Sidst Bubbi lod sig fremvise på HN var i juni måned da Anne var på et af sine mange visit i Odense.
Den dag var han en hyggelig turhest med en velanlagt mave, som han havde brugt lang tid på at opbygge 
Under en af sine mange fangelege på folden pådrog Bubbi sig desværre et stød på sit ene overben, som forplantede sig til en trykning af gaffelbåndet. Dr. Kjær gav derfor formaninger om sommerferie og skridtture på hårdt underlag.
Det blev gjort og i starten af juli blev Bubbi igen erklæret fit for fight og vi gik langsomt i gang med genoptræning - stadig krydret af gode ture i skoven.
Målet var klart - vi VILLE blive klar til at ride M-championat på Broholm i denne weekend 
Og det blev vi!
Bubbi er genoptrænet på trense og kun redet løsgørende på store volter og så som sagt ture i terrænnet.
I mandags sadlede jeg op med kandaret og vi red undervisning for første gang i næsten 4 måneder - og Bubbi var klar!
Ingen tvivl om at han ikke var 100% styrket og der indløb sig da fejl undervejs, men han var med og ville gerne - specielt da han opdagede at han igen fik lov til at lave skift 
I går gik turen så mod Broholm sammen med far og verdens bedste søster, Anne - og Annes kamera 
Der var klar mål - vi skulle ride ranglisteshow kl. 16:30 for at få vores præmier for vores 4. plads på TAFs rangliste (230 point på 7 placeringer, 6 vundne MB'er og 1 2. plads
) og så skulle vi have en god tur i MB1'en - helst med 4 rene skift 
Er I klar til et fotoshow af den helt store slags?
.......START.....
Fredag eftermiddag gik den helt store rengøring i gang - sadel, kandar, grime, støvler, børster, tæpper, underlag og hest. Og inden længe var Bubbi klar til en god nats søvn -
Og naturligvis varm natmad
I går morges kl. 6:30 trillede far, Anne, Bubbi, Vectraen og jeg så ud af gårdspladsen med kurs mod Broholm.
Vel ankommet - og i sit nyeste og meget flotte RBH tæppe 
Alle mand klar til en god og lang dag i smukke omgivelser
Vi skulle starte MB1 kl. 9:26, så der var ikke lang tid til at få sadlet og og sat kursen mod opvarmningen.
Vel ankommet overgik fotograferingen til Annes fancy kamera - og det bærer kvaliteten af de næste billeder også præg af. (Trods dis, skyer og en tur gennem Facebook
)
Den nypudsede kandar tilpasses og så mangler vi blot at få flettet den flagrende pandelok
Altså... Ja.... lidt mave har man vel lov til at beholde nu man har arbejdet så hårdt for den
Så dukkede vores fantastiske underviser op for at hjælpe os i gang - det er guld værd at have en træner der gider bruge hver eneste mulighed for at tage med os til stævne
Pludselig gik tiden stærkt og så måtte vi af med gamacher og få jakken på i en vældig fart! Men hvad, det nåede vi jo også...
Og turen gik mod Bane 1 - her i rask trav op ad bakken. Det er jo fordelen ved sådan en terrængående hest som Bubbi

Han er ret god til det der med bakker, selvom det normalvis foregår i et højere tempo med hovedet mellem forbenene og bagbenene i de højere luftlag
TYPISK BUBBI 
"Hey, yo, mennesker! Det er mig, Bubbi! Jeg skal bare liiiige være sikker på at I husker at kigge på mig - nu!" 
Godt i gang med første volte... Og allerede her ser man at rytteren har redet alt for mange 4-års i løbet af sommeren! Hvad sker der for de kilometerlange tøjler der flagrer rundt inde i maven?!?! 
Liiiiidt tyk... Men han kan altså godt li' græs, den lille bamse 
"Yearh! Det er det der hvor man skal løbe hurtigt!!"
En fin fri skridt, som vi så måtte tage 2 gange. Hvorfor? Fordi Fætter Guf på ryggen af hesten naturligvis ramte det forkerte bogstav. GODDAV!!!
Bubbi gik et ganske fornuftigt program vores ringe forberedelser taget i betragtning.
Der var jo lige piloten der ikke kunne huske retningen og så var der et enkelt skift der blev noget stort og nok ikke helt korrekt udført 
Men alt i alt var vi godt tilfredse, så vi satte kursen mod traileren, vandet, wrappen..... ......og energy boosteren som Bubbi fik meget sjov ud af 
Far ville altså ikke for tæt på det orange-savlende dyr 
Tilbage på pladsen var klassen afgjort.
John Hvalsø vandt med 67,6% og Mikael Ketelsen blev 2'er med 64,9%. Vi var godt tilfredse med vores 61,35% og den pæne kommentar.
Vi skulle ride 62% for at kvalificere os til finalen i dag. Det glippede så med 3 point, men i sidste ende er vi godt tilfredse med at vi fik en fridag i dag.
Vi var der ikke for at vinde over Prinz K3 alligvel 
Der var lang tid til kl. 16:30 hvor ranglisteshowet startede! Heldigvis havde Tine bagt kage.
Vi er 3 fynske piger der starter trakehnere her på Fyn (der er sikkert flere, men nu kender vi lige hinanden og starter ofte sammen
) Vi blev placeret som nr. 3, 4 og 7 på årets rangliste, så Tine havde kreeret en ranglistekage 
Og den var go'!!
Efter frokost og kage gik turen tilbage til Bubbi, som fik sig en portion frokost.
Inden vi fik set os om var det igen tid til at sadle det arme dyr op. Heldigvis virkede han oplagt 
Det der med alle de remme er altså ikke altid nemt!
Men Bubbi poserer og er pæn

"Kom nu fedtøre, bliv dog færdig....."
"Altså, hvis den der rem ikke snart bliver fjernet fra mit øje bliver jeg altså nødt til at lukke dem jo.... ....damøøøøh!"
Og så fik farmand tøjlerne.
Ham og Bubbi har altid gang i de gode aftaler... Det har normaltvis noget med noget spiseligt at gøre, sådan fedter man nemlig bedst for Bubbi 
Søde ser de ud... Lige indtil man vender ryggen til...
"Hey, du der mad-far - har du ikke lige en frugtstang til mig? Dem der med nødder helst, tak..."
"Shhhh! Du må ikke sige det til pigerne! Men klarer du dig godt får du TO frugtstænger..." ... "Nice!"
"@!#$! Hun har hørt os Bubbi! Kig hen på hende, hurtigt!"
"Os to?! Vi laver ikke noget.... Jeg er bare pæn!"
Ak ja... Det er ikke nemt med dem!
Og inden længe valsede de rundt som om intet var hændt. Mænd! 
Jeg fik også fedtet mig i det pæne outfit igen og inden længe var min smukke hest og jeg klar til endnu en tur på banerne.
De fåes ikke pænere!!! Jeg ELSKER det fjæs!!!
Og så skulle farmand lige have at vide hvordan det der video-tam-tam virkede... Han huskede det... Næsten 
Inden længe var vi blevet linet op og ind på banen til præsentation det gik.
Tines hest er desværre skadet, så hun måtte pænt komme ind som nr. 3 på gåben 
Bubbi og jeg efterfulgt af Aston Martin og så kommer Ann og Heffe - del af den fynske trio
Og sørme om ikke det var blevet solskin!!!
Vi kom på banen 2 og 2 alt i mens dommer Karin Krüger kommenterede hvad vi viste frem.
På vej ind i en travers.... Med kilometerlange tøjler
På vej ind i en travers til den anden side...
Og så blev det tid til at stille op til præmieoverrækkelse.
Smukke, fantastiske Bubbi slutter af med at vise sin flotte sløjfe som han fik for de resultater han trods alt nåede at hente hjem, inden han legede for vildt
Det var alt for denne gang
Jeg håber I har nydt de mange flotte billeder Anne har taget, på trods af at de har været gennem både FB og HN 
Og husk - jeg har ikke lavet dette indlæg for at kommentere ridestil, valg af stævneskjorte eller farven på mine klokker. Det er lavet for at vise jer min flotte og elskede hest og dele min glæde over at han endnu engang var med til at gøre en god dag endnu bedre 
Og ja - jeg har AAAAAAAALT for lange tøjler!!! Men vi havde det sjovt alligevel 
Jeg håber I er nået hele vejen herned og har lyst til at lægge en kommentar