Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Marzog..
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 15:53

Som var og nok altid vil være min favorit.

Elskede at se på ham og Anne Grethe.

Jeg har tit tænkt på, om han mon ville kunne ha klaret sig lige så godt mod nutidens top dressurheste?

Hvad tror i? Ville han stadig ha kunne være en af de bedte i verden hvis det var i dag?

www.youtube.com/watch?v=5dzJ_KL9pBg

For mig kommer dig aldrig en ny Marzog, han var en absolut ener!

SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??

Det skal jeg så desværre ikke det næste lange stykke tid....

SKAL UD OG MUGE....VIL DU MED??

0
0
Svar på denne tråd

1234356567
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 17:07

Jeg vil give dig ganske ret! Det findes kun én Marzog!

Jeg så ham som barn og har stadig Anne Grethes autograf!

Det var en kæmpe oplevelse at se dem lave piaff og passage, og man drømte selv om at kunne det engang:-)

Om han ville have klaret sig blandt "gangmaskinerne" i nutidens hesteverden, tja det tror jeg nu nok. Selvom han ikke havde den vilde gang, så var han yderst præcis og havde en god karisma.

Jeg synes vi skal have mere at den slags ridning end den vi har i dag, hvor 5 års stortset kan det samme som i videoen med Marzog.

Plus de har gakkede gangarter!

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd

synes det
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 18:19

Synes det er meget fint, selvom han er urolig fortil i skridt og trav. Bedre i galop. Nogle af hestene i dag er bedre gennemarbejdet.

Nathalies hest er da også småtgående. :) For ikke at tale om ham rollkur-svenskerens hest i skridt.

0
0
Svar på denne tråd

Marzog - Max VS. Valegro
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 20:24

Er alle topheste ikke noget for sig??? Tænker det er jo ikke hvilken som helst hest der kan klare så intensiv og hård træning, fysisk såvel som psykisk.

Sammenlignet med OL vinderen Valegro fra i år så er svaret klart et nej. Der var fra den ekvipage større grad af smidighed, rene takter, mere ærlig bøjning, ingen pasgang og helt generelt større potentiale i gangarterne.

Både Marzog og sådan en hest som Kyras Max synes jeg bærer præg af en helt anden generation af hestemateriale og ikke mindst ridning.

Når det så er sagt er alle tre ovennævnte heste jo helt fantastiske - på hver deres måde!

Med Venlig Hilsen

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider