Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Stolt af mit Troll - ridebilleder
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 21:24

Da jeg købte Trollet, kom hun direkte fra de Jämtlandske travbaner. hun havde gået travløb til hun var 7 år. Det er noget af det mest tossede jeg havde gjort i mit liv, men jeg var bare nødt til det. Jeg havde tabt mit hjerte.


Jeg var godt klar over at jeg var på dybt vand med hensyn til at omskole hende til ridehest, men heldigvis mødte jeg Kirsten Hansen og med hendes kyndige hjælp, føler jeg at jeg har kunne tage ansvar for projektet og gøre det på en ordentlig måde.


Det er en lang vej vi har begivet os ud på, men det føles utrolig smukt at arbejde sammen på denne måde. Jeg føler en utrolig ydmyghed. Og selv om der er lang vej endnu, så er det bare så skønt at ride. Det er vejen der er interessant og jeg lærer så utrolig meget.


Here goes:

Billede

April 2009, vi har kun redet et par måneder.


Billede

Maj 2010, her har vi redet lidt over et år.


Billede


Billede


Billede


De sidste her er fra marts 2011, hvor julie Taylor fra Epona var en smut fordi. Man kan også se et kort videoklip på youtube her.


Nordis-nørd!


Interesseret i de nordiske koldblod?

Oplev dem live d. 12. juni på Nordiska Kallblodets Dag

- Dølehest, Nordsvensk Brugshest, Koldblodstraver og Finsk Hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 09:24

Fine Trollet :) Hun er altså en hest der skal opleves :)

Du må også lige ligge de aller nyeste billeder ind af den skønne pige :)





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 trav-forelskelse
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 11:15

Jeg overdrevent elsker den trav :-) Og jeg kan godt forstå, du tabte dit hjerte til hende - hun er SÅ smuk :-)


Jeg tænker lidt Lukas fra Emil fra Lønneberg, men den var vist større ? - omend jeg godt ved, at det var hun i hvertfald IKKE, da du fik hende :-)



The value of the art of riding should be measured at the scale of harmony and not at the scale of difficulty of an exercise.

Xenophon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for kommentar
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 14:27

Tusind tak for de rosende ord begge to. Det varmer . Jeg er så mega stolt af min lille hest.


Det er utroligt så mange forskellige måder den samme hest kan trave på, og at der inde i en lille ex-traver gemmer sig en rigtig fin blød og lidt dvælende trav. Den skal bare graves frem og dyrkes blidt.


Lucas blev vist spillet af en Nordsvensk Brugshest, det kunne også være en Døle, de er alle i familie med hinanden, men Dølen og Nordsvensken er bredere og tungere bygget end Koldblodstraveren, selvom der selvfølgelig findes Døleheste og Nordsvenskere i lettere udgaver, og mere kraftige typer blandt koldblodstraverne. Trollet er en forholdsvis let koldblodstraver.


Og ja, hun er vokset lidt i den tid jeg har haft hende, og heldigvis på de rigtige steder . Men der er stadig plads til forbedringer.


Nordis-nørd!


Interesseret i de nordiske koldblod?

Oplev dem live d. 12. juni på Nordiska Kallblodets Dag

- Dølehest, Nordsvensk Brugshest, Koldblodstraver og Finsk Hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 15:21

Super lækker hest og rigtig pæn ridning (y)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 08:37

Tak Sandra. Vi gør os også begge to virkelig umage .


Nordis-nørd!


Interesseret i de nordiske koldblod?

Oplev dem live d. 12. juni på Nordiska Kallblodets Dag

- Dølehest, Nordsvensk Brugshest, Koldblodstraver og Finsk Hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 11:12

Har først set tråden nu, men uha da en lækker trav Superflot!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke hest!
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 18:23

Ih hun er altså bedårende din lille Trolle Dejligt det går så godt med jer!

Ja jeg kom så ikke til Sverige og se på Finks hest alligevel pga uforudsigelige omstændigheder og nu starter studiet igen, men det skal nok lykkes en dag! Jeg VIL altså se de smukke røde heste




//Desirée

0
0
Svar på denne tråd
 
 trollet
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 21:31

hun har godt nok ændret sig meget

Dash var desværre halt idag, da vi skulle øve til stævnet øv øv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trollet
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 01:00

Hej Johanne, skægt at se dig "live" i videoklippet. Hun har altså bare det sødeste hoved hende Trollet.


Dejlig afslappet ser hun også ud (ment positivt).


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 14:50

Det er da godt nok en gammel tråd der er blevet hevet frem igen, men super hyggeligt og tak for de søde kommentarer alle fire, I gør mig helt glad .


Desirée: Ærgeligt at du ikke kom afsted. Jeg tror faktisk at Tellun er til salg lige nu.... synes jeg så hende på et af de svenske salgssites. Men lejligheden dukker helt sikkert op igen. Måske jeg kunne støve en anden finnhest op i Sverige



Jessiedutter: Det var da ikke godt. Håber ikke det er noget alvorligt med Dash.... han skal forsætte med at være sund og rask og lækker at se på mange år endnu.


Marianne: hæ, hæ, ja jeg har det jo lidt spøjst med at se optagelser af mig selv. Men hvad gør man ikke for at få lov til at snakke om sit Troll . Jeg tager helt sikkert "afslappet" som en form for kompliment. Det er ikke det letteste udtryk at opnå på sådan en frisk lille eks-traver.


Nordis-nørden Johanne


S
ällskapet Nordiskt Kallblod

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider