Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Dagens LA4 debut på C-plan
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 18:47

Det er ikke så længe siden jeg viste lidt video af min skønne parthest herinde. I dag har vi så været afsted til stævne, hvor vi skulle debutere i LA4 og på distriktsplan. Det var vores 3. stævne sammen, har to gange for nogle mdr. siden startet ham i LA1 til klubstævne, for lige at se hinanden an på banen, men nu syntes vi at vi var klar til lidt mere udfordring i øvelserne også.

 

Der var total crazy mange heste på opvarmningen, men vi kunne heldigvis gå hen i et mindre ridehus hvor vi red sammen med en enkelt anden. Det hele var lidt farligt i starten, men han kom hurtigt lidt ned på jorden, og blev (lidt ;-) ) mere opmærksom på mig.

 

På banen var han simpelthen så flink (as always), dog selvfølgelig med en masse ting der kunne have været bedre, men bestemt også med RIGTIG mange gode ting, og en super fint stabilt program. Og så sluttede vi lige af med at han gik en SUPER kontra rundt på kortsiden (til et 8-tal), men lige efter vi er vendt skråt igennem i middelgalop byttede han desværre, hvilket resulterede i et 4-tal, lige lidt øv efter en ellers god tur

 

1. Traven rundt på banen inden start.

Billede

 

2.

Billede

3. Indridningsparade, og den smukke udsigt fra banen i Frederiksværk.

Billede

 

4.

Billede

 

5. Middeltrav på diagonalen.

Billede

 

6. På vej ind i 10m volte

Billede

 

7. På vej ud af 10m volte ;-)

Billede

 

8. Langside

Billede

 

9.

Billede

 

10. Desværre med fokus på buskene bagved

Billede

 

11. På vej ud af 10m volte

Billede

 

12. Skråt igennem til kontra

Billede

 

13. Middelgalop tilbage til retvendt - simpelthen den smukkeste baggrund!

Billede

 

14. Kontra den anden vej

Billede

 

15. Og så vendte vi skråt igennem og bassen kom lige til at lave et lille byt, ups.

Billede

 

16. Og at dømme ud fra mit ansigtsudtryk har jeg så opdaget det nu ;-) Der gik lige lidt, for han lavede det fineste byt lige rundt i vendingen, så mærkede det faktisk ikke med det samme.

Billede

 

17. Og så blev vi færdige

Billede

 

Der var som sagt lidt småting, og det var et nyt program for os, så jeg havde ikke lige noget at sammenligne med. Men jeg syntes det var gået ok, og håbede at "målet" om 65% var opnået.

 

Så jeg blev da NOGET overrasket da min søde "fanklub" (primært bestående af familie) samt ejerne af hestebassen kunne fortælle at vi havde redet til 71,324% og førte klassen med 3 ryttere igen Og sørme om vi ikke holdt vores 1. plads, og VANDT klassen med 4% ned til nr. 2. Simpelthen så vildt, og jeg er så glad Snakkede efterfølgende med dommeren, og hun roste at han var så letgående, og så let på tøjlen - og så fortalte hun at jeg var den eneste i klassen der havde fået 8 for rytteren, så skal man da blive lidt glad!

 

18.

Billede

Bare rolig - de andre placerede kom altså også på skamlen

 

Det var bare lige en lille beretning fra en virkelig vellykket, god og hyggelig stævnedag - SÅ skønt når al træningen her i sommer har virket. Og så er jeg bare glad for at ride sådan en dejlig dreng, som bare altid giver en god ridetur!


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

34
1
Svar på denne tråd
 
 Mjihchnk
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 23:40

Det var da noget af en debut! Super sejt og flotte billeder:-D hvem der bare havde sådan en udsigt ja;-) stort tillykke med det flotte resultat !!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mjihchnk
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 23:40

Det var da noget af en debut! Super sejt og flotte billeder:-D hvem der bare havde sådan en udsigt ja;-) stort tillykke med det flotte resultat !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 10:28

Tillykke - sikke en flot debut og en velfortjent sejr :-)

 

Sjovt at se, at en hest som af eksteriør er lidt tung at se på, er så nem og positiv at ride :-) Men jeg var nu også meget positiv overrasket over din video fra træningen i dit andet indlæg :-)

 

Og så SUPER sejt at få 8 i opstilling :-). Men du sidder også møj pænt på ham :-)

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 10:42

Stort tillykke med den super flotte debut

Dejlig hest og rigtig pæn ridning!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 17:04

Stort tillykke - hvor flot.

 

Ser ud til at være rigtig sympatisk ridning. Og dejlig hest, kan du ikke fortælle lidt om ham?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 22:42

Tusind tak for jeres søde svar - det ér altså lidt sjovere end de der (selvom de nu også er søde ).

 

Morgan: Han ér nemlig meget positiv, og bare altid klar på opgaven. MEN hans store krop, og lange seje skridt gør så også at han bliver noget sværere at ride i fht. fx hans mor, som er lidt hurtigere til at få afviklet sine skridt. Men jeg lærer jo hele tiden, så det er bare super fedt også at lære at ride denne type hest. Og så kommer man jo langt med så taktfaste gangarter :D Ridtet blev filmet, men jeg kan desværre ikke få det ind på computeren pt, så kan desværre ikke vise det frem herinde :-) Ogogog her til sidst: Tak! Har vist aldrig ligefrem fået 8 før, så det er bare mega fedt! :D

 

Nuvara: Du kan tro jeg gerne vil fortælle lidt om ham :-) Han er en 12 års vallak efter Schwadroneur/Robin. Jeg har redet hans mor i 5 år inden jeg så begyndte at ride ham for et halvt års tid siden.
Hans mor er i øvrigt hende her:

Billede

 

Billede

De har begge det samme skønne sind og er meget ridelige! Og super cool på stævnebanen - når de lige har set det hele an, og fået at vide af rytteren at det er ok :-) SÅ skønt!

 

I de 5 år jeg har redet hans mor, har ejer selv redet ham, og nu deles vi så om ham. Da han står hjemme hos ejer selv underviser hun mig ofte (næsten hver gang jeg rider ham - luksus ), så vi har et MEGET tæt samarbejde. Og så går han undervisning hos berider 1 gang om ugen, hvor vi så skiftes til at ride.

 

Det højeste han har startet tidligere er LA5, og vi mangler at få byttene på plads før han er startklar i MB - noget han har haft utrolig svært ved, men (forhåbentlig) er ved at have fattet


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 11:02

Stort tillykke med det flotte resultat! Det var så lidt af en debut.... :-) Og super at få 8 i opstilling!! Og det er da en rigtig dejlig hest! :-)

 

Og det er bare så smuk udsigt fra banen i Fredriksværk :-) Jeg var også der, og red 4 års championat, og det var første stævnet for min 4års, og vi skulle bare have en god tur så hun fik se hvad et stævne var. Heldigvis var klasserne på den anden bane over, så vi kunne varme op på den bane, og kigge på dressur railen, for hun havde aldrig set en dressurrail i sit liv. Hun kigget meget på den i begyndelsen, men så fandt hun ud af at den nok ikke spiste hende, så når vi kom ned på den anden bane kigget hun næsten ikke og vi kunne bare nyde den smukke udsigt (nåja....lidt andet skulle vi vel også gøre...). Så jeg havde også en rigtig god oplevelse på den bane (selv om dommerne ikke var lige så imponerede, men det er lige meget, vi skulle bare ud og kigge....).

 

Held og lykke videre med hesten, og jeg glæder mig til at se flere stævne rapporter fra jer :-)

 


Marit :-)

 

 

- hestemassage tilbydes på Sjælland -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot ridning!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 13:04

Flot ridning, tillykke med sejren!

 


MVH

Hanne Birkegaard

www.freewebsite-service.com/ birkegaard/

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 12:02

Marit: Ej hvor sjovt, ja det var da super heldigt at I så kunne varme op på springbanen, og lige få set det hele lidt an. Der var også meget at kigge på med flag og telt og det hele. Dejligt at I havde en god tur trods alt! :-) Og tak for rosen af bassen, han er nemlig bare en rigtig dejlig dreng!

 

Hanne: Tusind tak :-)


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider