|
|
|
|
| God video |
|
|
Åh, hvor var det dog godt, at I fandt ud af, hvad problemet var - og at der kunne gøres noget ved det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| super god video!!! |
|
|
Hejsa.... Super god video, blev helt fanget af historien om dig og din hest. Det er svært med de små nøjsomme heste, og problematikken omkring cushing. Håber din dejlige lille hest bliver ved at trives godt på sim medicin. Rigtig god vind til jer begge..... Venlig Hilsen Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cushing |
|
|
Super video! Og dejligt at se, at du vælger at følge din mavefornemmelse  Man kender trods alt sin hest bedst selv 
Mvh Gitte og Den Lille Grå Klubchampionatsvinder Dressur 2007 Klubchampionatsvinder Distance 2009 & 2012 Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011, 2012 & 2013 At fuldføre er at vinde www.distanceridning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkeligt |
|
|
Mærkeligt at dyrlægerne ikke har undersøgt det noget før. Da jeg så det første billede af din hest, tænkte jeg at det lignede en hest med cushingsyndrom. Men godt at den blev udredet til sidst. Det må have været en dyr omgang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juhhhhu |
|
|
Tak for jeres beskeder. Er bare så glad for at jeg blev ved med at tro på ham. Det har været et laaaangt forløb og svært fordi han bare blev mere og mere ked/trist uden at man egentlig ku finde nogen grund. heldigvis fortalte han tydeligt at han bare ikke orkede noget.. Men hvad der gjorde det, var ik lige til at finde ud af. Angel23(Nuser) interessant.... Hvad er det der gør at første billede gør at det ligner en hest med cushing?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krøllerne i pelsen - måske |
|
|
Jeg gætter på, at det er "krøllerne" i pelsen, som ledte Angel hen på tanken om chusing. Jeg fik dog først øje på dem, da du havde skrevet, at I havde fundet diagnosen, men det er vist samme billede, du bruger i starten. Så jeg er ikke lige så kvik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| cushing |
|
|
Det var måden fedtdepoterne var lagret tydligt omkring hals og bagparti. Og så senere det at den viser tegn på forfangenhed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| cushing |
|
|
Nej jeg vil heller ikke sige at der er typiske tegn på cushing, men synes alligevel godt man kan se nogle symptomer i videoen. Det var ihvertfald det første der faldt mig ind 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ddddddddddddddd |
|
|
Ja du skulle da så  Vi har næsten lige haft om cushingsyndrom på studiet, så måske var det derfor det faldt mig ind. Det kunne sikkert have været tusind andre ting. Men det var da meget rart at vide at man ikke er helt ved siden af, når man skal være dyrlæge. Havde jeg ikke vidst der var noget galt, havde jeg nok ikke tænkt over det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forfangenhed? |
|
|
Har Zulu været forfangen? Det må jeg have overset inde på 'vores' gruppe på Facebook.  Håber det fortsat går fremad med ham.  Hilsen fra Bettina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hggggg |
|
|
Ja Bettina.... Det var han i juni, men han kom sig utrolig hurtigt. Det er i starten af videoen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var... |
|
|
...han forfangen oven i den anden diagnose - og hvad gjorde ledbehandlingerne godt for? Jeg forstår heller ikke lige sammenhængen mellem græsset og forfangenheden, måtte han gå på græs, selv om han var forfangen? 
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gggggg |
|
|
Hej Mette (fjolle) Jep han måtte gerne gå på fold selvom han var let forfangen ( med mundkurv på) Da man ik ku finde ud af hvad der var galt med ham og han i sine yngre dage havde forandringer i haserne ( set på røgten) kom han til halthedudreding og fik lagt blokader og havde reaktion der og derfor kom han i ledbehandling. ( han var også urent gående on and off i perioden... Ikke nemt at se) husk på at hele videoen viser en lang periode fra Juni til november og er kortet meget ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|