Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 så smukt kommunikation imellem hest og
Forfatter: 
Dato:  22-12-2011 22:04

menneske.

 

 

www.youtube.com/ watch?v=EpHJfl0VNH0&sns=em

 

 

så smukt at se

 

 

 

 

 

 

 

 


nu med Welsh Partbred (Sec F) ROSENLØVS UPS-A-DAISY

0
0
Svar på denne tråd
 
 eller denne
Forfatter: 
Dato:  22-12-2011 22:14

så smukt men os sjovt

 

 


www.youtube.com/ watch?v=Ih4rXgQlDek&am...ata_player

 

 

 

 

 

 


nu med Welsh Partbred (Sec F) ROSENLØVS UPS-A-DAISY

0
0
Svar på denne tråd
 
 woow!!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 14:09

Meget imponerende OG fascinerende


Julie - der desperat leder efter sin gamle hest. En knabstrupper vallak på nu 14 år!!

 

- NU med billeder i præsentationen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 14:57

Dejlig hest og flot samarbejde.

 

Jeg bliver bare altid lidt trist over at de ser så sure ud


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd
 
 sure heste
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 18:50

Jeg tænkte det samme, det ødelægger desværre en del for mig, at hestene ser så sure og anspændte ud.. Jeg gad godt vide hvilke trænings metoder der ligger bag alt det her.

 

Men fascinerende ser det da ud :)


Mvh Sandra


* Med pletmulen Katonga Eliselund *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestmandskib?
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 19:02

 

Hvordan kan man se at den er sur? Jeg synes at jeg har lidt svært ved at få øje på det.

 

Men rigtig fin video. Meget inspirerende. Det er ikke perfekt og det er nok ikke noget jeg selv ville træne, men der er gode ideer at hente og det er et fint eksempel, på hvad man også kan lave med heste.

 

Må dog for god ordens skyld nævne, at jeg ikke har fået set meget mere end starten af videoen...

 

 

 

 

 


 

 

Jeg hader når folk sammenligner Clint Eastwood med Gud. Forstå mig ret, jeg synes da at han er fuldstændigt fantastisk - men han er altså ingen Clint Eastwood!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 næææ hvor
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 19:40

hvor fint. dejlig dejlig video


Jeanet

0
0
Svar på denne tråd
 
 vdr....
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 10:48

vdr. at hesten ser sur ud, så når vi træner vores heste som i videoen, der fremkalder vi mange naturlige instinkter, og nogle af de instinkter bruger hesten nogle gange i negativ omfang, og kan derfor vise agressiv adfærd. Det er noget der kan blive bedre hvis man træner hesten til at forstå at det er en kommando og ikke en "instikt kamp" som sådan. Der sker også det samme når vi leger med hesten , igen fremkalder vi instinkter, og hvis du ser heste lege på folden render de også rundt med nedlagte ører, og det er desværre ikke noget vi kan ændre, for sådan er vores heste nu skabt :-)

 

 


Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid



Hvil i fred, elskede og savnede Nobi
1999-2008...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ser sur ud
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 12:09

Jeg løs-longerer min hoppe ca. ½ time dagligt i græsningssæsonen for at holde stofskiftet oppe og forfangenheden fra døren.

 

Hun kender arbejdsgangen og arbejder for det meste fint ude på volten og vender omkring, når jeg beder om det. Efter ca. 20 minutter synes hun åbenbart, at det er nok, og så begynder hun at gøre volten mindre og mindre. Hun vil gerne ind til mig og stå stille (og få en gulerod).

 

Når hun kommer indenfor en vis afstand lægger hun også ørene tilbage og ser sur eller let agressiv ud. Hvis jeg sender hende ud på den store volte igen, så slapper hun igen af i ørene.

 

Jeg tænker noget i retning af, at når hun kommer så tæt på, at jeg er indenfor hendes personlige rum - eller den afstand, hvor hun ville begynde at kommandere med en lavere rangerende hest, eller flytte sig for en højere rangerende - så prøver hun instinktivt at kommandere mig til at lade hende komme helt ind.

 

Men det er kun løse tanker - og jeg lider ikke af den misforståelse, at hun tror at jeg er en hest. Hendes hestevenner plejer heller ikke at uddele gulerøder, og det er jo om ikke andet i hvert fald en stor forskel

 

Det ville være interessant at se, hvad der skete, hvis træneren på videoen kunne få hesten til at arbejde på lidt større afstand.


Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 15:51

 

Jeg opfatter desværre også hesten som værende sur, eller hvad man nu skal kalde det.

 

Den lægger simpelthen ørerne for meget tilbage til, at jeg ud fra min opfattelse ikke kan se andet end en sur hest når den gør det.

 

Jeg ser det første gang lige omkring 30 sekunder inde i klippet.

 

Epona har også på et tidspunkt bragt et indslag om netop frihedsdressur, hvor de sætter spørgsmålstegn ved tilbagelagte ører, piskende haler, osv: epona.tv/dk/traening/film/webtv/- dd81336e20/ ?user_epona_pi1[backPi...4f3d02c719

 

 


Hilsen LouiseN


Langsomt er hurtigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 umiddelbart.....
Forfatter: 
Dato:  25-12-2011 12:26

kan det se godt ud, men jeg er enig i at hestene virker sure/utilfredse.

 

Det jeg bider mærke i, er at hun med den første hest, i længere tid løber/opholder sig tæt på hesten, her ville jeg også blive irretabel hvis jeg var den hest.

 

Med den hvide hest lader hun den komme alt for tæt på sig selv, når den galoperer.

 

Jeg fornemmer at hun har problemer med det "personlige rum",

og måske derfor er hestene forvirrede.

 

 


Bedste ønsker
Fra
Lone


RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider