Nu har jeg haft min fine Zaim i 4 måneder og nøj hvor er jeg glad for ham! Han har rykket fra ryttervantturhest 1-2 gange om ugen til nu at kunne lidt af hvert.
Han er sjov og får mig i godt humør!
Spring er vi også så småt kommet i gang med. Vi tager det stille og roligt med højden og springer lige nu 60 cm baner - og han synes det er en FEST!!
Dressur er også blevet rigtig fint allerede - galop synes han stadig er svært, men det går fremad!
Og så er der trailerlæsningen! Zaim har haft en rigtig grim oplevelse hvor han sprang ud igennem fordøren i traileren... Hvordan det har kunne lade sig gøre aner jeg ikke... Men siden har han ikke været læsset.
Så vi gik igang med operation trailerlæsning. På en uge i januar fik jeg ham til at gå ind med begge forben og bagbenene lige ude på det sidste af rampen. Jeg har gjort det alene ved stille og roligt at opmuntre og bestikke =) Så kom der al sneen og jeg blev nødt til at lægge det på hylden men nu er vi igang igen og hold da op han er dygtig!
Igen er vi på en uge nået dertil hvor jeg kan gå ved siden af ham uden at holde i ham - vi går på hver sin side af skillevæggen og helt ind i trailer. Spise maden derinde uden at bakke ud og blive stående selvom jeg bevæger mig lidt ned langs siden på ham.
Jeg er så stolt af ham!
Jeg har ikke endnu haft spændt ham eller lukket, men hold da op en tillid han viser mig! Jeg er så glad.
Nu skal det nok lykkes snart at komme ud til både lidt spring og dressur og forhåbentlig noget military med tiden!