Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Daglig træning af 4 års
Forfatter: 
Dato:  15-12-2011 21:00

Hej..

 

Så tager jeg chancen og viser en video fra dagens træning selvom jeg godt ved at i kan være nogle hårde dommere ..

 

Cubic er en blandings vallak som jeg har haft tilsalg men efter utallige dårlige oplevelser for hesten med nye ryttere har jeg valgt at beholde ham selv, han er en meget sensibel hest med stor tendens til at sænke ryggen og knække sammen foran vi har haft en del problemer bla. med at han har ville stejle når han blev en smule presset eller han bare ville den anden vej , men nu er vi ovre den fase dog skal alt tages stille og roligt så han ikke vælger samme udvej som før men det går fremad :-)

 

Han er en enmands hest og selvom jeg ikke har været så vild med ham da jeg synes han er for lille og levende må jeg sige at vi efterhånden har fundet melodien, han opfører sig ihvertfald pænt med mig så man kan vel egentlig godt sige at han har valgt rytter jeg var bare ikke helt ening med ham da det så betyder at en af mine andre heste så skal sælges

 

Billede

 

Video

 

Og det er 2 gang vi øver sidebevægelser men vi øver os og igen helst uden at presse ham så han igen bliver stresset..

Video


Med venlig hilsen

Lotte, Miró og de 4 røde banditter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 det.....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2011 21:12

Det ser fint ud, men den går lidt ligesom min, så jeg har et par tip. Når den spænder, ville jeg lave mange temposkift og et par overgange. Rid ikke bare "derudad", men skift hele tiden. Husk skridtpauser for lange tøjler, hvis man skal undgå mælkesyre (spændinger) må man max ride 10 min. trav, og 5 i galop, før skridt.

 

Hvis den slår fra/løber til siden, er det ved min tit fordi jeg skal holde mest kontakt til udvendig tøjle, så kan min ikke gøre det.

 

Den kan blive rigtig fin, det bliver spændende, om du kan gøre den mere smidig og afslappet. Det er kun få justeringer. :)


"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd
 
 4 års hest
Forfatter: 
Dato:  15-12-2011 21:22

Tak for tippene;-)) Tempo skift virker ikke så godt lige pt. da han så spænder endnu mere op men vi laver dem dog trods alt, skridt for lange tøjler laver ved selvfølgelig også og den der med udvendig tøjle er næsten uundværlig hvis vi overhovedet skal komme rundt på en volte , men vi øver os og heldigvis har vi en fantastisk underviser til at hjælpe os ..

 

 


Med venlig hilsen

Lotte, Miró og de 4 røde banditter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridning 4 års
Forfatter: 
Dato:  15-12-2011 23:27

Hold da op 207 har kigget men kun 1 kommentar det plejer ikke at ligne hestenettet ...


Med venlig hilsen

Lotte, Miró og de 4 røde banditter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  16-12-2011 04:11

249 har kigget med, enten så er vi så grimme at i ikke gider kommentere eller også så er vi såååå tæske lækre at i ingen kritik har..


Med venlig hilsen

Lotte, Miró og de 4 røde banditter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 I er lækre :-)
Forfatter: 
Dato:  16-12-2011 11:17

...og han ser absolut ikke lille ud til dig. I er et fint makkerpar. Vedr. videoerne, den ene kan jeg ikke åbne, den anden er du tilpas langt væk, til at jeg vil kommentere.

Men dejlig hest.

 

Hilsen Tina



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk




Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 fin hest
Forfatter: 
Dato:  16-12-2011 11:30

Det ser godt ud, og hvor er han godt gående på sine ben :-)

 

Lyder og ser ud til du får rigtig god undervisning.

 

Jeg har også en rød sensibel sag, som jeg lige har skulle lære at kende. Hun har også haft stop/stejletendens, hvis hun følte sig presset eller ikke forstod signalerne. Jeg har lært meget af det, for der er "afregning ved kasse 1", hvis jeg selv spænder op, låser i en hånd e.l. Hvis jeg selv er afslappet og forbereder hende ordentlig, så er min bare så dejlig at ride, hun giver den maks gas.

 

Jeg synes størrelsesforholdet ser fint ud, han kommer nok til at fylde en hel del mere med alderen.


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  16-12-2011 12:12

Ja, jeg plejer slet ikke at svare på noget som helst, men her må jeg alligevel til tastaturet.

 

For det er da en dejlig hest du har der, og hold da op hvor ville jeg gerne have sådan en ridehal med tilhørende underviser til rådighed.

 

Michelle L.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider