Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Hingst til denne hoppe.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 12:53

Jeg har jo fået denne skønhed. Og er super glad for hende. Det er min første paint og er meget glad for at jeg fik muligheden for at købe hende.


Billede


Billede

Men jeg er jo total grøn på området. Hun skal ifoles i år el. næste år. Hvem vil i mene hun vil passe godt sammen med? Er jo enligt mest til cow horse eller renning/trail.

Det behøver dog ikke blive en top top afkom. Ved en hoppe er det 100% til mig selv. Ved hingst ved jeg det dog ikke. Dog vil jeg fortrække en hingst der giver masser af farve vidre. Men de hænger jo desværre ikke på træerene her hjemme.

Tempermentet er jeg ikke så bange for da Tequilla har et super godt temperment.

Hun er efter: US Impressive Blue og Taz A Riffic.



Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er nu det bedste.

 

 

Jubiii. Nu kommer mine låne ponyere/heste snart hjem. Glæder mig. Især til de bliver mine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 18:00

...at søge i dine gamle tråde. Kan huske at du tidligere har spurgt efter Paint-hingste, dengang var det vist til en fuldblodshoppe.

 

Du fik en masse fine forslag og det er ikke så længe siden, så mon ikke de fleste stadig lever?


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidligere tråd.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 14:44

God ide. Det havde jeg ikke lige tænkt på.


Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er nu det bedste.

 

 

Jubiii. Nu kommer mine låne ponyere/heste snart hjem. Glæder mig. Især til de bliver mine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hummm.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 15:06

Den tråd kunne jeg ikke finde. Måske den er for gammel.

 

Men kan huske den ene var JC Whity Dream. Og vidst nok den jeg var mest lun på.


Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

Jubiii. Nu med egen løsdrift med stor dejlig fold til. Dejligt kun at have 10m ned til hypperne. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 pistolen
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 21:13

jeg kan kun anbefale Pistolen som ejes af cirkeline Bloch, vi har 2 efter ham og bedre heste findes ikke..



we do it
the Hippie way !





do the hippie hippie shake

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 22:22

Desværre er han kun på frost nu, så ved ikke helt med en ældre hoppe.


Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

Jubiii. Nu med egen løsdrift med stor dejlig fold til. Dejligt kun at have 10m ned til hypperne. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 du skal ikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 13:10

bekymre dig om alderen på hoppen for da cirkeline og jeg lavede lyne på frostsæd.. da havde vi 2 unge hopper en fuldblod og en paint og så trak cirkeline dreamer (paint) med ind over og jeg mener hun var 12-13 år og hun var så den eneste der blev i fol overhovedet og hun blev kun insemineret én gang..

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay.....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 16:19

Ja men om det enligt er frostsæd her hjemme fra el. evt. USA feks. kan jo komme ud på et.


Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

Jubiii. Nu med egen løsdrift med stor dejlig fold til. Dejligt kun at have 10m ned til hypperne. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det kommer
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 16:34

sgu ud på et lige bort set fra at man skal regne ca. 6000- oven i for transport,told, moms, agifter osv.. og hvis man ikke selv kan det skal man så også lige have et shippingfirma ind over til at lave papirene så forstsæd fra DK er en langt billigere affærer tro mig vi har været der..

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tina.
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 17:35

Tak. Hvad hvis det er inde for europa?


Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

Jubiii. Nu med egen løsdrift med stor dejlig fold til. Dejligt kun at have 10m ned til hypperne. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ved
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 08:40

faktisk ikke hvordan det er inden for EU, men prøv at spørge under avl der er helt sikkert en masse der tager sæd hjem til deres spring og dressur heste, men ellers har jeg kun fået venlige og brugbare svar når jeg har skrevet til nogen ang. deres heste.. evt. kan du søge på colonel coosader på FB for jeghar set hun sender kølesæd og han står vist i tyskland så hun ved det helt bestemt..

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har importeret
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 09:40

både frost og kølesæd fra Tyskland, Sverige og Belgien.

Det er ikke noget problem men stadig dyrt.

 

Mener en kølesædsforsendelse koster ca 4-800 kr.

Frostsæd koster betydeligt mere. Regn med ca 1500-2500 for forsendelse og containerleje og måske 800 for returnering af container. Priserne kan variere meget. Nogen steder betaler man en fast pris og så sørger hingstestationen for transport. Andre steder arrangerer man selv og betaler direkte til fragtfirmaet.

Man skal ikke længere væk end ca nabolandene hvis man ønsker at bruge kølesæd for at være sikker på det når frem.

 

Der er ikke ekstra told/moms på sæd fra EU landene.

 

Husk at alliere dig med en god dyrlæge der er vant til at inseminere og hvis du vil bruge frostsæd skal dyrlægen have adgang til opbevaringsforhold til sæden.

 

Mvh Tina

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 20:56

Ja ved godt det er dyrt med forsændelsen. Men det var mere den dyre afgift el. hvad det nu er fra USA af jeg tænkte på. Har dog en klar farvorit i USA som jeg klart vil prøve en dag. Men det må vente lidt.


Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

Jubiii. Nu med egen løsdrift med stor dejlig fold til. Dejligt kun at have 10m ned til hypperne. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. snowflake catcher
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 13:37

Jørgen Sandholm havde for nogle år siden en lækker paint hingst med fine aftegn stående i Tistrup. Den hedder Mr. Snowflake Catcher og havde ihvertfald dengang et skønt temperement og var rigtig lækker at ride.

Jørgen sandholm kan googles og der kan du sikkert finde billeder og info omkring hingsten..

Han er ihvertfald til reining.


Nu som ejer af Tennessee walkeren

Beech Smokin' Royal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Googlede
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 13:39

ham lige og du kan se ham her: www.phcdk.dk/Paint-avl/Futurity- program/Underside/Bedaekningssaeson- 2011.html

 

Da jeg kendte ham bedækkede han naturligt og var rigtig sød ved damerne.


Nu som ejer af Tennessee walkeren

Beech Smokin' Royal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 14:40

Han ser godt ud, men kan ikke finde andet om ham og hjemmesiden fungere ikke. Men prøver mailadressen om den virker.


Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

Jubiii. Nu med egen løsdrift med stor dejlig fold til. Dejligt kun at have 10m ned til hypperne. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123567
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 10:42

Du skal da prøve Mulle's dreng...



Billede



 

www.123hjemmeside.dk/cowhouse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tovero x overo
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 14:04

Kunne ellers give en høj chance for broget (både tobiano, tovero og overo), men da der også er en reel risiko for at begge bærer et frame overo gen ville jeg ikke turde af frygt for et letalthvidt føl.

Jeg ville i hvert fald være sikker på at max en af forældrene er genetisk frame overo (ved ikke om nogen af dem er gentestet).

 

Jeg ville vælge en sabino overo hvis der skal mere overo i og hoppen ikke selv er sabino overo (eller selvf. en ren tobiano).

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tina.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 12:44

Okay. Ved ikke om de er tjekket om hvilken farvegenere de bærgere vidre. Men hvad sker der hvis det bliver et hvidt el. næsten hvidt føl?


Fuldblod, Fjordheste og Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

R.I.P. Evidence XX / Elegant Spotlight XX.

 

Nu med stor dejlig fold og løsdrift. Hvor fedt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et føl der er letalt-hvidt
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 14:14

har en genfejl som dels gør hesten helt eller næsten hvid og dels laver en fejl i tarmene som gør at føllet dør i løbet af det første døgns tid ca.

Det er ikke noget man kan "reparere".

 

Hvis begge forældre bærer genet som er recessivt vil ca 25% af afkommene blive letalthvide.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hummm.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 20:53

Ok.


Fuldblod, Fjordheste og Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

R.I.P. Evidence XX / Elegant Spotlight XX.

 

Nu med stor dejlig fold og løsdrift. Hvor fedt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske du
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 10:28

Når nu der er så meget hvidt på hoppen, så kunne du måske kigge lidt ovre hos Quarter hestene også. Her er jo masser med cow og reining, du får mere at vælge imellem mht. det bedste match til din hoppe og de ønsker/ forventninger du selv har til hingsten kan evt. lettere indfries.

Mange QH hingsteholdere har også erfaringer med, at deres hingste har bedækket paint og de ved hvor mange af dem, der har fået masser af pletter alligevel og kan måske vise dig lidt billeder.

 

Vh

Helena

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Helena.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 19:08

Tusinde tak.


Fuldblod, Fjordheste og Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

R.I.P. Evidence XX / Elegant Spotlight XX.

 

Nu med stor dejlig fold og løsdrift. Hvor fedt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Din hoppe er
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 08:57

jo en tovero og hun har 75% chance for at lave et broget afkom..

 

hun kan enten lave:

 

tovero

tobiano

overo

 

men der vil altid være 25 % chance for at der er en solid (ensfarvet).. men hellere perfomence end pletter..

 

hvis du vil under søge for OLW så se her det koster 25 dollars og så er du helt sikker:

 

www.animalgenetics.us/LWO.htm

 

TIna


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Paint føl
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 21:05

Jeg ejer en paint efter A Certain Image. Du kan læse om ham på Harmony Ranch. Der kan du også se billeder af hans andre føl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 21:39

Tusinde tak til jer alle.


Fuldblod, Fjordheste og Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

R.I.P. Evidence XX / Elegant Spotlight XX.

 

Nu med stor dejlig fold og løsdrift. Hvor fedt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Olenas Blue Image
Forfatter: 
Dato:  11-03-2013 20:17

Olenas Blue Image er homozygot for Tobiano genet = 100 % garanti for broget afkom.

Hans afkom er lette at træne.

 

Men du er meget velkommen til at kontakte mig.

 

Der er flere billeder af ham på FB

 

Hilsen

 

Kurt


Painthingsten: Olenas Blue Image

Står klar til bedækning her i sæson 2013

Står i Billund

Se billeder og kontakt information i præsentationen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Kurt.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 21:19

Min hoppe er efter din hingst mf. Så vil det ikke være indavl???


Fuldblod, Fjordheste og Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

R.I.P. Evidence XX / Elegant Spotlight XX.

 

Nu med stor dejlig fold og løsdrift. Hvor fedt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst.
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 13:36

Vil godt have en hingst med nogle cow linier. Så tror jeg kigger udlands. Det bliver afligevellet nok første år, så har tid til at spare sammen. Og min farvorit er helt sikker A True Rolex. Og så er jeg sikret broget afkom 100% Men det er jo noget dyre at få sæd hjem fra USA.


Fuldblod, Fjordheste og Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste.

 

 

R.I.P. Evidence XX / Elegant Spotlight XX.

 

Nu med stor dejlig fold og løsdrift. Hvor fedt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr playboy
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 16:57

Ham her kan du da tjekke ud.


Bedækning tilbydes af lækker Paint hingst.

Mr Playboy tilbydes nu i avlen i år, efter JJ.Bar King.

Lækker velgående hingst. Kun 1500 incl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst til denne hoppe..
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 16:47

Hej.

 

Der er lige et par ting som skal sættes på plads

Din hoppe er ikke efter Olena Blue Image , men US Impressive Blue


Billede



Jørgen Sandholms hingst kan du læse mere om her.: http://www.bluehills.dk

 

Men ellers syntes jeg ikke du skal kikke til udlandet efter hingst. Prøv dog Pistolen hos Cirkeline eller Kenos - det er da to lækre drenge. Det andet kan hurtigt blive for dyrt og for bøvlet.

 

Lilian

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lilian....
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 16:00

Der er der heller ingen der skriver at hun var. Det var et forslag til hingst til min hoppe.


 

Red Lightning XX

 

Tequilla Blue Paint

 

Vængets Mirabel Fjordhest

 

Musse Shetter

 

 

R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blue's :)
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 17:54

Du skrev til Kurt.:

Min hoppe er efter din hingst mf. Så vil det ikke være indavl???

Kurt ejer Olenas Blue Image

 

Så det var nok det der blev skrevet.

Men det var såmen bare en hjælp, hvis du ikke var klar over hvem der var far til din hoppe

 

Lilian

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 miniekspressen
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 06:42

Er playboy reg. paint i Apha reg? Har han et apha#? Er hans mor en paint el quater? kan ikke finde noget på ham i paintreg.

 

Hvis ikke kan man ikke reg. dem i Apha..


 

 

Hilsen Tina http://www.kenos.dk

Danmark´s dejligste Painthingst står til avlsbenyttelse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lilian.
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 20:45

Jeg skrev hans MF.


 

Red Lightning XX

 

Tequilla Blue Paint

 

Vængets Mirabel Fjordhest

 

Musse Shetter

 

 

R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 07:45

Mr PlayBoy er en PINTO, efter JJ Bar King og Alu Bay, morfar Assjur ox mormor Funny Girl DSA. DSA = Dansk Sports- & Avlschampionat.

 

Tequilla Blue er en PAINT, efter Us Impressive Blue og Penny Anny Taz, morfar Taz A Riffic.

 

 

 

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Poul.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 20:27

Ja kender godt hendes afstamning. Det skrev jeg også i mit først indlæg.

 

Og tak for svar ang. Mr. Playboy. Så er han udelukket.


 

Red Lightning XX

 

Tequilla Blue Paint

 

Vængets Mirabel Fjordhest

 

Musse Shetter

 

 

R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 14:37

Ja de erfaringer har jeg selv fået gjort mig poul da jeg havde fået afvide af sælger han var paint, og undersøgte det derfor selv så han kunne få rette papire.

 


Bedækning tilbydes af lækker Paint hingst.

Mr Playboy tilbydes nu i avlen i år, efter JJ.Bar King.

Lækker velgående hingst. Kun 1500 incl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 20:34

Tror jeg vælger Kenos. Og håber det lykkedes i år.


 

Red Lightning XX

 

Tequilla Blue Paint

 

Vængets Mirabel Fjordhest

 

Musse Shetter

 

 

R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr Snowflake Catcher
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 14:17


Billede



Jeg er da her og still able to Spot your future!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Snadholm.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2013 06:29

Han er meget smuk, men der er så vidt jeg kan se ikke meget cow i ham?


 

Red Lightning XX

 

Tequilla Blue Paint

 

Vængets Mirabel Fjordhest

 

Musse Shetter

 

 

R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider