Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Dyrevanrøgt Fyn
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 23:32

OBS: Stærke billeder!

Må indrømme at jeg undres lidt over denne artikel, så søger om der evt. er nogen med lidt kendskab til manden eller hans dyr, som kan forklare.

I videoen hører man politiet forklare at dyrlæger har erklæret det for vanrøgt og derfor vælger at aflive de 100 dyr, men når jeg ser filmen (og her vurdere jeg kun heste/ponyer, da jeg intet ved om får osv.) så kan jeg virkelig ikke se at disse heste/ponyer lider nogen last. Den ene står lidt underligt med benet, men er det aflivnings grund?

Jeg stoler på at dyrlægerne har gjort det de mente var det rigtige, men undre mig bare over hvorfor disse heste ikke på nogen måde står til at redde?

Jeg undres også lidt over den der med at de skal have adgang til foder.

Jo - men hvis de går på døgnfold, som så mange andre heste, så skal de vel ikke ha konstant hø og korn? Det kender jeg da ikke ligefrem nogle heste som kan tåle.

Om hvorvidt manden er skyldig eller ej, det vil jeg overhoved ikke blande mig i! - Jeg undre mig bare over sagen ud fra det film der er optaget.

Nogen der kan give lidt lys over sagen?

Link til filmen: - Igen, advarsel, der er stærke billeder!

www.tv2fyn.dk/article/ 359596?autoplay=1&video_id=52464

Anne

Uden hest

RIP Magic. 21/4 2003 - 26/4 2012.
RIP Røde. Vil altid huske dig!

Mine smukke engle. <3
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 23:43

Der er en tråd om det her:
www.hestegalleri.dk/ for_messagedetail.aspx..._id=875449

H
vor mange fortæller at hestene på ingen måde var tynde overhovedet og aldrig har været.

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 11:05

Hmm... det er jeg da endelig også rt interesseret i at høre mer om??

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 11:39

Han skal da bare sige at han troede andre passede hans dyr,så var han jo i følge DB i god tro,og så er alt i fineste orden

Sådan fungerer det jo hos deres kredsformænd,de må godt vanrøgte deres dyr,bare de er i god tro

Dorte.

Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude

0
0
Svar på denne tråd

Erlings heste
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 11:42

og dyr har Aldrig manglet noget !!

Erling er et af de mennesker jeg har beundret når vi har været sammen til kåringer for hans flotte heste , hans yderste kompetente håndtering af dem og hans hjælpsomhed , når nogle har stået og ikke har kunnet læsse deres heste når vi skulle hjem , så var det Erling som kom og læssede med hans rolige væsen , jeg er rystet og føler med Erling tænk at systemet bare kan gøre sådan , jeg håber han får den oprejsning han fortjener , det kan godt være at der ikke er fine og flotte stalde og det kan godt være at der er rodet omkring ham men han fortjener godt nok ikke den behandling der , så kunne de ha fjernet dyrene i stedet og givet ham et påbud om at få rydtet op...føj dk og de ansvarlige :(

Vh Berit

Super smuk tinker hoppeplag Ebony 1 år d.26 maj sælges !

0
0
Svar på denne tråd

deeeeet
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 11:49

er faktisk lidt skræmmende... hvad skal der til for at få aflivet sine dyr? jo, den tinker så da ud til a ha ondt i benet, men æh... jeg har pt en gående som står på samme måde som er i dyrlæge behandling, og skal nok blive rask igen, men det kan politiet sku da ikke se... man kan da ikk bare komme og aflive folks dyr, med mindre de virkelig er syge???

hold da op hvor er det spild a resurcer.... og liv... og hvis begrundelsen var dårlig foderstand, så er jeg godt nok blind...

starstonestenfalk.wordpress.com/

Goodbye Poseidon, My heart, my soul, my star, my endless night

Goodbye Amalia, My Legendary Pink Lady

Goodbye Legacy, My love

0
0
Svar på denne tråd

Say WHAT!!!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 12:25

Jeg fatter minus... Dyrene så da ud til at trives og hestene var fine. Og så er det her IKKE vanrøgt www.jv.dk/artikel/1359267:Vejen-- Politi--Ikke-tale-om-vanroegt-af- ponyer-ved-Broerup

Håber virkelig det bliver blæst op i medierne og at han får en erstatning, for det er bare IKKE iorden. Er der nogen som har skrevet til DB el politiet?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 12:40

Og så fik jeg lige skrevet en "lille" besked til DB. Håber deres mail box bliver fyldt op med beskeder fra folk som undres!!!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 12:44

Det hænger sgu ikke sammen.

Alle disse heste(dyr) er aflivet pga af vanrøgt

Men her sker der intet:

dkira.com/2012/06/10/en-grim- dyrevaernssag

Jeg fatter intet

0
0
Svar på denne tråd

køre forbi
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 13:42

Da jeg så videoen kan jeg se, at jeg har kørt forbi denne gård igennem de sidste 5.5 år når jeg køre på arbejde - jeg har aldrig tænkt den tanke at der gik misrøgtede dyr på marken - men jeg køre også 130 km på motorvej parralelt med den vej han bor på, og der er grænser for hvor meget jeg ligger mærke til.

III-Welshhoppe 9 år efter Parcybedw Boy George sælges

2 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd

erling
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 15:20
Erling har aldrig misrygtet sine dyr.. Han er ven af min familie og han er god og ærlig overfor alle sine dyr. Han er typen der gerne tager i mod et dyr for at hjælpe andre der ikke kan klare eller har råd til ansvaret!!

Jeg er dybt rystet over at det her kan lade sig gøre..

Skal fortælles, at venner og kendte holdte med trailere ude på ejendommen for at give dyrene nyt hjem på denne dag, men de fik alle et "nej , dyrene skal aflives for at statuere som et eksempel"...

Der er oprettet en gruppe på facebook for folk der vil hjælpe og støtte op omkring denne sag.. Håber virkelig at dette bliver BLÆST op i medierne, for dette er fandeme ikke jorden....!!!!!!!!

-Irish Cob-

Det dejligeste dyr på jorden

Tillidsfuld, godt hjerte og meget følsom!

Køb én og du vil ALDRIG ha´en anden race!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 15:48

Jeg er ærlig talt måløs, som alle jer andre! hvad F.... foregår der??!!

Måske de skulle bruges deres ressourcer på dem virkelig havde brug for hjælp?!

Jøsses...

Håber han får en fed og klækkelig erstatning!

Mvh

Janni

Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 16:24

Hvor kan man se videoen henne?

jeg efterlyser en sort pony/lille hest ved navn Punk!

Skriv endelig hvis der er nogen der ved noget, eller vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 16:35

Hvor kan man se videoen henne?

jeg efterlyser en sort pony/lille hest ved navn Punk!

Skriv endelig hvis der er nogen der ved noget, eller vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 16:37

Blev de ikke aflivet pga at han havde nogle forhold han skulle have bragt i orden, men fik det ikke gjordt, som chip/pas/regristrering af dyrene ? Og andre ting.

Jeg synes det er en voldsom måde at gøre det på, men hvad skal man gøre ved folk det nægter at få orden på tingene ? Vi ved alle i dag, skal der pas på dyrene, det er lovpligtig. vi kan ikke sælge, eller fragte et dyr uden der her pas på dem.

Synes det er en skam, vanrøgt vil jeg ikke kalde det, men tror der ligger det andet bag at der er noigle ting han ikke har fået bragt i orden, men det er nok papirmæssigt meget af det.

My ass is hurting

0
0
Svar på denne tråd

bummelum...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 17:11

Er der nogle der har et link til den facebookgruppe der skulle være oprettet for at støtte ham?

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

Link...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 17:27

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og

* Kirstine Vårby *

0
0
Svar på denne tråd

jeg må si at
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 23:20

jeg er dypt rystet over at der er blitt avlivet så mange dyr og hvis de også er blitt avlivet uten grunn, leste også at man ikke kan ha flere hingster på en ejendom, er det en lov som sier hvor mange en kan ha? har selv 4 hingste på en og samme ejendom, men det vil da si at jeg ikke får lov å ha dem?

Og hvem kan si det? så blir en uvenn med en eller annen så kan en risikere å se alle sine dyr bli avlivet for en mener at de er vanrøgtet eller at en har for mange hingste???

GALSKAP

Jeg synes synd om den mann der har mistet sine dyr.

For mange år siden i Norge var der en dame som jobbet i politiet som bodde sammen med en mann og de hadde får og noen hester, hun jobbet, han stelte fårene, men de ble vanrøgtet og det ble de, hestene hadde det noe bedre, de får som ikke var døde ble avlivet, han fikk ikke ha får på flere år, hestene fikk de beholde, dette var fullt oppegående personer som var klar over hva de gjorde. Ja da er jeg enig at dyrene skal taes, men når dyr ikke blir vanrøgtet da skal de heller ikke avlives.

0
0
Svar på denne tråd

TYPISK
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 10:08

Mon ikke dyrlægen har haft en god grund til at aflive dyrene?

Ellers tør jeg snart ikke bruge danske dyrlæger længere, og sætter min lid til de tyske i stedet (som generelt har mere forstand på heste og ridesport end danskerne).

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

TYPISK
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 10:09

Mon ikke dyrlægen har haft en god grund til at aflive dyrene?

Ellers tør jeg snart ikke bruge danske dyrlæger længere, og sætter min lid til de tyske i stedet (som generelt har mere forstand på heste og ridesport end danskerne).

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 16:49

Puha, håbede ellers at denne tråd ville bringe folk som kunne skrive præcis hvorfor at disse dyr måtte lade livet. - Er ked af at erkende at min opfattelse af videoen er rigtig. Det er jo forfærdeligt!

Ja, man skulle mene at dyrlægerne ved hvad de gør og er til at stole på, men hvis de for ordre fra politiet om at aflive, så kan de vel heller ikke gøre andet?

Anne

Uden hest

RIP Magic. 21/4 2003 - 26/4 2012.
RIP Røde. Vil altid huske dig!

Mine smukke engle. <3
0
0
Svar på denne tråd

2 sider af sammen sag
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 17:21

Der bliver sagt i videon af manden har haft +7 besøg fra DB og politiet, så mange besøg får man vel ikke uden grund?

Og selvom der stod folk klar til at redde dyrene, så er det jo ikke til at sige hvad der sker med dem bagefter? På denne måde sikrer man sig at de ikke ender som kastebolde. Det så f.eks. ud som om der var mange shetlandsponyer, og det er jo ikke fordi der er mangel på dem, kan man sige...

Jeg bliver nødt til at sætte min lid til at myndighederne her i Dk ved hvad de gør, og ingen af os kender sagen i detaljer.

Men jeg er enig i at de dyr man ser på videoen ikke virker afmagrede.

0
0
Svar på denne tråd

sætter man
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 09:08

udelukkende sin lid til myndighederne - så frasiger man sig sit EGET ansvar i mine øjne.

Hvorfor tror man at man i et land som dk bare kan frasige sig egen snsvars ret fordi der står nogen kalr til at tag den for os?

VI har et ansvar - og netop fordi for mange frasiger sig ansvaret og pålægger staten det, har staten den magt den i dag er i besiddelse af til at manipulerer og styre som staten ønsker.

Det er naivt at tro der ikke fejles af andre end alenestående mennesker, hva enten det er denne type sager, fjernelse af børn, fratagelse af overførselsindkomst, undlade at oplyse om medicin informationert til lamentpraktiserende læger osv osv.

hvorfor tror man DK er sådan et rosenrødt land at leve i, som åbenbart både skal og bør (for ik at sige en del mener landet ER) SÅ meget bedre end alle andre?? Jeg forsåt det ikke!

dorte har et glimrende eksempel på hva DBs egne rækker åbenbart kan tillade sig.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 10:29
Nødt til at støtte iwannas udsagn.
Tror simpelthen ikke på, de bare afliver for at genere manden... Det er set før at folk har fået aflivet deres ellers velholdte dyr, fordi de nægter at få styr på det administrative.

Louise

Lækker BH Zack/Royal Blend vallak f. 2011 sælges
Ædelt, ydtryksfuldt hingsteføl e. Blue Hors Zack/Londontime/White Star f. 2012 sælges
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 10:40

folk tæt på ham fortæller at der var orden på papirene og han er en anerkendt avler inden for tinkere, der er mange som støtter op om ham, også store stutterier og bønder som har kommet hos ham efter hjælp med egne dyr,

Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd

det er da ikke
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 10:46

I mine øjne er det ikke iorden, at aflive dyr fordi der mangler papirarbejde. Så hvis det er årsagen, så mener jeg at det der er foregået er fuldstændig uetisk

Der findes så mange andre måder man kunne det klare det på.

Rent juridisk f.eks.

Og den der med at man vil undgå at hestene bliver kastebolde...aj, det er for tyndt. Db kunne jo sagtens finde seriøse avtagere af hestene, eller tvanschippe dem og sende regningen til ejeren, hvis det handler om at have papirerne i orden.

Jeg kan ikke se at dyrene ser vanrøgtede ud, og jeg kender også til folk der har haft besøg af DB et par gange, alene pga. sladder.

Er der kommet en udredning fra dyrlægen. Der skal da en god grund til at aflive dyr?

0
0
Svar på denne tråd

Hvis manden har haft så
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 13:17

mange besøg af myndighederne, så undrer det mig at venner mm. først stiller op nu for at hjælpe?? Det er nok ikke alle ting der er kommet frem. For syv besøg er nok ikke unden grund. Men tragisk at det kan komme så langt at man må skride til aflivning. Tinkeren ser ikke for godt ud med det ben.

jubi - til hest igen takket være Ibuprofen (o:

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 13:36

tinkeren er en gammel avlshingst der går i dtod og den er nok mega stresset over alle de mennesker der pludselig er ved dens fold, han lever iøvrigt endnu

Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd

Mærkelig historie
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 13:43

Jeg tror bestemt ikke vi får hele historien.

Betjenten siger at han har haft 7+ besøg og ikke bragt visse forhold i orden.

Billederne viser nogle dyr, jeg kan ikke ud fra videoen se om hestene har lidt eller lider nogen overlast.

Der kommer udsagn om at han passer sine dyr fint.

Alt andet lige undre det mig at man vælger at aflive dyrene hvis der ikke er en grund, jeg tvivler på man bruger disse ressoucer uden grund.

Samtidig har jeg set billeder af heste der umiddelbart har set værre ud.

At venner og bekendte kommer denne dag for at hente dyrene undre mig meget hvis han ikke vidste at politiet kom (som han siger). Nogen fortæller altså ikke sandheden.

Mon ikke det er en langt mere kompliceret sag med mange aspekter vi ikke er oplyst om.

Døde dyr lider ikke, som nogen har skrevet - men jeg finder det nu ret makabrat hvis man afliver andres dyr uden en rigtig god grund.

Jeg nægter at tage parti i en sag hvor jeg ikke kender alle faktorerne.

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider