Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Heste navne
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 21:53

Hej allesammen:)

 

Er her muligvis en, der kan forklare mig noget om navngivning ang. Quarter hesten.

 

Jeg havde/har forstået det sådan, at ikke to heste kan have det samme navn.

 

At man....., når føllet skulle navngives, så skrev man 3 navne forslag til navngivningen af føllet i den nævnte rækkefølge, som man ønskede navet.

 

Også ville avlsforbundet ud for det kunne fortælle hvilket navn der var ledigt.

 

Jeg havde også, på et tidspunkt ladet mig fortælle, at der skal gå 5 år før, et navn må tages i brug igen, efter at en hest er død.

 

Jeg har lige siddet og kigget stamtavler igennem..... mest cutting heste...... men for sjovt ville jeg se hvad der evt. var i reining hestene.

 

Så jeg vælger en jeg ved er ret kendt, og meget brugt inden for avlen.....

 

Men ind til videre er jeg oppe på hele 12 Gunner.......Ikke Gunner-et-eller-andet, men kun Gunner til fornavn......

 

Og det troede jeg ikke kunne lade sig gøre.......

 

www.allbreedpedigree.com/ index.php?query_type=c...d=Standard





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne på quartere
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 06:09

Nej to QH må ikke hedde det samme. Men det gælder det fulde navne.

Ikke dele af et navn. Feks hedder tusindvis af heste jo noget med Zip eller Doc eller Peppy eller Jac.

Feks må to heste godt hedde hhv Peppy Doc og Doc Peppy hvis du forstår :-)

 

Man indgiver 6 navne i prioriteret rækkefølge og førhen krydsede man også af om AQHA måtte navngive hesten hvis ingen af de 6 var ledige.

Nu om dage kan man jo søge i AQHA navneregisteret på deres hjemmeside hvis man er medlem og så kan man se hvad der er i brug. Man kan jo blive overhalet indenom, men nok næppe på alle 6.

 

"Gunner" hedder iøvrigt ikke "Gunner". Han hedder noget i retningen af "Colonels Smokinggun" men mange af hans føl opkaldes efter hans kælenavn.

 

Mvh Tina

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Gunner
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 13:57

Hej Tina:)

 

Det var også det jeg havde forstårelsen af....., men så forstår jeg ikke hvorfor der kommer 12 stk. Gunner op når jeg kigger inde på Allbreedpedigree??

 

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner2

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner5

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner8

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner11

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner12

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner13

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner14

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner15

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner16

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner24

Gunner: www.allbreedpedigree.com/gunner25

 

Så vidt jeg kan se, så hedder disse her Gunner ikke andet ind Gunner...... Ikke noget med Gunner-et-eller-andet......

 

Hvis jeg skal finde den Gunner du nævner så skal jeg skrive hele dens rigtig navn Colonels Smoking gun

www.allbreedpedigree.com/colonels+ smoking+gun også kommer der kun ham op, for han er den eneste der hedder således.

 

Der er også to stk. Einstein:

www.allbreedpedigree.com/einstein27

www.allbreedpedigree.com/einstein29

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 15:08

Hej Signe.

 

Du kan ikke regne 100% med allbreedpedigree.com, da det er en åben data base hvor folk selv kan ligge deres hest ind.

 

Derfor vil nogle heste være lagt ind under forkert navn, race, årstal osv.

 

Jeg tror mange af de her "Gunner" heste du har fundet er lagt ind under deres kælenavne og ikke deres AQHA naven, hvis de da overhovedet er registret i AQHA.

 

Lidt lige som hvis du lagde Glen inde under "Glen" eller jeg kun kaldte Bob for "Bob" og ikke det naven der står på hans papir.

 

Hvis det er de rigtige afstamninger du skal have fat i så er det nok mere under AQHA du skal begynde og lede.

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 ghjghgh
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 22:01

Einstein hedder i øvrigt Great Resolve i AQHA. Der er en del hingste som har forskellige navne i de forskellige forbund (lige som NRHA Gunner / AQHA Colonels Smoking Gun), da man ikke behøver at benytte hestens AQHA navn når man melder den ind i fx NRHA.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste navne
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 13:54

Hm.......

 

Det var da frustrerende......, man kan da heller ikke regne med noget....., nu til dag





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 AQHA's stambøger
Forfatter: 
Dato:  19-04-2013 09:55

skulle være ret komplette. Specielt nu hvor der kræves gentest af alt avls-materiale.

 

Hesten har i AQHA et navn og et stambogsnummer. Hvis man er medlem af AQHA kan man søge alle slags avls-oplysninger. Så hvis du står med en hest som har et kæle-navn i et andet regi, kan du slå dens mor op i AGHA og finde ud af hvilke afkom den har fået i hvilke år og de er angivet med navn og nummer og showresultater. Og på den måde finde ud af hvad det er for en hest det drejer sig om.

 

AQHA's stambogsoplysninger har dog stadig visse svagheder. F.eks er hestens farve ofte ikke korrekt. Det er avler der angiver hestens farve til forbundet når føllet er født og det kan jo mange gange vise sig at hesten udvikler en anden farve under følpelsen. Dette vil sjældent blive rettet.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider