Da min lille hest skal til at stå på tørvestrøgelse i boksen og nægter at spise sin hø/wrap hvis det er det mindste rodet sammen med bunden, så måtte der jo findes en løsning...
Som også stillede den sippede hestemor aka mig tilfreds - ergo måtte det ikke være net af nogen art, ingen ophængte løsninger og helst ingen hårde trækanter ( han ruller ekstremt ofte i boksen) og give naturlig spise stilling og og og.....samtidig skulle den være flytbar, rengøringsvenlig og rimelig nem at arbejde med og stor nok til at der er grovfoder hvert et minut af bokstiden!! ( Krævende ?? Mig ?? Neeej da !! )
Jeg ledte nettet tyndt for at finde løsninger - den eneste som faldt i min smag kunne primært fåes i USA og kostede flere tusinde kroner ( og var iøvrigt også for lille syntes jeg )
OG SÅ ... var det at jeg lurede på min teresse hyndeboks
Til de som måske kunne få inspiration får i lige hele processen...
Den "dødsdømte" hyndeboks.
Ramme med vinkelbeslag der kan følge med ned i kassen - men ikke komme op da der er medfødt kant på kassen.
Rustfri vandrør skåret i passende længde.
Gummi liste for skrid-sikkerhed og fastspændelse med - hvad sådan et stålbånd med huller end hedder...
Kæresten i fuld sving..
Ramme færdig med alle rør - 8,5 cm i mellem hver - så ingen hove kan komme igennem ( Arando´s ihvertfald ) - underside
Overside..
Og hvordan får man den så i kassen når den ikke må kunne komme med op når hesten spiser/ trækker i wrappen ??
Brevkasse system...
Stivere
Og det færdige resultat i boksen - med 15 kg balle i... og jeg er SÅ tilfreds med den... nu mangler bare hesten og endelig godkendelse.... ( og til meget få penge )
Bare et lille pip herfra - og håber andre måske kan drage nytte af tråden....