Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Min nye lusitano Zeloso
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 18:00

Nu har jeg haft min nye lusitano Zeloso siden første april hvor han ankom med transporten fra Portugal. Det går rigtig godt med ham, jeg synes han er faldet godt til og jeg tænkte jeg lige ville dele et par billeder med jer af ham og mig :-) Jeg er simpelthen SÅ glad for min nye hest, og jeg håber det kan ses på billederne :-) I får lige først de sidste nye billeder hvor vi prøver vores portugisiske udstyr - jeg er dog ikke komplet i tøjet, men det var for varmt at tage kjole, jakke og vest på i dette dejlige forårsvejr :-) Men I kan da se hans "tøj" :-)

Billede

Billede

Billede

Dette er et af de første billeder af ham, hvor vi er i alm dressur outfit. Som I ser rider jeg faktisk normalt med ridehjelm, det er kun pga show udstyret at portugiser hatten er taget på i stedet :-)

Billede

Billede

Og her lige et billede der viser at jeg bare er drøn forelsket i Zeloso og jeg er bare glad glad glad for det hele lykkedes :-)Jeg håber at vi får en rigtig god fremtid sammen og kommer lidt i byen, hvis der er noget som byder sig :-)

Tak fordi I så med :-)

Hilsen Mette med Zeloso

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

smuksak
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 18:05

Smuk smuk hest - men nu har jeg også en svaghed for skimler....

MVH.

Betina

Smuk brun kåret hingst på 100 cm. + shetlandsvallak på 82 cm sælges. Begge med hestepas/fuld stamtavle

Flere salgsponyer på min hjemmeside

www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Zeloso
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 18:37

Zeloso er bare så tæske lækker, og så klær det ham bare så godt med det portugisiske udstyr :)

Endnu engang tillykke med ham :)

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Med "spøgelser" på marken :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 18:39

LÆKKER LÆKKER og LÆKKER!!!!!

Tillykke med ham!! i ser flotte ud sammen!!!!

Ps - er der sket noget med Xidao jeg har overset - eller har du bare to nu???

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

Indrømmer det gerne:

Er stor fan af Lenelw og DJ!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 19:24

Ej Mette ham Zeloso er sku en dejlig sag. Hvor er han dog bare billed skøn og hvor stråler det bare ud af dig, hvor glad du er for ham.

Også passer i forøvrigt hammer godt sammen ;) .

Kommer vi til at se jer på Roskilde?

Og hvor er det noget lækkert udstyr du har anskaffet til ham, lækker lækker farve til ham.

Anbefaler alle at prøve Kranio Sakral til deres heste.

http://www.kranio-hest.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 20:54

At den er helt vildt grim!!!!!

......send den hellere hjem til mig

Greenguard grime med mundkurv sælges velholdt 400,- + porto

PrinsesseGuldHår

Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 21:16

Sikke nogle lækre billeder, og hvor er han smuk din nye fyr. I ligner virkelig et godt makkerpar!!!TILLYKKE med ham

Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 21:19

Til Mrsheaven: Ja der er sket en hel masse med mig og Xiado som du nok ikke er helt opdateret på :-)Jeg har lagt en tråd om det på dette link, her kan du også læse om min beslutning og hvordan Zeloso kom til Danmark osv osv :-)

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1001844/1001844/

Til PrinsesseGuldhår, Saigon Mariposa: Mange tak skal I have :-)

Til HeidiW-Ikon: Jeg kan ikke nå at komme med til Roskilde Dyreskue i år, da lusitano foreningen endnu er så lille at vi ikke er med som repræsentant på Roskilde. Jeg håber dog MEGET at vi engang kan komme med, for én af mine store drømme er, at ride med i Roskilde kvadriljen og repræsentere lusitano racen :-) Men jeg satser på vi kan stille med nogle heste til Store Heste Dag i Roskilde, så dér regner jeg bestemt med at vi kommer :-) Jeg kan desværre ikke komme til Slagelse i år, da det ligger lige før jeg skal giftes (d. 2. juli), så der står huset på den anden ende lige den weekend og så må jeg hellere blive hjemme og være lidt hustru agtig :-)Jeg er rigtig glad for du siger vi passer godt sammen, det føler jeg også selv vi gør og han er rigtig dejlig at ride på - til forskel fra Xiado... Det brune udstyr er for øvrigt købt i Portugal, det meste i den butik som hedder Horsefire (de har også en net butik hvis nogle er interesserede)Jeg købte det i november måned, da jeg var i Golega, men det er først nu jeg prøver at ride med det :-) Jeg er også selv ret vild med farven, men det er ekstremt lyst når man køber det, så jeg har givet det noget sadelsæbe, læderfedt og sollys og så bliver det bare pænere og pænere synes jeg :-) Med tiden vil det blive endnu mørkere.

Hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ser godt ud...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 22:06

..og det er en fint repræsentant for racen.

Ved godt du synes jeg har været efter dig med korrekt udstyr, men det skal slet ikke opfattes som kritik, kun som vejledning/information.... det ser SKIDE godt ud at se Lusitano hestene klædt i Portugisisk og med en rytter der matcher. Ikke at man ikke kan putte dem i engelsk/normalt udstyr og ride dem i normalt ridetøj - det kan man selvfølgelig.

Det eneste man ikke skal gøre det er at mikse det hele godt og grundigt sammen.... så dem der ikke kender til hverken udstyret, Portugal eller Lusitanoen ikke kan se hvad der er hvad..

;O)

Husk det er ment godt - ikke som kritik.

For I ser virkelig godt ud!!!

Men det er selvfølgelig også vigtigt at have hjelmen på, har selv et helt håbløst billede af mig selv med hesten i portugisisk outfit (så gennemført som jeg nu kunne) og mig med portugisisk efterligning's tøj og hjelm og en en "spansk-lignende" hat på toppen.... kønt var det ikke, men det var også fastalavn og det var ikke en Lusitano - så jeg var lidt undskyldt!

;O)

Al mulig held og lykke med ham - og udstyret!

Eva

Lusitano heste til salg og rideferier på Lusitano heste.

Hjemmeside: www.lusitano.dk

Facebook: Lusitano.dk

Youtube:
IberianHorses

Fotoalbum: picasaweb - IberiskeHeste
0
0
Svar på denne tråd

Smukke dreng
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 22:19

Han ser jo vildt godt ud i sit show-outfit

En lækker dreng er han i hvertfald og i klær hinanden så godt.

Skønne billeder af jer to

Alcacovas, Bizarro, Mikado, Alex og Navarone <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 22:44

Jep, den tråd havde jeg overset.... Men hvor er det fantastisk, at du nu har fundet den helt rigtige hest!!! og han ser godt nok lækker ud!!!!!

Hjertelig tillykke med ham - og jeg glæder mig meget til at følge jer herinde!!!!!!!!!

Indrømmer det gerne:

0
0
Svar på denne tråd

Lusitano
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 22:50

Ihh Mette, hvor ser han bare fantastisk ud !! :)

( Pssstt... Du skal da lige flette ham op - så bliver endnu mere "autentisk" at se på )

Det ser super godt ud .. og så på under en måned! i to skal nok nå langt sammen..

Med den smukke Lusitano Campeã.

www.naughtycoon.dk

Avl af Maine Coon katte samt salg af katte atikler.

0
0
Svar på denne tråd

Zeloso
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 22:56

Holly @!#$ hvor er I bare lækre lækre lækre WHAU - & Mette du STRÅLER jo helt fantastisk - det vælter ud af min computer, især på det sidste billed, hvor er det bare dejligt...

Smækker lækker ekvipage mere kan det vist ikke uddybes

Selvtillid, charme & masser af lækkert hår - hos jer begge

Må må må se jer ride det der Portugisiske noget en dag

Dejlig dreng IGEN tillykke med ham...

WINTEC 500, All-round, sort, 17", m/blåt kopfjern (Medium Wide) sælges

HorseGuard ulddækken, sort, str. 120 cm sælges

0
0
Svar på denne tråd

mums altså
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 23:52

puha han er altså bare for lækker hvis jeg en dag skal have "stor" hest igen og får råd så ville jeg helt klart overveje at hente sådan en fra portugal..

Hilsen Signe Og guld klumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

takker af hjertet :-)
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 08:42

Hvor er I bare søde alle sammen, det varmer jo mit hjerte med al den ros og opbakning :-)

I kan da lige få et par billeder mere :-)

Billede

Billede

Vi er lige startet på lidt "spanske skridt træning" :-)

Billede

Til dig Eva: Ja før hen var jeg ikke helt komplet i udstyret, men efter min Golgae tur, der ved jeg der ikke kan sættes en finger på noget :-) Selv mine støvler indenunder minde leggins er originale :-)Jeg forstår godt hvad du mener nu med det skal være komplet, men jeg vidste ikke bedre før jeg havde været i Golgae og set alle de portugisiske equipager :-) Men så gik jeg også totalt amok og fandt alt dernede så det kunne matche i farven :-) Men du kan da lige få et billede af mit tøj hvis du nu skulle have glemt det Billedet er taget på store hestedag 2010 i Roskilde hvor jeg rider på Xiado.

Billede

Til Campea: Ja jeg ved godt han ikke er flettet op, det skal han nok blive når vi skal i byen til noget show, så kommer mit tøj også på, men nu var vi bare derhjemme og jeg ELSKER alt hans lange hår, så det var helt bevidst han ikke var flettet nogen steder :-) Men du kan da få et billede af ham fra Portugal hvor han er flettet op - tilmed med en fletning på hver side, da hans man er så tyk :-)

Billede

Tusind tak Holme, Lou, Zahah OX, Mrsheaven og Signe - I giver mig lyst til at lægge flere billeder herind i fremtiden :-)

Hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 09:00

Kan kun sige Wauw og hvor er det dejligt at han er faldet så hurtig til i Danmark :-)

0
0
Svar på denne tråd

Zeloso
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 09:06

Vi kan heller ikke få nok af de smukke billeder af jer to, man kan virkelig se du har fundet din drømmehest og det ser så godt ud

Glæder mig til at se flere billeder fra jer fremover.

Alcacovas, Bizarro, Mikado, Alex og Navarone <3

0
0
Svar på denne tråd

hvor skønt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 09:45

at se Jer på de billeder. Glæder mig til at se Jer med hele udstyret - enten den 30. eller på et andet tidspunkt :) Og de andre har altså helt ret - I klær hinanden rigtig godt !!!

Kram fra Sus

0
0
Svar på denne tråd

Jo jo Sus
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 10:40

Til Sus: Jo jo, du får som den første lov til at se os i ALT udstyret d. 30. april når vi møder op til dit bryllup :-) Jeg glæder mig SÅ meget :-) Selv de nye sporeremme (som var mit eneste køb udover et bid i Zelosos størrelse, her fra mit portugal besøg i marts - flot ikk?) kommer på i dagens anledning :-)

Til Pia: Ja han er faldet utrolig hurtigt til. Der er selvfølgelig lige et par små ting, men jeg er selv forundret over det er gået så hurtigt. Hvornår får du din hest Zapatero hjem??

Billede

uha det er skønt det er blevet vejr til at bad i Danmark :-)

Hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

fine fotos...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 12:40

sikke fine fotos.

- og godt at se hans kastration er gået så godt.

ja vi ses jo til bryllup i næste uge. jeg kommer uden hest ( jeg ejer jo ikke bil og trailer og trailerkort mm) men med rytter udstyret på. og et kamera under armen.

SALG AF LUSITANO HESTE

http://www.lusitanopassion.dk/

Lusitano fotogalleri, Hestemalerier udføres mm.

Rideferie i Portugal ?? Se hjemmesiden.

Kurser i Working Equitation med Joao Lynce i DK

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 12:56

Han ser rigtig godt ud - kan godt forstå du er glad for ham :-D

Hvad går det lige galt for den højre bagbensgamache, den drejer helt rundt?

Jannie

Grafiker | Sydvillegaard

Øgårdens Sammie RDH (Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx)

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011 Fürst Romancier/BH Don Schufro/Primus AA)

Wendy Klint ERDH (termin 5.5. med Blue Hors Zack)

0
0
Svar på denne tråd

dejligt med øje for detaljen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 13:50

hej Jannie

Uha jeg ventede bare på at nogle havde øje for detaljen at hans bagbensgamache var drejet rundt!! Det er da bare vildt irriterende at vi ikke opdagede det under foto seansen. Jeg er selv meget detalje orienteret, så det piner mig inderligt den er drejet rundt! Men det var første gang han havde de gamacher på, så jeg var ikke helt klar over hvor meget de skulle spændes, da han i forvejen kun er vant til forbensgamacher. Hmm, de må spændes ekstra næste gang :-) Han virkede overhovedet ikke generet af det, det er også derfor vi ikke har opdaget det :-)

Jeg glæder mig til vi ses Lykke på lørdag, godt du er iført tøjet og har dit kamera med!!! :-)

hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 14:45

Hej Mette

Zapatero skulle have været afsted i tirsdags, men desværre blev det aflyst, da der var noget galt med traileren på lastbilen. Nu er planen at han bliver hentet på onsdag, så nu håber jeg at tredje gang er lykkens gang :-)

Må vist lige ind og se den netbutik ;-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 21:50

Øv øv. Nej jeg ved godt at i ikke er store nok endnu.

Tænkte bare at i måske stilte op med iberisk equipage..

Men godt at i kommer til st. hestedag. Så han kan blive vist frem, til den helt store guld medalje. Med flettet hår og fuldt udstyr.

Men ja, kan godt forstå at den store drøm er at ride roskilde kvadrille. Det er også bare super fedt. Og det ville være endnu federe at se de smukke lusitanoer være repræsentanter også.

Ej tillykke med det :) :D . Ja det kan jeg godt se bliver lidt presset. Og ja, det kunne være ;)

Ja ved godt du havde lidt problemer med Xiado. Men ja det ser super godt ud. Og han ser dejlig afslappet ud og let ud at ride.

Ja kan godt huske du skrev i Golega tråden at du havde været på stor køb. Sidder også jævnligt og savler over portugesisk udstyr på nettet. Mums mums. Det er jo en hel mekka.

Ja det er smart som man kan trylle lidt, med diverse produkter.

Men glææder mig til at se meget mere til ham. Både herinde. Men så sandelig også IRL.

Har tænkt tanken om det måske skulle være en Lusi man skulle investere i. Men mit hjerte banker for Lipizzanerne. Så nu må vi se hvad det ender ud i.

Men begge har klart potentiale. Selvom man ikke kan sammenligne de to.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 22:04

Og på billedet hvor du storsmiler, kan man se at også rytteren er ganske køn

Rides de altid på kandar eller er det kun til show?

Greenguard grime med mundkurv sælges velholdt 400,- + porto

PrinsesseGuldHår

Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Super flotte er i
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 09:29

og nøj hvor udstyret klæder ham!!! (y)

Glæder mig til at se jer live inden længe. Og selvfølgelig på Roskilde Dyreskue og lign. (y) :-)

Mvh Gitte
Jack D. Joker. Anton
(tre hingste - lyder livet sammen)

• Naturlig bedækning, Sjælland
    Jack D, stg. 159, stærk, særdeles fornuftig smuk broget med mange års erfaring (ej reg.)
0
0
Svar på denne tråd

bshjbd
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 01:08

Mette, jeg har kun en ting at sige, OLÈ.... I ser bare hamrende godt ud... ;-) Ok, det var så to ting :-)

Mht. dobbelt fletningen, har du også noget at se frem til med Zapatero, Pia... For hans man er godt nok også lang og meget tyk... Han har det forresten rigtig godt... :-)

Hilsen Fie

www.lusitanoforeningen.dk

Se alle de skønne Lusitanoer i Danmark.

www.lusitanopassion.dk

Se en masse lækre salgsheste fra Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 10:53
Ha haaaa Mette, jeg kender det - efter en fotosession og så sidder næsebåndet lidt skævt ØVVV... Men smuk er han :-)

Jannie

Grafiker | Sydvillegaard

Øgårdens Sammie RDH (Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx)

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011 Fürst Romancier/BH Don Schufro/Primus AA)

Wendy Klint ERDH (termin 5.5. med Blue Hors Zack)

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 11:46

Er du vimmer han er flot! Og i ser brand godt ud i det portugisiske udstyr.. Det brune matcher ham SUPER godt! Ej jeg misunder dig..

~ Marco min øjesten ~

Endelig ejer af en P.R.E:

Diablo DG

Jeg træner på hestens præmisser, med hestens ve og vel i første række!

0
0
Svar på denne tråd

Zeloso opflettet
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 20:46

Hej med jer

Ja, der var jo nogle som efterlyste at Zeloso var opflettet og jeg var komplet i tøjet også :-) Det har vi så været i dag på denne smukke forårsdag, har vi nemlig været så heldig at være til bryllup - til hest! Jeg kan vise jer nogle af de billeder med mig og Zeloso, jeg håber der kommer en tråd fra bruden selv, for det var så romantisk. Men da jeg ikke har hendes samtygge, så vil jeg ikke lægge billeder ind af hende :-)

Billede

Billede

Billede

Mange glade hilsner og stort tillykke til dig Sus!

Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

lækker dressur pony sælges: se www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/291430/

0
0
Svar på denne tråd

aakk ja så smukke de lusitanoer er:)
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 23:29

Han er jo bare super lækker:) det gør mig lidt ondt at xiado er retuneret til portugal, han var også en lækkermås, men det andet dur jo heller ikk:/

Men velkommen til den flotte fyr og jeg håber da i får et hav af en masse gode år sammen:)

han er utroligt smuk og som andre skriver så kan jeg kun nikke enig i at i klær hinanden uendeligt godt og ser drøngodt ud i portugis outtfitt:) kanon gode billeder:)

MVH Mig

0
0
Svar på denne tråd

Halløj Mette
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 09:39

Ja jeg kan jo også godt li de lange manér - Campeã har også en laaang tyk man, som absolut bliver hvor den er, hoppe eller ej - meen de er nu altså flottets opflettet under rytter...

Han ( i ) ser bragende godt ud på de nye billeder !!! og i fuldt udstyr !! jeg bliver dybt misundelig ;)

---

Mette nu er du jo udstyrs ekspert ;) hvis man nu ikke er så vild med ridenederdelen ( syntes altså det er synd at man ikke kan se den flotte sadel ) hvad er der så af traditionelt ridetøj ?

Med den smukke Lusitano Campeã.

www.naughtycoon.dk

Avl af Maine Coon katte samt salg af katte atikler.

0
0
Svar på denne tråd

I var SÅ
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 12:06

flotte. Både dig Mette og Sus.

Men blev virkelig inspireret, til at skifte ridegren, bare for at have det top flotte udstyr på, i havde på!!

Og tak for en hyggelig formiddag.

Håber også at Sus taber et billed eller 2 herinde.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

Sommerhus søges på bornholm. Uge 29 ell 30.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 12:25

fors*tan en lækkerbisken!

hvor er i bare gennemførte (Y)
overhovedet ikke det jeg selv vil med ridning, men man kan da ikke lade vær med at være en smule misundelig alligevel ;D

hvordan er det egentlig at købe hest i udlandet ? :) jeg tænker ppå hvordan man får kontakterne, dyrelægetjek, transport, udgifter osv.

men iih jeg glæder mig til at se flere billeder! :D

invader ise

Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 16:08

Ih hvor er I bare søde. Tak for ros. Jeg glæder mig til at se de billeder som Lykke tog, håber hun smider et par :-)

Til Campea: Jeg fortår godt du lader hendes hår være langt, det ELSKER jeg også. Men jeg forstår også godt hvorfor de klipper dem i Portugal, så bliver det ikke til dredlogs (eller hvordan det nu lige staves...) og de hænger heller ikke fast. Det er jo nogle dejlige natur arealer de går på med deres føl:-) Ang tøjet, så kan du jo bare ride i herre bukserne og være i herre stil. Det er stort set det samme, nederdelen er der bare ikke. Men der er faktisk bukser indenunder på mit tøj med høj talje (hvilket er godt for vesten og jakken er meget kort og ellers skiller man på midten og man kan se skjorten og det ser ikke så fikst ud :-) For jeg forstår dig godt lidt, det er lidt synd man ikke kan se sadlen og alt det pynt som er på den... (ok jeg er tosset med udstyr! )

til 002-pirat:

Jeg synes ikke det var svært at købe hest i Portugal. Jeg kan jo ikke udtale mig om alle steder i verden og jeg kender også kun til 1 sted i Portugal (det kender jeg tilgengæld ret godt :-) ) Men det sted jeg kender, der kan du få alle oplysningerne på www.lusitanopassion.dk. Der er en dansk pige som arbejder i den stald (faktisk vores formand i lusitano foreningen Fie Feldt), du kan rejse derned og se heste med andre danskere (Lykke og Mia laver weekend ture), de taler godt engelsk dernede og de er professionelle med at få dyrlæge kontrolleret, også med røntgen og de er hjælpsomme med at skaffe transport osv osv. Så jeg synes faktisk ikke det var svært eller besværligt overhovedet. Med Zeloso tog jeg jo ned og boede på stedet en hel uge og red og fik undervisning hver dag så jeg lærte hesten godt at kende :-) Jeg ved der er andre steder i Portugal, hvor man også sagtens kan købe heste på en god og professionel måde og hvor andre danskere har købt hest, men der har jeg ikke personlige erfaringer. Jeg er super godt tilfreds med service og kvalitet hos Paulo og Joao Lynce, så der er jeg trofast kunde :-) Jeg er stadig dybt betaget af, at de tilbød at købe min gamle hest Xiado tilbage uden økonomisk tab for mig, selv om det var 2 1/2 siden han havde forladt Portugal. Men det fungerede ikke optimalt mellem ham og mig i ridningen og så tilbød de jeg kunne købe en anden og de købte Xiado - hold da op en service siger jeg bare!!!!!

Hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

lækker dressur pony sælges: se www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/291430/

0
0
Svar på denne tråd

glemte helt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 16:24

Til Prinsesseguldhår: Jeg har helt glemt at svare på dit spørgsmål. Nej der rides ikke altid på kandar, men stort set altid når man er i "show dresset". Til hverdag i portugal kan der sagtens rides på alm trense og hjemme hos mig rider jeg faktisk mest på trense. Jeg har kun et enkelt billede hvor jeg rider ham på trensen, det er taget da jeg var i portugal inden jeg købte ham og jeg får undervisning på trensen. Bare lige for at bevise at de har trensebid i Portugal og de også bliver brugt, og også lige for at bevise jeg normalt rider med ridehjelm :-)

Billede

Hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

For pokker da Mette
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 16:58

hvor ser i lækre ud!!!

Mvh Gitte
Jack D. Joker. Anton
(tre hingste - lyder livet sammen)

• Naturlig bedækning, Sjælland
    Jack D, stg. 159, stærk, særdeles fornuftig smuk broget med mange års erfaring (ej reg.)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 17:45

Ej Mette hvor ser i begge hammer lækre ud i jeres outfit;) ..

Håber da Sus laver en billedtråd så man kan se jer alle ;)

0
0
Svar på denne tråd

ny tråd
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:05

Så Mette, så er der lavet en tråd fra brylluppet, også med mange fine billeder af dig og Zeloso :D

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1014591/1014591/

Mange hilsner

Susanne

0
0
Svar på denne tråd

tak Susanne
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 21:45

Tak Susanne fordi du har lavet en så fin tråd om dit bryllup :-) Jeg ville jo ikke lægge billeder ud af dig hvis du nu synes det var for privat :-) men de er rigtig gode.

Til alle jer andre, så kan jeg jo lige sige at det går fantastisk med Zeloso :-) Han er kommet sig 100% ovenpå kastrationen og han er også blevet "vallark". Han går nu sammen med de andre heste på folden og rigtig hygger sig og han ELSKER det!

I ridningen går det også bare super. Vi får undervisning en gang om ugen af Anders Chortzen og så om onsdagen rider vi sammen med "damerne" i ridehuset og her er vi begyndt at øve lidt forhindringer til Working Equitation, så der sker da lidt :-) Jeg er stadig bare helt vildt glad for beslutningen om at få Zeloso til Danmark, og jeg glæder mig til alle de ting vi sammen skal opleve i fremtiden. hver dag er bare en glæde med ham og det er jo fantastisk at have det sådan med sin hest :-) jeg glæder mig rigtig meget til vi skal på clinik med Joao Lynce d. 19. juni og øve både dressur og Working Equitation, det bliver bare rigtig godt tror jeg!

Hilsen Mette med Zeloso

Billede

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

krøller eller ej
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 22:15

Næhh hvor er han dog fin med alle de krøller - er det lige efter en gang fletning ?

Anders Cortzen - er han ikke rigtig god til at undervise ? Har set et par videoer af ham, og han virker meget dygtig og pædagogisk :)

Glæder mig også til Clinic'en. Håber bare ponyen bliver haltfri inden.

Mange hilsner

Susanne

0
0
Svar på denne tråd

du har ret
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 22:33

Hej Sus

Jo du har helt ret, fold billedet er taget LIGE efter vi kom hjem fra dit bryllup hvor han var flettet op, så derfor er manen ekstra krøllet :-) og du har også helt ret i at Anders Chortzen fra www.hestensabc.dk er helt vildt super til at underviser. Meget pædagoisk og engageret! Det er klart den bedste underviser jeg har haft som har været dansker :-) Så jeg er super heldig han har tid at undervise os en gang om ugen og jeg tilmed kun skal køre 14 km for det! Så jeg er meget heldig føler jeg!

Ja jeg krydser også fingre for at Robalo er haltfri til clinik!!!

hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Smuk hest.........
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 08:11

og dejlige billeder.

Knus fra Lene

Hunde feriepasning tilbydes i uge 29, 30 og 31.

Job søges.

0
0
Svar på denne tråd

De dejlige lusitanoer
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 16:11

Sikken en fin hest. oh HVOR ER I BARE FLOTTE sammen.

Jeg har også købt hest fra Joao, og blev faktisk forbavset over hvor nemt det er og den gode service. Det var bare helt utroligt. Så jeg er også "trofast kunde" dér. :)

0
0
Svar på denne tråd

Ih hvor sjovt
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 16:34

Hej AnnaMichel

Ih hvor sjovt du har købt hest samme sted som mig :-) Hvad er nu det for én? fortæl fortæl. Er du så med i lusitano foreningen? Kommer du forbi på store hestedag i Roskilde i weekenden? Jeg skal stå på stand det meste af dagen lørdag for lusitano foreningen og så søndag er vi faktisk 6 som har lusitanoer med!! Det er ret vildt (når man tænker på jeg var den ENESTE som havde lusitano med sidste år :-) ) Håber vi mødes, det er altid sjovt at møde andre som er interesseret i samme race som én selv :-)

Mange hilsner Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 08:48

Nu har jeg lige kigget tråden endnu engang - tænkte på, hvor tydeligt det ses i dit ansigt, at du nu har den helt rigtige hest. Ikke at du, ikke smilede og så glad ud med X - men der er bare noget ekstra over det, når du viser fotos med den "nye" smuksak!!!

Tak for kigget!!!!

Indrømmer det gerne:

0
0
Svar på denne tråd

Zeloso
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 11:00

Vi var nede og hilse på den smukke Zeloso på st. hestedag og han er nu årsagen til, at min datter på 8 år proklamerede, at hun VILLE have en lusitano!! Begge mine børn var vilde med ham og stod længe og snakkede med ham skøn hest!

med den smukkeste Toshiba og dejligste Ayla ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Ih tak
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 11:16

Ih tak skal I have begge to for de søde ord. Jamen jeg er da ked af jeg så ikke lige var der og hilse på dig og dine piger Pernille. Nå, men her er da et par billeder fra dagen. Vi fik for øvrigt 9 i helhel og 9 i mønstring og gik videre til mønstrings konkurrencen, så jeg er bare SÅ stolt :-)

Billede

Billede

Hilsen Mette med Zeloso

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

SÅ dejligt..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 11:31

Jeg syndes det er så godt gået og dejligt at se at Lusitano hestene og foreningen endelig kommer ud og bliver vist frem (i større mængder..).

Så godt gået af jer allesammen - så fedt at se en udvikling herhjemme og hestene ser skønne ud på de billeder jeg har set.

Og stort til lykke til jer der gik videre - super godt gået!!!!

Eva

Lusitano heste til salg og rideferier på Lusitano heste.

Hjemmeside: www.lusitano.dk

Facebook: Lusitano.dk

Youtube:
IberianHorses

Fotoalbum: picasaweb - IberiskeHeste
0
0
Svar på denne tråd

Zeloso
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 11:33

Hej Mette,

Jeg fik også lige muligheden af at se jer i mønstringsringen. Hvordan gik den videre mønstringskonkurrence???

Zeloso er godt nok en smækker lille sag, meget meget smart. Ham kan jeg godt forstå du er glad for.

Jeg fik et par billeder af jer til bedømmelsen, desværre er kvaliteten ikke super god, da mit kamera efterhånden synger på sidste vers. Men jeg smider lige dem ind jeg fik knipset af jer:

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Med "spøgelser" på marken :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider