Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Bedre og bedre
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 10:40

Ja, mig og min plethest Winni bliver bedre for hver dag der går :)

 

Nu overspringer han ikke mere og jeg er kommet meget mere i balance end jeg var sidste jeg viste springbilleder og video..

 

Har desværre ingen video den her gang, men har nogle billeder som er tage forfra, men synes de giver et godt indblik i at vi er ved at være med efterhånden :)

 

Jeg gider ikke komme med en masse søforklaringer, da jeg hellere vil have noget kontruktiv kritik som jeg kan bruge.. Jeg har brugt rigtig mange af de råd jeg har fået i de tidligere tråde med mig og Winni, og dem vil jeg gerne sige tak for.. Jeg har brugt dem, og derved fået min egen træningsstil som virker for mig og hesten :D Så tak til jer :)

 

Her er der lidt billeder fra 1 marts på udendørsbanen :)


Billede

^En halv parade tages her, da han var ved at smutte fra mig på udvendige side..


Billede

^Elsker det her billede af os :)


Billede

^Der er stadig fejl ;) Ved ikke helt hvad vi har gang i ;)


Billede

^Glad for min plethest


Billede

^Trav :)


Billede

Êndnu en halv parade og ned med hænderne..


Billede

^Igen er der stadig lidt fejl..


Billede

^Hop ;)



Billede

^Hop :)


Billede

^Kig op ;)


Billede

^Trave :)


Billede

Læg gerne en kommentar eller 2 :)


Sagde Berit:)


Den lykkelige ejer af den plette pony Winnitoo :D


en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan det passe,
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 17:47

at du har lidt problemer i hoften eller med benlængde; jeg synes det ser ud som om du "hænger" lidt i din højre bøjle, og at det starter helt oppe i hoften - altså at du har mere vægt i den højre? Springning har jeg ikke ret meget forstand på, så den del skal jeg undlade at kommentere. Og dressur-metoden har du selv valgt, så den vil jeg heller ikke kloge i.

Jeg undrede mig på det første billede over, at du skriver, at du tager en halv parade, hvor du fører højre (indvendige) hånd mod venstre og helt over manen - jeg kan ikke helt forstå, at dét virker for dig, hvis den "løber igennem" på udvendige?

Jeg har selv problemer med dét, jeg foreslår som dit problem. Altså med at have tendens til at have for meget vægt i den ene side.

Det kan let resultere i, at man "knækker" i venstre hofte; det resulterer så i, at hesten også får det svært, og at man risikerer at både sadel og hest bliver skæve også. Så det er da noget, du kan prøve at være opmærksom på og måske få nogen (en underviser?) til at kigge efter - eller også kan du bare bestille tid hos en god fys/kiro til at blive gennemgået. Det er ikke til at vide, om det er dårlig vane eller "biomekanik", der driller.


Nå, jeg faldt egentlig bare over tråden, fordi du og din måde at sidde på hesten, ligner én, jeg kender(s). Men hun hedder ikke Berit ;-)

 


_______

 

God, grant me the serenity to accept the things I cannot change
Courage to change the things I can
And the wisdom to know the difference

0
0
Svar på denne tråd
 
 winnitoo
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 18:40

Hej :)

 

Har ingen problemer med hverken hofte eller ryg, men har korte ben, og tror egentlig bare det er ret tilfældigt at jeg kipper lidt til den ene side, nok fordi jeg kigger ned i hans man

 

Lige med det første billede, det er fordi jeg rider med lange tøjler til at starte med, både i trav og galoppen, indtil han er varmet op..

 

Har både dressurunderviser og springunderviser :)

 

En kiro var nok en ide at komme til igen, plejer at være afsted en gang i måneden, men pengene har ikke lige været til det nu her, da jeg har været ved tandlægen istedet for..

 

Men kan godt følge dig i det, og kan faktisk godt se hvad du mener på et par af billederne, også dem jeg ikke har lagt ind..

 

Jeg lægger jo både gode og dårlige momenter ind, for man bliver altid klogere (selvom man har underviser), og kan lære noget nyt


Sagde Berit:)


Den lykkelige ejer af den plette pony Winnitoo :D


en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider