Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 hvem vil med på ride sommerferie
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 00:45

Heyson :)

 

Er der nogle der vil med på rideferie til sommer.

 

Jeg går med et lille ønske om en ride sommerferie......, måske bare en forlænget weekend, eller sådan.........

 

Jeg vil rigtig gerne, at turen går til Sverige..... op et sted hvor der er meget skov og masser af søer og små byer.

 

Det gode ved Sverige er også, at der er alle - mands - ret, også er der disse her lejer pladser, med shelter hvor man kan bo.

 

Der er også hø-hoteller, men jeg er ikke sikker på, hvordan man finder frem til dem.

 

Min idé er lidt, at man laver en rute man vil ride, så man har et start sted hvor bil og trailer kan holde (det er start og slut sted), også rider man et hvis antal km om dagen og slår lejer for natten.

 

Eller....., man kan have en fast camp og det er der man vender hjem til hver aften efter endt ridetur....., så kan man have sine ting og opparkning i bilen på pladsen mens man rider.....

 

Dette er kun idér, og der kan pilles ved dem, eller arbejdes videre på dem, intet er fastlagt ;)

Jeg har ikke tidliger været på rideferie sådan her, så jeg er åben for forslag, og følgeskab :)

 

Så er der nogle der har mod på sådan en tur, og vil med så kom frisk :)

 

jeg selvfølgelig en husbond, som jeg arbejder hårdt på, at få med......, men men men..............

 

 

 

Mvh

Signe og pony Glen :)

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 14:12

hvad var din plan? at tage vores egen heste med derop? eller hva? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideferie
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 15:12

Hej Malle:)

 

Ja, det var hele idén, at det skal forgår med egen hest/pony :)

 

Jeg vil ihvertfald helst ride på min egen :)

 

 

Mvh Signe:)





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhh
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 15:38

oki. :) jamen det kunne lyde rigtig sjov.. hvor mange km om dagen regnede du med?

0
0
Svar på denne tråd
 
 God ide.
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 16:48

Det lyder da som en super fed ide! :-)

 

Måske skal du lave en mail interesserede kan skrive til, så er det også nemmere at få informationer rundt til alle:-)


Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse

 

Tillidsfuld hingsteføl Lionell/Schwedengruss - sælges ved fravænning www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/319741/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 21:48

Elsker din ide, og ville da vildt gerne med på sådan noget. har selv planlagt en tur her på sjælland i sommerferien. Men ville da helt bestemt meget hellere til Sverige (eller begge dele)

 

meeeen... for at være lyse slukker (eller måske ikke). Skal vores heste ikke have en helvedes masse dyre vacciner for at komme ind i Sverige ?

- For vil da helt klart helst have min egen hest med :)

 

Men altså, kan det lade sig gøre, uden at koste en million. Så vil jeg da helt vildt gerne med :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideferie :-)
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 09:43

Jeg har selv været afsted i DK et par gange (ca. 14 dage af gangen) sammen med en veninde. Og det kan varmt anbefales, at tage på trekking ferie med sin hest!!

:-)

 

Hvad angår, at tage til Sverige, så bliver det en dyr affære. Først skal du godkendes som hesteeksportør/importør af fødevarestyrrelsen. Inden for 48timer før du krydser den svenske grænse, skal dinne heste have lavet en sundhedsattest af kredsdyrlægen - det koster ca. 500kr pr. hest. Og denne attest gælder kun i 7 dage (jeg er ikke helt sikker på antallet af dage, men det er deromkring). Derfor skal der laves en ny attest, hvis du skal være i Sverige i mere end de antal dage, som attesten gælder.

 

Hvad angår ulve i Sverige, så kunne det måske også være fornuftigt lige, at tjekke op på om der er ulve i netop det område som du vil besøge og hvordan man forholder sig til denne problemstilling.

 

Jeg efterhånden en del erfaring med både planlægning, udstyr osv. Du er velkommen til, at skrive en pb til mig, for at få sparing. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideferie
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 10:26

Hej allesammen :)

 

 

Jeg kan godt smide en mail adresse, så man kan skrive til mig, og jeg kan skrive til dem, der kunne have lyst til at tage med.

 

Men oplsaget er så nyt, så folk skal lige have lov til, at tænke lidt om det kunne være noget de vil være med til.

 

Så jeg er slet ikke nået så langt endnu:)

 

Jeg har også bare en masse idér, til hvordan og hvorledes......, men jeg vil jo helst, planlægge det med dem der evt. vil med.

 

Malle: Jeg regner med små 20-30 km om dagen...... Det er sådan alm. lille distance.

 

Baby: At få sin hest ind i Sverige....(og det er ikke til et stævne) kræver, at den har alle sine alm. vacc og pas og en sundhedsheds atest lavet af kredsdyrlægen senest 24 timer før indrejse. Den er gældende i 10 dage. Jeg har INGEN planer om at bo i en skov i 10 dage..., så meget natur menneske er jeg heller ikke ;)

Hvad prisen bliver ved jeg ikke.

Men det der koster er Kredsdyrlæge, benzin, trailer, bro, mad.

Skal man bruge hø-hoteller frem for lejerpladser, så koster de lidt.

 

Der er ingen planer om at vi skal køre 2000 km op i sverige for at holde rideferie. Jeg har læst mig frem til, at västergöterland har det bedste og mest behalige klima i Sverige. Men jeg syntes også, at Småland er rigtig dejligt...., og det er ikke ret langt oppe.

 

Camilla: Jeg må indrømme at hverken ulve, bjørne eller losse bekymre mig ret meget. At ulve skulle angribe mennesker er skrøne. Jeg har heller aldrig hørt om turister..... vandre, cykel lister eller andet godtfolk der er blevet overfladet af ulve, bjørne eller af lossen.

 

Jeg har godt nok ikke tidliger hørt, at man først skal godkendes som hesteeksportør/importør af fødevarestyrrelsen. Men klart noget jeg lige vil undersøge...... men er det bare et stykke papir, så er det jo ikke det helt store :)

 

Men det kunne være rigtig dejligt med en på holdet, der er vant til langfart til hest :) for jeg har absolut ikke nogle erfaringer...., det her er min første gang :)

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder virkelig lækkert
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 20:24

Endnu en gang, ville jeg ønske at jeg stadig havde hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder dejligt
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 23:00

Det lyder godt nok dejligt og fristende :)

 

Sverige er bare liiidtlangt væk, er der nogen, der overvejer en tur et sted her i landet? Det vil være mere overkommeligt.

 

Jeg har endnu ikke prøvet langtursridt, men har da hesten til det nu ;)


Mvh. Sanne

 

Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger

Dolly - pensioneret meget RØD hoppe

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider