Jeg fik Zaim d. 8. december. Han er 5 år - bliver 6 her d. 18. marts men har inden jeg fik ham kun været vant til at ride i skov max 2 gange om ugen. Så næsten alt var nyt for ham. Bare det at lave lidt hver dag var jo hårdt. At gå dressur vidste han slet ikke hvad var og stille sig indad var umuligt =)
Her er lige et par billeder af skønheden:
Men nu 9,5 uge efter går det bare så meget frem!
Jeg fik først en sadel at ride med her sidste torsdag. Jeg valgte - gudsekelov - at ride ham uden sadel til jeg havde fået tjekket om det passede - og det gjorde de ikke! Så dressursadlen er nu omstoppet og det gør alt andet lige det hele lidt nemmere =)
Sådan så det ud 31. januar:
Og her efter 8 uger. Jeg vidste ikke min mor tog billederne og ja mine bøjler er korte......
Desuden bruger jeg tid på at lege med ham og gøre ham vant til lidt af hvert! Se fx her:
Jeg har også lært ham at gå løs hen over presseningen fuldt udfoldet.
Udeboksene ville han ikke ind i under nogen omstændigheder da jeg fik ham - i dag fulgte han efter mig ind og ud 5 gange.
trailer har han haft en meget dårlig oplevelse med så jeg har ventet lidt med den træning til han kendte mig lidt bedre. I dag fik jeg rykket hans "Sikre zone" til alle 4 ben oppe på rampen.
Jeg er stolt af ham og er sikker på det her nok skal blive rigtig godt!