger pelsen og komenterer dem.

skønne billeder, med flotte farver, hvor man på de første billeder, dem uden jakke, for mig at se, ser en fin LC form på musse, lidt lang, og dyb. På de næste fotos, ser det ud til at der er lidt mere bæring og form på dressurmussen pæne momenter og fin front på de fleste billeder. Dejlig galop ser det ud til, og sikke nogen dejlige glade "smile" billeder af dig

 

jeg er enig med Sandie, der er ikke noget forkert i at starte både LC og La1 til samme stævne, når ekvipagen stadig er i gang med at udvikle og øve sig. Og reglerne i øvrigt overholdes.

procenterne viser jo også at det var fair nok.

Min mule har lige gået 2 LD'er til 67,22 og 70 % med placering i den ene, og han skal gå de samme klasser igen til et par stævner mere, før vi rykker videre.

Han er 5 år og har haft et par LC starter som 4 års, og har så holdt skades pause.

jeg syns ikke det er usportsligt at gå LD nu, for selv om han momentvis ligner en LB hest, er han ikke klar til et helt program med større udfordringer end LD.

Billede

 

 

Held og lykke videre med træningen og stævnene, og jeg kender godt det der med st savne de programmer man " plejer" at ride, har selv redet alle LA'erne og de små MB'er på hans mor, og for pokker hvor er der lang vej endnu på min baby

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider